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41.
Super-radical surgery upon shoulder-girdle and chest wall often means mutilation and is therefore a heavy burden for the patient. Nevertheless it can have very rewarding results, if the indications are correct. They include treatment of soft tissue tumours, under certain conditions of metastases within the thoracic wall and very rarely of trauma. Experiences with 9 patients, treated between 1983 and 1985, are reported. Indications for these operations and their prognosis are discussed.  相似文献   
42.
The aim of the investigation was to determine the changes in intermediary metabolism that occur in cases of ileus, and to develop a concept for parenteral perioperative nutrition on a pathophysiological basis. Seventeen metabolically healthy patients, suffering from mechanical ileus, have been evaluated. Besides the nonspecific metabolic changes characteristic of the postaggressive metabolism (abnormalities in peripheral glucose utilization, gluconeogenesis, lipolysis, proteolysis) we were able to demonstrate elevated serum levels of albumin, lactate and arachidonic acid preoperatively in these patients. The plasma histamine levels lay within normal limits. In the immediate postoperative phase (i.e. from 1.-3. postoperative day) we found a marked reduction in the serum levels of glucoplastic amino acids (about 30%), albumin (40%), pre-albumin (80%) and cholesterol (50%). We therefore suggest that, apart from electrolyte solutions, patients with an ileus should receive fructose (1600 kcal/day) preoperatively and from the first postoperative day amino acids (1 g/kg of body weight) and human albumin (as required) should be administered in addition.  相似文献   
43.
Zusammenfassung Die Symptomarmut des Bronchialcarcinoms ist Hauptgrund seiner späten Erkennung und Behandlung. Von 1494 stationär behandelten Bronchialcarcinomen (1970–1980) in der Chirurgischen Klinik Krankenhaus Nordwest/Frankfurt am Main waren nur 32,5 % operabel. 40 % der Bronchialcarcinome wurden zufällig entdeckt, 45,7 % der operablen und 25 %. der inoperablen metastasierten Carcinome. Periphere Carcinome wiesen die geringste Symptomatik auf. Zentrale Carcinome zeigten auch im Frühstadium eine fast gleiche prozentuale Verteilung von Symptomen wie die inoperablen Carcinome.  相似文献   
44.
Zusammenfassung Wenn es innerhalb von 48 h nicht gelingt, eine massive Oesophagusvaricenblutung konservativ zu stillen und eine Fibrosierungsbehandlung nicht zur Verfügung steht, sollte ein sofortiges operatives Verfahren aus der Skala der Dringlichkeitschirurgie erwogen werden. Je früher einer der meistens palliativen Eingriffe ausgeführt wird, desto sicherer wird durch die zuverlässige Blutstillung ein irreversibler Schockzustand mit konsekutivem Leberkoma vermieden. Mit der transthorakalen Oesophagusdissektion haben wir aus der Reihe der Sperrverfahren die besten Erfahrungen gemacht.  相似文献   
45.
Primary antiphospholipid syndrome (PAPS) and antiphospholipid syndrome associated to lupus (SAPS) have several overlapping characteristics. As systemic manifestations are also reported in patients with PAPS, and as a subgroup of PAPS patients could evaluate to a SAPS, the differentiation between the two types of APS could be performed based on the clinical experience of the medical teams and is related to a variety of clinical, biological, histological and genetic features.Several data are available in the literature with respect to the identification of distinctive features between these two entities. However, there are some limitation in the interpretation of results issued from studies performed prior to updated Sydney criteria.Based on recent data, a certain number of features more frequent in one type of APS as compared to the other could be distinguished.The major differentiation between these two entities is genetical. New genetic data allowing the identification of specific subgroups of APS are ongoing.  相似文献   
46.
Summary A reexamination was conducted on 90 of 231 patients who had undergone portal-systemic shunt operations 2–15 years ago in our hospital due to massive esophageal varix bleeding. The results show that decompressing procedures represent the only therapeutic principle successfully preventing recurrence of massive esophageal hemorrhage over an extended period of time. Postoperative encephalopathy occurred relatively infrequently. This finding imposes considerable restraint on the use of this term as a weighty argument against portocaval shunts, especially because nitrogen substances are often known to pass unchanged from the intestinal tract to the vena cava and thus ultimately to the brain in patients with liver cirrhosis not undergoing surgery. The possibility of preventing recurrence of massive esophageal hemorrhage by protal decompression is meant to relieve the patient's constant fear of an incident putting his live in jeopardy.Zusammenfassung Die Ergebnisse einer Nachuntersuchungsreihe an 90 von insgesamt 231 Patienten, die innerhalb des Zeitraumes von 2–15 Jahren an unserer Klinik wegen massiver Oesophagusvaricenblutung operativ durch Anlage eines portosystemischen Shunts behandelt worden sind, zeigen eindeutig, daß diese druckableitenden Methoden ein auf lange Zeit erfolgreiches Prinzip zur Verhinderung eines massiven Blutungsrezidivs sind. Eine postoperative Encephalopathie trat dabei so verhältnismäßig selten auf, daß die Verwendung dieses Begriffes als gewichtiges Argument speziell gegen die Anlage eines portocavalen Shunts nur mit Zurückhaltung erfolgen sollte, zumal auch bei nicht operierten Lebercirrhotikern häufig bereits stickstoffhaltige vortrag gehalten auf der 96. tagung der deutschen gesellschaft für chirurgie Substanzen aus dem Intestinaltrakt unverändert der Vena cava und somit dem Gehirn zugeleitet werden. Durch die Möglichkeit, mit einer Drucksenkung im Pfortadergebiet das Wiederauftreten einer massiven Oesophagusvaricenblutung zu verhindern, soll dem Patienten die permanente Angst vor einem erneuten lebensbedrohlichen Ereignis genommen werden.
Vortrag gehalten auf der 96. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie  相似文献   
47.
Zusammenfassung Die Ergebnisse von 295 resezierten peripheren Lungencarcinomen wurden nach Tumorstadien und Tumorhistologie analysiert. 89 Fälle mit Narbencarcinomen der Lunge wurden mit den 206 übrigen peripheren Lungencarcinomen verglichen. Die durchschnittliche 5-Jahre-Überlebensrate der zuletzt genannten Gruppe war deutlich schlechter (24%) als in der Gruppe der Narbencarcinome (36%.). Die beste Prognose hatten Patienten mit Tumoren ohne Lymphknotenmetastasen oder Patienten mit Adenocarcinomen in einer Narbe (39–45%). Diese Tumoren scheinen langsamer zu wachsen, später zu metastasieren und sind somit röntgenologisch frühzeitig zu erfassen.  相似文献   
48.
Zusammenfassung Eine optimale chirurgische Erstversorgung am Unfallort und auf dem Transport ist in hohem Grade abhängig von den zur Verfügung stehenden Geräten, Instrumenten und Medikamenten. Seit vielen Jahren bemühen sich die verschiedensten Gremien, eine Mindestausrüstung auszuarbeiten und zusammenzustellen, die einmal in einem sog.Unfallkoffer und zum anderen in einemRettungswagen enthalten sein soll. Die chirurgische Erstversorgung am Unfallort und auf dem Transport ist sicher nur dann optimal, wenn ein einheitlicher nach einer DIN-Vorschrift ausgestatteter Notfallkoffer vorhanden ist. Bei entsprechenden personellen und finanziellen Möglichkeiten ist es zweckmäig, den normalen nach DIN genormten Rettungswagen (RTW) zu erweitern. Nach den neuzeitlichen Forderungen, einen in der Notfallmedizin bewanderten Arzt zu den in ihren vitalen Funktionen gestörten Patienten heranzubringen, wurde das Rettungswagensystem weiter entwickelt und ausgebaut. Die Besatzung dieser Wagen besteht aus zwei speziell ausgebildeten Notfallsanitätern und einem Arzt. Dieser Rettungswagen, mancherorts auch Notarztwagen genannt, sollte an einer chirurgischen Klinik, wo das Personal entweder in der Unfallambulanz oder auf der Wachstation mit eingesetzt werden kann, stationiert werden. Mit Hilfe eines genormten Notfallkoffers, der in den Fahrzeugen von Polizei, Hilfsorganisationen und auch Ärzten nicht fehlen sollte, und bei vermehrtem Einsatz des mit einem Arzt besetzten Rettungswagens wird es möglich sein, die Zahl der am Unfallort und auf dem Transport sterbenden Verletzten wesentlich zu verringern.
Summary The attainment of optimal surgical emergency treatment at the location of an accident and during transportation of the casualty will largely depend upon the equipment, the instruments, and the drugs that are at hand. Several official agencies have been trying for several years to plan and assemble a minimum scale of accoutrement, needed for an emergency bag and for an accident ambulance. Surgical emergency treatment at the site of an accident and during the transportation of the casualty is optimal only if a uniform emergency bag, equipped in accordance with DIN recommendations, is available. Provided sufficient personnel and finance are to be had, the equipment of the normal, DIN standardized accident ambulance may usefully be expanded. The accident ambulance organization has now been developed further in accordance with the current concept of the necessity for a doctor experienced in casualty work to be brought to the patient with disordered vital functions. The personnel of the accident ambulance consists of two specially trained accident ambulance men and one doctor. This accident ambulance, sometimes also called emergency doctor ambulance, should be stationed at the surgical department of a hospital, so that its personnel may be used either for the accident ambulance or in the casualty reception ward. The number of deaths at the location of an accident and during removal to hospital will certainly be reduced if a standardized emergency bag were supplied, which should also be carried in police cars, cars of First Aid organizations, and by all doctors, and if the number of ambulance cars that carry a doctor were increased.
  相似文献   
49.
Lately there has been an increased incidence of rupture of the Achilles tendon following the general increase in mass sports. Surgery is the treatment of choice, and various methods are being described. We have been using the wire suture method with fascia lata plasty for more then twenty years. The rate of infection is 3.8% and that of rerupture 1.2%, figures that correspond to those stated for other surgical methods. Moreover, 87% of the patients were very satisfied with the result of the operation; they are fit for work without any restriction, and some of them even practise their sports activities as before. For this reason we consider that wire suturing with fascia lata plasty is by no means obsolete in the treatment of rupture of the Achilles tendon.  相似文献   
50.
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