首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
文章检索
  按 检索   检索词:      
出版年份:   被引次数:   他引次数: 提示:输入*表示无穷大
  收费全文   8117篇
  免费   357篇
  国内免费   19篇
耳鼻咽喉   202篇
儿科学   167篇
妇产科学   122篇
基础医学   1681篇
口腔科学   171篇
临床医学   525篇
内科学   1245篇
皮肤病学   476篇
神经病学   804篇
特种医学   285篇
外科学   1091篇
综合类   54篇
一般理论   3篇
预防医学   381篇
眼科学   194篇
药学   596篇
中国医学   24篇
肿瘤学   472篇
  2022年   51篇
  2021年   96篇
  2020年   92篇
  2019年   92篇
  2018年   117篇
  2017年   99篇
  2016年   110篇
  2015年   142篇
  2014年   178篇
  2013年   216篇
  2012年   360篇
  2011年   398篇
  2010年   267篇
  2009年   230篇
  2008年   389篇
  2007年   418篇
  2006年   391篇
  2005年   410篇
  2004年   376篇
  2003年   346篇
  2002年   389篇
  2001年   80篇
  2000年   83篇
  1999年   103篇
  1998年   96篇
  1997年   102篇
  1996年   75篇
  1995年   58篇
  1994年   63篇
  1993年   52篇
  1992年   55篇
  1991年   47篇
  1990年   42篇
  1989年   45篇
  1987年   43篇
  1985年   55篇
  1982年   49篇
  1976年   43篇
  1940年   44篇
  1939年   58篇
  1938年   54篇
  1937年   43篇
  1932年   48篇
  1930年   48篇
  1928年   58篇
  1927年   48篇
  1926年   49篇
  1925年   45篇
  1922年   42篇
  1913年   49篇
排序方式: 共有8493条查询结果,搜索用时 421 毫秒
31.
Zusammenfassung Der richtige Zeitpunkt für das Absetzen der Antiepileptika (AE) im Kindesalter ist unbekannt. Anl?sslich ihrer Jahrestagung haben die Mitglieder des K?nigsteiner Arbeitskreises (KA) eigene und publizierte Absetzstrategien diskutiert. Da Studien zu diesem Thema rar und widersprüchlich sind, wurde beschlossen, die Diskussionsergebnisse im Sinne einer Meinungs?u?erung zu publizieren. Bei Neugeborenen besteht übereinstimmung, AE innerhalb von 2 bis 12 Wochen nach dem letzten Anfall abzusetzen. Bei BNS-Epilepsie wird Vigabatrin nach 6 bis 12 und Sultiam nach 6 bis 36 Monaten abgesetzt. Nach erfolgreicher Steroidtherapie setzt die Mehrheit des KA die AE-Therapie für zwei Jahre fort. Für die Rolando-Epilepsie sind 1 bis 3 Jahre Anfallsfreiheit ausreichend, auch wenn fokale Spike-Waves persistieren. Im Falle einer symptomatisch fokalen Epilepsie ist die Grunderkrankung mitentscheidend für das Absetzen. Die Behandlung der Absencen-Epilepsie kann nach zwei Jahren beendet werden, w?hrend bei myoklonisch- astatischer Epilepsie meist eine 2- bis 5-j?hrige Anfallsfreiheit vorausgesetzt wird. Konsens besteht darüber, dass die Juvenile- Myoklonus-Epilepsie ein sehr hohes Rückfallrisiko birgt. Dennoch ziehen einzelne neurop?diatrische Mitglieder einen Absetzversuch nach 2- bis 3-j?hriger Anfallsfreiheit in Betracht. Die überwiegende Mehrheit des KA führt aber bei gesicherter Diagnose keinen Absetzversuch durch. Bezüglich der Absetzgeschwindigkeit wird ein langsames (3 bis 12 Monate) Ausschleichen favorisiert. Nur zwei Mitglieder praktizieren ein rascheres Absetzen (<3 Monaten). Das EEG spielt für die Entscheidung eine untergeordnete Rolle und bleibt auf bestimmte Epilepsieformen (z. B. Absencen-Epilepsie) beschr?nkt. Das vorliegende Papier gibt die Meinung des KA wieder und eignet sich nicht im Sinne einer Leitlinie. Für die Entscheidung AE abzusetzen, ist immer eine individuelle Abw?gung von Grunderkrankung, Epilepsieform und psychosozialen Umst?nde erforderlich.   相似文献   
32.
33.
目的 观察等距和非等距前交叉韧带(anterior cruciate ligament,ACL)重建对膝关节功能的影响。方法 采用新鲜尸体观察等距ACL的解剖结构,在尸体和模型上重建等距和非等距ACL,分别观察重建后ACL长度和胫骨平台表面压强的变化。结果 等距ACL的重建在膝关节的全范围活动中长度的变化值最小,胫骨平台所受的压强也最小。结论 只有等距的ACI。的重建才能恢复膝关节的正常生理功能,而非等距重建的ACL会造成膝关节的不稳定(或活动受限),或者使膝关节表面的压强增加。  相似文献   
34.
Bronchiolitis obliterans syndrome (BOS) is the limiting factor to long-term survival after lung transplantation. Previous studies suggested respiratory viral tract infections are associated with the development of BOS. To identify the impact of virus detection in bronchoalveolar lavage (BAL) fluid, we analyzed BAL samples from 87 consecutive lung transplant recipients for human herpesvirus (HHV)-6, Epstein-Barr virus, Herpes simplex virus 1/2, Cytomegalovirus, respiratory syncytical virus and adenovirus by PCR. Acute rejection, BOS and death were recorded for a mean follow-up time of 3.27 +/- 0.47 years. Results of PCR analysis and other potential risk factors were entered into a Cox regression analysis of BOS predictors and death. Only acute rejection was a distinct risk factor for BOS of all stages, death and death from BOS. HHV-6 was detected in 20 patients. Univariate and multivariate analysis revealed that HHV-6 was associated with an increased risk to develop BOS > orb = stage 1 and death, separate from the risk attributable to acute rejection. Identification of HHV-6 DNA in BAL fluid is a potential risk factor for BOS. Our results warrant further studies to elucidate a possible causal link between HHV-6 and BOS.  相似文献   
35.
Anomalous origin of the left coronary artery from the right pulmonary artery in association with hypoplastic left heart syndrome is a rare congenital anomaly. We describe a successful simultaneous surgery for both anomalies during the first stage palliation in a neonate.  相似文献   
36.
Zusammenfassung Bei peroraler Verabreichung vermochten 10 mg Lobelanin oder Lobelanidin pro kg nicht Erbrechen auszulösen. Diese beiden Substanzen können daher nicht für die Erklärung der Brechwirksamkeit der Tinctura Lobeliae herangezogen werden.Die Brechwirkung der Tinktur ist bedingt durch das Nebenalkaloid B I, welches schon in einer Dosis von 0,125 mg/kg bei peroraler Verabreichung zum Erbrechen führt. Seine Wirkung ist peripher bedingt. Die pharmakologischen Eigenschaften der Tinktur müssen vorwiegend dem sogenannten Nebenalkaloid B I zugeschrieben werden.  相似文献   
37.
During development, the genetic content of each cell remains, with a few exceptions, identical to that of the zygote. Differentiated cells, therefore, retain all the genetic information necessary to generate an entire organism (nuclear totipotency). Nuclear transfer (NT) was initially developed to test experimentally this concept by cloning animals from differentiated cells. It has, since then, been used to study the role of genetic and epigenetic alterations during development and disease. In this review, we highlight some of the milestones in mammalian NT reached in the 50 years after the first nuclear transplantations in frogs. We also address problems associated with mammalian nuclear transfer and provide a survey on current NT and stem cell technology. In the long term, nuclear transfer or alternative strategies aim to generate customized pluripotent cells, which would be invaluable to medical research and therapy.  相似文献   
38.
Intrastriatal injection of quinolinic acid (QA) in rats provides an animal model that mimics some of the neuropathological and neurochemical alterations observed in the striatum of patients with Huntington's disease (HD). One of the very early neurophysiological signs in HD is a diminution of amplitude of early somatosensory evoked potentials (SEPs) recorded over the parietal cortex. The present study investigated whether the QA model exhibits similar neurophysiological abnormalities. Two weeks after unilateral intrastriatal injection of QA (240 nmol) or of the solvent, early SEPs were recorded with chronically implanted electrodes from the somatosensory cortex or from the ventrobasal nucleus of the thalamus of lightly pentobarbital-anesthetized rats, in response to single-shock electrical stimulation of the contralateral forepaw. Whereas intrastriatal injection of solvent did not influence SEPs, the striatal QA lesion significantly reduced the amplitude of early cortical SEPs by about 40% without affecting the latency. SEPs recorded from the ventrobasal nucleus were unchanged after QA lesion. Histological examination and glial fibrillary acid protein staining after intrastriatal injection of QA revealed no evidence for damage in the somatosensory system. It is concluded that (1) the QA animal model of HD mimics some of the SEP abnormalities of patients, and (2) a striatal lesion modulates somatosensory transmission to the cortex in rats.  相似文献   
39.
40.
设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号