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Lienou C Taziebou F-X Etoa B Nkegoum C A Pieme D PD Dzeufiet 《African journal of traditional, complementary, and alternative medicines》2007,4(2):127-134
This study was designed to evaluate the toxicity of the aqueous extract of Aspilia africana leaves. Oral doses of 500 mg/kg and 1000 mg/kg were administered for 28 days to rats after every 2 days for sub-acute toxicity. For acute toxicity, 5 doses of 2, 4, 8, 12 and 16g/Kg body weight were investigated in mice. The control groups consisted of mice or rats administered with distilled water. The signs of toxicity fluctuated lightly from one mammal to another throughout the experiment. The liver, kidneys and heart weight of rats revealed no significant differences between the test groups and the control. The results indicated that the medium lethal dose (LD50) was found to be greater in females than males with an average of 6.6g/Kg body weight for both sexes. Regardless of the significant differences observed at certain points in some biochemical parameters (ALT, AST, ALP, Creatinine and Glutathione); none showed any linear dose responsiveness. On the other hand, most of the parameters investigated were found to be gender dependent. These results suggested that A Africana can be classified among substances with low toxicity. 相似文献
33.
34.
PD Dr. W. Vetter H. Vetter W. Tenschert U. Kuhlmann A. Studer K. Glänzer G. Pouliadis F. Largiader J. Furrer W. Siegenthaler 《Journal of molecular medicine (Berlin, Germany)》1979,57(17):863-873
Zusammenfassung In der vorliegenden Untersuchung wurde das postoperative Blutdruckverhalten bei 35 Patienten mit renovaskulärer Hypertonie untersucht: 17 Patienten mit fibromuskulärer Dysplasie (FMD) und 18 mit arteriosklerotischen Gefäßwandveränderungen (ASS).Patienten mit FMD waren im Mittel jünger (31,8 Jahre), zeigten eine kürzere Hypertonieanamnese (1,8 Jahre) und waren prävalent weiblich (82%), während Patienten mit ASS deutlich älter waren (48,2 Jahre), eine längere Hypertoniedauer (2,6 Jahre) zeigten und bevorzugt männlich (78%) waren.In beiden Gruppen zeigte das intravenöse Pyelogramm einen vergleichbar hohen Anteil positiver Befunde (FMD=64%, ASS=61%).Postoperativ waren in der Gruppe mit FMD 47% (n=8) geheilt, 47% (n=8) gebessert und nur 6% (n=1) der Patienten geringgradig gebessert. Die vergleichbaren Werte für die Gruppe mit ASS betrugen 28, 55 und 17%. Für das Gesamtkollektiv war folglich ein guter Operationserfolg (geheilt und gebessert) in 88,5% der Fälle zu beobachten. Patienten mit ASS und postoperativ nur geringgradiger Besserung (n=3) zeigten eine auffallend lange Hypertonieanamnese (7,0±1,4 Jahre).Bei allen Patienten wurde präoperativ die seitengetrennte Bestimmung der Renin-Aktivität (PRA) im Nierenvenenblut durchgeführt und aus den Werten die PRA-Quotienten (PRA betroffene/nicht betroffene Seite) errechnet. Bei 27 Patienten wurde die Bestimmung 15 und 30 min nach intravenöser Stimulation mit 40 mg Furosemid wiederholt. PRA-Quotienten von 1,5 wurden als signifikant bezeichnet.Bei 31 Patienten mit einseitiger renovaskulärer Hypertonie wurde die Höhe des PRA-Quotienten zum postoperativen Blutdruckverhalten korreliert. Dabei zeigte sich zwischen der Gruppe der postoperativ Geheilten und der der postoperativ Gebesserten kein signifikanter Unterschied im mittleren PRA-Quotienten. Ferner ließen sich für das Gesamtkollektiv der 31 Patienten mit einseitiger renovaskulärer Hypertonie unter Ausgangs- und Stimulationsbedingungen keine signifikanten Korrelationen zwischen Höhe der PRA-Quotienten und postoperativem Blutdruckabfall ermitteln.Unsere Ergebnisse unterstützen nicht die weit verbreitete Ansicht, daß sich die seitengetrennte Bestimmung der PRA im Nierenvenenblut als Parameter für den zu erwartenden Operationserfolg bei Patienten mit einseitiger renovaskulärer Hypertonie eignet. Die Methode kann deshalb nach unserer Ansicht nicht mehr als obligater Bestandteile der präoperativen Diagnostik der renovaskulären Hypertonie empfohlen werden. 相似文献
35.
Experimental determination of the kinetics of calcium-binding with chondroitin sulphate and the effects of uric acid on this process 总被引:1,自引:0,他引:1
Summary The calcium-binding kinetics of chondroitin sulphate C (CS) have been determined using equilibrium analysis including 45Ca. There is a linear relationship between the extent of the Ca binding and the concentration of CS present. 1 mol CS disaccharide unit binds 0.757 mol Ca. Scatchard plots of the data have revealed a single constant of dissociation (K
D
=1429). In the presence of urate ions, and dependent on the pH value, the ability of CS to bind Ca may be impaired by as much as 31%. These measurements have supported the theory that urate ions interact with the GAGs in urine. 相似文献
36.
Summary In 47 medical and postoperative ICU patients with 57 episodes of sepsis and septic shock, cardiovascular parameters including systemic vascular resistance (SVR), cardiac index (CI), stroke volume index (SVI), left ventricular stroke work index (LVSWI) as well as six scoring systems (APACHE II, Elebute, Goris, HIS, SAPS and SSS) were studied regarding their usefulness in the assessment of disease progression and evaluation of response to supplemental sepsis therapy (immunoglobulins, plasmapheresis). Among the hemodynamic parameters, only a prompt SVR improvement significantly discriminated between ultimate survivors and nonsurvivors. Thus, an increase in SVR (>160 dyn*cm–5*sec, within days 0 to 4, persisting for >24 hours) can serve as a prognostically validated response criterion (responders/non-responders: 26/31; mortality: 27% vs. 77%). Non-invasively, the APACHE II score was best suited (specificity: 88%, sensitivity: 67%) to classify hemodynamically defined responders to supplemental sepsis treatment (score-reduction 4 on day 4 after onset of therapy).
Herz-Kreislauf-Parameter und Score-Systeme in der Beurteilung des Therapieerfolges bei Sepsis und septischem Schock
Zusammenfassung Bei 47 internistischen sowie postoperativen Intensivpatienten mit insgesamt 57 Episoden von Sepsis und septischem Schock wurden Herz-Kreislauf-Parameter inklusive systemischer Gefäßwiderstand (SGW), Herzindex, Schlagvolumenindex und linksventrikulärer Schlagarbeitsindex sowie sechs Score-Systeme (APACHE II, Elebute, Goris, HIS, SAPS und SSS) in ihrer Wertigkeit zur Beurteilung des Krankheitsverlaufes sowie des Ansprechens auf additive Sepsistherapie (Immunglobuline, Plasmapherese) untersucht. Von den hämodynamischen Parametern diskriminierte nur der — prompt nachweisbare — Anstieg des SGW signifikant zwischen letztlich überlebenden und nicht überlebenden Patienten. Ein Anstieg des SGW (>160 dyn*cm–5*s innerhalb von vier Tagen, länger als 24 Stunden anhaltend) kann somit als prognostisch validiertes Responder-Kriterium dienen (Responder/Non-Responder: 26/31; Letalität: 27% vs. 77%). Nichtinvasiv erwies sich der APACHE II Score (Kriterium: Score-Abfall 4 bis zum Tag 4 nach Therapiebeginn) zur Klassifizierung der hämodynamisch definierten Therapie-Responder bei additiver Sepsistherapie am besten geeignet (Spezifität: 88%, Sensitivität 67%).相似文献
37.
PD Dr. J. Süss Dr. med. vet. Patrizia Béziat Dr. med. H. P. Rohr Dr. med. J. Treib Prof. Dr. med. A. Haass 《Infection》1996,24(5):403-404
Summary The aim of the present study was to analyse the current epidemiological situation with respect to TBE in the new federal Länder of Germany and in Saarland through detection of the TBEV genome in unengorged ticks using an RT-PCR technique. 22,273 ticks (Ixodes ricinus) were collected in the five new Länder (and some in Bavaria and Baden-Württemberg) and divided into 294 pools. It was possible to detect TBEV RNA in six pools of ticks from Mecklenburg Western-Pomerania [4], Brandenburg [1], Thuringia [1] (and in three pools from Bavaria and Baden-Württemberg). The nucleotide sequence data of the PCR products were analysed and compared. In Saarland 8,780 ticks were collected in 70 habitats from all the geographic regions and analysed using the PCR in 21 pools; two pools produced positive PCR signals (Saarlouis, Perl). We cannot as a result make a general recommendation that TBE-immunization be introduced in Saarland and in the new federal Länder of Germany. In Germany, however, TBE immunoprophylaxis in Bavaria and Baden-Württemberg is very important.
Nachweis des Virus der Frühsommer-Meningoenzephalitis in Zecken einiger Bundesländer mittels Polymerase-Kettenreaktion und nähere Charakterisierung des Virus
Zusammenfassung Das Ziel der vorgelegten Studie ist die Einschätzung der aktuellen epidemiologischen Situation der Frühsommer-Meningoenzephalitis in den fünf neuen Bundesländern und im Saarland mit Hilfe des Nachweises von FSMEV-RNA in ungesogenen Zecken (Ixodes ricinus) durch eine RT-PCR-Technik. 22 273 Zecken wurden in den fünf neuen Ländern (einige auch in Bayern und Baden-Württemberg) gesammelt und in 294 Pools untersucht. Der spezifische RNA-Nachweis gelang viermal in Zecken aus Mecklenburg-Vorpommern, einmal in solchen aus Brandenburg und einmal aus Thüringen. In Bayern und Baden-Württemberg gelang der Virus-RNA-Nachweis dreimal. Die Sequenzdaten der PCR-Amplifikate zeigten, auch im Vergleich mit denen des Prototypstammes Neudoerfl, den hohen Grad der Konservierung im Bereich der 5 NCR. 8780 saarländische Zecken aus allen Gebieten des Bundeslandes wurden in 21 Pools untersucht, positive PCR-Signale konnten in zwei Pools aus Saarlouis und Perl und Umgebung gefunden werden. Der relativ seltene FSMEV-RNA-Nachweis in den neuen Ländern und im Saarland berechtigt nicht, eine generelle Impfempfehlung für diese Gebiete zu geben. Ein Impfschutz sollte jedoch vor Einreise in die Endemiegebiete Bayerns und Baden-Württembergs bestehen.相似文献
38.
RAL Dampney Y. Hirooka PD Potts GA Head 《Clinical and experimental pharmacology & physiology》1996,23(Z3):105-111
- 1 It was first shown several years ago that the rostral part of the ventrolateral medulla (VLM) contains a high density of receptor binding sites for angiotensin II (AngII). In the present paper we briefly review recent studies aimed at determining the actions of both exogenous and endogenous angiotensin peptides in the rostral VLM, as well as their specific sites of action.
- 2 The results of these studies have shown that angiotensin peptides can excite pressor and sympathoexcitatory neurons in the rostral VLM, but do not appear to affect non-cardiovascular neurons in this region.
- 3 It is known that pressor neurons in the rostral VLM include both catecholamine and non-catecholamine neurons. There is evidence that, at least in conscious rabbits, both of these types of neurons are activated by AngII. The specific endogenous angiotensin peptide or peptides that affect pressor neurons in the rostral VLM have not yet been definitively identified.
- 4 It is also possible that different angiotensin peptides may have different effects on pressor neurons in the rostral VLM, mediated by different receptors. Further studies will be needed to define these different functions as well as the specific receptors and cellular mechanisms that subserve them.
39.
Tyrosinemia type I is an autosomal recessive inherited defect of tyrosine metabolism. The underlying cause is a defect of fumarylacetoacetate hydrolase. The disease affects the liver (acute liver failure, liver cirrhosis, hepatocellular cancer), the kidney (tubulopathy with hypophosphatemic rickets), and the peripheral nervous system (paresthesia, vegetative symptoms, progressive paralysis). Beside the hypertyrosinemia the diagnosis can be made on the basis of urinary excretion of a pathological metabolite of the tyrosine metabolism (succinylacetone). Therapeutic options are a regulated phenylalanine/tyrosine diet, a very effective drug therapy (NTBC) that has been available for several years, and in cases of acute liver failure or end-stage liver cirrhosis a liver transplantation. 相似文献
40.
Ohne Zusammenfassung 相似文献