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991.
992.
Multiple sclerosis (MS) is the most frequent chronic inflammatory disease of the central nervous system. Mostly young adults present with a variety of different symptoms due to the multiple localisations of the inflammatory lesions. Up to one-third of MS patients experience symptoms of optic neuritis as the initial symptom. That is the reason why the ophthalmologist often is the first physician contacted by patients later on diagnosed with MS. Today, it is known that there is already a significant irreversible axonal loss in MS patients progressing from the beginning of the disease. Therefore early, diagnosis and application of available therapeutic options are necessary for the patient's benefit. The therapeutic aim in early immunomodulatory treatment is to decrease the number of relapses and to slow down the development of clinical disability. This interdisciplinary overview presents guidelines for the clinical routine: how to assess the individual risk of each patient and how to treat the patient in accordance with current pathogenic, diagnostic and therapeutic knowledge.  相似文献   
993.
Responsible for the controversial view on the role of lead in the development of atherosclerotic lesions seems to be the lack of suitable methods to determine relatively low concentrations of lead inhomogeneously associated to various tissue components. The recent development of the laser microprobe mass analysis (LAMMA) now provides a unique method to precisely determine specific distribution patterns of lead concentrations within substructures of the vascular wall. In contrast to the integrating analysis of atomic absorption spectroscopy (AAS) LAMMA allows a morphologically controlled analysis of the lead content in microsamples (greater than or equal to 1 micron3) with a detection limit of 10(-19) g. Evaluations of specimens of the aortic wall of human autopsy material prepared for LAMMA revealed in the case of a male subject aged 80 years an invariable lead content limited to the adventitia and to the elastic fibers of the media. However, in a female subject aged 35 years a decreasing gradient of lead content was found from the intima to the adventitia including cell nuclei and elastic fibers of the media.  相似文献   
994.
3-Acylpyrano[2,3-b]indol-4-ones The mixture which is obtained by treating 1-methyloxindole ( 1 ) with phosgene reacts with the alkali salts of the 1,3-dicarbonyl compounds 10a - 10d to yield the 3-acylpyrano[2,3-b]indol-4-ones 11a - 11d . Reactions with the salts of 1, 3-dimethylbarbituric acid and of 1 lead to the pyrone derivatives 12 and 13 , respectively.  相似文献   
995.
Zusammenfassung Katzen in flacher Chloralosenarkose wurde isotone Kochsalzlösung i.v. und intraarteriell (Aa. femoralis, mesentarica, renalis und vertebralis) infundiert.Bei i.v. Infusionen änderte sich der arterielle Druck erst dann, wenn 1–2 ml/kg/min infundiert wurden. Aber auch dann reagierten nur ca. 20% der Tiere mit einer Erhöhung oder Senkung ihres Systemdruckes.Bei Infusionen in die A. femoralis wirkte Kochsalzlösung bei der Mehrzahl der Tiere dilatatorisch, wenn sie mit einer Stärke von 10% des arteriellen Ruhestromes infundiert wurde. Während einer Infusion von mehreren Minuten Dauer verlief die Dilatation verschiedenartig: Am häufigsten war eine monophasische Schwankung. Die Dilatation klang noch vor Infusionsende ab. Manchmal folgte ihr eine constrictorische Nachschwankung (biphasische Reaktion).In anderen Versuchen hielt die Dilatation gleichmäßig bis Infusionsende an oder verlief rhythmisch.Darm- und Hirngefäße reagierten ähnlich. An Nierengefäßen ließ sich bis jetzt noch kein Effekt durch Kochsalzlösung erzeugen.An manchen Tieren schwemmten starke Infusionen in die A. femoralis aus der Peripherie eine Substanz aus, welche den arteriellen Druck senkte.Die Reaktionen wurden weder durch das Natrium- noch durch das Chlorion, sondern durch die isotone Verdünnung des Blutes hervorgerufen. Ringer-, Tyrodelösung, Periston und isotone Glucoselösung wirkten ebenfalls.Da die isotone Verdünnung des Blutes von der Stärke der Infusion und von der Stärke des Blutstromes abhängt, wirkt die Reaktion bei konstanter Infusion auf ihre Ursache, die Verdünnung, zurück, weil die Verdünnung sich mit dem Blutstrom ändert. Dieser Einfluß, die mittlere Flußzeit des Blutes vom Orte der Infusion zur Peripherie, die Fähigkeit der Peripherie zur Reaktion und die Dauer der hierbei ablaufenden Vorgänge sind die wesentlichen Faktoren, welche den Ablauf des Verdünnungseffektes bestimmen. Besprochen wird, inwieweit diese Faktoren auch den Wirkungsablauf kurz wirkender Pharmaka beeinflussen.
Summary Cats in slight chloralose anesthesia were infused intravenously and intrarterially (Aa. femoralis, mesenterica, renalis, vertebralis) with isotonic sodium chloride solution. By infusing intravenously 1–2 ml/kg/min the arterial blood pressure is raised or lowered in about 20% of the animals. NaCl solution dilates the vessels of the extremity when infused intraarterially at a rate of about 10% of arterial blood stream. When the infusion time is extended to some minutes various types of dilation can be observed: in the most frequently seen monophasic reaction the dilation returns to normal before the infusion is finished. Sometimes the dilation is followed by a short constriction. In other cases the dilation lasts to the end of the infusion or shows rhythms. These reaction types may change within one experiment. Isotonic sodium chloride solution can evoke spontaneous rhythms which persist after the end of infusion. In some animals larger infusions of sodium chloride solution washs out a substance from the periphery which is able to lower arterial pressure after reaching central regions with the venous blood stream.Apparently vessels of the intestines and brain vessels behave in a similar manner. No effects could be produced by infusion of NaCl solution into renal vessels up to now.The reaction can be caused by other isotonic solutions, e.g. isotonic glucose solution as well; neither sodium nor chloride ions are necessary components. The degree of dilution depends on infusion rate and blood stream rate. Therefore the cause of the effect (dilution) will be influenced by the effect itself (increase or decrease of blood stream) when the infusion rate is kept constant. This influence of changing dilution the mean flowing time of blood from the infusion point to the periphery, the readiness of the periphery to react and the reaction time are the essential factors to determine the shape of dilution effect.In order to avoid misinterpretations knowledge of dilution effects is important for evaluating effects of short acting pharmacological agents. Possible interactions between pharmacological and dilution effects are discussed.


Mit 5 Textabbildungen

Auszugsweise vorgetragen auf der Frühjahrstagung der Deutschen Pharmakologischen Gesellschaft in Mainz 1961.  相似文献   
996.
997.
998.
999.
Zusammenfassung 1. Es wird über die Möglichkeit berichtet, die CHE-Aktivität durch eine direkte papierchromatographische Bestimmung des ACH-Abbaus zu messen.2. Zur Verkürzung der Laufzeit des Chromatogramms wird das Rundfilter in der Form des Mehrlaschenchromatogramm empfohlen.Mit 1 Textabbildung.  相似文献   
1000.
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