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Summary Crimean-Congo haemorrhagic fever (C-CHF) re-emerged recently in the United Arab Emirates. The clinical outcome of 11 cases of viral haemorrhagic fever patients admitted to hospital between June 1994 and January 1995 is described. Four cases were laboratory confirmed retrospectively as C-CHF, the other patients were diagnosed likely to have the same disease on epidemiological and clinical grounds. In 72.7% of the patients, infection was fatal. Symptoms started 3.5 days before hospitalization. On admission, 81.8% of patients had high fever, 45.5% were vomiting, 63.6% had diarrhoea, 45.5% had haemorrhagic signs, and 18.2% had throat pain. Fatalities occurred 6.8 days after admission. Survivors were hospitalized for 9.3 days. Nosocomial transmission was not observed.  相似文献   
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BACKGROUND AND PURPOSE: Following preoperative radiotherapy prior to ablative surgery of squamous epithelial cell carcinomas of the head and neck region, wound-healing disorders occur. Previous experimental studies showed altered expression of transforming growth factor-(TGF-)beta isoforms following surgery in irradiated graft beds. Altered levels of TGF-beta(1) are reported to promote fibrosis and to suppress vascularization during wound healing, whereas expression of TGF-beta receptor-III (TGF-betaR-III) is associated with vascularization. The aim of the study was to analyze the influence of anti-TGF-beta(1) treatment on TGF-betaR-III-associated vascularization in the transition area between irradiated graft bed and graft. MATERIAL AND METHODS: Wistar rats (male, weight 300-500 g) underwent preoperative irradiation of the head and neck region with 40 Gy (four fractions of 10 Gy each; n = 16 animals). A free myocutaneous gracilis flap taken from the groin was then transplanted to the neck in all rats. The time interval between operation and transplantation was 4 weeks. Eight animals received 1 micro g anti-TGF-beta(1) into the graft bed by intradermal injection on days 1-7 after surgery. On days 3, 7, 14, 28, 56, and 120, skin samples were taken from the transition area between transplant and graft bed and from the graft bed itself. Immunohistochemistry was performed using the ABC-POX method to analyze the TGF-betaR-III and E-selectin expression. Histomorphometry was performed to analyze the percentage and the area of positively stained vessels. RESULTS: A significantly higher expression of TGF-betaR-III was seen in the irradiated and anti-TGF-beta(1)-treated graft bed in comparison to the group receiving preoperative irradiation followed by transplantation alone. The percentage of TGF-betaR-III positively staining capillaries from the total amount of capillaries in the anti-TGF-beta(1)-treated graft bed was higher than in the group irradiated only. The total area of capillaries was also higher in the TGF-beta(1)-treated group. CONCLUSION: Neutralizing of TGF-beta(1) activity in irradiated tissue undergoing surgery leads to a higher expression of TGF-betaR-III and increased vascularization. TGF-betaR-III seems to be associated with newly formed blood vessels during neovascularization in wound healing.  相似文献   
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Zusammenfassung Die 20. notfallmedizinische Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft Südwestdeutscher Notärzte (agswn) behandelte auch in diesem Jahr aktuelle berufspolitische Themen. Aktuelle Entwicklungen zur Verbesserung der Arbeitsabläufe in den Leitstellen wurden dargestellt, EDV-gestützte Systeme zur Notrufabfrage, die Vernetzung der Leitstellen und technische Verbesserungen der Leitstellensysteme genannt. Die Gefahren im Rettungsdienst waren ein weiterer Schwerpunkt der Tagung. Eine Ansteckungsgefahr bei Infektionstransporten bei MRSA-Patienten ist bei sachgemäßem Verhalten nicht zu befürchten. Weiterhin wurden die Möglichkeiten des terroristischen Einsatzes von biologischen Waffen realistisch deutlich relativiert. Amoklagen stellen dagegen eine nur schwer kalkulierbare Gefahrensituation dar. Als 3. Themenschwerpunkt wurden die besonderen Herausforderungen der Notfallmedizin im DRG-Zeitalter umrissen. Die Änderung des Einsatzspektrums und die Reduktion von Notarztstandorten erfordert die Bildung von Kompetenzzentren und eine hohe Qualifikation der Notärzte.  相似文献   
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28.
Zusammenfassung Zur Früherkennung und Stadieneinteilung des Prostatakarzinoms wird heutzutage fast ausschließlich die sog. systematische Mehrfachbiopsie eingesetzt. Hierbei tritt das bildgebende Verfahren – der transrektale Ultraschall – als Diagnostikum mehr und mehr in den Hintergrund und dient fast ausschließlich zur Führung der Biopsienadel in spezifische anatomische Regionen. Doch selbst bei multiplen systematischen Biopsien wird eine hohe Zahl klinisch signifikanter Karzinome übersehen. Diese Tatsache hat zu einer drastischen Steigerung der Anzahl von Gewebeproben geführt. So finden sich Zentren, in denen 6, 10, 12, ja bis zu 143 Gewebeproben in einer Sitzung entnommen werden. Diese immer invasivere heterogene Vorgehensweise bestätigt den Bedarf an Verbesserung in der Ultraschalldiagnostik. Neue und innovative bildgebende Verfahren in der Prostatasonographie werden vorgestellt mit dem Ziel, die diagnostische Aussagekraft bei Erstdiagnose sowie in der Stadienvorhersage zu verbessern. Eine verbesserte Bildgebung bei Diagnosestellung und in der Stadieneinteilung würde zu einer erheblichen Verbesserung bei den Therapieentscheidungen führen.Dieser Beitrag ist dem kürzlich verstorbenen Pathologen J. E. McNeal gewidmet, der die zonale Anatomie der Prostata erstbeschrieben hat.  相似文献   
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Ohne Zusammenfassung  相似文献   
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Zusammenfassung Die Differenzialdiagnose schlafbezogener Atmungsstörungen (SBAS) erfolgt in Anlehnung an die durch die im Jahr 2005 von der American Academy of Sleep Medicine (AASM) neu aufgelegte Internationale Klassifikation von Schlafstörungen (ICSD-2). Die ICSD-2 teilt die derzeit bekannten Schlaf- und Aufwachstörungen in 8 Kategorien ein, die SBAS werden in Kategorie II aufgeführt. Die ICSD-2 ist kompatibel zu den international gebräuchlichen Systemen der Klassifikation von Krankheiten (ICD-9, ICD-10). Grundlage aller differenzialdiagnostischen Erwägungen stellt neben der ausführlichen Anamnese die Polysomnographie dar, ggf. ergänzt durch weiterführende internistische, neurologische, pädiatrische, Hals-Nasen-Ohren-ärztliche, Mund-Kiefer-Gesichts-chirurgische sowie neuropsychologische und neurophysiologische Untersuchungen.  相似文献   
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