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Dr. Rex O. Brown Pharm.D. Dr. Roland N. Dickerson Pharm.D. Dr. Emily B. Hak Pharm.D. Dr. J. Barret Matthews M.D. Dr. Lawrence J. Hak Pharm.D. 《Pharmacotherapy》1997,17(4):796-800
A pharmacist consult service was developed to evaluate the appropriateness of enteral feeding through a permanent ostomy in 24 nonambulatory patients with severe developmental disabilities. Several problems with enteral nutrition were identified. Policies to improve them were instituted, and several educational presentations were made. Pharmacists' actions were implemented, including assessment of energy needs by indirect calorimetry and rearrangement of enteral feeding schedules to achieve optimal nutrition support and pharmacotherapy administration. By the fourth month of the consult service, body weight in these patients increased from 101 ± 6% of baseline to 109 ± 7% (p<0.05). Weight continued to increase through the seventh month of the consult service to 116 ± 12% of baseline (p<0.0001). Measured resting energy expenditure for the group was 889 ± 170 kcal/day compared with the predicted 1055 ± 163 kcal/day. 相似文献
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We contrast two statistical methods: three-dimensional cluster analysis and statistical parametric mapping. We show that three-dimensional cluster analysis is based on a neurobiological theory of the regulation of blood flow and, unlike statistical parametric mapping, carries a minimum of assumptions that are tested. Statistical parametric mapping is a formal approach, which is based on a multitude of assumptions of which the majority have not been validated. We also demonstrate that in practice three-dimensional cluster analysis has a reasonable balance between sensitivity and the probability of false positives, giving high reproducibility with data on e.g. colour discrimination. 相似文献
8.
Laurie M Morgan Roland N Dickerson Kathryn H Alexander Rex O Brown Gayle Minard 《Nutrition in clinical practice》2004,19(5):511-517
BACKGROUND: The intent of this study was to ascertain the adequacy of delivery of enteral nutrition (EN) to critically ill adult multiple trauma patients and to identify potential detrimental factors that affect EN delivery. METHODS: Retrospective observational study. Trauma intensive care unit (TICU) in a university-affiliated hospital. Adult patients (>/=18 years of age) admitted to the TICU who received enteral feeding. RESULTS: Fifty-six adult patients were enrolled for study. Patients received, on average, 67% +/- 19% of what was prescribed for 5.7 +/- 2.0 days. A total of 222 occurrences for temporary discontinuation of tube feeding were identified. Gastrointestinal intolerance, as defined by a gastric residual volume of >150 mL, abdominal pain, or >3 liquid stools per day, accounted for only 11% of the occurrences for discontinuation of feeding. Surgery (27%) and diagnostic procedures (15%) represented the majority of reasons for inadequate nutrient delivery. Minor factors for EN interruptions were mechanical feeding tube problems (8%), pharmacy delivery delay (4%), and miscellaneous factors (3%). Multiple and unknown reasons contributed to 14% and 18% of the occurrences, respectively. CONCLUSIONS: Surgery and diagnostic procedures accounted for the largest factor in enteral feeding discontinuations in our critically ill trauma patients. Gastrointestinal intolerance contributed a minor role in the temporary discontinuation of enteral feeding. 相似文献
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Stefan Biedert Ralph Winter Heribert Betz Roland Reuther 《European archives of psychiatry and clinical neuroscience》1986,235(5):315-322
Zusammenfassung Wir berichten fiber die Doppler-sonographischen Ergebnisse bei 33 Patienten mit einer Anastomose zwischen der A. temporalis superficialis and der A. cerebri media. Die Indikation zur Bypass-Operation beinhaltete rezidivierende TIA oder ein kurz zuvor erworbenes leichtes neurologisches Defizit bei angiographischem Nachweis einseitiger oder beidseitiger tiefer Obliterationen der A. carotis interna und hochgradiger Stenosen oder Verschlüsse im distalen Abschnitt der A. carotis interna bzw. im proximalen Abschnitt der A. cerebri media. Die Funktionsfahigkeit der Anastomose wurde überpriift durch die Berechnung der modifizier ten Pourcelot-Indices (relative enddiastolische Strömungsgeschwindigkeit) der A. temporalis superficialis praeauriculär und am Bohrlochrand Bowie durch den EinfluB der intermittierenden Kompression des den Bypass-versorgenden Gefäßes auf den modifizierten Pourcelot-Index der ipsilateralen A. carotis communis. Bei allen Patienten mit funktionsfahigen Anastomosen, definiert durch einen modifizierten Pourcelot-Index von zumindest 0,20 am Bohrlochrand, kam es zu einer Reduktion dieses Parameters um durchschnittlich 0,08 an der A. carotis communis bei kurzfristiger Kompression des den Bypass-versorgenden Astes. Bei den 18 Patienten mit unilateraler Obliteration der A. carotis interna war der Bypass über-wiegend dann funktionsfähig, wenn die summierten modifizierten Pourcelot-Indices der verbliebenen hirnversorgenden Gefäße um zumindest 10% gegenüber einem vergleichbaren Normalkollektiv reduziert waren. Das Vorhandensein bzw. das Fehlen von Ophthalmica-Kollateralen hatte dabei keinen Einfluß auf den Prozentsatz der funktionsfahigen Anastomosen in diesen Untergruppen. Bei den vier Patienten mit bilateraler Obliteration der A. carotis interna war die angelegte Anastomose in jedem Fall funktionsfähig, während die Hälfte der Patienten mit Stenosen and Verschlüssen im distalen Abschnitt der Carotisstrombahn nur eine ungeniigende Bypass-Funktion zeigten. Die zwei Patienten mit einer Mediahauptstammstenose bzw. -obliteration hatten Indices von 0,45 bzw. 0,46 am Bohrlochrand als Hinweis auf die Funktionstüchtigkeit. Wir Bind der Auffassung, daß man mittels Doppler-sonographischer Kriterien die Funktionsfahigkeit einer Temporalis superficialis-Cerebri media-Anastomose überprüfen kann. Der praeoperativ berechnete summierte modifizierte Pourcelot-Index der verbliebenen hirnversorgenden Arterien kann zumindest bei uni- and bilateraler Internaobliteration als zusatzlicher Parameter herangezogen werden, um die Indikation zur Bypass-Operation zu klären. 相似文献
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