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1.
I?Satish?RaoEmail author Anand?C?Loya KS?Ratnakar VR?Srinivasan 《BMC clinical pathology》2005,5(1):11
Background
Lymph node infarction is known to occur in association with many non-neoplastic and neoplastic conditions however its occurrence in association with DIC is not reported hitherto in the literature. 相似文献2.
M elikta N Okur KS Aikimbaev F Binokay M Sert E Akgül 《Journal of Medical Imaging and Radiation Oncology》2004,48(3):398-400
Pheochromocytomas of the bladder are rare neoplasms, constituting <0.06% of all vesical tumours. Common presenting features of this tumour include episodes of sweating, hypertension, haematuria and postmicturition syncope. We describe a case of bladder pheochromocytoma in a 66‐year‐old man whose only symptom of macroscopic haematuria was initially assessed with ultrasonography. Clinical presentation highlights the need for a high index of suspicion during sonographic evaluation of bladder neoplasms because such tumours might present without symptoms of adrenergic excess. 相似文献
3.
4.
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6.
The first 150 words of the full text of this article appear below. Key points Coronary artery disease accounts for >30% ofdeaths in Western society. The diagnosis of myocardial infarctionshould be qualified by size, causation and time from occurrence. Mortalityis reduced by immediate or primary percutaneouscoronary intervention or thrombolysis within the first 24 hof onset of ST-segment elevation myocardial infarction. Strategiesto reduce platelet activation (glycoprotein IIb/IIIa receptorantagonists, or clopidogrel) are now recommended in the treatmentof high-risk non-ST-segment myocardial infarction/unstable angina. Elevatedserum troponins may be the result of non-ischaemic myocardialdamage, especially in critical illness.
Pathophysiology
Changes in the definition of terms relating to the diagnosisof myocardial infarction (MI) have evolved by better understandingof the pathophysiology culminating in the new term of acutecoronary syndrome (ACS). Figure 1 illustrates the processesthat occur in the development of an acute coronary event. 相似文献
7.
Zusammenfassung GRUNDLAGEN: Das Ziel dieser Untersuchung war, die Machbarkeit und Wirksamkeit der Fokus-Sanierung via Mini-Thorakotomie zur Therapie einer kavernösen Lungentuberkulose zu prüfen. METHODIK: Der Mini-Thorakotomie-Zugang wurde in 18 Patienten angewendet (Alter, 25–75 Jahre; median, 47,5 Jahre). Die Patienten hatten eine kavernöse Lungentuberkulose oder ein Lungentuberkulom nach tuberkulostatischer Therapie oder waren Patienten, die auf diese Therapie nicht angesprochen haben. 8 Patienten mit chronischer kavernöser Lungentuberkulose und 10 Patienten mit Tuberkulom haben sich der Fokus-Sanierung, Spülung und Faltnaht unterzogen. ERGEBNISSE: Es gab keine operative Mortalität. Alle Patienten waren klinisch saniert, hatten keinen Nachweis für Bakterien im Sputum, im Röntgen hatten die Lungenschatten abgenommen. Die Dauer der Operation betrug 30–120 min (median, 75 min), der intraoperative Blutverlust war 100–200 ml (median, 153 ml). Der postoperative Spitalsaufenthalt betrug 21–42 Tage (median, 30 Tage). Das Follow-up nach 1–4 Jahren (median, 2,5 Jahre) zeigte keine Komplikation und kein Rezidiv der Grunderkrankung. SCHLUSSFOLGERUNGEN: MTFC ist eine sichere und technisch machbare Methode zur Therapie der Lungentuberkulose oder des Tuberkuloms bei Schonung der Lungenfunktion. 相似文献
8.
腺病毒载体介导的PML生长抑制因子对前列腺癌细胞生长和致瘤能力的抑制效果 总被引:1,自引:0,他引:1
为探讨用腺病毒载体携带PML(PromyelocyticLeukemia)基因作为前列腺癌基因治疗的可能性,应用重组人携带PML基因腺病毒(AdPML)感染培养的前列腺癌细胞,观察表达PML蛋白的癌细胞与对照组癌细胞的体外生长和裸鼠体内致瘤能力变化,对荷瘤裸鼠瘤体周围注射AdPML,观察治疗组和对照组肿瘤生长的变化。结果显示,感染AdPML的前列腺癌细胞体外生长和裸鼠体内致瘤能力明显下降,荷瘤裸鼠瘤体周围注射AdPML后肿瘤生长速度明显减慢。证实了PML是一种生长抑制因子,提示其可能被应用于前列腺癌的基因治疗研究 相似文献
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