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Hämoglobin D     
Zusammenfassung Beobachtung einer türkischen Familie mit Auftreten der Hb D-Anlage in 3 Generationen. Abgesehen von einer leichten hypochromen Anämie wurde kein wesentlicher hämatologischer Befund festgestellt.Die Entdeckung der Hb D-Anlage erfolgte zufällig bei der Untersuchung eines der Familienmitglieder wegen einer Leberzirrhose. Man darf annehmen, daß durch systematische Untersuchung der Bevölkerung noch weitere Familien mit Hb D-Anlage gefunden werden können.  相似文献   

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Zusammenfassung Es wurden vor 16 Jahren mit einer Lösung reduzierten Hämoglobins gefüllte Trögchen meines Hämoglobinometers jetzt nach genauer Ermittlung der optischen Konstanten des reduzierten Hb mit dem Photometer Leifo und mit einem Spektrographen auf ihre Haltbarkeit in qualitativer und quantitativer Beziehung untersucht und der Inhalt so gefunden, als ob er frisch eingefüllt wäre. Damit wird erwiesen, wie außerordentlich haltbar und damit sehr geeignet das reduzierte Hämoglobin als Vergleichsfarbe für quantitative Bestimmungen des Blutfarbstoffs und besonders zur Ermittlung des Hb E -Gehalts und des spezifischen Oberflächen-Hämoglobins ist. Gewisse Schwierigkeiten, welche sich bei labilem Hämoglobin und im Tierblut dadurch ergeben, daß man ein komplexes Blut mit einer ziemlich reinen Hämoglobinlösung vergleichen muß, können überwunden werden.Mit 1 Abbildung.  相似文献   

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Ohne ZusammenfassungMit 23 Abbildungen  相似文献   

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Zusammenfassung Die Existenz des Nitrit-Met-Hb als eigene Verbindung wird durch weitere Befunde erhärtet. Im offenen Reagensglas geht der Farbstoff in eine grün gefärbte Verbindung, vermutlich Verdiglobin-NO2 über, und zwar um so schneller, je höher die Nitritkonzentration ist. Besonders stark beschleunigend wirkt ferner das Vorhandensein von Phosphationen und außerdem verläuft die Umwandlung im schwach sauren Milieu rascher als im neutralen und im alkalischen. NO-Hb ist nicht beständig. Es geht im offenen Reagensglas in Nitrit-Met-Hb über, später u. U. auch teilweise in einen grünen Farbstoff (Verdiglobin-NO2).
Summary The existence of nitrite-met-hb as an individual substance is described. In the test-tube, the pigment changes in a green coloured pigment, which is supposed to be verdoglobin-NO2. This reaction is so quicker, so higher the concentration of nitrite. Phosphate ions and acid milieu are also accelerating. NO-hb is not stabile. In the test-tube it change to nitrite-met-hb, later on also in a green pigment (verdiglobin-NO2).
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The conference was preceded by a workshop of an European expert group on the n evaluation, testing, and workup of a new classification for cryoglobulinemic syndrome. Several studies on the potential role of infections, especially hepatitis C virus (HCV) and cytomegalovirus (CMV), in the pathogenesis of human autoimmune diseases were presented and discussed at the conference. A cross-reactivity between CMV proteins and different auto-antigens could play a role with respect to the initial endothelial damage in the pathogenesis of systemic sclerosis. A number of immune mechanisms may be involved in the induction of the cryoglobulinemic syndrome such as the formation of cross-reacting antibodies, chronic B-cell stimulation, an interaction between the HCV core protein and tumor suppressor genes p53 and/or proto-oncogens, and the t(14;18) translocation with bcl-2 activation and prolonged B-cell survival.  相似文献   

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Herrmann BL  Mann K 《Der Internist》2003,44(10):1253-1259
Pituitary coma is a rare case of emergency and primarily due to ACTH and TSH deficiency. Pituitary coma occurs more often in patients with well-known pituitary deficiency than in patients with intrasellar tumor. Clinical manifestations are hypotonia, bradycardia, decreased skin and nipple pigmentation, muscle weakness, vomitus, nausea, obstipation, hypothermia, and hypoventilation. A postpartal agalactia is often the first sign of Sheehan's syndrome. Unlike primary adrenal insufficiency (Addison's disease) ACTH deficiency does not cause hyperpigmentation, hyperkalemia, or salt loss. The suspicion of pituitary coma requires replacement with 100 mg hydrocortisone iv, 200 mg hydrocortisone iv/24 h, 500 micro g levothyroxine iv and fluid substitution. Since thyroxine accelerates the degradation of cortisol and can precipitate adrenal crisis in patients with limited pituitary reserve, hydrocortisone replacement should always precede levothyroxine therapy. ACTH stimulation test, CRH stimulation test and insulin tolerance test (optional) should be performed after therapeutic compensation to determine pituitary function.  相似文献   

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Ohne ZusammenfassungMit 5 Textabbildungen.Dissertation der Universität Zürich. Arbeit unter Leitung von P. D.Dr.Zuppinger.  相似文献   

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In autumn 2005, the Geriatric and Gerontological Scientific Societies together with the Organisation of Geriatric Departments developed a quality seal in a discussion process over about 18 months. The needs to be addressed were corporate development, allocation through an independent and external institution for quality management, consideration of the heterogeneous German structure of geriatric medicine, independence of specific conditions and the consideration of 20 years of geriatric medicine practise in Germany. The seal is specific for geriatric medicine and assumes successful certification in general quality management. It describes the needs in the area of structure, process and outcome quality. Since introduction, 12 geriatric departments (as of March 2007) have been successfully certified.  相似文献   

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The low incidence of end-stage renal disease in childhood, resulting in small patient cohorts even in specialized treatment centers, compromises both quality assurance and clinical research in pediatric dialysis. The International Pediatric Peritoneal Dialysis Network (IPPN) aims to overcome these limitations by continuous international collaboration. The IPPN has established a Web portal providing services to 114 pediatric dialysis units in 43 countries. Clinical practice guidelines, pediatric reference curves, calculators for anthropometric indices, clearances and peritoneal transport characteristics, as well as a collection of educational presentations are available online. Also the IPPN entertains an online patient registry now following nearly 1200 children in 71 centers with detailed epidemiological, clinical, biochemical, and pharmacological data. This continuously growing database allows to address important clinical research issues in pediatric peritoneal dialysis, monitor important clinical performance measures, and perform automated benchmarking by comparing center-specific means with the total patient cohort. Hence the IPPN project contributes to the optimization of treatment quality in pediatric peritoneal dialysis around the globe.  相似文献   

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