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1.
Considering the incidence of dementia, the development of procedures that allow correct differential diagnosis is gaining increasing importance. The analysis of spinal fluid from 632 patients, who were admitted with suspected dementia, diagnosed dementia or dementia of unclear etiology, showed that there was high differential diagnostic power for tau protein, but not for β-amyloid.  相似文献   

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The results of the determination of 24 basic blood chemistry variables from 262 men and 239 women, half of each group 44.4 +/- 0.9 and 63.0 +/- 0.9 (men) and 44.4 +/- 0.9 and 62.8 +/- 0.8 years old (women), resp., are compared. In men, only 6 analytes show significant differences between the age groups: Alanine aminotransferase decreases, aspartate aminotransferase decreases, iron decreases with p < 0.05; sodium increases, calcium decreases, protein (serum) decreases with p < 0.001. In women, 16 analytes, compared between both groups, are significantly different: Urea, uric acid, creatinine, triglycerides, total cholesterol, LDL cholesterol, LDL-C/HDL-C ratio, alanine aminotransferase, alkaline phosphatase, gamma-glutamyltransferase, sodium and ferritin are increased in the older group, whereas HDL cholesterol, iron, transferrin, and total protein are decreased. The sex differences are more distinct in the group of 44 years old persons than in the 63 years old one. These results will be completed by the comparison with the evaluation of the stored laboratory values of 9923 patients between 20 and 89 years old.  相似文献   

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Among geriatric patients, atrial fibrillation is the most common cardiac arrhythmia. In patients over 80?years of age, the prevalence rises to approximately 10%. Atrial fibrillation is associated with serious health implications, including a 2-fold increase in mortality risk and a 5-fold increase in stroke risk. In contrast to these facts, the current guidelines on the management of atrial fibrillation of the European Society of Cardiology (ESC) contain only a short paragraph on these patients. Many relevant clinical aspects go without any comment. Thus, the purpose of our paper is to discuss those special needs of geriatric patients and their physicians which are not mentioned in the guidelines of the ESC. In our review, we discuss rhythm versus rate control, oral anticoagulation, outcome, prevention, falls, adherence, polypharmacy, dementia, nursing home patients, frailty, and geriatric assessment in consideration of geriatric patients. An extended search of the literature on Pubmed served as the basis for this review. Individual aspects of each geriatric patient should be considered when managing these complex patients; however, the complexity of each case must not lead to an individualized therapy that is not in accordance with current guidelines and the literature. A large number of papers which help us to answer most of the clinical questions regarding the management of trial fibrillation in geriatric patients have already been published.  相似文献   

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Background The majority of community-dwelling people 60 years and older are independent and live actively. However, there is little information about elderly persons’ views on aging, health and health promotion. Methods Therefore, an anonymous, written questionnaire survey was performed in a representative sample of inhabitants from a section of the city of Hamburg, 60 years and older; 5 year intervals, 14 subsamples according to 7 age groups of females and males. Results Questionnaires from 950 participants (29% response) could be evaluated: mean age 71.5 years, 58% women, 34% living alone, 5% with professional healthcare needs as indicated by status according to German nursing care insurance. Senior citizens’ positive attitudes towards aging and health were predominant: 69% of respondents felt young, 85% worried about loss of autonomy in old age. Conclusions The results provide evidence indicating potential for improving health-promoting lifestyles in parts of the older population by evaluating and strengthening older persons’ competencies and by considering their concerns seriously. These results provide valuable information for future plans in the public-health sector in the city of Hamburg where particular health-promoting actions for elderly persons will be considered.  相似文献   

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Zusammenfassung Die Aus-, Fort- und Weiterbildung von Ärzten, Pflegepersonal, Therapeuten und Sozialarbeitern in der Geriatrie wird bei der rasch wachsenden Zahl älterer Menschen zu einer zunehmenden Herausforderung. Nur durch überzeugende, qualitativ gesicherte, auf die Bedürfnisse der verschiedenen Berufe zugeschnittene Curricula in der Geriatrischen Medizin können die Voraussetzungen geschaffen werden, um zukünftig die mit der stetigen Erhöhung der Lebenserwartung und der massiv steigenden Anzahl hochbetagter älterer Menschen im Zusammenhang stehenden Probleme zu bewältigen. Durch die Entwicklung von Programmen der Aus-, Fort- und Weiterbildung in der Geriatrischen Medizin auf hohem Niveau wird deutlich, dass die geriatrische Denk- und Arbeitsweise sich an Funktionsdefiziten und Alltagsproblemen orientiert, die für die Versorgung von über 75-jährigen im Verhältnis zur traditionellen organ- und krankheitsorientierten Blickweise von Vorteil ist. Mit dem Beschreiben, Herausarbeiten und Vermitteln der besonderen Blick- und Arbeitsweisen der Geriatrischen Medizin in Curricula und Leitlinien geht die Dokumentation eines speziellen geriatrischen Versorgungsauftrags sowohl in der klinischen als auch in der ambulanten Versorgung einher. Dieser spezielle geriatrische Versorgungsauftrag hat zur Folge, die Aus-, Fort- und Weiterbildungsmöglichkeiten institutionell zu sichern. Dies ist nur möglich mit einer zunehmenden Verankerung der Geriatrischen Medizin in den Universitäten, Medizinischen Hochschulen und wissenschaftlichen Institutionen. Summary Education and training in geriatric medicine for family doctors and medical specialists, nurses, physio- and ergotherapists, social workers becomes more important.¶ A curriculum in high quality geriatric medicine can help solve the problems coming up with the increasing life-expectancy and with the increasing proportion of elderly depending on care and social services.¶ The developement of curricula and programs in high quality geriatric medicine demonstrates that the geriatrician has a special approach to the elderly patient different from traditional medicine.¶ Describing and teaching this special approach to the elderly patient shows the special view of the geriatrician working with elderly patients. A number of barriers to program developement must be considered. To successfully implement geriatrics training, geriatric faculties need to have adequate protected time to plan, administer and teach the curriculum. It is very important to implement geriatrics training in universities and medical institutes.  相似文献   

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Zusammenfassung Versorgungsforschung hat derzeit keinen hohen Stellenwert in der wissenschaftlichen und gesundheitspolitischen Diskussion. Aber vor allem für die Geriatrie ist es wichtig, Evidenz zu Wirksamkeit, Effektivität und Kosten ihrer Interventionen zu generieren, um in der Konkurrenz um Ressourcen sachliche Argumente vortragen zu können. Dafür ist es aber erforderlich, funktionelle Defizite als Endpunkte solcher Studien in den Vordergrund zu stellen. Des Weiteren zeigt das Beispiel des geriatrischen Assessments, dass die “black box” geriatrischer Intervention mit konkreten Daten zu füllen ist. Auch die Abbildung von Multimorbidität gehört zu den methodischen Voraussetzungen der Versorgungsforschung. Besonders die Forschung in der geriatrischen Rehabilitation stellt im deutschen Kontext der Unterscheidung zwischen Akut- und Rehabilitationsgeriatrie besondere Bedingungen an die methodische Umsetzung. Ein stärkerer Einsatz der Konzepte der Versorgungsforschung kann auch dazu dienen, die Aufgaben der Geriatrie besser sichtbar zu machen. Summary In Germany, health services research geriatric problems is not of major scientific and political importance. Focusing on geriatrics, it is essential to produce good data concerning efficacy, effectiveness and costs of the interventions. Otherwise, the discussion about the allocation of resources in the German health care system will take place without good arguments for special geriatric interventions. Prerequisite for this goal is the definition of adequate endpoints targeting functional deficits and the operationalization of multi- and comorbidity. Another problem is research focused on the "black box" of specific geriatric interventions. A special German situation is the distinction between acute and rehabilitative geriatric settings where very similar patients are treated. For this reason, it is essential for the geriatrician in the German context to focus more on health services research to demonstrate with scientific evidence their important contribution for the care of the elderly.  相似文献   

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Zusammenfassung Bereits die Ergebnisse der ersten Diabetes- Bevölkerungsuntersuchungen (Wilkerson u.Krall in den USA undSchliack in Deutschland), die nach dem 2. Weltkrieg durchgeführt wurden, erbrachten den Beweis für eine relativ gleichmässige Verbreitung des Diabetes mellitus, darüber hinaus konnte eine wesentlich grössere Krankheitshäufigkeit nachgewiesen werden, als nach den früheren Angaben wahrscheinlich war. Die diagnostischen Methoden konnten noch weiter verbessert werden. Die Verstärkung der Untersuchungsintensität führte zu Schwierigkeiten in der diagnostischen Bewertung besonders bei den höheren Altersklassen. Um detailliertere Fragen zu klären, sind weitere Untersuchungen mit aufeinander abgestimmter Methodik, möglichst auf übernationaler Ebene erforderlich. Die bisherigen Ergebnisse wurden tabellarisch zusammengestellt. Durch die systematische Diabetes-Suche der letzten 15 Jahre konnten bereits Tausende von vorher unerkannten Diabetikern diagnostiziert und einer früheren Behandlung zugeführt werden.
Summary The results of the first researches on diabetic population (Wilkerson andKrall in U.S.A. andSchliack in Germany) carried out after the second world war, already showed a relatively uniform diffusion of diabetes mellitus; moreover it was possible to show a frequence of the disease substantially greater than appeared to be probable according to the previous data. The diagnostic methods were improved further on. The increased power of investigation brought difficulties in the diagnostic valuation, expecially in the aged. For the purpose of clarifying more detailed questions, further researches are necessary by a method agreed upon on an overnational ground if possible. The results till now obtained have been scheduled. In the last 15 years by means of a systematic research it has been possible to identify till now thousands of diabetics that in times past would have been unrecognized, and to whom in this way a more timely treatment has been assured.

Resumen Los resultados de las primeras investigaciones en la población diabética (Wilkerson yKrall en los Estados Unidos, ySchliack en Alemania) realizadas después de la segunda guerra mundial demostraron ya que la diabetes mellitus tenía una difusión relativamente uniforme; además, pudo evidenciarse una frecuencia de la enfermedad substancialmente mayor de lo que parecía probable según los datos anteriores. Los métodos diagnósticos pudieron ser ulteriormente mejorados. La mayor intensidad de estudio creó bastantes dificultades en la valoración diagnóstica, especialmente en las clases de edad avanzada. Para aclarar y contestar preguntas más detalladas se necesitan ulteriores investigaciones con métodos concordados recíprocamente, mejor si en escala supernacional. Los resultados obtenidos hasta la fecha se han reunido en tablas. Gracias a los estudios sistemáticos llevados a cabo sobre la diabetes en estos 15 últimos años se pudieron diagnosticar miles de diabéticos antes ignorados, garantizándoles un tratamiento más tempestivo.

Resume Les résultats des premières recherches sur la population diabétique (parWilkerson etKrall dans les USA et parSchliack en Allemagne), éffectuées après la seconde guerre mondiale, ont demontré la diffusion uniforme du diabète sucré; on a pu encore mettre en evidence l'augmentation de la fréquence vis-a-vis celle observée dans les recherches précedentes. Les methodes pour le diagnostic ont été améliorées sensiblement. Les plus modernes recherches ont porté des difficultés nouvelles pour la valutation des résultats, surtout chez les sujets âgés. Pour mieux comprendre tous les details, il faut avoir des methodes standardisées universellement acceptées. Les résultats obtenus par l'A. ont été réuni dans des tableaux. Dans les dérniers 15 ans, avec une recherche systématique du diabète, on a eu la possibilité de diagnostiquer des milliers de diabétiques auparavant inconnues et de les soumettre à un traitement spécifique.

Riassunto Già i risultati delle prime indagini sulla popolazione diabetica (Wilkerson eKrall negli USA eSchliack in Germania), compiute dopo la seconda guerra mondiale, portarono alla dimostrazione di una diffusione relativamente uniforme del diabete mellito; inoltre si potè evidenziare una frequenza sostanzialmente maggiore di quella che sembrava probabile secondo i dati anteriori. I metodi diagnostici poterono essere ulteriormente migliorati. Il potenziamento delle indagini portò a difficoltà nella valutazione diagnostica, specialmente nelle classi di età avanzata. Per chiarire quesiti più dettagliati, occorrono ulteriori ricerche sistemiche reciprocamente concordate, possibilmente su piano internazionale. I risultati finora conseguiti sono stati raccolti in tabelle. Con la ricerca sistematica del diabete negli ultimi 15 anni si poterono diagnosticare migliaia di diabetici in passato ignorati, garantendo loro un trattamento più tempestivo.


Nach einem Referat auf der 1. Tagung der Deutschen Diabetes-Gesellschaft in Bad Neuenahr am 15. Okt. 1965.  相似文献   

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Zusammenfassung Das geriatrische Assessment stellt eine standardisierte Erfassung von Status und Leistungsf?higkeit alter Menschen dar, welche im Rahmen der klinisch rehabilitativen geriatrischen Versorgung entwickelt wurde. Die übertragung entsprechender Ans?tze auf die haus?rztliche Versorgung k?nnte zu einer Verbesserung der ambulanten Geriatrie, insbesondere hinsichtlich Screeningfunktionen, führen, wozu jedoch bisher fehlende Voraussetzungen zu erfüllen sind: Es bedarf der Entwicklung eines hierarchisch aufgebauten, den prim?rmedizinischen Versorgungsanforderungen und epidemiologischen Ausgangsbedingungen angepa?ten Instruments, das einen schrittweisen und selektiven Einsatz erm?glicht. Es bedarf der überprüfung seiner Effektivit?t hinsichtlich des Versorgungsergebnisses im Vergleich zur Regelversorgung und einer sorgf?ltigen Nutzen-Schaden-Abw?gung. Schlie?lich gilt es, dem geriatrischen Assessment eine definierte Funktion und eine klare Verankerung in der bestehenden Versorgungsstruktur zuzuweisen.  相似文献   

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Zusammenfassung Die vorliegende Studie untersucht, in welchem Ausma? ambulante Pflegedienste, insbesondere Sozialstationen, an der Versorgung psychisch erkrankter ?lterer Menschen teilnehmen und wie Einrichtungen und Dienste des gerontopsychiatrischen Behandlungssystems ihnen dabei zur Seite stehen. Im Rahmen einer Stichtagserhebung im Frühjahr 1993 wurden insgesamt 29 ambulante Pflegedienste in zwei benachbarten Regionen Nordrhein-Westfalens befragt. Dabei konnten insgesamt 1246 Klienten im Alter ab 60 J. und ?lter erfa?t werden. 522 Personen (41,8%) hatten nach Angaben der Hauptpflegepersonen und/oder der behandelnden ?rzte eine psychische St?rung oder Erkrankung. Dementielle Erkrankungen machten 68%, funktionelle Psychosen 6% und sonstige psychische St?rungen wie neurotische, psychogene oder Abh?ngigkeitserkrankungen 31% der psychiatrischen Diagnosen aus (zum kleinen Teil Mehrfachdiagnosen). 82% der als psychisch krank oder gest?rt identifizierten Klienten waren gleichzeitig von einer oder mehreren somatischen Krankheiten betroffen. Diese Erkrankungen waren in der Regel auch zun?chst der Anla? für die ambulante Pflege gewesen, wie sich schon aus den Zugangswegen der betreffenden Klienten in die jeweiligen Pflegedienste ergab. Nur bei knapp 8% von ihnen waren klinische (geronto-)psychiatrische Behandlungseinrichtungen an der Vermittlung in die ambulante Pflege beteiligt. Auch eine parellel zur ambulanten Pflege verlaufende ambulante (geronto-)psychiatrische Behandlung fand nur bei knapp 12% dieser Klienten statt. Systematische, fest etablierte Kooperationsbeziehungen zwischen den ambulanten Pflegediensten sowie Einrichtungen und Diensten der gerontopsychiatrischen Behandlung gab es nur vereinzelt. Eingegangen: 5. Februar 1998, Akzeptiert: 26. Mai 1998  相似文献   

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The best currently available evidence based treatment reduces vertebral fracture risk but does not totally prevent osteoporotic and malignant follow-up fractures. Kyphoplasty and vertebroplasty are options of a causal treatment to reduce pain by internal stabilization of fractured vertebrae. The indication for these minimal invasive procedures requires an interdisciplinary discussion of the individual case to guarantee technical feasibility, to increase the likelihood that these procedures will indeed reduce pain and to embed these procedures into the long term therapeutic concept of every single patient. In addition to internal stabilization of a painfully fractured vertebra kyphoplasty also seeks to restore lost vertebral height which appears promising in acute vertebral fractures. Due to the procedure there are more cement leakages after vertebroplasty. Available controlled prospective studies demonstrate only for kyphoplasty a long-term benefit for the patient in terms of pain reduction, increased mobility and improved quality of life.  相似文献   

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Ohne ZusammenfassungMit 39 Abbildungen in 62 Einzeldarstellungen und 7 Tabellen  相似文献   

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Ohne ZusammenfassungVortrag gehalten im Deutschen Zentralkomitee zur Erforschung und Bekämpfung der Krebskrankheit am 1. XII. 1927.  相似文献   

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