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Prof. Dr. M. Kamler N. Pizanis 《Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gef??chirurgie》2013,27(6):383-390
Lung transplantation is an established therapeutic option for selected patients with various end stage pulmonary diseases which prolongs survival and improves quality of life. A multitude of pulmonary and non-pulmonary complications can lead to significant morbidity thus impairing short and long-term survival. Early recognition and fast treatment of these complications are fundamental measures to prevent secondary destructive incidents. This article reviews the most frequent complications arising after lung transplantation. 相似文献
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Prof. Dr. M. Kamler N. Pizanis 《Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gef??chirurgie》2013,27(4):235-242
Thirty years after the first successful lung transplantation was performed, it is now a routine procedure for end-stage lung diseases. Significant progress has been made by improvement of surgical techniques, organ procurement and preservation, development of new immunosuppressive protocols, and diagnostic tools to detect rejection, thus, resulting in an increase in 1-year survival to 80%, 3-year survival to 63%, and 5-year survival to 52%. However, only 20% of organ donors have lungs suitable for donation, resulting in increasing deaths on the waiting list. The major problem in the long term remains chronic allograft dysfunction due to bronchiolitis obliterans syndrome. However, quality of life is significantly improved in the majority of patients 5 years after transplantation. In this article, indications, surgical techniques, and results are presented and discussed. 相似文献
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Minimally invasive techniques and developments of implants with angular stability have led to a renaissance of plate osteosynthesis for fracture stabilization in recent years. They represent a major source of success which has facilitated minimally invasive plate osteosynthesis (MIPO) or even made it feasible. For implants with LCP technology all current types of screws can be used and/or combined. However, the treating surgeon is still confronted with the decision which fixation mode, absolute or relative stability, is required for each individual fracture. Moreover, reduction techniques, intra-operative imaging and the biomechanical features of the selected implant require a more meticulous preoperative planning. Minimizing the surgical trauma has resulted in decreased complication rates of problematic fractures. However, the particular inherent risks of a closed procedure have to be evaluated for each body region to avoid severe complications. 相似文献
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PD Dr. T. Mückley I. Marintschev F. Gras G.O. Hofmann 《Trauma und Berufskrankheit》2008,10(2):116-122
The incidence of pelvic injury is increasing. In addition to high-speed trauma among younger patients, low-speed injuries among mainly older people (osteoporotic age-related fractures) play an important role. Pelvic ring stability is the most important consideration in the indication for conservative or surgical therapy. Unstable pelvic ring injuries are combined with severe concomitant injuries in >80% of cases and their primary treatment is usual in the context of multiple trauma management. In the case of anterior pelvic ring injuries (undisplaced/minimally displaced anterior pelvic ring fractures, pelvic rim breaks, type A avulsion fractures), fractures are usually stable and can be treated conservatively. Unstable pelvic ring fractures are generally treated surgically, enabling early functional aftercare in addition to anatomical reconstruction. Established osteosynthesis procedures for the anterior pelvic ring include external fixation, plate osteosynthesis and pubic rami screw. It is too early to say whether, and to what extent, new fixed-angle plate systems can improve the clinical results of surgically treated anterior pelvic ring injuries. 相似文献
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The treatment of distal fracturs of the radius has undergone a considerable change in recent years, from conservative treatment through fixation with Kirschner wires to plate fixation. Plae fixation involving stabilisation with fixed-angle implants has proved to lead to few complications.So far, fixed-angle implants have been used for 39 fractures in patients of the author's own.Bone healing was obtained in all these cases, and no complications were observed. 相似文献
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With the increasing use of minimally invasive plate osteosynthesis in the last years almost every anatomical region was included in this new technique. Thus, it is not used any more for certain fractures and problematic areas, but also in fractures where it represents a challenge to established osteosynthesis techniques like intramedullary nailing or conventional plating. Therefore the challenge for the treating surgeon increased to find the right answer for the particularities of an individual fracture by choosing the optimal method. The most popular indications for the use of minimally invasive plate osteosynthesis are presented and the technical details are discussed. The possibilities for complications – in a common way and for specific fractures – are presented and discussed. 相似文献
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Zusammenfassung Die Schere zwischen breiter klinischer Anwendung der VAC-Therapie® (VT) und Kenntnis der physiologischen Wirkungsmechanismen ist groß. Der sinnvolle Einsatz der Technik und deren Weiterentwicklung setzt die Erforschung der Wirkungsweise voraus. Durch eine Metaanalyse von Peer-reviewed-Publikationen beschreibt die vorliegende Arbeit umfassend die Ergebnisse der Grundlagenforschung über die Effekte der VT. Diese werden in Relation zu anderen therapeutischen Ansätzen der Grundlagenforschung im Rahmen der Wundbehandlung (Wachstumsfaktoren etc.) gesetzt.Die Arbeit beinhaltet eine übersichtliche Darstellung des wissenschaftlichen Hintergrundes der mechanischen Stimulation von Zellen anhand von Grundsatzarbeiten zur Gewebeexpansion, Knochen-, Gefäß- und Nervendistraktion und In-vitro-Zellstimulation. Die Prüfung der wissenschaftlichen Datenlage aller bekannten Effekte der VT erfolgt nach folgender Systematik: Ergebnisse tierexperimenteller Studien, klinisch randomisierter Studien, klinische Anwendungsbeobachtungen/Fallbeschreibungen. Die Bewertung der Studien erfolgt hinsichtlich Design und Aussagekraft und die Einschätzung anhand eigener klinischer Erfahrungen. Es werden zelluläre Effekte (Proliferation, Synthese, Wundheilung), systemische Effekte (Mediatoren, SID), extrazelluläre Effekte (Perfusion, Ödem, Wundmilieu, Stabilisation, Barriere) und komplexe Effekte der VAC-Therapie® (Entzündung, Matrixfunktion, Durchblutung) auf ihre Datenlage hin überprüft.Die systematische Aufarbeitung der Daten ermöglicht dem wissenschaftlich tätigen Chirurgen einen schnellen Einstieg in die Thematik, einen bisher in dieser Ausführlichkeit nicht existierenden Überblick in den aktuellen Wissenstand und liefert eine umfassende Literatursammlung zu allen Bereichen der Thematik der mechanischen Zellstimulation. Die Autoren benennen Schwerpunkte zukünftiger Forschung und regen zu multizentrischen Studien an. 相似文献
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Priv.-Doz. Dr. M. Birth P. Hildebrand G. Dahmen A. Ziegler D. C. Bröring C. Hillert H. P. Bruch 《Der Chirurg》2004,75(4):417-423
ZusammenfassungEinleitung Die Radiofrequenzablation (RFA) stellt eine neue Methode zur lokalen Destruktion von Lebertumoren dar. Indikationsstellung und Durchführung sind gegenwärtig nicht ausreichend validiert.Methode Zur Erfassung des aktuellen Standes der RFA in Deutschland wurden 2026 Kliniken mittels standardisiertem Fragebogen befragt.Ergebnisse Bei einer Rücklaufquote von 17,5% setzten 58 Abteilungen die RFA zum Befragungszeitpunkt ein und behandelten ca. 1700 Patienten. 25,9% sahen eine Indikation bereits bei potenziell kurativ resezierbaren Tumoren, 22,4% auch bei erwarteter inkompletter Ablation zur Tumormassenreduktion. 75% kombinieren Resektion und RFA zur Erzielung einer R-0-Situation. Die maximale Tumorgröße zur vollständigen Ablation wird mit 3–11 cm angegeben. Als Kontraindikationen wurden am häufigsten Tumorgröße, Tumoranzahl, kritische Tumorlokalisationen und Einschränkungen der Leberfunktion genannt.Schlussfolgerungen Die Umfrage dokumentiert eine landesweit erhebliche Diskrepanz bei Indikation, Durchführung und Ergebnissen der RFA in der Behandlung von Lebertumoren. Fehlende Standards und eine Überschätzung der methodischen Möglichkeiten können zu einem unkritischen Einsatz, Abweichung von Standardtherapien oder unbefriedigenden Ergebnissen führen. 相似文献
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Trauma und Berufskrankheit - Das Konzept TraumaNetzwerkD der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie (DGU) hat das Ziel, die Inhalte des Weissbuchs „Schwerverletztenversorgung“... 相似文献
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Prof. Dr. M. Lehnhardt T. Schmitt M. Bischof A. Daigeler G. Egerer 《Der Chirurg》2011,82(11):995-1000
The treatment of soft tissue sarcoma is clinically challenging. Referral to an experienced center with an interdisciplinary team is strongly recommended. Neoadjuvant therapy, including irradiation and chemotherapy, has been applied to improve local control rates, eradicate micrometastases and assess chemosensitivity. However, the role of neoadjuvant therapy remains controversial, especially for systemic therapy, as the only available randomized trial failed to prove a benefit for survival. Nevertheless, on the basis of the current body of literature, neoadjuvant therapy can be considered on an individual basis for patients with high-risk tumors. Whenever possible, patients should be included in a clinical trial. 相似文献
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Trauma und Berufskrankheit - Mit Einführung einer pauschalierten Vergütung kommt einerseits dem Akt der „stationären Aufnahme ins Krankenhaus“ und andererseits der... 相似文献
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Dr. A. Krüger J. Hierholzer M. Bergmann L. Oberkircher S. Ruchholtz 《Der Unfallchirurg》2013,116(9):813-824