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相似文献
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The medial patellofemoral ligament (MPFL) is the main restraint of the patellofemoral joint against lateral patella dislocation in the extended knee. The indications to reconstruct the MPFL are subacute and/or chronic dislocations of the patella to regain stability and physiological joint kinematics, which is achieved by placing the graft anatomically and using a two-bundle technique. Due to the multifactorial genesis of patellofemoral instability, the exclusive reconstruction of the MPFL should only be done after exclusion of further pathomorphologies. Nevertheless, reconstruction of the MPFL in combined surgical interventions, such as trochleaplasty, derotation osteotomy and implantation of prostheses is an essential part of the successful operative treatment of patellofemoral instability.  相似文献   

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Zusammenfassung Hämatopoetische Wachstumsfaktoren haben in den letzten Jahren eine rasche Verbreitung in der Hämatoonkologie gefunden. Erythropoietin (EPO), das älteste klinisch eingesetzte Zytokin, wurde bisher meist zur Behandlung der Tumoranämie sowie zur Verbesserung der Tumoroxygenierung angewandt, eine Zunahme des Gesamtüberlebens ist bei diesen Patienten nach einer EPO-Therapie im Vergleich zur Gabe von Erythrozytenkonzentraten aber nicht belegt. Nach der Entdeckung von extramedullären EPO-Rezeptoren und dem besseren Verständnis der zugrunde liegenden Molekularbiologie der EPO-Wirkung eröffnen sich neue Indikationen für den Einsatz von EPO in der Therapie von (chronischen) Infektionen (HIV, Colitis ulcerosa, Morbus Crohn, Sepsis), der aplastischen Anämie sowie des Fatigue-Syndroms unter Chemotherapie. Weitere Studien belegen, dass EPO auch vorteilhaft im Stammzellengraftment sowie in der Behandlung des myelodysplastischen Syndroms eingesetzt werden kann. Gegenwärtig befinden sich eine Reihe von neuen EPO-Derivaten und chimären Fusionsproteinen und auch gentherapeutische Ansätze in der klinischen Entwicklung, von denen eine deutliche Verbesserung der EPO-Wirkung erwartet werden kann. Abstract The use of hematopoietic growth factors has increased rapidly during the last decade. Among the growth factors available, erythropoietin (EPO) was the first growth factor to be used clinically. To date, EPO has shown activity in the treatment of the tumor-associated anemia and for correction of tumor hypoxia, however, when compared with transfusion of erythrocytes EPO treatment did not significantly prolong survival in cancer patients in any published study so far. Recently, novel extramedullary EPO receptors have been identified leading to a better understanding of the molecular mechanisms of action of EPO. Results from these experiments and from several clinical studies suggest that EPO treatment may be beneficial for patients with (chronic) infections (HIV, inflammatory bowel disease, septic episodes) and for treatment of the fatigue syndrome following cancer chemotherapy. In addition, EPO may also improve stem cell engraftment following high-dose chemotherapy and can increase survival rates of patients with aplastic anemia and myelodysplastic syndrome. Currently, new EPO derivatives, synthetic fusion proteins and gene therapeutic studies are under clincial investigation suggesting that the EPO-induced effects may be increased significantly by these agents in the future.  相似文献   

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Zusammenfassung   Die kardiovaskuläre Magnetresonanztomographie (CMR) hat sich von einem Nischenverfahren zur Darstellung angeborener Herzfehler, zur Diagnostik großer Gefäße sowie zur Untersuchung von Perikard und Tumoren zu einem breit nutzbaren, hochgradig genauen und schnellen Untersuchungsverfahren entwickelt. Neue Indikationen finden sich insbesondere im Bereich der ischämischen Herzerkrankungen, für deren Erkennung Dobutamin-Stress, Adenosin-Perfusion, Narben- und Vitalitätsdarstellung und zunehmend auch die Koronararteriendarstellung durchgeführt werden können.  相似文献   

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The frequency of hip arthroscopies has been increasing in recent years as the result of standardization and multiple publications of the operative technique. The aim of this literature review was to provide the surgeon with data indicating the results of different arthroscopic procedures. Analysis of the literature showed that the results of hip arthroscopies mostly depended on the indications. In cases of proper patient selection, the outcome of hip arthroscopy was successful. Preoperative pain could be reduced and function improved in most cases. Good results were especially reported for the removal of loose bodies, treatment of septic coxitis, and the treatment of isolated lesions of the acetabular labrum and the ligamentum teres. In cases of osteoarthritis, hip arthroscopy improved the complaints. Underlying cartilage degeneration reduced the outcome of the treatment of labral and ligamentum teres tears. Symptoms and healing of avascular necrosis of the femoral head were not affected by hip arthroscopy.  相似文献   

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Animal experiments have unequivocally demonstrated peripheral antinociceptive effects of opioids in inflamed tissue. Exogenous mu-, delta- und kappa-agonists can produce such effects. Opioid receptors are present on peripheral terminals of primary afferent neurons and their endogenous ligands are produced and contained in resident immune cells within the inflamed tissue. These endogenous opioid peptides can apparently be released during stress and produce intrinsic antinociception. A small number of clinical studies has examined the peripheral analgesic effects of opioids. Their results are equivocal so far. In view of the predominant role of the inflammatory process in the manifestation of peripheral opioid effects, the postoperative situation seems to be particularly worthwhile to study.  相似文献   

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Research in Experimental Medicine - 1. Bei bestehender V. cava-Portaanastomose beeinflußt die Abklemmung der Porta (Eck-Fistel) den Blutdruck nur unwesentlich, die Herzfüllung dagegen...  相似文献   

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This article reviews the methods currently in use for the measurement of chronic pain. The most important items for inclusion in questionnaires about the history and in pain diaries to elicit data on the time-course of pain are presented, and both the aims and the advantages and disadvantages of various strategies are discussed. The documentation of chronic pain in outpatients would allow answers to some questions concerned with medical epidemiology if practiced in a large number of therapeutic institutions, especially if the data were processed and evaluated by microcomputer.  相似文献   

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Zusammenfassung Entzündliche Myopathien sind aufzugliedern in 2 Hauptgruppen: erregerbedingte (durch Bakterien, Viren, Parasiten, Protozoen) und immunogene Myositiden. Unter letzteren sind zu nennen: Dermatomyositis (DM), Myositiden im Rahmen immunogener Systemerkrankungen (sog. Overlapsyndrome), Einschlusskörpermyositis (IBM), und idiopathische Polymyositis (PM). Muskelschwäche und Atrophie sind führende Symptome aller immunogenen Myositiden.Als 3. Symptom finden sich Muskelschmerzen, besonders bei akuten Myositiden. Am Anfang der Diagnostik stehen die Elektronenmyographie sowie die gängigen Laboruntersuchungen. Myositisassoziierte Autoantikörper finden sich v. a. bei akuten Verlaufsformen. Kernspintomographie ist insbesondere bei (primär) chronischen Manifestationen indiziert. Goldstandard für die definitive Einordnung ist die Muskelbiopsie. Die Therapie der DM/PM besteht in Glukokortikoiden, meist in Kombination mit einem Immunsuppressivum. Intravenöse Immunglobuline sind bei der IBM die gegenwärtig einzig mögliche Therapieform.  相似文献   

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