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相似文献
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Medicine is experiencing a period of change: Extensive molecular biological data on the patient are increasingly included in diagnosis and treatment. This trend is based on the development of targeted drugs and accompanying diagnostics, which serve the purpose of providing advance evidence that the medication promises therapy success for the patient. According to this concept drugs are often given in combination. The sizes of patient groups for which a given therapy out of many possible alternatives can be expected to be successful are quite limited. The relationship between the molecular data pertaining to a patient and their disease phenotype are complex and cannot be determined manually. Thus, computer-based bioinformatics methods play a central role in interpreting the molecular data and as an instrument for providing recommendations for the practicing physician. Bioinformatics is an essential component in basic research, in the development of new concepts for diagnosis and therapy as well as in clinical practice, in which these concepts are applied to treating patients. This article discusses the role of bioinformatics in both basic research and clinical practice. We present the example of treatment of HIV patients, for which bioinformatics-assisted therapy selection has already entered clinical practice. Such a therapy concept is also predestined for other diseases (e.g., cancer). The article concludes with remarks on the prerequisites for society as a whole for ensuring success of this concept of personalised medicine as a factor of medical progress.  相似文献   

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Directive 2001/20/EC of the European Parliament and the Council of 4 April 2001 aims to harmonise national regulations governing clinical trials of medicinal products for human use in the European Union. This aim is to be achieved by harmonising the legal regulations and administrative provisions in force in the Member States, especially with respect to the requirements for starting and conducting clinical trials, taking into account international ethical and scientific standards (Good Clinical Practice). The goal is to further improve the protection of participants in clinical trials and to promote clinical research within the European Union. In Germany, the necessary transposition into the national Drug Law has taken place in the form of the 12th Law Amending the Drug Law of 30 July 2004 as well as complementary implementation provisions. The amendments to the German Drug Law affect in particular the official authorisation procedure, the involvement of ethics committees as well as the conduct of clinical trials on minors. The Directive's requirements have been transposed into German law while maintaining the high level of protection for the participants in clinical trials which had already existed in German legislation.  相似文献   

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The article discusses the capacities of experimental impact research in the practice of early support systems or primary prevention. It criticizes the conception of evidence-based child and youth welfare services relying on results of such experimental research. In the final section, the potentials of an alternative form of impact research, such as process-mechanism research, are discussed with respect to professional practice in child and youth welfare.  相似文献   

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《Public Health Forum》2014,22(1):9.e1-9.e3
Mental disorders represent an immense psychological, social and economic burden. Therefore, a national action plan for promoting mental health is suggested strengthening multimodal and interdisciplinary prevention measures in Germany. By offering low-threshold treatments at the same time relieve of healthcare systems and reduction of waiting time for guideline-based therapies are expected.  相似文献   

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The current demographic transition is leading to an ever-growing number of individuals needing assistance and physical care. The current health care system is not structured to manage these increasing demands. The elderly, as well as people with dementia or chronic diseases, will account for a large portion of the population. The new visionary system of health care delivery is a composite of local residents and professionals. This system recruits civic involvement within the society from the generation of the so-called third stage of life, thus making professional care affordable. The new system of care is most likely to be realized in regionally defined neighborhood areas, financed though regional budgets and organized by healthcare professionals.  相似文献   

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Im Rahmen der Entwicklung und Optimierung von Arzneimitteln spielen Bioverfügbarkeits- und Bioäquivalenzuntersuchungen eine wichtige Rolle. Unter der Bioverfügbarkeit eines Arzneimittels werden das Ausmaß und die Geschwindigkeit verstanden, mit der ein Arzneistoff bzw. der aktive Bestandteil eines Arzneimittels aus der pharmazeutischen Form freigesetzt, resorbiert und am Wirkort verfügbar wird. Da Arzneistoffkonzentrationen meist nicht direkt am Wirkort gemessen werden können, werden die Konzentrations-Zeit-Verläufe in der systemischen Zirkulation bestimmt und daraus die Fläche unter der Kurve (AUC) sowie die beobachtete Maximalkonzentration (Cmax) abgeleitet. Als bioäquivalent werden Präparate dann angesehen, wenn sie keine relevanten Unterschiede hinsichtlich der Konzentrations-Zeit-Verläufe und der daraus abgeleiteten Hauptzielgrößen AUC und Cmax aufweisen. In solchen Fällen kann davon ausgegangen werden, dass zwischen den Präparaten auch keine klinisch relevanten Unterschiede in Wirksamkeit und Unbedenklichkeit bestehen. Seit 2002 ist eine neue Fassung der Europäischen Leitlinie zur Untersuchung von Bioverfügbarkeit und Bioäquivalenz in Kraft. Wesentliche Veränderungen zur vorherigen Fassung der Leitlinie sind: die Forderung nach einer GLP-konformen Analytik; die Möglichkeit, für Wirkstoffe mit langer Halbwertszeit eine Bestimmung von Teilflächen (truncated AUC-Werte) vornehmen zu können; die konkrete(re) Fassung der Akzeptanzgrenzen für eine positive Bioäquivalenzentscheidung; die Spezifizierung, unter welchen Bedingungen bei nicht retardierten, festen oralen Darreichungsformen ggf. auf Bioäquivalenzstudien verzichtet werden kann (Biowaiver). Dabei wird auf die konzeptionellen Ansätze des Biopharmaceutics Classification Systems (BCS) zurückgegriffen, um im Einzelfall zu entscheiden, ob bei schnell freisetzenden, festen oralen Darreichungsformen zur Abschätzung der Bioäquivalenz In-vivo-Studien erforderlich sind oder nicht. Als hinsichtlich dieser Frage unkritisch werden Präparationen mit gut löslichen (und gut permeablen) Arzneistoffen eingestuft, bei denen davon ausgegangen wird, dass den biopharmazeutischen Eigenschaften der Arzneiform kein wesentlicher Einfluss auf das Ausmaß und die Geschwindigkeit der Resorption (und damit die Bioverfügbarkeit) zukommen sollte. Die Rahmenbedingungen für die Anlage, Durchführung und Auswertung von Bioverfügbarkeits-/Bioäquivalenzstudien sind in der aktuellen CPMP-Leitlinie ausführlich beschrieben und entsprechen dem Stand von Wissenschaft und Technik auf diesem Gebiet.  相似文献   

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Background

Monitoring continuously collects data on the population level, which supports the identification of needs and effects of prevention and health promotion. Depending on the nature of the data used, a distinction can be made between health monitoring, intervention monitoring, media monitoring, and policy monitoring.

Results

Health monitoring allows the spread of diseases, risk and protective factors, and the use of health care services to be observed. Intervention monitoring brings together information concerning the practical implementation and impact of measures of prevention and health promotion. Policy monitoring provides an analysis of health-related legislation and programmes initiated by politics. Media monitoring observes the coverage of health issues in the media.

Conclusion

The advanced public health action cycle shows how data from different monitoring systems contribute to develop data-driven and knowledge-based measures of prevention and health promotion.  相似文献   

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Healthcare reforms and new legislations have a significant impact on patient care. New and more complex treatment designs and technologies are a great challenge for allied healthcare professionals. There is a growing demand for qualified allied healthcare professionals to increase productivity and to perform complex therapeutic regimens. Since recruitment of specialized healthcare workers is difficult, the University Hospital of Cologne arranges various training programs for allied healthcare staff. We provide more than 500 apprenticeship positions, 225 for nurses. Currently, 216 nursing students have been enrolled; thus, we have reached a 96?% capacity and could again improve last year’s results. Some of our graduates continue their career in an academic course of study at university or a university of applied science. In this way nursing management loses qualified and dedicated employees at the bedside. In order to offer attractive alternatives to an academic course, it is important to complement basic education with advanced training and specialization. Traditional in-house education, basic as well as advanced training, is still the primary means to recruit qualified healthcare workers. Nursing management, therefore, still relies on this important strategic instrument for the recruitment and retention of staff.  相似文献   

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Basierend auf einer split-sample-Studie wird untersucht, inwieweit Veränderungen der Fragenabfolge verschiedener Medikamenten- und Mittelgruppen Einfluss auf die Prävalenzschätzung der Einnahme dieser Medikamente hat. Zwei telephonische Zufallstichproben (N1=537; N2=457) erhielten dabei im Oktober 1996 die unterschiedlichen Fragebogenvarianten der ersten und zweiten Schweizerischen Gesundheitsbefragung. Ziel der Studie ist es, Aussagen über die Vergleichbarkeit der beiden Fragebogenversionen im Hinblick auf Trendanalysen zu machen. Gemäss der Einschluss-lAusschlusstheorie wird postuliert, dass die Veränderung der abgegragten Reihenfolge von Medikamentengruppen, i.e. die vorgeordnete Abfrage von Mitteln, im Sinne eines Kontrasteffektes zur Reduktion der Prävalenzschätzung nachfolgender Medikamentengruppen führt. Keine oder nur geringe Effekte sind aufgrund der unterschiedlichen Fragenabfolgen für die Prävalenzschätzung der Medikamenteneinnahme für Trendstudien zu erwarten. Für acht Medikamentengruppen konnten keine signifikanten Unterschiede (p>0.05) für die Schätzung der Prävalenz bzw. Tagesprävalenz festgestellt werden. Effekte sind jedoch zu erwarten, je nachdem, ob die Einnahme von Medikamenten oder Mitteln ohne oder mit vorangehender Filterfrage zur generellen Medikamenteneinnahme erhoben werden oder nicht. Ein tendenziell bedeutsamer Anstieg in der eingeschätzten Tagesprävalenz für die Version ohne Filterfrage konnte für Stärkungs- und Aufbaumittel von 4.8% auf 7.4% (p<0.10) festgestellt=" werden.=" für=" vitaminpräparate=" war=" der=" anstieg=" von=" 9.9%=" auf=" 15.1%=" signifikant="><>  相似文献   

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Aim

Besides efforts to improve or remedy functional limitations of physical, mental, and emotional status, medical rehabilitation always includes measures for tertiary prevention, i.e., prevention of disease exacerbation and relapses, as well as promotion of health.

Method

Measures such as health education, health training, and patient instruction during in-hospital rehabilitation aid in laying the groundwork for increased health motivation and health-conscious everyday behavior appropriate for the health problem. Measures of structured aftercare following medical rehabilitation aim at maintaining behavioral modifications in everyday life.

Result

Health education, training, patient instruction, and structured aftercare are effective elements in medical rehabilitation, tertiary prevention, and health promotion of chronically ill patients.  相似文献   

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