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Question. Does artificial stimulation of osteoconduction and osteogenesis lead to improved bone formation in defects of critical size? Material and methods. Full-thickness, critical-sized defects in the anterior mandible were created in 24 adult mini-pigs. These defects were treated with a new kind of bioactive ceramic (60% hydroxylapatite and 40% β-tricalcium phosphate), applied as a unique sol gel [9]. The bioceramic was tested alone and in combination with autologous osteoblasts. In a control group, periosteum was the only bone-producing source. After 5 weeks, the animals were sacrificed and the defects analyzed clinically, histologically, and by X-ray examination. The effects of periosteum, bioceramics, and osteoblasts were investigated in particular. Results. The new bioceramic was degraded at the same speed as new bone was laid down. The rate of newly formed bone was highest in the bioceramic group at 72.3% (control group with periosteal covering only 59.3%). Additional transplantation of autologous osteoblasts did not result in faster bone production. Conclusion. It seems that this bioactive ceramic is successful as a bone replacement material and will be suitable as a carrier for osteoinductive substances such as bone morphogenetic proteins.  相似文献   

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Zusammenfassung Es wird ein Verfahren zur Aktivatorherstellung angegeben, das durch Weglassen und Vereinfachung von Arbeitsgängen wesentliche Arbeitserleichterung und Zeitersparnis mit sich bringt. Die Kieferabgüsse und der Konstruktionsbiß werden beim Einbetten direkt verwandt, wodurch auf das zeitraubende Modellieren, die Hilfsmittel zum Fixieren der Arbeitsmodelle und die Einprobe des Apparates verzichtet werden kann. Die Qualität des Apparates wird nicht beeinträchtigt.Mit 4 Abbildungen  相似文献   

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Zusammenfassung Die Kieferspaltosteoplastik liefert die knöcherne Basis für die spaltrandständigen Zähne und sollte daher vor Durchbruch der Eckzähne erfolgen, obwohl der Spontandurchbruch der Eckzähne nicht immer gewährleistet ist. In einigen Fällen sehen wir die Indikation zu deren intraoperativer Anschlingung bei der Kieferspaltosteoplastik. Die aktive Bewegung der Zähne kann acht Wochen post operationem beginnen. Der Anschlingungsdraht kann direkt durch das Spongiosatransplantat geführt werden. Dadurch sollen eine sichere Einstellung des Zahnes und die vollständige Bildung des Alveolarfaches erreicht werden. Dieses Vorgehen wird am Fall einer doppelseitigen Lippen-Kiefer-Gaumen-Spalte dargestellt.
Summary Bone grafting in the alveolar cleft offers a bony support in the alveolar process for the erupting canines and should be performed before the eruption of the teeth starts. Although bone grafting is done in time, the eruption of the canines does not always follow spontaneously. This is why a simultaeous ligation of the canines is sometimes indicated. The ligature can be threaded through the bone graft. Active eruption of the canines can begin eight weeks post operationem. This procedure ensures a proper alignement of the canines in a well-defined processus alveolaris. The method is demonstrated in a bilateral cleft lip and palate patient.


Tagungsbeitrag beim Symposion des Interdisziplinären Arbeitskreises für Lippen-Kiefer-Gauman-Spalten 1990 in Würzburg.  相似文献   

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ZUSAMMENFASSUNG In dieser Studie sollte festgestellt werden ob die Verwendung von flowable Kompositen einen positiven Einfluss auf die marginale Integrit?t von Klasse-II-Versorgungen hat. In jeweils 10 extrahierte Molaren wurden mod-Kavit?ten pr?pariert und mit fünf verschiedenen Kompositen und dem systemzugeh?rigem flowable Komposit und Einkomponenten Dentinadh?siv mit Phosphors?urekonditionierung nach Herstellerangaben versorgt. Nach thermischer und mechanischer Wechselbelastung wurden die Proben im Rasterelektronenmikroskop auf ihre Randdichtigkeit untersucht und der Anteil perfekten Randes berechnet. Die Ergebnisse zeigten in schmelzbegrenzten Kavit?tenr?ndern einen Anteil perfekten Randes zwischen 96,4% und 99,6%. In dentinbegrenzten Kavit?tenr?ndern war der Anteil perfekten Randes zwischen 96,4% und 98,9%. In diesem schmalen Bereich gab es trotzdem statistisch signifikante Unterschiede. Zusammenfassend kann man feststellen, dass es sich um ein sehr hohes Niveau perfekten Randes handelt und die erste Schicht mit flowable Kompositen nicht nur klinisch eine Erleichterung darstellt, sondern auch einen positiven Einflu? auf die marginale Integrit?t hat. Anschrift des Verfassers: K. Glockner, Klinische Abteilung für Zahnerhaltung der Medizinischen Universit?t Graz, Auenbruggerplatz 6A, Graz, ?sterreich  相似文献   

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Zusammenfassung Vertikale Closing-Loops werden für Zahnbewegungen in der festsitzenden Technik häufig verwendet. Untersucht wurden die gebräuchlichsten, nämlich Stahl-, Chrom-Kobalt- und Titanium-Drähte. Aus diesen wurden vertikale Loops unterschiedlicher Höhe (6, 7 und 8 mm) mit 3 mm Schlaufendurchmesser und 1 1/2 Windungen geformt und mittels einer von uns angefertigten Versuchsanordnung auf ihre Kraftabgabe hin untersucht, die aus einer vertikal verstellbaren Federwaage zur Kraftmessung und einer Meßuhr zur Wegeinstellung bestand. Die pro 0,5 mm Aktivation ermittelten Werte wurden statistisch aufbereitet und für jede Gruppe arithmetischer Mittelwert, Standardabweichung sowie Minimum und Maximum errechnet und in Tabellen zusammengefaßt. Die Ergebnisse zeigen eine eindeutige Abhängigkeit der Kraftabgabe von 1. Drahtlegierung, 2. Drahtdimension und 3. Loophöhe, wobei der Einfluß der Legierung sehr deutlich hervortritt. So reduziert sich die Kraftabgabe bei Verwendung eines Beta-Titanium-Loops auf ein Drittel der eines Blue-Elgiloy-Loops. Eine Änderung der Drahtdimension beeinflußt deutlich die Kraftabgabe, wobei zum Beispiel ein .014-inch-Draht etwa ein Viertel der Kraft eines .016×.022-inch-Drahtes abgibt. Eine Verlängerung der Loopschenkel um 2 mm führt zu einer Kraftreduktion von mehr als 50%. Durch die in Tabellen und Diagrammen zusammengefaßten Werte wird es dem Kieferorthopäden ermöglicht, die für die gewünschte Zahnbewegung optimale Kraft durch Änderung von Loophöhe, Drahtdimension oder Drahtlegierung auszuwählen.
Summary Tests on force of loops using different arm lengths and different alloys. Vertical closing loops are often used with fixed appliances for tooth-movement. The most commonly used wires, namely stainless steel, cobalt chromium-nickel alloy and beta-titanium were tested. Vertical loops of different lengths (6, 7 and 8 mm) with a helix diameter of 3 mm and 1 1/2 turns were bent and measured with a specially designed device. This device consisted of a vertically adjustable spring balance to measure the force and a gauge to measure the activation. The data relating to each 0.5 mm of activation was statistically prepared and calculations were undertaken to determine a) an arithmetical mean, b) the standard deviation as well as c) the miniumum and maximum of each group. A summary of this data was tabulated. The results showed that the force depends on 1. the orthodontic alloy, 2. cross-section of the wire, 3. the length of arm (lever). The influence of the alloy is of great importance. The force given off by a beta-titanium loop, for example, is only a third of the force of a blue elgiloy loop. The use of a different cross-section influences the spring rate remarkably: a .014 inch wire produces only a quarter of the force of a .016×.022 inch wire. The extension of the loop-arm for 2 mm decreases the force more than 50%. The data summarized in the tables and diagrams will enable the orthodontist to choose the optimal force by altering the arm-length, cross-section of the wire or the alloy.

Résumé Dans la technique du redressement des dents par appareillage fixe, on utilise très souvent les «closing-loops» verticales. Dans ce cas particulier, on a étudié les fils métalliques employés le plus fréquemment, notamment ceux en acier, en chrome-cobalt et en titanium. Avec ces fils on a formé des loops verticales de différentes longueurs (6 à 7 et 8 mm) avec une boucle de 3 mm de diamètre tournée 1 fois et demi. Nous avons étudié le fonctionnement des loops: la recherche se composa d'un peron à ressorts règlable verticalement par dynamométrie et d'un indicateur à cadran pour son activité. Les résultats lus tous les 0,5 mm ont été enregistrés statistiquement et pour chaque groupe on a calculé la valeur moyenne et la variation standard ainsi que le minimum et le maximum. Les résultats enregistrés démontrent une claire dépendance de force qui dépend 1. de l'alliage des fils, 2. de la dimension du fil, 3. de la hauteur de la loop. Il ne faut pas oublier que l'influence de l'alliage est très importante. Il en résulte que la force que transmet une loop au beta-titanium correspond par exemple à un tiers de celle transmise par une Elgiloy-loop. Un changement du diamètre du fil influence nettement sa force: par exemple un fil métallique de .014 inch transmet un quart de la force d'un fil de .016 inch x .022 inch. La prolongation du bras de la loop de 2 mm entraine une réduction de force de plus de 50%. Les valeurs qui ont été reportées sur tableaux et diagrammes permettent aux orthodontistes de choisir la force optimale pour les mouvements dentaires souhaités en choisissant la hauteur de la loop, la dimension de la loop et l'alliage du fil.
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Malignant melanoma of the oral cavity is a rare disease with high lethality, rapid progression and frequently seen lymph node metastases. The clinical appearance of the mucosal melanoma is mostly irregular in shape and dark blue, brown or black in colour. During early stages the lesions are painless with a tendency to spontaneous bleeding. Mucosal melanoma shows expansive and infiltrative growth into neighbouring structures, with the result of bone destruction and loss of teeth. We present a case of a female patient with a primary mucosal melanoma. A local infiltration and invasion of a tooth could be seen. Although many publications deal with oral mucosal melanoma with local destruction of bone, there are no reports on an infiltration into dental roots. Aspects of this unusual infiltration of hard tissues are discussed.  相似文献   

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Aim

The transoral approach minimizes the risk of damaging the facial nerve. However, stable osteosynthesis with two miniplates at the proximal fragment is often not possible. To achieve a stable fixation also of condylar neck fractures a new delta-shaped plate was developed, which meets the biomechanical demands of this region. This plate was tested in a clinical study.

Patients and methods

In total 11 patients suffering from 13 condyle fractures (Spiessl I: n?=?2, Spiessl II: n?=?10, Spiessl III: n?=?1, 3 bilateral fractures) were treated via a transoral approach and assessed clinically as well as radiologically in the follow-up period. Functional parameters and fracture alignment were assessed.

Results

After 6 months postoperative function had returned to normal with a mouth opening of 42 mm and pro- and laterotrusion of more than 5 mm. Postoperative radiographic controls showed a good fracture alignment in 7 of 8 patients respectively in 6 of 8 cases after 6 months. In 12 of 13 fractures directly postoperative and in 10 of 13 fractures 6 months postoperative, respectively, Towne's view radiographs showed an anatomical correct position. No plate fracture and no bending of plates were observed. Loosening of screws was found in 2 patients during plate removal.

Conclusion

The newly developed three-dimensional plate was easy to handle, and a sufficiently stable osteosynthesis of condyle fractures was possible. This plate can be recommended for surgical fracture treatment via a transoral approach omitting extraoral scars and damage to the facial nerve.  相似文献   

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Zusammenfassung In der vorliegenden Arbeit werden dreidimensionale Meßergebnisse, die am regelrechten Gebiß, am Schmalkiefer mit Protrusion und an Modellen von Progenie-Patienten gewonnen wurden, verglichen. Die Meßergebnisse wurden in dentale Meßwerte, kieferbezügliche Meßwerte sowie intermaxilläre Vergleichswerte unterteilt. Sie wurden mit Hilfe eines Dreikoordinatenmeßgerätes und eines Computers ermittelt. Der Autor sieht insbesondere die intermaxillären Vergleichswerte als eine neue Ausgangsbasis für die kieferorthopädische Modelldiagnostik an.
Summary In this article results of threedimensional measurements are compared for normal occlusions, protrusion cases and class III patients. The results were divided into dental measurements values, values related to the jaws and values of the intermaxillary comparison. They were obtained with the help of a three-coordinate measurement device and a computer. The author takes escpecially the values of intermaxillary comparison into consideration as a new basis for orthodontic diagnosis from cast measurements.

Résumé Dans la présente communication, l'auteur compare les résultats de mensurations tridimensionnelles, qui ont été obtenus sur la denture conforme aux règles de normalité, sur les maxillaires trop étroits (endognathie) avec protrusion et sur les modèles de sujets ayant une prognathie inférieure. On a subdivisé les résultats des mensurations en valeurs de mesure dentaires, en valeurs de mesure maxillaires ainsi qu'en valeurs comparatives intermaxillaires. Ces valeurs de mesure ont été obtenues à l'aide d'un appareil mesureur à trois coordonnées et d'un ordinateur. L'auteur considère notamment les valeurs comparatives intermaxillaires comme bas e de départ pour le diagnostic sur modèle en orthopédie dento-faciale.
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Zusammenfassung Im Munde vereinigen sich so viete vitale Funktionen wie an keiner anderen Stelle des Organismus. Atmung, Verdauung und Bewegung werden hier in ihrer Korrelation und Koordination entscheidend beeinflußt. Eine gestörte Darmfunktion führt häufig zu Verlagerungen der abdominalen und thorakalen Proportionen und beeinträchtigt somit Haltung, Bewegung und Atmung. Vor dem Hintergrund eines solchen Ursachenkomplexes treten orofaziale Dyskinesien als Symptom häufig in Erscheinung. Besonders bei Muskel- und Bindegewebsschwäche sind es bestimmte Haltungsformen, die am Entstehungsmechanismus orofazialer Dyskinesien und Anomalien maßgeblich beteiligt sein können.
Summary More vital functions occur in the oral cavity than in any other part of the organism. The correlation and coordination of respiration, digestion and movement here is decisively influenced. A disturbed digestion often leads to displaced thoracico-abdominal proportions and consequently prejudices posture, movement and breathing. In relation to this aetiological complex, dysfunctions of the orofacial muscles often appear as a symptom. Certain forms of bad posture due to muscular and connective tissue weakness can lead to development of orofacial muscle dysfunctions and malocclusions.

Résumé Dans la bouche, se réunissent de nombreuses fonctions vitales comme presque dans aucun autre endroit de l'organisme. Ici, la coordination et la corrélation de la respiration, de la digestion et du mouvement sont influencées de manière décisive. Une digestion perturbée mène souvent à des déplacements des proportions thoraco-abdominales et trouble l'harmonie de la posture, du mouvement et de la respiration. En connexion avec ce complexe étiologique les perturbations fonctionnelles de la musculature maxillo-faciale apparaissent souvent comme un symptôme. Certaines formes de mauvaise posture résultant de la faiblesse musculaire et du tissu conjonctif prennent part à la pathogénèse d'une perturbation fonctionelle de la musculature buccale et des anomalies maxillo-faciales.
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A disadvantage of the radial forearm flap is the removal of skin from a functionally important and aesthetically exposed region. To minimize the donor site morbidity with this flap, we have thus far used a two-phase procedure for intraoral defect coverage in 15 patients: In a first step, a 0.5-mm split thickness skin graft is transplanted to the forearm fascia and settles there over a period of 2 weeks. In step two, the prefabricated fascialsplit thickness skin graft can be raised with complete preservation of the foream skin and microsurgically transferred like a conventional radial forearm flap. We have obtained the following results with this procedure: (1) All skin grafts took completely on the forearm fascia. (2) Prefabricated fascialsplit thickness skin flaps could be raised like conventional radial forearm flaps. (3) The very thin and moldable flaps were excellently suited for intraoral lining and showed complication-free healing. We conclude that tension-free, primary closure of the donor site can be achieved with minimal aesthetic and functional impairment.  相似文献   

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Zusammenfassung Werkstoffe für abnehmbare kieferorthopädische Apparate (Legierungen von Dehnelementen, heiß- und kaltpolymerisierte Akrylate) wurden hinsichtlich möglicher korrosiver Beeinflussung durch ein neues kieferorthopädisches selbsttätiges chemisches Reinigungsmittel untersucht.Elektronenmikroskopische Aufnahmen weisen auf keine mikromorphologischen Veränderungen der Kunststoffoberflächen im Sinne von Erosion bzw. Korrosion hin. Bei Verwendung passivierbarer Legierungen, wie sie für kieferorthopädische Schrauben zu fordern sind, kann angenommen werden, daß die Legierungen von Kukis® Reinigungsbädern unter den üblichen Bedingungen nicht angegriffen werden.
Summary Materials used in the construction of orthodontic appliances such as the alloys in expansion screws, heat curing acrylics, and self-curing acrylics were investigated regarding any possible corrosion resulting from the use of a new chemical immersion cleanser for removable orthodontic appliances.Electronmicroscopic findings did not indicate micromorphological alterations of resin surfaces which could be interpreted as the effect of corrosion. When passivated alloys are used as requested for orthodontic screws, it can be assumed that Kukis®-cleansing solutions will not corrode such alloys under the cleansing conditions recommended by the producer.

Résumé Des matériaux, utilisés pour des appareils d'orthodontie amovibles (alliages pour les vis d'expansion, résines acryliques polymérisant à chaud ou à, froid) ont été étudiés en fonction de l'influence corrosive éventuelle qu'une nouvelle substance chimique d'autonettoyage pourrait produire.Des examens électromicroscopiques ne révèlent aucune modification micromorphologique des surfaces de résine qu'on pourrait interpréter comme une érosion ou une corrosion. Quand des alliages de type passif sont employés ou indiqués pour des vis d'orthodontie, on a pu démontrer que les solutions de nettoyage de Kukis® utilisées selon le mode d'emploi, n'attaquaient pas les alliages.


Mit 9 Abbildungen  相似文献   

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