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Trauma und Berufskrankheit - Frakturen des proximalen Femurs erfordern in der Regel eine operative Versorgung. Bei der Verfahrenswahl spielt die Klassifikation eine entscheidende Rolle, aber auch...  相似文献   

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Proximal femur fractures generally require surgical treatment. Although classification plays an important role in the choice of procedure, patient expectations should also be taken into consideration. In general, a prompt return to everyday life and previous physical condition should be made possible. Insufficient data is available regarding procedure options to make evidence-based recommendations; however, surgical treatment should basically aim to achieve full weight-bearing. In the case of a simple pertrochanteric fracture without involvement of the trochanter minor, an extramedullary implant can, as a rule, be chosen. In the case of a pertrochanteric fracture with a torn-away trochanter minor or a subtrochanteric break, an intramedullary implant is recommended. With correct diagnosis and appropriate choice of implant, even a bluntly dislocated proximal femur can be adequately set and successfully healed by means of closed repositioning.  相似文献   

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This article deals with malunions after treatment of trochanteric and femoral neck fractures. It focuses on the biomechanical aspects of failed osteosynthesis while also discussing in equal measure the human factors related to surgeons and patients. This article only considers the fundamental clinical aspects of malunions as a comprehensive review of all complications and treatment options is not feasible.  相似文献   

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Fractures of the proximal femur are rare in children.Femoral neck fractures should be treated with open reduction and internal fixation (ORIF) to prevent necrosis of the femoral head.Fractures in the intertrochanteric region in children under the age of 3 years should be treated with cast immobilization. In older children such fractures are best treated with intramedullary nailing.Longterm results may be poor, especially in cases of type I fractures with severe displacement because the risk of avascular necrosis (AVN) of the femoral head intensifies with severity of the dislocation.  相似文献   

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Trauma und Berufskrankheit - Der vorliegende Beitrag befasst sich mit Fehlheilungen nach der Behandlung von Frakturen des Schenkelhalses und der trochantären Region. Dabei liegt der Fokus auf...  相似文献   

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Revision surgery following failure of an endoprosthesis or of internal fixation of a hip owing to infection is a challenging task. The patient needs to be both highly motivated and totally compliant. As all procedures that might be used involve a high rate of failures and recurrences, a high frustration threshold is required in both patient and surgeon. In view of the necessity for intensive physiotherapy after surgery it is clear that such revision surgery should be performed in large regional centres.  相似文献   

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Zusammenfassung In einer vergleichenden Untersuchung wurde die Biegebelastbarkeit stabiler und instabiler pertrochanterer und subtrochanterer Frakturmodelle nach Osteosynthesen am Knochenpräparat mit Y-Nägeln, Ender-Nägeln, 130°-Winkelplatten und 95°-Kondylenplatten der AO getestet. Bei den instabilen Bruchformen wurden auch Verbundosteosynthesen mit Knochenzement geprüft.Bei der stabilen Form der pertrochanteren Fraktur ist die Ender-Nagelung mit durchschnittlich 147 kp, die Winkeplatten-Osteosynthese mit ca. 200 kp belastbar.Bei fehlender medialer Abstützung gelingt eine hochbelastbare Osteosynthese mit den geprüften Methoden nur dann, wenn der Defekt am Adam'schen Bogen mit Knochenzement aufgefüllt wird.Die mit mehr als 300 kp belastbare Kondylenplatten-Verbundosteosynthese der instabilen per- und subtrochanteren Fraktur erwies sich bei einmaliger Belastung stabiler als die anderen getesteten Verfahren.Die Versuchsergebnisse sind synoptisch in Tabelle 4 zusammengefaßt.
Measurements of stability of operative osteosynthesis on the proximal femur
Summary Bending burdening of stable and unstable per- and subtrochanteral fractures after osteosynthesis with Y-nails (Küntscher), Ender-nails, 130°and95° angled plates of the AO were tested in a comparative experimental study. The unstable fractures were also tested after treatment with osteosynthesis and additional application of bone cement in the artificial defect.The essential results were as follows: in the group of stable pertrochanteral fractures the Ender-nails bear in the mean 147 kp, the 130° angle plate 200 kp.In the fracture-group with lacking medial support a highly burdening osteosynthesis could only be achieved by filling up the defects with bone cement.The 95°-angled plate-osteosynthesis combined with bone cement bearing more than 300 kp was superior to the other procedures in the unstable per- and subtrochanteral fractures. In our investigation the stabilizing forces of muscles and fascia have not been taken into consideration.
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Trauma und Berufskrankheit - Fehlgeschlagene Osteosynthesen des proximalen Femurs lassen sich folgenden Problembereichen zuordnen: Implantatassoziierte Probleme beruhen meist auf...  相似文献   

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In some theoretical and clinical examinations a supporting screw in condylar and other angular plate osteosyntheses devices is proposed to increase the weight bearing capacity. We examined the weight bearing of a condylar plate with “U” and double “T” blade profile with and without supporting screw. The weight bearing capacity in the condylar plate with “U” profile was 450±350 N without and 550±450 N with supporting screw. In the condylar plate groups with “double T” profile the weight bearing capacity was 1350±1250 N in the group without and 1400±1300 N in the group with supporting screw. We concluded that the introduction of a supporting screw cannot improve significantly the weight bearing capacity of condylar plate osteosynthesis.  相似文献   

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Zusammenfassung Die Tatsache, daß Frakturen im Schultergürtelbereich als Folgen von Elektroverletzungen bei Stromeintritt durch die Hand bei vielen veröffentlichten Beobachtungen infolge der Schwere des allgemeinen Elektrotraumas übersehen worden sind, mahnen, diesem Geschehen mehr Beachtung zu schenken. Bei fast all diesen Fällen konnten die übrigen Elektroverletzungsfolgen, wie die Myokardschädigungen, das Kammerflimmern, die allgemeine Schockwirkung und die thermischen Hautverletzungen durch Behandlung so vollkommen beherrscht werden, daß keine Spätfolgen zurückblieben. Lediglich durch die Nichtbeachtung der Frakturen im Schultergelenkbereich kam es hier zum Teil zu schweren posttraumatischen bleibenden Bewegungsbehinderungen. Es erscheint daher notwendig, bei allen Elektroverletzungen, die ihren Stromweg über die obere Extremität nehmen, an das Vorhandensein indirekt ausgelöster Frakturen im Schultergelenkbereich zu denken, wenn kleinste Anzeichen, wie schmerzhafte Bewegungseinschränkungen, einen Anhalt dafür bieten.Zwei von uns beobachtete Fälle von Impressionsfrakturen am Oberarmhals scheinen gegenüber den Luxationsbrüchen im Schultergelenk bei jüngeren Stromverletzten, die typische Verletzungsform bei älteren Personen zu sein. Diese Art der knöchernen Stromverletzung ist durch Symptomarmut gekennzeichnet und kann daher leicht übersehen oder zunächst falsch gedeutet werden.  相似文献   

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Trauma und Berufskrankheit - Knöcherne Verletzungen im Ellenbogengelenkbereich im Kindesalter sind selten, aber gefürchtet, da sie häufig mit Komplikationen einhergehen und eine...  相似文献   

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Because of the high complication rate and the correspondingly poor outcome in some cases, the problem of how best to treat fractures of the proximal humerus remains unsolved. This clinical study was designed to compare results of internal fixation with a fixed-angle plate and those obtained by conventional methods of internal fixation, with the intention of finding when this new procedure is really indicated. The fixed-angle plating procedure has sometimes been too generously used, even in osteoporotic four-part fractures, in addition to which it involves some specific technical problems, so that the complication rate is comparable to those of established procedures. The clinical outcome measured with the ASES score suggests that the clinical results can be expected to improve when correct indications for the new method are insisted upon.  相似文献   

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Proximal humerus fractures are one of the most common fractures which mainly occur in older patients. Historically these fractures had been treated mainly conservatively, but today a more anatomic reduction is advocated particularly of the tubercles with early functional aftercare. Besides the commonly used open deltapectoral approach, a minimally invasive anterolateral deltoid-splitting approach can be used even for proximal diaphyseal fractures for percutaneous plate fixation.  相似文献   

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