首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
相似文献
 共查询到20条相似文献,搜索用时 15 毫秒
1.
Die Behandlung der Skoliose mit einem Korsett ist eine der ?ltesten bekannten konservativen Therapieformen in der Orthop?die. Trotz dieser langen Tradition gibt es keine einheitlichen, allgemein anerkannten Richtlinien für das therapeutische Vorgehen bei der idiopathischen Skoliose. Uneinheitliche Therapieempfehlungrn durch ?rzte wecken jedoch das Mi?trauen von Patienten und Eltern. In diesem Artikel sollte deshalb versucht werden, erfolgversprechende Indikationen aufzuzeigen und den Blick des Lesers besonders für die Pa?form des Korsettes zu sch?rfen.  相似文献   

2.
3.
Die operative Skoliosetherapie folgt unterschiedlichen Prinzipien, die zu unterschiedlichen Zeiten entwickelt wurden. Von dorsal wurde zun?chst durch Entfernung von Kortikalis und Wirbelgelenken sowie Anlagerung von Knochenspantransplantaten die Voraussetzung für eine Fusion geschaffen. Die Korrektur erfolgte durch Gipskorsette. Seit 1960 wurde eine Instrumentation weniger Wirbel eines langen Wirbels?ulenabschnitts durchgeführt, um zus?tzlich zu den fusionsbegünstigenden Ma?nahmen eine intraoperative Korrektur zu erzielen. Dieses Verfahren wurde abgel?st durch sogenannte segmentale Techniken, bei denen zahlreiche Wirbel instrumentiert werden, um unterschiedlich gerichtete korrigierende Kr?fte auf einzelne Wirbels?ulenabschnitte aufzubringen. Von ventral wird die Fusion durch Entfernen der Bandscheiben und fallweises Einbringen von Knochensp?nen oder Implantaten erzielt. Durch die H?he des eingebrachten Materials wird bereits die Form der postoperativen Wirbels?ule beeinflu?t. Zus?tzlich wird durch Schrauben und St?be, früher auch Kabelzüge, eine Skoliosekorektur durchgeführt. Die Fortschritte in An?sthesie, blutsparenden Ma?nahmen und intraopertivem Monitoring des Rückenmarks haben diese gro?en Operationen zunehmend sicherer gemacht.  相似文献   

4.
Posterior correction and fusion of scoliosis with multisegmental instrumentation systems was developed by Cotrel-Dubousset in the 1980s. Initially correction and instrumentation was performed using hooks only. Later pedicle screws were implemented first for the lumbar and then for the thoracic spine. Nowadays instrumentation based on pedicle screws only is well established for posterior scoliosis surgery. Biomechanical studies demonstrated higher pull-out forces for pedicle than for hook constructs. In clinical studies several authors reported better Cobb angle correction of the primary and the secondary curves and less loss of correction in pedicle screw versus hook instrumentations. Furthermore, pedicle screw instrumentation allows fewer segments to be fused, especially caudally, and thus saving mobile segments. In most of these publications there were no differences in operation time, blood loss and complication rates. In summary, there is better curve correction without an increased risk using multisegmental pedicle screw instrumentation in modern posterior scoliosis surgery.  相似文献   

5.

Background

The purpose of this study was to analyze patients with adolescent idiopathic scoliosis (AIS) treated with bracing at The Royal Children’s Hospital in Melbourne Australia according to the Scoliosis Research Society (SRS) criteria and evaluate the effectiveness of this treatment method.

Patients and methods

During the 1 year survey 125 patients with AIS were treated with bracing and 52 (42?%) of those fulfilled the SRS criteria. Measurements were performed according to the follow-up visits at 6 and 12 months.

Results

The mean age of the patients was 13.1 years and the mean Cobb angle at the start of therapy was 31.8°. Thirtynine (76?%) patients were treated successfully and an improvement of the Cobb angle was achieved in 26 (51?%) patients. A further 6 patients (12?%) required surgery and 7 (14?%) showed a Cobb angle of more than 45° after reaching skeletal maturity.

Conclusion

The results show the effectiveness of bracing as a treatment method for patients with AIS. The SRS criteria provide good guidance to classify patients who are likely to benefit from this treatment. A better comparison of the outcome with other studies can be achieved by using these criteria.  相似文献   

6.

Background

In the surgical treatment of idiopathic scoliosis both anterior and posterior correction and instrumentation techniques are available. The aim of the present study was to analyse the results of a new anterior dual rod instrumentation.

Patients and methods

Prospective analysis of radiometric and clinical parameters of 93 patients operated on between 1996 and 2004 using the Münster Anterior Dual Rod System.

Results

The average curve correction was 65% (fusion length usually Cobb levels) with a preoperative Cobb angle of 59°. Postoperative loss of correction amounted to 1.5° (average follow-up of 36 months). Apical vertebral derotation averaged 45% in the thoracic and 53% in the lumbar spine with a subsequent correction of the rib hump of 66% and the lumbar hump of 81%. There were no revisions or neurological complications.

Conclusion

Anterior dual rod instrumentation enables an effective and safe three-dimensional curve correction in single structural curves with only minimal loss of correction.  相似文献   

7.
Vertical posture of the growing child requires minute central nervous control mechanisms in order to maintain symmetry of the torso in its various activities. Scoliosis describes a constant deviation in the frontal, transverse and sagittal planes from the dynamic symmetry of the trunk. Early intervention with effective bracing, physiotherapy and sports can reverse curve progression during growth spurts, once these are identified in screening. Modern braces have a derotating and reducing effect (mirror effect) on asymmetric body volumes, thus influencing the growing torso and restoring lasting symmetry. Recent data support the use of braces to reverse progressing scoliosis.  相似文献   

8.
Zusammenfassung Alle chemisch-biochemischen Interpretationen müssen ebenso wie alle Krebstheorien die Grundtatsachen der Cancerisierung beinhalten, daß es sich nämlich um ein celluläres Ereignis handelt und daß aus toxikologischer Sicht die Carcinogenese ein irreversibles Ereignis ist, sich also alle Einzeldosen von Carcinogenen verlustlos addieren.Von den verschiedenen Stufen der Umwandlung einer somatischen Zelle in eine Krebszelle bietet sich vor allem das primäre Ereignis, die Initialphase, einer molekularbiologischen Untersuchung an: Es wird versucht, die Frage zu beantworten, welche chemischen Veränderungen von Zellbestandteilen kausal mit der Cancerisierung verknüpft sind. Obwohl in den letzten Jahren hierzu bedeutende Fortschritte gemacht wurden, sind wir jedoch noch weit von einer vollständigen und umfassenden Kenntnis der molekularen Vorgänge bei der Cancerisierung entfernt.Im Sinne der Mutationstheorie haben wir heute viele Hinweise auf die Reaktion chemischer, physikalischer und viraler Carcinogene mit dem genetischen Material der Zelle, der DNS, welche die These eines mutativen Ereignisses als Ursache der krebsigen Entartung stützen: Am Beispiel einiger chemischer Carcinogene wird deren Metabolisierung zu hochreaktiven Zwischenstufen in vivo dargestellt. Diese Metabolite reagieren im Sinne einer elektrophilen Substitution mit Biopolymeren wie Proteinen, RNS und DNS. Als Angriffspunkt in den Nucleinsäuren scheint besonders die Purinbase Guanin empfindlich zu sein, die bevorzugt am N-7 oder C-8 substituiert werden kann. Solche Reaktionen führen zu chemischen Veränderungen des genetischen Materials im Sinne einer Mutation. Es sind aber auch indirekte Wirkungen eines Carcinogens denkbar. So könnten z. B. Veränderungen im Regulationssystem der DNS durch das Carcinogen zu irreparablen und vererbbaren Schäden führen.
Molecular-biological aspects of the genesis of carcinomas
Summary All chemical and biochemical interpretations, like all cancer theories, must take account of basic facts of the cancerous change, namely that it is a cellular process, that from the toxicological point of view carcinogenesis is an irreversible event, and that all the separate doses of carcinogens accumulate without loss.Of the various stages in the transformation of a somatic cell into a cancer cell, the primary event, the initial phase, seems most suited to a molecularbiological examination. We shall try to answer the question: Which chemical changes in the cell components are causally connected with canceration ? Although in the last few years substantial progress has been made, we are still far from a complete and comprehensive understanding of the molecular processes involved in canceration.In the sense of the mutation theory, we have now a lot of evidence of the effects of chemical, physical and viral carcinogens on the genetic material of the cells, the DNA, which supports the theory of mutative events as the origin of cancerous degeneration. Using as examples certain chemical carcinogens, their metabolism into highly active intermediary stages is demonstrated in vivo. These metabolites react in the sense of an electrophilic substitution with biopolymers such as proteins, RNA and DNA. A particularly sensitive target in the nucleic acids appears to be the purine base guanine, which can be substituted especially at N-7 or C-8. Such reactions can bring about chemical changes in the genetic material in the sense of a mutation. Indirect effects of the carcinogens could, however, also be visualized. For instance, changes in the regulatory system of the DNA, due to carcinogens, could lead to irreparable and genetically transmittable damage.
  相似文献   

9.
Zusammenfassung Zwischen 1971 und 1985 wurden 46 Patienten im Alter von 13 bis 69 Jahren wegen einer chronischen idiopathischen thrombocytopenischen Purpura splenektomiert. Eine Vorbehandlung mit Steroiden erfolgte in 91,3% der Fälle. Eine Vollremission wurde nach der Splenektomie in 86% beobachtet (Follow-up von 5 Jahren). Die perioperative Komplikationsrate lag mit 15% gegenüber Splenektomien aus anderer Indikation hoch. Wir können folgendes operative Vorgehen empfehlen: Mediane Oberbauchlaparotomie, präliminäre Unterbindung der A. lienalis, subtile Suche nach Nebenmilzen, perioperative Antibioticagabe, low-dose-Heparinisierung.  相似文献   

10.

Introduction

The principle philosophy of posterior spinal instrumentation and fusion (PSIF) for the treatment of adolescent idiopathic scoliosis (AIS) has changed during recent decades. In the past the treatment of AIS mainly focused on correction of the major curve in the frontal plane while the sagittal profile and balancing were only of inferior interest in treatment planning. Various long-term outcome studies have demonstrated that many AIS patients developed a flatback syndrome (decrease of thoracic kyphosis and lumbar lordosis) associated with pain. It was concluded that treatment of AIS should consider the sagittal profile and balance; however, there are only few studies addressing additional procedures, which include the correction of the sagittal profile.

Material and methods

The purpose of this study was to evaluate the effects of different posterior correction techniques on sagittal profile and balance. A total of 36 consecutive patients with thoracic AIS, who were treated with selective thoracic posterior correction were included in this retrospective study. The patients were further assigned to three different subgroups according to different surgical strategies: A: pedicle screws, B: long-head pedicle screws and C: additional Ponte osteotomy. Standardized radiographs in the standing position of the whole spine in two planes were evaluated before and at least 2 years after correction for all patients and a subgroup analysis was done to identify differences between the three groups.

Results

A significant correction of the major curve was achieved in all three groups (p?<?0.001). There was a significant difference between the groups with groups B and C showing significantly higher levels of major curve correction in comparison to group A (p?<?0.001). Concerning the sagittal profile, there was a significant difference in the development of thoracic kyphosis (TK) and lumbar lordosis (LL). While a significant reduction of TK and LL was found in groups A and B after surgery, a significant increase of TK and LL was noted in group C which was associated with a decrease of pelvic tilt and an increase of sacral slope. The 2-year follow-up showed the lowest ODI-% value only in group C which was positively correlated with reduction in pelvic tilt.

Conclusions

The results of this study underline that the PSIF technique alone using pedicle screws leads to a satisfactory correction in the frontal plane but is associated with adverse effects on the sagittal profile (flat back syndrome), corroborating previous studies. It was further shown that significant improvements of sagittal parameters were achieved by adding techniques for the lengthening of the dorsal thoracic column. This approach can therefore be recommended for the treatment of AIS Lenke type 1.  相似文献   

11.
Zusammenfassung Es wird auf Grund von Nachuntersuchungen neuerlich auf die gro?en Gefahren hingewiesen, die die Venenresektion für das sp?tere Schicksal des Hodens in sich birgt und die Einschr?nkung ihrer Anwendung gefordert. Es wird gezeigt, mit welchen relativ harmlosen Methoden man bei leichteren Krankheitsf?llen auskommen kann. Bei schweren F?llen, für deren Behandlung die Resektion unentbehrlich erscheint, fordert Verf. gewisse Vorsichtsma?regeln bei der Operation, die das Gefahrenmoment verkleinern sollen. Zum Verst?ndnis des Krankheitsbildes im Einzelfalle als Grundlage für Indikation und Therapie wird ein überblick über die Anatomie, Histologie und Klinik der Varicocele vorausgeschickt, wobei sich Verf. auf Angaben in der Literatur stützt, aber auch eigene Beobachtungen und Anschauungen bringt, z. B. die Beobachtung einer charakteristischen symptomatischen Hydrocele bei Varicocele und des geh?uften Vorkommens der Varicocele bei stehenden Berufen, die mit dem Oberk?rper schwere Arbeit zu leisten haben, wofür Verf. nicht entsprechend bekannte und gewürdigte ?tiologische Momente verantwortlich macht. Schlie?lich wird ein neues Operationsverfahren angegeben.  相似文献   

12.
13.
Ohne ZusammenfassungMit 19 Textabbildungen (50 Einzelbilder)  相似文献   

14.
15.
Ohne Zusammenfassung Aus dem Dresdner mediko-mechanischen Zander-Institut.  相似文献   

16.
Ohne Zusammenfassung  相似文献   

17.
18.
19.
G. Schürmann 《Der Chirurg》1997,68(5):477-487
Zusammenfassung. Die Adh?sion zirkulierender Zellen an Endothelzellen wird durch Zelladh?sionsmoleküle vermittelt und l?uft kaskadenf?rmig ab. Die ersten Schritte dieser Zelladh?sionskaskade (rolling, tethering) werden vornehmlich durch Selektine (P-, E- und L-Selektin) reguliert, w?hrend an der stabilen Zelladh?sion und der anschlie?enden Migration haupts?chlich Integrine (LFA-1 u. a.) und Mitglieder der Immunglobulinsupergenfamilie (ICAM-1 u. a.) beteiligt sind. Die Leukocytenendothelinteraktion l?uft unter physiologischen und pathophysiologischen Bedingungen sowie in verschiedenen Organen sehr ?hnlich ab; m?glicherweise wird die Zellwanderung in individuelle Gewebe/Organe (z. B. beim homing) durch zus?tzliche organspezifische, topische Adh?sionsmoleküle (wie MAdCAM) erg?nzt. Die m?gliche klinisch-chirurgische Bedeutung von Zelladh?sionsmolekülen kommt insbesondere in der Transplantationsmedizin (Isch?mie/Reperfusion und Rejektion), bei Entzündungen (z. B. chronisch entzündliche Darmerkrankungen) und in der Tumormetastasierung zum Tragen. Die Ergebnisse tierexperimenteller Untersuchungen zur Antiadh?sionstherapie zeigen, da? durch Blockade der Leukocytenendothelinteraktion die Entstehung von Entzündungsinfiltraten und die Absto?ungsreaktion verhindert werden k?nnen – Erfahrungen im Humansystem liegen bisher nur vereinzelt vor. Voraussetzung für die klinische Umsetzung ist u. a. ein besseres Verst?ndnis der Regulation von Zelladh?sionsmolekülen (Cytokine, chemotaktische Substanzen etc.) und der Spezifit?t dieser Prozesse. Schon heute legen die experimentellen Daten nahe, da? durch Interaktion mit dem Zelladh?sionssystem durch frühe Beeinflussung eines grundlegenden pathophysiologischen Prinzips ein innovatives Therapiekonzept etabliert werden kann.   相似文献   

20.
Psychological factors play an important role in nocturnal enuresis and functional urinary incontinence. The comorbidity of enuresis/urinary incontinence and clinical mental disorders as well as subclinical psychological symptoms is reviewed. In epidemiological as well as clinical studies, 20-40% of all children with nocturnal enuresis have a manifest clinical disorder-two to four times higher than nonwetting children. Children with secondary nocturnal enuresis and voiding postponement carry the highest risk for a mental disorder and those with urge incontinence and primary monosymptomatic nocturnal enuresis the lowest.Internalizing disorders (such as depressive and anxiety disorders) are less common than externalizing ones (such as ADHD). In addition, subclinical emotional and behavioral symptoms are common. These will often recede upon attaining dryness and self-esteem can increase. General screening for psychological symptoms and disturbances is recommended.  相似文献   

设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号