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1.
Großner  T.  Schmidmaier  G. 《Der Unfallchirurg》2020,123(9):705-710
Die Unfallchirurgie - Pseudarthrosen entstehen in 5–10?% aller Frakturen, wobei sich diese Rate in Bezug auf die anatomische Lokalisation stark unterscheidet. Alle Pseudarthrosen haben...  相似文献   

2.
Zusammenfassung Bei einer durch Fraktur des unteren Radiusendes entstandenen Klumphand wird das untere Ulnaende eingespalten und mit der Knorpelfuge durch gestielte Transplantation in mehreren Sitzungen auf den Radius übertragen. Die Hand wurde gerade gerichtet und wuchs gerade weiter.   相似文献   

3.
Peyronie’s disease is a heterogeneous disorder with typical symptoms of plaque formation, penile pain, deviation, penile shortening and erectile dysfunction. The etiology is unknown. Repetitive microtraumatic lesions with the formation of inelastic scar tissue at the level of the tunica albuginea are discussed as a trigger mechanism for a questionable genetic disposition. A non-surgical therapy based on a clear pathophysiology does not exist although several conservative treatment regimes are practiced. In the stable stage of the disease surgical therapy of penile angulation is the most frequent operation. Depending on the deviation angle, penile length and erectile dysfunction, different types of straightening surgery can be offered. This article provides an overview of conservative management and commonly used surgical techniques.  相似文献   

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Ohne Zusammenfassung Mit 9 Abbildungen Vortragender:R. Zenker-München.  相似文献   

7.
The skin plays an important role in the human immune system, working as a barrier to pathologic influences. A chronic wound breaks that barrier and eliminates that function. Affected patients can suffer from significant reductions in quality of life and become socially isolated. The inability to work may have serious economic consequences for the individual and the community. Treating these wounds with novel, evidence-based techniques can accelerate wound healing while reducing the length of in- and outpatient treatment and thereby the overall costs. This article discusses current and future treatment options in wound conditioning, therapy, and regeneration.  相似文献   

8.
BACKGROUND: Treatment of groin defects remains challenging due to their location and origin. Such defects commonly result from resection of tumours but can also occur after surgical or medical therapy. MATERIAL AND METHODS: From 2003 to 2005, 11 patients were treated with groin defects following radiation therapy and resection of lymph node metastasis, primary carcinoma, and sarcoma. Seven patients received wound closure with rectus femoris muscle flaps, and three had vertical rectus abdominis muscle flaps. One patient was amputated at the hip, and the defect was covered with dorsally pedicled muscle and skin flaps. RESULTS: All flaps healed primarily. There were no secondary infections or lymphorrhea. CONCLUSION: The flaps described here are well vascularised standard flaps which are easily harvested with no major donor site morbidity. They provide sufficient coverage for the groin, reduce long-term conservative treatment, hospitalisation, and problems such as scar contracture.  相似文献   

9.
After synthetic sling procedures, up to 16?% of women and 45.5?% of men complain about a persistent or recurrent stress urinary incontinence (SUI). Currently, randomized studies comparing the different treatment modalities of persistent or recurrent SUI are lacking. There are data of retrospective studies investigating the efficiency of synthetic slings and the artificial urinary sphincter AMS 800® in men. Synthetic slings can be applied in patients with mild SUI and without prior radiation of the pelvic region. The AMS 800® is the treatment of choice in patients with severe SUI or previous radiation. In women with persistent and recurrent SUI, the efficiency of colposuspensions, autologous and synthetic slings as well as the AMS 800® has been investigated in retrospective studies. Due to comparable cure rates and a faster postoperative recovery, synthetic slings are now superseding colposuspensions and autologous slings. Excellent success rates after AMS 800® implantation have been described for both genders; nonetheless, postoperative complications and revisions as well as the requirement of dexterity of the patients should be taken into account. Data about the efficiency of adjustable slings, the ACT® and newer artificial urinary sphincter devices like Flow-Secure® and Zephyr® ZSI 375 in the treatment of persistent and recurrent SUI is lacking.  相似文献   

10.
Zusammenfassung Die Operationsindikation erworbener Hiatusbrüche verlangt mehr als den röntgenanatomischen Nachweis der Hernie. Während sich bei paraoesophagealen Brüchen und ihren Mischformen aufgrund des echten Bruchsackes (Incarcerationsgefahr) die Operation aus präventiver Sicht empfiehlt, sind die oesophagogastrischen Hernien prima vista kein Operationsgegenstand. Sie verpflichten aber in jedem Fall zum Ausschlu\ prognostisch wichtigerer Erkrankungen, die sich hinter dem Bruch verbergen können und deren Behandlung den Bruch beseitigen kann. Die Therapie der nicht symptomatischen Hernien richtet sich nicht nach der Bruchgrö\e, sondern den klinischen Erscheinungen. Am Anfang steht der Versuch, den Reflux und seine Auswirkungen mit Hilfe des symptomatischen Repertoires zu drosseln. Die Behandlung ist um so erfolgreicher, je mehr der Kranke seine Lebensgewohnheiten dem Ziel anpa\t und der Arzt das Angebot der Möglichkeiten ausschöpft. In dieser Konsequenz liegt sowohl der Erfolg wie die echte Auslese für die Operation. Ihr Kriterium ist die therapierefraktäre Refluxoesophagitis.
Summary The indication for surgery of acquired hiatus hernias demands more than the radiologico-anatomical proof of the hernia. Whilst in paraesophageal hernias and their mixed types operation is recommended as a preventive measure on account of the true hernial sac (danger of incarceration), the esophago-gastric hernias at first glance do not constitute objects of surgery. In each case disorders with more important prognoses should be excluded, as these may hide behind the hernia. Their treatment may cure the hernia. Treatment of non-symptomatic hernias does not depend upon the size of the hernia, but upon the clinical signs. In the beginning there is the attempt to throttle reflux and its effects by symptomatic means. Treatment is the more successful the more the patient adapts his mode of life to the aim of treatment and the more the physician explores all possibilities. Both the success and the correct selection for operation will depend upon this consequence. Its criterion is the therapy resisting reflux esophagitis.
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11.
B. Westhoff  A. Wild  R. Krauspe 《Der Orthop?de》2002,31(12):1198-1209
Krumme Beine sind ein h?ufiger Anlass,Kinder beim Kinderarzt oder Orthop?den vorzustellen. Am h?ufigsten bemerken die Eltern im Kleinkindalter O-Beine sowie einen Innenrotationsgang.Die Beurteilung, ob eine Beinachse noch normal oder pathologisch ist, setzt die genaue Kenntnis der physiologischen Beinachsenentwicklung voraus.Grunds?tzlich sind alle 3 Ebenen des Raums zu beurteilen (Frontal-, Sagittal- und Transversalebene), da in jeder Ebene Abweichungen auftreten k?nnen. Dr.B.Westhoff Orthop?dische Klinik, Universit?t Düsseldorf,Moorenstra?e 5, 40225 Düsseldorf, E-Mail: westhoff@med.uni-duesseldorf.de  相似文献   

12.
Zusammenfassung Im vorstehenden augenärztlichen Beitrag werden zum Thema der plastischen und Wiederherstellungschirurgie die Ptosis, die Augenmuskellähmung sowie das Begleit- und Höhenschielen behandelt. Alle drei Gebiete betreffen motorische Ausfälle bzw. Fehlstellungen am Bewegungsapparat des Auges und der Lider Durch geeignetes operatives Vorgehen gelingt es in einem hohen Prozentsatz der Fälle, den motorischen Ausfall bzw. die Fehlstellung kosmetisch und — in Abhängigkeit von der Ausgangslage — auch funktionell zu korrigieren.Mit 8 AbbildungenHerrn Prof. Dr.A. Kettesy, Debrecen, zum 70. Geburtstag.  相似文献   

13.
Zusammenfassung Diagnose und Behandlungskonzept der analen Inkontinenz setzen eine exakte Kenntnis der Anatomie und Pathophysiologie des Kontinenzorgans voraus und bedürfen einer methodischen abgestuften Vorgehensweise. Trotz der potenziellen Möglichkeit chirurgischer Maßnahmen können eine Reihe der Patienten durch vergleichsweise einfache, nicht invasive Maßnahmen therapiert werden. Grundsätzlich sollte immer ein konservativer Therapieversuch mit Biofeedback und Stuhlregulation unternommen werden. Bei fortgeschrittener Beckenbodendenervation sind anhaltend befriedigende Behandlungsergebnisse unter diesen Maßnahmen nur selten zu erwarten. Manifeste Sphinkterläsionen und Versagen konservativer Maßnahmen bedürfen einer chirurgischen Intervention. Die meisten Verletzungen lassen sich durch eine Sphinkternaht behandeln. Bei idiopathischer Inkontinenz und morphologisch intaktem Schließmuskel kann durch eine Sphinkterraffung, Radiofrequenzapplikation oder permanente Sakralnervenstimulation in vielen Fällen eine Besserung der Kontinenz erreicht werden. Patienten mit komplexen neurologischen Störungen des Beckenbodens, ausgedehnten Sphinkter- und Beckenbodendefekten oder Patienten nach frustranen lokalen operativen Therapieversuchen lassen sich nur durch einen Sphinkterersatz mit dynamischer Grazilisplastik oder einen künstlichen Analsphinkter erfolgreich behandeln.  相似文献   

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Brachymetatarsia can be congenital, idiopathic or secondary and describes an abnormal shortening of a metatarsal bone. The indications for treatment are not only due to cosmesis. The shortening of a ray changes the biomechanics of the foot and can lead to metatarsalgia. A frequent clinical feature is dorsal dislocation of a toe causing painful shoe conflict and disturbed proprioception. There are three main options for operative correction: lengthening osteotomy, interposition of a tricortical bone and gradual lengthening by callus distraction. While one stage lengthening procedures such as osteotomy and interposition are more appropriate for correction of moderate length deficiencies, the callus distraction method is more suitable for larger elongation. Common to all procedures is a long-term treatment with a high risk of different complications whereby patient compliance can be problematical.  相似文献   

16.
Zusammenfassung Aufgrund der gesammelten Erfahrungen bei 326 hautplastischen Maßnahmen werden bezüglich Vorbereitung, Operationstechnik und Nachbehandlung erfolgversprechende Richtlinien angegeben.
Experience in the treatment of pressure sores in congenital and acquired paraplegia
Summary We collected experience in 326 operated skin sores. Our successful treatment depends on a special surgical technic and after care.
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17.
Beside the susceptibility to a (neo-) adjuvant therapy, the surgical margin is the most important prognostic factor in the treatment of primary malignant bone tumors. If adjuvant therapy is not possible, the outcome of the disease depends on the selected surgical treatment.Limb salvage has proven to be a safe procedure for local tumor control and provides good functional results.The surgeon has to consider the best surgical option depending on the site and size of the tumor but also depending on the patient's age and the overall prognosis.Surgical techniques and possible complications of the most common procedures in tumor surgery are described.  相似文献   

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The choice of optimal concept in the therapy of severe peritonitis is essential to outcome. In approximately 10-15% of patients suffering severe peritonitis, single-stage surgery is not sufficient and additional operative therapy is required. Different therapeutic strategies such as the open-package procedure, staged abdominal repair, and on-demand relaparotomy have been developed for these situations. However, it is difficult to compare the effectiveness of each regimen because stratification tools are lacking. This paper describes advantages and disadvantages of the various therapeutic options in peritonitis and their clinical implementation.  相似文献   

20.

Background

The humeral head fractures are common in patients who suffer from osteoporosis.

Therapy

The indication for surgical or conservative treatment depends on fracture morphology and the patient’s comorbidities. A guideline regarding the therapeutic approach does not exist. Although there are clear indications for surgical therapy, there are also many simple fractures which can be treated conservatively, hence, avoiding the risk of a surgical complication.  相似文献   

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