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Epiphysenlösung     
Slipped capital femoral epiphysis (SCFE) is a common hip disorder in adolescence and should be diagnosed and treated surgically as soon as possible. The etiology, biomechanical, biochemical and hereditary factors are still under investigation. The classification of SCFE is based on the acuteness, clinical and radiomorphological findings. Avascular necrosis of the epiphysis (AVN) and chondrolysis occur more often in operated than in non-operated patients. Medium and long-term sequelae of SCFE are loss of function and degenerative joint disease due to femoroacetabular impingement (FAI) or consequences from complications such as AVN and chondrolysis. For mild slips the long-term prognosis is better than for moderate or severe slips. Higher grade unstable SCFE may benefit from reduction while in chronic slips corrective osteotomy may be indicated. Traditional osteotomy procedures, such as Imhäuser or Southwick intertrochanteric osteotomy are safe procedures but correct the deformity distant from the site of the deformity. The surgical dislocation with modified Dunn osteotomy according to Ganz allows the preparation of an extended retinacular soft tissue flap and offers an extensive subperiosteal exposure of the circumference of the femoral neck before reducing the slipped epiphysis anatomically. In cases of FAI due to mild deformities restoration of the head-neck offset via hip arthroscopy or surgical dislocation should be considered before higher grade cartilage damage occurs.  相似文献   

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Ohne Zusammenfassung (Mit 6 Abbildungen.) Vortrag in der milit?r?rztlichen Gesellschaft zu K?nigsberg i. Pr. am 27. Oktober 1910.  相似文献   

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Neonatal traumatic epiphyseolysis of the humeral head is rare, and only a few cases are reported in the literature. We present a case of a 13-day-old female newborn with malposition and relaxation of the left upper limb. The clinical examination showed distinct range of motion particularly for abduction. Magnetic resonance imaging (MRI) indicated epiphyseolysis of the humeral head. Closed reposition followed by immobilisation was done. The following MRI showed correct axis with adaption of the humeral head. Later, malposition of the axis with angulation in the ventromedial position was seen. This status was not followed by renewed repositioning. The x-ray examination 5 months later and MRI 9 months later showed a centered position of the epiphysis. In conclusion, neonatal traumatic epiphyseolysis of the proximal humeral head occurs rarely but should be considered, particularly with unclear relaxation of the limb.  相似文献   

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Ohne Zusammenfassung (Mit 3 Abbildungen.) Abgekürzt vorgetragen in der Sitzung der freien Vereinigung der Chirurgen Berlins am 14. VI. 1909.  相似文献   

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Zusammenfassung Es wird über 2 Fälle berichtet, bei denen es durch ein Trauma zur Lösung einer Patella bipartita bzw. tripartita kam, wobei gleichzeitig die Rectussehne einmal teilweise, einmal vollständig von ihrem Ansatz an der Kniescheibe abgerissen war. Der teilweise Riß konnte durch konservative, der vollständige durch operative Behandlung wiederhergestellt werden.Diese Fälle stellen die sehr seltene Kombination gleichzeitiger sehniger und knöcherner gedeckter Verletzungen des Streckapparates des Kniegelenkes dar.Mit 5 Textabbildungen (9 Einzelbilder)Herrn Professor Dr. Lorenz Böhler zum 75. Geburtstag gewidmet.  相似文献   

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Zusammenfassung Durch Zufall kam eine Unterarmdeformität (symptomatischer Madelung) bei einem 17jährigen zur Beobachtung, die zur Arbeitsbehinderung geführt hatte, ausgehend von einer 6 Jahre zurückliegenden, in der gleichen Klinik lege artis und optimal reponierten Epiphysenlösung am distalen Radiusende. Bei der kritischen Betrachtung der in Frage kommenden Operationsmethoden erscheint die Resektion des Ulnaköpfchens ein das Handgelenk zu stark beeinträchtigender Eingriff, dessen Resultat, wie die Verformung des Ulnaendes nach Jahren anzeigt, nicht immer günstig ist. Erfolgversprechender sind die Verlängerung des Radius und die Verkürzungsosteotomie der Ulna, oder die Kombination beider, gegebenenfalls unter Hinzufügung einer Keilosteotomie am verbogenen Radiusende.In dem mitgeteilten Fall führte die intraperiostale Verkürzungsosteotomie der Elle im mittleren Drittel zu einem ausgezeichneten Ergebnis. Eine Spannfederschienung der Ulna (Maatz) ist nicht erforderlich. Es genügt beim Jugendlichen, sofern der Periostschlauch erhalten blieb, eine einfache quere Drahtumschlingung in Verbindung mit einer Längsdrahtnaht.Mit 11 Textabbildungen (16 Einzelbilder)  相似文献   

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Zusammenfassung Es wird über die Wirkung zweier Onkotherapeutika mit verschiedenem Wirkungsmechanismus auf Diurese, Liquordruck, Hämatokrit und Hämo-dynamik bei Patienten mit Hirnödem berichtet (Fursemid und Human-albumin). Die akute hirndruckvermindernde Wirkung der Onkotherapie ist im Vergleich zur Osmotherapie sehr gering. Onkotherapie über Diuresesteigerung (Fursemid) führt zur Hämokonzentration und zur Verschlechterung der Hämodynamik, Humanalbumingabe dagegen zu einer günstigen und sehr lange anhaltenden Steigerung des Herzzeitvolumens und des Erythrozytenzeitvolumens. Wegen der Zusammenhänge zwischen der Körperhämodynamik und der Hirnhämodynamik ist Onkotherapie durch Diuresesteigerung in der Regel abzulehnen. Es ist besser, eine anhaltende Plasmaexpansion oder beide Mittel kombiniert anzuwenden.
Summary The effect of two oncotherapeutic agents (Fursemid and-Human albumen) with different mechanisms for controlling diuresis, cerebrospinal fluid pressure, haematocrit and the haemodynamics is described in patients with cerebral oedema. The acute reduction in cerebral pressure caused by oncotherapy is only very slight as compared with osmotherapy. By means of an increased diuresis oncotherapy (Fursemid) leads to haemoconcentration and to a deterioration of the haemodynamics. In contrast, Human albumin dosage leads to a favourable and very prolonged increase of cardiac output and of erythrocyte-time volumes. On account of the relationships between the body's haemodynamics and the brain's haemodynamics oncotherapy by means of increased diuresis should as a rule be avoided. It is better to employ a continuous plasma expander or both media in combination.

Resumen Se informa sobre el efecto de dos oncoterápicos con diferente mecanismo de acción sobre la diuresis, presión del LCR, hematocrito y hemodinámica en pacientes con edema cerebral, (Fursemid y plasma humano). El efecto agudo disminuidor de la presión cerebral de la oncoterapia es mínimo en comparación al de la osmoterapia. Oncoterapia con incremento de la diuresis (Fursemid) conduce a hemoconcentración y al empeoramiento de la hemo-dinámica, por el contrario la administración de plasma humano a un aumento favorable y largamente mantenido del volumen minuto cardiaco y del volumen minuto eritricitario. A causa de la relación entre la hemodinámica corporal y la hemodinámica cerebral es una oncoterapia con incremento de la diuresis en general de rechazar. Es mejor aumentar el volumen de plasma durante largo tiempo o de ambos medicamentos combinados.

Résumé L'action thérapeutique de deux substances à pouvoir oncotique (Fursemid et albumine humaine) est étudiée ainsi que leurs différents mécanismes d'action sur la diurèse, la tension liquidienne, l'hématocrite et l'hémodynamique chez des patients présentant un oedème cérébral. L'effet aigu de régression de l'hypertension crânienne lors de cette thérapeutique oncotique est très petit si on le compare à l'effet de l'osmothérapie. Cette onco-thérapie entrainant une augmentation de la diurèse (Fursemid), conduit à une hémo-concentration et donc à une péjoration de l'hémodynamique, contrairement à ce qui se produit lors de l'administration d'albumine humaine qui provoque un accroissement favorable et durable du débit sanguin et de l'afflux des érythrocytes. Dans la règle il faut donc écarter ce traitement par substance à pouvoir oncotique agissant en accroissant la diurèse du fait de l'inter-dépendance qui existe entre l'hémodynamique générale du corps et l'hémo-dynamique cérébrale. Il est donc préférable d'employer une solution macro-moléculaire (plasmaexpander) ou bien la combinaison de ces deux médications.

Riassunto L'A. riferisce sull'azione di due presidi terapeutici oncogeni con diverso meccanismo d'azione sulla diuresi, la pressione liquorale, l'ematocrito e l'emo-dinamica, nei pazienti affetti da edemi cerebrali (Fursemid ed albumina umana). L'acuta azione riducente della pressione cranica della terapia oncogena rispetto all'osmoterapia è minima. La terapia oncogena attraverso un aumento della diuresi (Fursmid) porta ad una emoconcentrazione e ad un peggioramento dell'emodinamica. L'albumina umana, al contrario, determina un aumento favorevole e di lunga durata del volume minuto cardiaco e del volume minuto eritrocitario.A causa dei rapporti tra l'emodinamica corporea e quella cerebrale la terapia oncogena per effetto di un aumento della diuresi è di regola da respingere. E' meglio servirsi di una espansione plasmatica di lunga durata oppure combinare le due terapie.
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