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Hintergrund. Glutamat, der wichtigste erregende Transmitter im Gehirn, wirkt in zu hohen Konzentrationen neurotoxisch und kann eine neuronale Sch?digung verursachen. 相似文献
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Background. 35% of preterm infants with intraventricular hemorrhage develop ventricular dilatation. The posthemorrhagic ventricular dilatation can persist, be transient or be progressive. Finally 1–2% of all very low birthweight (VLBW <1500 g) infants require shunt placement for the treatment of the posthemorrhagic hydrocephalus. Outcome. The neurodevelopmental outcome is extremely poor in children surviving progressive posthemorrhagic ventricular dilatation. Therapy. There are no uniform guidelines for the treatment of preterm infants with progressive posthemorrhagic ventricular dilatation. Randomised multicenter trials demonstrated, that inhibition of cerebrospinal fluid production with acetazolamide and furosemide or early cerebrospinal fluid tapping did not reduce the need for shunt placement and may worsen the outcome or can be associated with adverse side-effects. Preterm infants with posthemorrhagic ventricular dilatation should be treated by standard therapy with uniform guidelines for cerebrospinal fluid tapping and shunt placement. 相似文献
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Monatsschrift Kinderheilkunde - Für reife Neugeborene wird nach Geburt ein unmittelbarer, kontinuierlicher und ununterbrochener Hautkontakt mit der Mutter empfohlen. Dieser frühe Kontakt... 相似文献
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U. Heininger P. Bartmann H.I. Huppertz M. Kinet R. Klein C. Korenke M. Gahr 《Monatsschrift für Kinderheilkunde》2013,161(10):946-949
Background
Risk for apnea is increased following immunization during infancy in very premature infants (<?28 gestational weeks).Recommendation and practical application
For this reason, the European Medicines Agency (EMA) has recommended since 2008 that very premature infants should be monitored for 48–72 h following primary immunization. The present article presents proposals on the practical application of this recommendation on the basis of updated published evidence and expert opinions. 相似文献7.
Zusammenfassung Im Rahmen einer 4 Jahre lang laufenden Untersuchungsreihe von alternierender Ernährung von Frühgeborenen mit roher und kurz aufgekochter Frauenmilch (unter Zugabe einer geringen Eiweißmenge) wurden vom 1.5–1.8. 1957 200 Stuhluntersuchungen durchgeführt. Dabei wurde eine Synopsis der Stuhlflora angestrebt, d. h. die Stühle wurden in mehreren Arbeitsgängen kulturell und mikroskopisch untersucht. Es fanden sich (nach der Häufigkeit) hauptsächlich Colibakterien, Enterokokken, Lb. bifidus, Sporenbildner, Mikrococcus parvulus und Bacterioides-Bakterien. Eine reine Bifidusflora wurde unter den gegebenen Bedingungen nicht beobachtet.Der prozentuale Anteil des Lb. bifidus am Stuhlbild war bei Ernährung mit roher und erhitzter Frauenmilch gleich hoch. Die Frühgeborenen erkrankten gleich häufig an Infekten der Atemwege, der Harnwege und der Haut. Dagegen traten Dyspepsien bei Ernährung mit erhitzter Franenmilch ganz allgemein etwas häufiger auf. Sicher erhöht war unter der Ernährung mit gekochter FM die Zahl der nachgewiesenen Infektionen mit pathogenen Colikeimen, während in der Gruppe mit roher FM bei auftretenden Dyspepsien nur selten pathogene Colitypen gefunden wurden. Alle Infektionen zusammengefaßt, ergab sich kein Unterschied in der Erkrankungshäufigkeit bei beiden Gruppen. Früh- und Spätsterblichkeit lagen in beiden Gruppen gleich hoch. 相似文献
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This delineation of nutritional practices pertaining to small premature infants (birth weight <1300 g) is largely based on the authors' experience at the University of Iowa. At Iowa, parenteral nutrition is routinely used in all small premature infants. It is nearly always started on the first day of life and is continued for an average of 20 days. Starting doses of amino acids and lipids are 1.5 and 1.0 g/kg/d, respectively. Enteral nutrition using expressed breast milk (about 85% of infants) or special formulas is initiated during the first few days of life and is advanced very cautiously. Full feedings are reached on average at 26 days of age. During the growth phase, breast milk is always fortified with a commercial fortifier. Because infants are frequently fluid-restricted, high caloric density feedings (90 kcal/dl or 100 kcal/dl, 3771 kJ/l or 4190 kJ/l) are frequently used. Regular monitoring of dietary intake and growth of all infants is performed by the neonatal dietitian.Average intakes of energy and protein as well as growth for 1994/95 and 1999 show substantial increses of energy and protein intakes as well as weight gain during the lastter period, especially during the first two weeks of life. After discharge from the hospital formula-fed infants receive specialized post-discharge formulas. However, for the infant going home breastfeeding no universally accepted method of nutrient supplementation is available. 相似文献
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Prim. Univ.-Prof. Dr. K. Zwiauer 《Monatsschrift für Kinderheilkunde》2009,157(8):795-797
Due to its unique composition and multiple benefits, breast milk is the nutrition of first choice for pre-term infants; however, it bears the risk of transferring infection. For this reason, the Austrian Nutrition Commission issued a guideline stipulating a restriction on breast-feeding or pasteurisation of breast milk in the case of CMV-positive mothers. On the basis of new data, this recommendation has been revised and critically reassessed. As an alternative to the current procedure, the Nutrition Commission of the Austrian Society of Pediatrics and Adolescent Medicine has recommended a procedure based on the CPQCC recommendation, which is discussed in this article. 相似文献
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E. Sokocevic L. Kellner O. Genzel-Borovizcény A. Schulze 《Monatsschrift für Kinderheilkunde》2010,158(11):1064-1067
We present the case of a premature male infant with postnatal adaptation dysfunction and secondary increase of inflammation parameter in blood serum who showed blast-like cell aggregates in cerebrospinal fluid. These cell aggregates resembled morphologically neuroblastoma, meduloblastoma and lymphoma cells. Moreover, sidero- and erythrophagocytes were found as a sign of hemorrhage with early removal reaction. A pathogen could not be detected. Clinical signs subsequently normalized and the patient could be discharged in good general condition. Follow-up controls showed appropriate development according to age. Extensive diagnostics undertaken to exclude a neuroblastoma, among other diagnoses, remained negative. In our research of the literature we found individual hematopathological cases which describe blast-like cell aggregates in cerebrospinal fluid of premature and partly of mature infants that can hardly be differentiated from malignant cells. These cells, meanwhile, are considered to be germinal matrix cells. In the case of evidence of blast-like cell aggregates in cerebrospinal fluid of newborn infants, germinal matrix cells should be taken into consideration as a differential diagnosis, in particular when indications of hemorrhage, subarachnoid hemorrhage or hydrocephalus are present. 相似文献
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H. Wagner 《European journal of pediatrics》1958,81(3):261-270
Zusammenfassung Es werden 2 Kollektive Frühgeborener (mit zusätzlicher Wärme und ohne Wärme) in ihrer Entwicklung über 60 Tage miteinander verglichen. Nach eingehenden kritischen methodischen Vorbemerkungen wird die Körpertemperatur und ie Gewichtsänderung dieser Kinder verfolgt. In den ersten 3 Wochen zeigt sich deutlich eine Verminderung aller Lebensvorgänge bei den ohne zusätzliche Wärme gepflegten Kindern. Nach 30 Tagen jedoch haben sich diese Kinder soweit stabilisiert, daß ihre mittlere tägliche, Gewichtszunahme 20% über der des früheren mit zusätzlicher Wärme versorgten Kollektivs liegt. Nach 50 Tagen beträgt die absolute Gewichtszunahme seit Klinikaufnahme 777 g gegenüber nur 673 g früher. Der Klinikaufenthalt kann durchschnittlich um, 5 Tage vermindert werden. 相似文献
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Dr. P. Romero M. Kessler W. Springer S. Holland-Cunz 《Monatsschrift für Kinderheilkunde》2010,158(4):384-387
The authors report the case of a premature infant who developed large-area skin and soft tissue necrosis as the result of a circulatory disorder in the right leg after thrombosis of the right femoral artery. After necrosectomy and simultaneous Integra® and vacuum-assisted therapy, split-thickness skin grafts were successfully used to cover the soft tissue defect. The authors report, for the first time, the difficulties involved and their experience with secondary wound closure in hypoperfused soft tissue in a premature infant. 相似文献
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Zusammenfassung Die hier beschriebene Ernährungspraxis bei kleinen Frühgeborenen (Geburtsgewicht <1300 g) stützt sich weitgehend auf die Verhältnisse an der University of Iowa. Bei allen kleinen Frühgeborenen wird die parenterale Ernährung routinemäßig eingesetzt, und zwar von wenigen Ausnahmen abgesehen vom 1. Lebenstag an bis im Durchschnitt zum 20. Lebenstag. Die Anfangsdosis für Aminosäuren beträgt 1,5 g/kg KG Tag und für Lipid (ab dem 3. oder 4. Tag) 1,0 g/kg KG Tag. Die orale Ernährung wird ab den ersten Lebenstagen in kleinen Schritten aufgebaut und ist durchschnittlich mit 26 Tagen abgeschlossen. Brustmilch (85% der Kinder) wird stets angereichert. Aufgrund der begrenzten Flüssigkeitszufuhr wird die kalorische Dichte der Brustmilch oder der Flaschennahrung häufig auf 90 (3771 kJ/l) oder gar 100 kcal/dl (4190 kJ/l) angehoben. Die routinemäßig von der Diätassistentin erhobenen Zufuhrdaten zeigen für die letzten Jahre ein erhebliches Ansteigen der Zufuhr von Energie und Eiweiß sowie des Gewichtsansatzes, insbesondere während der ersten beiden Lebenswochen. Spezielle Nahrungen stehen für die Zeit nach der Entlassung zur Verfügung, für das gestillte Frühgeborene besteht jedoch keine zufrieden stellende Methode der Supplementierung. Abstract This delineation of nutritional practices pertaining to small premature infants (birth weight <1300 g) is largely based on the authors' experience at the University of Iowa. At Iowa, parenteral nutrition is routinely used in all small premature infants. It is nearly always started on the first day of life and is continued for an average of 20 days. Starting doses of amino acids and lipids are 1.5 and 1.0 g/kg/d, respectively. Enteral nutrition using expressed breast milk (about 85% of infants) or special formulas is initiated during the first few days of life and is advanced very cautiously. Full feedings are reached on average at 26 days of age. During the growth phase, breast milk is always fortified with a commercial fortifier. Because infants are frequently fluid-restricted, high caloric density feedings (90 kcal/dl or 100 kcal/dl, 3771 kJ/l or 4190 kJ/l) are frequently used. Regular monitoring of dietary intake and growth of all infants is performed by the neonatal dietitian. Average intakes of energy and protein as well as growth for 1994/95 and 1999 show substantial increses of energy and protein intakes as well as weight gain during the lastter period, especially during the first two weeks of life. After discharge from the hospital formula-fed infants receive specialized post-discharge formulas. However, for the infant going home breastfeeding no universally accepted method of nutrient supplementation is available. 相似文献
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Ohne ZusammenfassungMit 8 Textabbildungen.Auszugsweise vorgetragen auf der 42. Versammlung der Deutschen Gesellschaft für Kinderheilkunde, Dresden 1931. 相似文献
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M. Bernecker D. Pokorny K.-H. Brisch F. Pohlandt 《Monatsschrift für Kinderheilkunde》2000,148(12):1079-1086
Background. Criteria for the discharge of preterm infants from hospital are missing or vary considerably between hospitals in Germany. In Ulm, it is the policy to discharge preterm infants early, i. e. when they are able 1) to maintain the body temperature without exogenous heat, 2) to drink the calculated amount of milk, 3) to breath regularly without interventions because of apnea and 4) when the mother thinks she is able to manage the care of her infant and finally 5) when the nurses and physicians also believe that the mother has achieved sufficient skill and self confidence to completely overtake the care of her baby. The aim of this study was to investigate the infantile morbidity during the first year after discharge from hospital and the satisfaction of the parents with the early discharge. Methods. Retrospective cohort study of all 251 infants born with a birth weight below 2000 g in the Department of Obstetricts and Gynecology of the University of Ulm between 1. 1. 1992 and 30. 3. 1995 and who were directly discharged home from the children's hospital. Information was obtained by questionnaires sent to the parents, pediatricians of their infants and hospitals. The impact of the body weight at discharge and other biological, medical and sociodemographic variables, on the infant's morbidity during the first year after discharge from hospital was analysed with statistical methods. Results. Data of 215 infants were analysed. The median body weight at discharge was 1940 g. A lower body weight at discharge was not correlated with higher scores in 5 morbidity indices. 86% of parents were satisfied with the time of discharge. Conclusion. The policy of early discharge is practicable and opens the chance to save puplic health costs. 相似文献
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Rolf Schmöger 《European journal of pediatrics》1954,75(5):571-586
Zusammenfassung Bericht über 27 Fälle von Kernikterus bei Frühgeborenen ohne Blutgruppen-oder Faktorenunverträglichkeit innerhalb von knapp 20 Monaten. Nach kurzem geschichtlichem Ausblick werden die z.Z. noch gültigen Vorstellungen über die Ursachen des Krankheitsbildes besprochen. Der pathologisch-anatomische Hirnbefund—dem Kernikterus beim Morbus haemolyticus neonatorum und dem bei Frühgeborenen ohne Inkompatibilität gemeinsam—wird ausführlich geschildert. Im Anschluß an die klinische Beobachtung des Kernikterus bei Frühgeborenen wird versucht, durch vergleichende Gegenüberstellung einer ähnlich großen Gruppe von gleichzeitig verstorbenen Frühgeborenen differentialdiagnostische Gesichtspunkte zu gewinnen. Eine Frühdiagnose — rechtzeitig, um eine erfolgreiche Behandlung einleiten zu können — scheint z. Z. noch nicht möglich zu sein.Herrn Prof. Dr. Bredt, Direktor des Pathologischen Institutes der Universität Leipzig, danken wir vielmals für die Erlaubnis zur Verwendung der pathologisch-anatomischen Befunde. 相似文献
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Zusammenfassung Zulagen von Carnitin zur Nahrung verringern den physiologischen Gewichtssturz bei Frühgeborenen. — Bei Säuglingen begünstigen Carnitinzulagen die Gewichtszunahme. 相似文献