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相似文献
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1.
The treatment of osteoporosis and prevention of osteoporotic fractures consists of both non-drug and drug therapy. Components of non-drug therapy include the improvement of muscle strength and coordination, treatment of modifiable causes of falls, a diet rich in calcium and sufficient in calories, an adequate supply of Vitamin D and an individual assessment of drugs known to increase falls or osteoporosis. The updated DVO diagnostic and treatment guidelines for osteoporosis recommends a 30% 10-year probability for vertebral and hip fractures as an intervention threshold for drug treatment. Using epidemiological fracture data from central Europe, the guidelines provides an assessment of absolute 10-year fracture risk based on a combination of age, gender, prevalent fragility fractures, spine and total hip dual-energy x-ray absorptiometry (DXA) measurements and several other clinical risk factors.  相似文献   

2.
Injuries of the larynx and trachea are rare events, but because of the localization they can have substantial consequences for the patient. An early diagnosis and securing of the airway are of utmost importance for survival of the patient. In this article the anatomy, pathomechanisms and the classification of injuries with the treatment options are reviewed.  相似文献   

3.
Over the last years, many special instruments and implants were designed for operative treatment of fractures of the wrist and hand. Therefore, conservative treatment of these injuries became old-fashioned in the eyes of most patients and surgeons. Nevertheless, conservative treatment of nondislocated stable fractures of the wrist and hand usually shows better clinical results than operative treatment does. On the other hand, conservative treatment of displaced fractures is very difficult. The key to success is thorough knowledge of the use of casts, splints, and functional therapy and good patient compliance to avoid complications. Opportunities for conservative treatment of fractures of the wrist and hand are herein described.  相似文献   

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Langenbeck's Archives of Surgery - Partieller Riesenwuchs: Im Bereiche der Zehen elephantiastische, durch Fettgewebswucherung bedingte Weichteilzunahme. Im Vordergrund der röntgenologisch...  相似文献   

5.
The integration of multislice CT (MSCT) in the imaging of emergency trauma has led to a paradigm shift in trauma management. In case of hemodynamically instable patients, initial imaging is limited to a small set of standardized radiographs. Computed tomography is the imaging modality of choice for further diagnostic work-up. Consequently it should be used at an early stage and in a less restricted manner for complete assessment of the pelvic injury and to determine therapeutic management. The MSCT allows full assessment of bone, parenchymal, and vascular injuries in a single examination in the shortest time possible. High-resolution 3D imaging provides additional options. There is increasing support for primary use of MSCT in critically ill patients due to the comprehensive imaging it allows while maintaining a fast scan time. The potential and limitations of diagnostic imaging in pelvic ring fracture and associated injuries are explained. Indications for vascular interventions in arterial bleeding are discussed.  相似文献   

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《Der Anaesthesist》2002,51(11):940-941
Ohne Zusammenfassung  相似文献   

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8.
A systematic anatomical representation of the carpal area is not an adequate means to show its way of function. This paper describes the functional correlations between the distal radio-ulnar joint and the wrist joint. The proximal wrist joint is composed of two mechanically equivalent compartments. Within the ulnocarpal joint, the disk fulfills a most important function as a surface adapting and pressure transmitting element. Its perforation is a pre-arthrotic deformity. The column conception of the carpus is supported by cinematic studies as well as by analyses of the subchondral bone density and the spongy structure of the ossa carpi. This conception presumes a radial scaphoid column, a central lunate column, and an ulnar triquetrum column.  相似文献   

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Zusammenfassung Es wird über den seltenen Fall berichtet, da? eine langsam sich entwickelnde Geschwulst des Talus (Osteochondrom) klinisch eine Tuberkulose vort?uschte und zu differentialdiagnostischen Schwierigkeiten Anla? gegeben hatte. Mit 3 Textabbildungen.  相似文献   

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In patients with pleural or peritoneal mesothelioma, surgery is a technically difficult procedure. Whereas those rare forms of localized pleural mesotheliomy are being detected incidentally and can be cured by complete resection, most patients with diffuse malignant mesothelioma present with an advanced stage of disease. Most of these patients survive less than 12 months irrespective of the treatment modality. For diffuse pleural mesothelioma, some favorable prognostic factors were identified: IMIG (International Mesothelioma Interest Group), stages I and II, epithelial type, age under 50, female gender. In IMIG stages I and II, extended pleuropneumonectomy followed by chemo- and/or radiotherapy is recommended. For this subset of patients, a median survival time of between 20 and 30 months is reported. Pleurectomy and decortication are recommended as palliative surgical strategies against pleural effusion. In patients with technically inoperable infiltration of the thoracic wall, irradiation is helpful; sometimes partial remission and relief of pain can be achieved by chemotherapy.  相似文献   

14.
Zusammenfassung An Hand von Literaturstudien und eigenen Beobachtungen werden Physiologie und Pathophysiologie der oesophago-gastrischen Region einer kritischen Analyse unterzogen. Viele der traditionellen, vorwiegend anatomisch begründeten Interpretationen des Verschlu?mechanismus halten einer funktionellen Prüfung nicht stand. Der oesophago-gastrische Verschlu?mechanismus wird als hydrostatisches Ventil angesehen, welches der die Speiser?hrenendstrecke komprimierende Intraabdominaldruck verschlossen h?lt und das durch den relativ schwachen Sphincter am terminalen Oesophagus gestellt wird. Die Chirurgie von Hiatushernien und Achalasie wird unter diesen Gesichtspunkten er?rtert.
Summary Physiology and pathophysiology of the oesophago-gastric junction are subjected to a critical analysis on the basis of the literature as well as studies performed by the authors. Many of the traditional interpretations of the oesophagogastric mechanism of closure, largely derived from anatomical studies, do not stand up to functional analysis. The oesophago-gastric mechanism is considered a hydrostatic valve, kept closed by the intraabdominal pressure compressing the terminal oesophagus. This valve is set by the relatively weak terminal oesophageal sphincter. Surgery of hiatal hernias and achalasia is discussed under these aspects.


a. G.  相似文献   

15.
Zusammenfassung. In der vorliegenden Arbeit wird unter Einbeziehung der aktuellen Klassifikation der neuroendokrinen Tumoren des Gastrointestinaltrakts und des Pankreas eine stadiengerechte Therapie vorgeschlagen. Grunds?tzlich wird für alle neuroendokrinen Tumoren eine prim?re chirurgische Therapie empfohlen, auch bereits bei bestehender Metastasierung. Besondere Bedeutung hat insbesondere bei Tumoren des oberen Gastrointestinaltrakts und des Pankreas eine ad?quate pr?operative klinische und pathohistologische Diagnostik. Wir haben versucht die therapeutischen Richtlinien analog der Klassifikation zu vereinfachen und zu pr?zisieren. Es wird in vielen F?llen jedoch unabdingbar sein, eine enge Kooperation zwischen Gastroenterologen, Chirurgen und Pathologen zu pflegen, um im individuellen Fall die ad?quate Therapie zu finden.   相似文献   

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Zusammenfassung Genauigkeit und Fehlerquellen der röntgenologischen Methode zur Bestimmung des Antetorsions- und Schenkelhalswinkels (AT- und CCD-Winkels) nach Rippstein (1955) wurden an einem in situ befindlichen Femur post mortem bestimmt und die gefundenen Werte nach der Sektion mit dem anatomischen Präparat verglichen.Es ergab sich folgendes: 1. Die Genauigkeit der Rippsteinschen Methode reicht bei sorgfältiger Lagerung auch für wissenschaftliche Zwecke aus. 2. Bei der Lagerung ist eine zu starke Beugung (mehr als 90°) eine größere Fehlerquelle als eine zu geringe Beugung. 3. Eine zu geringe Abduktion (weniger als 20°) ist eine größere Fehlerquelle als eine zu starke Abduktion. 4. Außenrotation führt zu einer Verstärkung und Innenrotation zu einer Verminderung des projizierten AT-Winkels. — Die unter 1–4 aufgeführten Ergebnisse wurden im Koordinatensystem zeichnerisch dargestellt. In gleicher Weise wurde die röntgenologische Projektion bzw. Fehlprojektion des Schenkelhalswinkels auf dem a.p.-Bild bei verschiedener Beuge- und Rotationsstellung des Oberschenkels aufgezeichnet.
Summary One of the best methods for determine the AT- and CCD-angle is the method of Rippstein (1955). Precision and sources of mistakes of this method were examined with a femur in situ post mortem. The results were compared after the section with the anatomical preparation.We could show the following: 1. The precision of the Rippstein-method ist also sufficient for scientific purposes if the positioning is done consciously. 2. While positioning, too strong a flexion (exceeding 90°) can causes more often a mistake than a flexion which is too little. 3. Too feeble an abduction (less than 20°) leads more often to mistakes than too strong an abduction. 4. Exterior rotation causes an increase of the projected AT-angle, while interior rotation leads to a decrease of that angle. These results mentioned under 1 to 4 were represented in a system of coordinate lines. — In the same way, the X-ray-projection or wrong projection of the collum femoris angle on the a.p.-radiograph were registered for various positions of flexion and rotation of the femur.

Résumé La précision ainsi que les sources d'erreurs possibles de la méthode radiologique pour la détermination de l'angle antetorsion et du col du fémur (angles AT et CCD) selon Rippstein (1955) furent définies avec un fémur post mortem se trouvant in situ et les résultats obtenus furent comparés après la dissection avec la préparation anatomique.Le suivant en résulta: 1. La précision de la méthode Rippstein est suffisante aussi pour les recherches scientifiques si la position est choisie consciencieusement. 2. En choisissant la position juste, une flexion trop forte (dépassant 90 dégrés) est une source d'erreurs plus importante qu'une flexion trop faible. 3. Une abduction trop faible (inférieure à 20°) est une source d'erreurs plus importante qu'une abduction trop forte. 4. La rotation à l'extérieur amène une augmentation de l'angle AT projeté, la rotation à l'intérieur amène une diminuition de cet angle. Les résultats cités sous 1 à 4 furent représentés dans un système de coordonnées. — De la même façon, la projection radiologique c. à. d. la projection erronnée de l'angle du col du fémur sur la radiographie a.p. fut régistrée en choisissant plusieurs positions de flexion et de rotation de la cuisse.
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18.
Fractures of the lateral clavicle and the acromion are uncommon and represent a separate entity. Fractures of the lateral clavicle demonstrate a high rate of problems, such as non-union, malunion and functional impairment when treated nonoperatively. The aim of any treatment option is full restoration of shoulder function by achieving fracture healing without significant malpositioning. Unstable fracture patterns have to be identified and should be fixed using an appropriate technique, which include plating, K-wire fixation and arthroscopic techniques which bring the dislocated fragments into contact. Dislocated fractures of the acromion can usually be treated by plating.  相似文献   

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Zusammenfassung Seit 1970 wurden 43 Kniealloarthroplastiken durchgeführt, wovon 34 nachuntersucht wurden. Die durchschnittliche Beobachtungszeit beträgt 2,4 Jahre bei einem Minimum von 6 Monaten. Verwendete Prothesen: 2 McIntosh, 8 Hamburger Schlitten, 9 Shiers, 8 Guepar, 3 Geomedic, 4 GSB-Gelenke. Die Shiers-Prothese zeigte die schlechtesten Ergebnisse, hat aber die längste Beobachtungszeit. Die den Prothesenmodellen anhaftenden Vor- und Nachteile werden diskutiert und Ergebnisse anderer Autoren zitiert.
Problems and results of arthroplasty of the knee Joint
Summary Since 1970 43 total knee arthroplasties were performed and the results of 34 operations reviewed. The average follow-up period was 2.4 years with a minimum of 6 months. We used 2 McIntosh, 8 Sledge, 9 Shiers, 8 Guepar, 3 Geomedic, 4 GSB prosthesis. The clinical results were very good in 56.2%. The failure and the high rate of loosening of the Shiers-Joint are stressed.
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