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Ohne ZusammenfassungVorgetragen auf der 22. Tagung der Deutschen Gesellschaft für gerichtliche und soziale Medizin in Hannover, September 1934.  相似文献   

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Ohne ZusammenfassungVortrag auf der Tagung der Deutschen Gesellschaft für gerichtliche und soziale Medizin in Zürich, September 1958.  相似文献   

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Ohne ZusammenfassungReferat, bestimmt für die 13. Tagung der Dtsch. Ges. f. gerichtl. u. soz. Med. Sept. 1923.  相似文献   

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Zusammenfassung Die Entstehung der Contre-coup-Herde wird dargestellt. Der Unterdruck spielt dabei die entscheidende Rolle. Der Überdruck beim Stoß ist unwesentlich. Charakteristische Druckverläufe im Modellschädel und Kopf werden gezeigt. Die Druckverteilung im Innern einer Flüssigkeitskugel wird dargestellt und damit die typische Form der Herde erklärt. Stoßwellen spielen bei der Entstehung der Verletzungen keine Rolle. Die Versuche vonSchwarzacher zum Nachweis der Stoßwellen werden besprochen. Es wurde gezeigt, daß mit dieser Anordnung keine Stoßwellen nachgewiesen werden können.Diese und weitergehende Arbeiten wurden in Zusammenarbeit mit Herrn Dr.Unterharnscheidt, Institut für Neuropathologie, ausgeführt.  相似文献   

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Ohne Zusammenfassung  相似文献   

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Purpose

In the treatment of laryngeal carcinoma definitive radiotherapy results in a similar outcome as surgical treatment in the early stages with a lower morbidity rate and good functional results. In fact no randomized studies exist, so far, and the optimal treatment concept for the different stages is not well defined. The following study analyses retrospectively the treatment results and the recurrence data in patients with a squamous cell carcinoma of the larynx treated with definitive radiotherapy.

Patients and Method

Two hundreds and eighty-three patients with carcinoma of the larynx were treated with radiation therapy in the department of radiology of the LMU München between September 1971 and June 1986. Twenty-six patients (9.2%) were female and 257 (73.1%) male. The median age was 68.5 years, respectively 70 years. All patients had a histologically confirmed squamous cell carcinoma of the larynx. No true subglottic cases were observed. Forty-one (14.5%) tumors were localized supraglottically, 207 (73.1%) glottically. Thirty-five patients had a T4 tumor with glottic and supraglottic involvement. In 147 patients the histopathological grading was evaluable: 32 tumors were classified as G1, 95 as G2, 15 as G3 and 5 as G4. According to the UICC classification of 1979 25 patients had a carcinoma in situ (Tis), 93 patients had a stage T1, 90 stage T2, 40 stage T3 and 35 stage T4. Two hundreds and thirty-three of 283 (82.3%) had no lymph node involvement. In 50 patients clinically a lymph node involvement was observed. 22 patients had a stage N1, 5 patients stage N2 and 23 patients stage N3. An external beam radiation mostly with cobalt-60 was performed with a mean dose of 61.9 Gy.

Results

The 5-years relapse free survival for the whole group was 61.7%. The probability for “no evidence of disease” (NED) depended on tumor stage and-localisation (glottic tumors: Tis/T1 90.5%; T2 59.4%; T3 39.6%; [5-year NED]; supraglottic tumors: T1 64.2%; T2/3 28.6%; T4/N3 24.7% [3-year NED]). Other signifikant prognostic factors besides T-stage were N-stage (N0 vs. N1–3: 3-year recurrence-free survival 68% vs. 37.2%, p<0.001) and histopathologic grading (G1 vs. G3/4: 3-year recurrence-free survival 74% vs. 37.1%, p<0.01). One hundred and twenty-two (43.1%) patients had a recurrence, which occurred in 75.4% local, in 12.3% locoregional, in 8.2% with distant metastases and 4.1% combined. In 50 patients with a recurrent disease a salvage-therapy was carried out. Thereby 17 patients achieved a complete response.

Conclusion

Even for the here described negatively selected patient group with a high median age and multimorbidity, good local controlrates could be achieved escpecially in early stages with definitive radiation therapy. In more advanced stages even in elderly patients a combined surgical-radiotherapeutic treatment should be performed.  相似文献   

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Our contribution reviews the diagnostic algorithm of head injuries in children. According to the Heidelberg consensus on head injury, patients should be divided into three risk groups. In low-risk patients clinical observation is the method of choice and radiological examinations are usually unnecessary. Patients at medium risk should be observed carefully. Sometimes neurosurgical consultation or CT is necessary. High risk patients in most instances need CT and neurosurgical consultation. Skull X-ray is helpful only in selected cases. A simple fracture as demonstrated by skull X-ray has no therapeutic consequence. However, normal findings in skull X-ray do not exclude intracranial injury. CT is the method of choice to detect intracranial hemorrhage, epi- or subdural hematoma and cerebral contusion. If patients present with severe clinical deficits, CT allows characterization of lesions and initiation of specific therapy.  相似文献   

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Zusammenfassung Nach pädiatrischen Untersuchungen sollen Stürze aus Standhöhe zu Schädelfrakturen des Säuglings führen können und meist symptomlos bleiben. Fast jeder Säugling hat einen oder mehrere Stürze aus niedriger Höhe, z. B. aus dem Kinderwagen, vom Wickeltisch, von der Treppe etc., erlitten. Unter den forensischen Aspekten der Aufsichtspflichtverletzung, der Kindesmißhandlung bzw. der Kindestötung stellt sich für den Rechtsmediziner oft die Frage, ob Schädelbrüche beim Säugling tatsächlich bei angeblich geringen Fallhöhen entstehen können. In 3 Testserien (à 5) ist der Sturz aus 0,82 m im freien Fall 1) auf Stein-Kachelboden, 2) auf Teppichboden, 3) auf Linol-Schaumstoffboden erfolgt. Nach den Obduktionsbefunden sind in allen Fällen Schädelbrüche entstanden, unabhängig von der Beschaffenheit des Bodens. In 3 Fällen haben die Bruchlinien die Schädelnähte überschritten. Fazit: 1. Bei Stürzen aus Wickeltischhöhe ist prinzipiell mit Brüchen des Säuglingsschädels zu rechnen. 2. Bei dem Verdacht einer Kindesmißhandlung bleibt letztlich der Gesamtaspekt entscheidend.Auszugsweise vorgetragen auf der 62. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Rechtsmedizin in Lübeck, September 1983  相似文献   

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