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相似文献
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Zusammenfassung Hintergrund Die Wirkung von Alpha-Blockern in Kombination mit anderen Antihypertensiva wurde bei Patienten, die mit einer Monotherapie insuffizient eingestellt waren, nur selten untersucht. Da Alpha-Blocker neben ihrer antihypertensiven Wirkung auch einen positiven Einfluss auf den Lipidstoffwechsel aufweisen, ist diese Substanzklasse als Alternative zu Beta-Blockern oder Diuretika bei unter antihypertensiver Monotherapie insuffizient eingestellten Hypertonikern mit Hyperlipid?mie in Erw?gung zu ziehen. Methodik Hypertoniker, die unter einer Monotherapie mit einem ACE-Hemmer oder Kalzium-Antagonisten eine unzureichende Blutdruck-Kontrolle und eine Hypercholesterin?mie (Gesamt-Cholesterin >5,69 mmol/L) aufwiesen, wurden in diese offene, randomisierte und prospektive Studie eingeschlossen. Die Patienten erhielten entweder Terazosin (n=26, Dosis: 1–10 mg) oder Atenolol (n=28, Dosis: 25–100 mg). Der Blutdruck wurde mit Hilfe einer ambulanten 24-Stunden-Blutdruckmessung zu Beginn der Studie und nach 12 Wochen gemessen. Die Serumlipide wurden zu den gleichen Zeitpunkten bestimmt. Resultate Nach 12 Wochen war kein signifikanter Unterschied hinsichtlich des Blutdruckes in beiden Behandlungsgruppen nachweisbar (Atenolol: 129 (9)/ 75 (7) mm Hg; Terazosin: 128 (11) / 75 (9) mm Hg). Das Gesamt-Cholesterin war in beiden Gruppen nach 12 Wochen signifikant niedriger als zu Studienbeginn (Atenolol, p=0,006; Terazosin, p=0,002). In der mit Terazosin behandelten Patientengruppe konnte sowohl ein signifikanter Anstieg des HDL-Cholesterins und als auch ein signifikanter Abfall der Triglyzeride beobachtet werden (Diff 0–12 Wochen: HDL-Cholesterin: von 1,55 (0,31) auf 1,63 (0,44) mmol/L, p=0,04; TG: von 1,93 (1,17) auf 1,34 (0,64) mmol/L, p=0,03). Beide Gruppen waren sowohl in Bezug auf das HDL-Cholesterin als auch in Bezug auf die Triglyzeride signifikant unterschiedlich (Atenolol im Vergleich zu Terazosin: HDL-Cholesterin: –0,05 (0,12) zu +0,08 (0,1) mmol/L, p=0,04; TG: –0,18 (0,61) zu –0,59 (0,6), p=0,03). Schlussfolgerung Terazosin ist als Teil einer Kombinationstherapie mit einem ACE-Hemmer oder einem Calciumantagonisten hinsichtlich der Blutdrucksenkung genauso effizient wie Atenolol. Aufgrund der positiven Effekte von Terazosin auf den Lipidstoffwechsel ist dieser Alpha-Blocker eine sinnvolle Alternative zu den Betablockern in der Behandlung von Hypertonikern mit einer Hyperlipid?mie. Eingegangen: 6. November 2001 Akzeptiert: 22. Januar 2002  相似文献   

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Zusammenfassung Hintergrund: Der Zusammenhang zwischen Vergütung medizinischer Leistung und deren Qualität wird insbesondere dann thematisiert, wenn vor Gefahren durch Unterversorgung bei unzureichender Vergütung gewarnt wird. An vielen Beispielen lässt sich jedoch verdeutlichen, das nicht nur zu wenig medizinische Leistung, sondern auch zu viele (unnötige) Leistungen eine ernsthafte Gefährdung der Qualität darstellen. Hier spielt insbesondere das mit jeder medizinischen Intervention verbundene Risiko eine große Rolle. Aktuelle Situation: Die Einführung der DRGs in Deutschland wird momentan vor allem unter dem Aspekt der Gefahr einer Unterversorgung kritisch betrachtet. Auf der anderen Seite zeigen sich aber Chancen für die medizinische Qualität, die sich gerade unter DRGs durch eine aus ökonomischen Gründen schlanke Diagnostik und Therapie ergeben. So ist mit einer leitlinienorientierten Medizin in vielen Fällen die Vermeidung unnötiger Leistungen möglich und führt zu einer Verbesserung der Versorgungsqualität. Schlussfolgerung: Qualitätsverluste und -gewinne entstehen in der Medizin sowohl durch ökonomisch getriggerte Unter- als auch Überversorgung. Voraussetzung für optimale Qualität ist die auch mengenmäßig angepasste Behandlung. Allgemein ist eine stärkere Orientierung der ärztlichen Entscheidung an ökonomischen Zwängen zu beobachten. Inwieweit hieraus ethische Probleme enstehen, sollte in den kommenden Jahren verstärkt kontrolliert werden. Abstract Background: The relationship between reimbursement for medical care and the quality of medicine is mostly discussed if there are warnings about underuse as a consequence of underpayment. By various examples it can be illustrated that not only a lack of services but also an overuse of medical care may be hazardous and reduce quality in medicine. This relates to the risk, which is part of each medical intervention. Present Situation: The introduction of the Diagnosis Related Groups (DRGs) in Germany is at present mostly discussed under the aspect of a possible risk of underuse. On the other hand, there are chances for the quality of medicine as a result from a lean diagnostic and therapy, which will be the consequence of economic changes induced by the DRGs. A guideline-oriented medicine will often avoid unnecessary procedures and thereby improve the quality of medical services. Conclusion: Loss of quality and improvement of quality arise in the field of medicine from overuse as well as from underuse. Most important for an optimal quality is a quantitatively appropriate treatment. In general, we observe that medical decisions are more and more oriented on economic frames. It has to be observed during forthcoming years to what extent ethical problems arise by this situation.  相似文献   

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Background

The impact of conflicts of interest (COI) in general and of academic COI in particular on guideline recommendations in pain medicine has not yet been studied. Whether the inclusion of patients and of representatives of all relevant healthcare professions into a guidelines group is protective against a systematic bias of decisions of a guidelines group is currently unknown.

Methods

All members of the guidelines group declared their COI before the consensus conferences by a standard form according to the rules and standards of the Association of the German Medical and Scientific Societies. The acceptance or rejection and the strength of consensus of recommendations of the second update of the interdisciplinary guidelines on fibromyalgia syndrome was analyzed twice by first including and then excluding the votes of the guideline group members with COI related to a recommendation from the results of anonymous voting via an internet platform.

Results

A total of 42 persons from different healthcare professions and patients participated in the online voting on recommendations. Of the participants 29% had no COI according to the predefined criteria, 53% met the criteria of academic and 33% the criteria of financial COI. In the case of exclusion of participants with a COI related to a specific recommendation, 2 out of 23 recommendations (homeopathy, tramadol) were not accepted. In all votes, there were more participants without COI than with COI.

Conclusion

Academic COI were more frequent than financial COI in the second update of the German interdisciplinary guidelines group on fibromyalgia syndrome. The impact of COI on guideline recommendations was low. The inclusion of patients and of all relevant healthcare professionals into a guidelines group is a protective factor against the influence of COI on guideline recommendations.
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Motoric intelligence can be considered as being specific to human development and the direction is essentially determined during the first months of life, whereas phylogenetic factors only determine the general direction. In this relatively vulnerable phase, disturbances of the spinal motoric and in particular the function of the atlanto-occipital joint play a disproportionately important role. These contributing factors will be presented based on the latest literature and clinical experience in order to increase the sensibility for possibilities and limits of functional therapy.  相似文献   

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Background

Fibromyalgia poses a challenge for therapy. Mainly comorbid depression has a negative impact on symptoms and impairment in patients with fibromyalgia. This paper gives a systematic overview of how depressiveness affects physical and psychological impairment, coping with disease and rehabilitation outcome among patients with fibromyalgia. The databases PubMed, Embase and PsychINFO were searched for studies published up to April 2010.

Results and conclusions

Fibromyalgia patients with depressive symptoms show more sleep disturbances, sexual dysfunction, loss of physical function level and lower quality of life. Patients with fibromyalgia and comorbid depression showed poorer outcomes of multimodal rehabilitation than patients with fibromyalgia without depression. Therefore the assessment of depression should be included in the routine diagnostics of fibromyalgia. Furthermore, patients with fibromyalgia and comorbid depression should be motivated to seek therapy and get better support in coping with depression.  相似文献   

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