首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
相似文献
 共查询到20条相似文献,搜索用时 8 毫秒
1.
The high recurrence rate in superficial bladder cancer (>70%) is caused by the adhesion of free floating tumor cells during transurethral treatment, by incomplete resections, and by overlooked and new tumors. Frequent follow-ups and reoperations are necessary. A single immediate instillation after TUR shows positive effects in reducing recurrence rates and is therefore recommended in the European Guidelines from 2001. The amount, concentration, instillation time, and substances have not yet been standardized. By analyzing the literature we found many different techniques of early instillation therapy. Different substances, concentrations, varying instillation times, and application times make a comparison of these studies very difficult. Further studies are needed to standardize early postoperative instillation therapy.  相似文献   

2.

Background

Modern strategies for postoperative care of patients with hip fractures include early discharge from the acute care hospital to inpatient interdisciplinary rehabilitation facilities. Whether these programs are effective for the patients and improve their long-term outcomes or if they simply transfer costs, with a reduction of the inpatient days in the acute care hospital, is currently under discussion.

Patients and methods

This prospective study included 282 patients with hip fracture admitted to our trauma center were included into the prospective study. The mean patient age was 86±8 (65–110) years. All patients were treated operatively. After a mean of 12±9 days, the patients underwent inpatient interdisciplinary geriatric rehabilitation for a mean of 27±13 (4–103) days. The primary outcome measure was their activities of daily living (Barthel index) before, at the end of rehabilitation, and 1 year after trauma. In addition, patient-related variables were correlated with the Barthel index.

Results

With discharge from the acute care hospital, the Barthel index was 42±20 points and it increased during rehabilitation to 65±26 points. One year later the Barthel index was 67±28 points. Ninety percent of patients improved their Barthel index during rehabilitation. Within 1 year, 40% of patients deteriorated in their activities of daily living. Fifty one percent of patients were reintegrated back to their homes. Patients who lived at home before trauma and were reintegrated back to their homes had a significant higher Barthel index (75±24) 1 year after trauma than patients who were living in a nursing care facility before the trauma (Barthel index 52±27). The variables of age, level of cognition, and type of fracture had no influence on the long-term outcome. An extension of rehabilitation above the mean time period did not improve the sustainable clinical outcome.

Conclusion

Postoperative inpatient rehabilitation programs enhance short-term activities of daily living. In particular, patients who lived at home before the trauma and were reintegrated back home benefited in perpetuity from geriatric rehabilitation. A policy for early discharge to geriatric rehabilitation is associated with extension of overall hospital stay. This association along with the related increased health care costs should be weighed against the sociofunctional effectiveness of these programs.  相似文献   

3.
Ohne ZusammenfassungMit 21 Textabbildungen (27 Einzelbilder)Für die freundliche Unterstützung bei der Durchführung der Untersuchungen danke ich Herrn Trainer H. Weisweiler, Sporthochschule, Köln.  相似文献   

4.
Ohne Zusammenfassung Nach einem in Karlsbad gehaltenen Fortbildungsvortrag (Sept. 1937).  相似文献   

5.
6.
7.
Die Frühoperation der akuten Cholecystitis im höheren Lebensalter   总被引:1,自引:0,他引:1  
Zusammenfassung. Innerhalb von 20 Jahren (1974– 1993) wurden 4230 Patienten an den Gallenwegen operiert. 869 Patienten (20,5 %) hatten eine akute Cholecystitis, davon wurden 621 Patienten im Sinne einer Frühoperation durch Laparotomie behandelt. Die retrospektive Auswertung hinsichtlich Alters- und Geschlechtsverteilung, Morbidit?t, Letalit?t und altersbezogene Letalit?t ergab, da? das h?here Lebensalter für die Akutoperation der akuten Cholecystitis im unkomplizierten Stadium kein bedeutsamer Risikofaktor ist und zu keiner h?heren Letalit?t als bei Elektiveingriffen führt. Ein durch Perforation, Peritonitis oder Steinbefall des Ductus choledochus kompliziertes Stadium der akuten Cholecystitis führt zu einem signifikanten Anstieg der Operationsletalit?t in h?herem Lebensalter.   相似文献   

8.
Ohne Zusammenfassung Mit 3 Abbildungen in 5 Einzeldastellungen  相似文献   

9.
Zusammenfassung Das Versagen der konservativen Therapie bei den schweren Verlaufsformen der akuten Pankreatitis, denen eine hämorrhagisch-nekrotisie-rende Entzündung zugrundeliegt, ist einer der Gründe für ihre operative Behandlung mit dem Ziel, die Nekrosen zu entfernen. Bei den partiellen Nekrosen ging die Letalität unter operativer Therapie erheblich zurück, bei den subtotalen und totalen Nekrosen sind erst Einzelerfolge zu verzeichnen. Hier gilt die Forderung nach früherer Erkennung und orzeitiger Operation, d. h. vor Auftreten lebensbedrohlicher Komplikationen.  相似文献   

10.
Zusammenfassung Durch kontrollierte Studien ist heute bewiesen, daß die operative Behandlung der akuten Galle bessere Ergebnisse erbringt als eine verzögerte Operation oder eine konservative Behandlung. An der Chirurgischen Universitätsklinik Würzburg wurden von 1969 bis 1983 397 Patienten wegen akuter Galle operiert; die Ergebnisse werden mitgeteilt.  相似文献   

11.
12.
13.
14.
15.
The euphoria over PSA as an optimal marker for prostate cancer is gone. Measuring PSA levels has several deficiencies in detecting prostate cancer. First results of the randomized studies ERSPC and PLCO were not able to conclusively prove the value of PSA-based screening. Many attempts have been made to optimize early detection of prostate cancer like using modern imaging techniques or new biomarkers. This review deals with PSA isoforms und emerging biomarkers for the diagnosis of prostate cancer. Despite the inadequacies of PSA it is still the most important marker for the early detection of prostate cancer. Modern biomarkers with the ability to reliably predict aggressive prostate cancer are still missing.  相似文献   

16.
17.
Muhm  M.  Hillenbrand  H.  Danko  T.  Weiss  C.  Ruffing  T.  Winkler  H. 《Der Unfallchirurg》2015,118(4):336-346
Die Unfallchirurgie - Leitlinien fordern die frühe Operation hüftgelenknaher Frakturen, weshalb diese häufig in der Bereitschaftsdienstzeit erfolgt. Multimorbide Patienten erleiden...  相似文献   

18.
Zusammenfassung In den Jahren 1959–1976 wurden an der Chirurgischen Klinik der Universität Tübingen 183 Gastrektomien wegen Magenkrebs durchgeführt. Die durchschnittliche Operationsletalität lag bei 19,1%, postoperative Komplikationen traten in 41 % der Fälle auf. Die häufigste Todesursache war die oesophageale Anastomoseninsuffizienz. Die beiden hauptsächlich angewandten Verfahren, die Dünndarminterposition nach Longmire-Gütgemann und die Oesophagojejunostomie mit Braunscher Fußpunktanastomose unterscheiden sich erheblich in der Komplikations- und Letalitätsrate. Die Dünndarmzwischenschaltung erweist sich bei nahezu identischen prä- und intraoperativen Risikofaktoren mit einer Operationsletalität von 4,4 % und deutlich kleinerer Anastomoseninsuffizienz-Gefährdung der technisch einfachen Oesophagojejunostomie überlegen. Es ist demnach die sogenannte Ersatzmagenbildung bei Gastrektomie nicht nur wegen der besseren Spät-, sondern auch wegen der besseren Frühergebnisse anderen operativen Methoden der Wiederherstellung der Darmpassage vorzuziehen.
Early complications and early mortality of various operative methods of gastrectomy
Summary From 1959–1976, 183 gastrectomies were performed in the Chirurgische Klinik of the University of Tübingen, for gastric carcinoma. The average mortality for the operations was 19.1 %, postoperative complications occurred in 41 % of the cases. The most frequent cause of death was failure of the oesophageal anastomoses. The two methods most commonly used, Longmire-Gütgemann's interposition of small intestine and oesophagojejunostomy with Braun's anastomosis, differ considerably in the complication rate and mortality. The interposition of small intestine, with almost identical preoperative and intraoperative risk factors, an operative mortality of 4.4 % and distinctly less danger of anastomotic failure was shown to be superior to the technically simple oesophagojejunostomy. The formation of an artificial stomach in gastrectomy is therefore to be preferred to all other surgical methods of reconstruction of the intestinal passage, not only because of the better late results but also because of the better early results.
  相似文献   

19.
20.
Zusammenfassung. Die Acne inversa – Hidradenitis suppurativa – ist gekennzeichnet durch rezidivierende abscedierende und vernarbende Entzündungen der intertrigin?sen Haut. Zu den kausalen Therapieans?tzen z?hlen die systemische Retinoidtherapie, die an der Follikelhyperkeratose angreift und die radikale Excision der betroffenen Hautareale. Methode: Die Langzeitergebnisse der radikalen Operation (Excision der betroffenen Haut mit 1-cm-Sicherheitsabstand zur klinisch gesunden Haut unter Mitnahme der Subcutis) bewerteten wir anhand von 12 Patienten (8 M?nner, 4 Frauen), die von 1991–1999 in unserer Klinik operiert wurden (20 Operationen axill?r und 5 genitofemoral). Die Erkrankungsdauer bis zur ersten radikalen Operation betrug durchschnittlich 11,75 (3–20) Jahre. Sieben Patienten erhielten pr?operativ Isotretinoin per os über mindestens 2 Monate. Die Nachbeobachtungszeit betrug durchschnittlich 4,2 Jahre (5 Monate bis 9 Jahre). Ergebnisse: Neun Patienten blieben rezidivfrei, 3 Patienten entwickelten neue Abscesse in operierten und/oder zuvor nicht betroffenen Regionen. Mit dem kosmetischen Ergebnis waren 9 der 12 Patienten zufrieden. Bewegungseinschr?nkungen traten nicht auf. Zusammenfassung: Durch konservative Therapiema?nahmen allein ist die Acne inversa meist nicht heilbar. Die systemische Therapie mit Isotretinoin führt zu einer Verminderung der Krankheitsaktivit?t und ist damit zur Vorbereitung der Operation geeignet. Nur die radikale Excision der betroffenen Hautareale im Gesunden unter Mitnahme der gesamten Fistelg?nge und Abscesse, gegebenenfalls mit nachfolgender Spalthauttransplantation, führt zur Rezidivfreiheit. Für 11 der 12 Patienten stellte die mehrzeitige chirurgische Therapie das Ende eines langen Leidenswegs dar.   相似文献   

设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号