首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
相似文献
 共查询到20条相似文献,搜索用时 0 毫秒
1.
2.
Ohne Zusammenfassung Mit 10 Textabbildungen.  相似文献   

3.
Die Knotenformen     
Zusammenfassung Die Knotenformen zeigen, da? sowohl der Schifferknoten wie der Weiberknoten bei richtiger Zusammenziehung sehr fest ist. Fehlerhaft sind die doppelt überschlungenen Knoten, welche je nach der Art der Knüpfung verschiedene Formen annehmen; aber alle sind von minder-wertiger Festigkeit. Die chirurgische Knüpfung entbehrt der Sicherheit, wenn auf ihn nur eine einfache Knüpfung aufgesetzt wird. Die volle Festigkeit erteilt ihm erst der hinzugefügte Schifferknoten. Mit 7 Textabbildungen.  相似文献   

4.
5.
6.

Objective

Soft tissue defect reconstruction by transposition of well-vascularized muscle tissue with a muscle flap and as an osteomuscular flap together with a fibular bone segment for combined skeletal and soft tissue defects.

Indications

Small- and medium-sized defects of the hindfoot, around the ankle and the distal and middle third of the lower leg, skeletal reconstruction of underlying small- and medium-sized bone defects.

Contraindications

Lesions of the proximal anterior tibial artery (proximal pedicled flap), combined lesions of the distal peroneal artery including the communicating branch with the posterior tibial artery (distal pedicled flap); lesion or paralysis of the peroneus longus muscle in an intact ankle joint.

Surgical technique

Distally pedicled flap: blunt separation between the peroneus longus and brevis muscle, subperiosteal release with isolation on a distal septocutaneous branch of the peroneal artery. To increase perfusion, the proximally released branch of the anterior tibial artery may be re-anastomosed in the recipient site. Proximally pedicled flap: dissection of distal peroneus brevis muscle tendon and subperiosteal release in a proximal direction with ligation of the segmental peroneal artery branches until the flap is isolated on its proximal anterior tibial artery branch. For an osteomuscular flap, simultaneous harvest of a fibula segment underneath the muscle origin with preservation of the intimate periosteal relationship between muscle and bone.

Postoperative management

Complete immobilization and elevated leg position for 5 days, followed by successive orthostatic training for 10 days. Postoperative standardized compression garments for 6 months, eventually combined with silicone sheet scar therapy.

Results

Reliable, excellent functional and aesthetic results with very low donor site morbidity.  相似文献   

7.
Zusammenfassung Die GSB-Ellbogengelenksprothese ist eine Neukonstruktion. Sie erlaubt eine minimale Knochenresektion, wird mit Knochenzement verankert und ermöglicht selbst im schlimmsten Fall (Infektion) einen sicheren Ausweg. Die mit dieser Totalprothese vorwiegend bei schmerzhaft zerstörten oder ankylosierten, polyarthritischen Ellbogengelenken erzielten Ergebnisse werden vorgestellt und die Vorteile gegenüber den bisher gebrauchten Methoden analysiert.
Elbow arthroplasty with the new GSB-prosthesis
Summary The authors present a new artificial elbow hinge-joint (GSB prosthesis) whose main advantage is to allow a successful retreat (second line of defense Charnley) after a possible failure (i.e. infection). The indications, operative technic and after-care are discussed in detail and a case report is presented.
  相似文献   

8.
Operationsprinzip Belastungsstabile intramedull?re Osteosynthese proximaler Femurfrakturen durch frakturfern eingebrachte sogenannte Federn?gel. Zus?tzliche Eingriffe im Frakturbereich wie Einbringen von Zement, Schrauben, Drahtcerclagen oder Osteotomien belasten das Verfahren unangebracht und beeintr?chtigen seinen Wert. Die Technik wurde von Ender u. Simon-Weidner [5] eingeführt und erstmals 1970 beschrieben.   相似文献   

9.
Thorough knowledge of the anatomy and biomechanics in the elbow joint together with an especial reference to constitutional variations is an important factor in understanding the pathomechanisms of its dislocation. We are presenting 28 case-reports of elbow-dislocations treated at the I. University Clinic for Traumatology in Vienna between 1979 and 1983. The so-called carrying angle showed no pathological deviation besides a tendency to cubitus valgus and hence elbow-joint to dislocation. Our results showed clearly that conservative treatment is possible and advisable in most cases. Only dislocation with osseous lesions and/or a tendency to redislocation after reduction should be operated on.  相似文献   

10.
Ohne Zusammenfassung  相似文献   

11.
12.
13.
14.
Alvine FG  Conti SF 《Der Orthop?de》2006,35(5):521-526
The AGILITY ankle has been clinically used for over 20 years and between the two authors, a total of 1,075 AGILITY ankles have been inserted. Beside concept and design of this unique ankle prosthesis, specific follow-up data will be presented on 775 implants performed by the first author (FGA).The AGILITY Ankle System can give reliable and predictable results if the surgeon is aware of the complexity of this operation and the need for careful postoperative monitoring. Many of the failures that have occurred in the Agility System can be prevented by early detection (i.e., syndesmotic nonunion, hindfoot valgus, fractures, etc.) and if the problem is corrected, the implant can be maintained. The new LP System will also add another dimension to the overall adaptability of the prosthesis for an additional broader base of patients.  相似文献   

15.
Die Enthesis     
Zusammenfassung Die Zusammensetzung der extrazellulären Matrix (ECM) von Sehnen und Bändern wird von der mechanischen Situation beeinflusst. Bei lokaler Kompression kommt es im Rahmen der funktionellen Anpassung zu knorpelspezifischen Umbauprozessen.Diese führen zu lokalen Veränderungen der molekularen Zusammensetzung der ECM im Enthesisbereich. Bandanheftungen mit geringer Veränderung des Insertionswinkels und solche mit größerer Veränderung des Insertionswinkels lassen erkennen, dass die Kompression nicht nur von der Höhe der Beanspruchung abhängt, sondern zusätzlich auch von der Geometrie der Faseranheftung. Der Vergleich von physiologisch und unphysiologisch belasteten Enthesisregionen zeigt, dass bestimmte Moleküle nur bei relativ hoher lokaler Druckbeanspruchung vorkommen.Klinische Relevanz gewinnt das Vorkommen von bestimmten Molekülen im Faserknorpel im Zusammenhang mit verschiedenen extraartikulären Manifestationsformen der rheumatoiden Arthritis. Ursache sind Autoimmunprozesse gegen die knorpeltypischen Bestandteile der ECM, so dass jeder Enthesisfaserknorpel ein potenzielles Angriffsziel darstellt.  相似文献   

16.
Die LAPDIV-CAMIC-Studie   总被引:2,自引:0,他引:2  
  相似文献   

17.
Ohne Zusammenfassung a. G. Mit 5 Abbildungen Vortragender:G. Kolig.  相似文献   

18.
Die Fettembolie     
Ohne ZusammenfassungMit 9 Textabbildungen in 13 EinzeldarstellungenHerrn Prof. Dr. Dr. h. c.K. H. Bauer zum 70. Geburtstag.  相似文献   

19.
20.

Aim

Osteitis of the clavicle is a rare but challenging disease. In this prospective study, the results of surgically treated patients (evidence level IV) are reported.

Method

From 1995?C2010, 34 patients [15 women, 19 men; average body mass index 25.5 kg/m2, average age 46 years, average follow-up 16.1 (range 3?C53) months] with osteitis of the clavicle were enrolled in this case series. In addition to an aggressive surgical approach, local and systemic antibiotics were important parts of the treatment regime. Data collection included clinical examination including the Constant Murley score (CMS), laboratory findings, and radiographs for every patient pre- and postoperatively.

Results

At the time of follow-up, all patients were free of infection. In 8 patients, surgical revision was required. In 22 patients, surrounding joints were involved in the infection. The average CMS showed a significant increase from 60 to 84 points at follow-up.

Conclusion

The presented follow-up study shows encouraging results with high infection elimination rates and good functional outcomes with an aggressive surgical approach. It is mandatory to address surrounding joints since they are often involved in the infection.  相似文献   

设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号