首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
相似文献
 共查询到20条相似文献,搜索用时 15 毫秒
1.
2.
Kübler  S.  Kiefer  N.  Ciolka  R.  Rixecker  R.  Amarasekara  M.  Ellerkmann  R. K. 《Der Anaesthesist》2022,71(8):626-630
Die Anaesthesiologie - Eine 45-jährige Patientin erhielt in der 39. Schwangerschaftswoche bei suspektem Kardiotokogramm in der Austreibungsphase nach Geburtseinleitung eine Rapid...  相似文献   

3.
Fragestellung. Diese klinische Nachuntersuchungsstudie sollte kl?ren, ob es bei schwerstverletzten Patienten, die ein w?hrend der Intensivtherapie entwickeltes Multiorganversagen (MOV) überlebt haben, Organfolgesch?den im Sp?tverlauf gibt. Weiterhin sollten das berufliche Rehabilitationsergebnis sowie Ursachen für eine schlechtere berufliche Rehabilitation untersucht werden.  相似文献   

4.
Notfall + Rettungsmedizin - Der vorliegende Fallbericht schildert die erfolgreiche, kontrollierte Wiedererwärmung eines 29-jährigen Mannes unter Verwendung eines intravasalen...  相似文献   

5.
OBJECTIVE: The aim of this follow-up study was to find out if severely injured patients with multiple organ failure (MOF) show any organotopic sequelae in the late course. Additionally the occupational rehabilitation result as well as the reasons for a poor occupational result were investigated. METHODS: A total of 50 MOF patients with an injury severity of 45.3 +/- 2.1 PTS points were followed up 4.9 +/- 0.3 years after trauma. In order to show any organotopic sequelae, patients were examined and laboratory tests for the function of the lungs (function test, Horovitz-quotient), liver (bilirubin, GOT, bleeding time), and kidnies (creatinine, urea) were performed. The functional (locomotion and neurological system) and occupational rehabilitation results as well as the reasons for a poor occupational result were analysed. RESULTS: The clinical examination as well the functional and laboratory tests showed mainly normal results but in in 25% of the patients a significantly decreased range of motion of the elbow, hip, knee and ankle joint was found. The "return to work rate" was 64%. Reasons for a poor occupational result were the severity of head injury, a decreased range of motion of the hip joint and general physical fitness. CONCLUSIONS: Severely injured patients who survive MOF during their intensive care treatment, show no sequelae of organ failure. The occupational rehabilitation results were excellent with a "return to work rate" of 64% which was dependent on the severity of head injury, a decreased range of motion of the hip joint and general physical fitness.  相似文献   

6.
Hackl  S.  Merkel  P.  Hungerer  S.  Friederichs  J.  Müller  N.  Militz  M.  Bühren  V. 《Der Unfallchirurg》2015,118(12):1062-1066
Die Unfallchirurgie - Das Pyoderma gangraenosum ist eine seltene nichtinfektiöse neutrophile Dermatitis, wohingegen die nekrotisierende Fasziitis eine lebensbedrohliche bakterielle...  相似文献   

7.
8.
9.
Zusammenfassung Das Auftreten eines lokalen Rezidivs nach Zystektomie aufgrund eines Urothelkarzinoms der Harnblase bedingt für den Patienten eine schlechte Prognose. Nur einem Teil der Erkrankten kann aufgrund ihres Allgemeinzustandes überhaupt eine Therapie angeboten werden. Der klinische Verlauf zeigt, dass das Lokalrezidiv meist Ausdruck einer begleitenden systemischen Erkrankung ist. Daher sollte der Eckpfeiler der Behandlung eine systemische Chemotherapie sein. Zur Palliation werden im Bedarfsfall zusätzlich lokale strahlentherapeutische oder chirurgische Maßnahmen angewandt. Lediglich selektionierte Patienten sind Kandidaten für einen multimodalen Therapieansatz in kurativer Absicht. Trotz aller therapeutischen Bemühungen ist das Überleben der Patienten mit einem Lokalrezidiv in den meisten Fällen erheblich limitiert.  相似文献   

10.
Zusammenfassung In der Chirurgischen Univeristätsklinik Granada (Spanien) wurde bei 359 traumatisierten Patienten intraoperativ eine Autotransfusion durchgeführt. Je nach Blutverlust wurden die Patienten in 2 Gruppen eingeteilt. Gruppe I (Blutverlust 2000 ml), Gruppe II (Blutverlust > 2000 ml). Bei Patienten der Gruppe I konnten wir auf die Gabe von Fremdblut verzichten. So konnten die erheblichen Risiken der homologen Bluttransfusion verbeugt werden. Makroskopische Hämoglobinurie trat nur bei Patienten auf, bei denen ein Autotransfusionssystem wie das von Solcotrans, Viavae usw. angewandt wurde. Mit dem Bentley-System wurde keine makroskopische Hämoglobinurie nachgewiesen. Bei Patienten der Gruppe II (Blutverlust >2000 ml) mußten wir in allen Fallen neben dem retransfundierten Eigenblut, homologes Blut transfundieren. Wenn die Transfusionsmenge insgesamt 4000 ml überschreitet, kommt es zu einer vermehrten Blutungsneigung, so daß eine Behandlung mittels Frischplasma, Thrombozytenkonzentraten and/oder Fibrinogen erforderlich wird. Die Letalität bei Gruppe II war sehr hoch, aber die Patienten starben an ihren schwerwiegenden Verletzungen oder an postoperativen Komplikationen, die nicht auf die Autotransfusion zurückzuführen waren. Eine Ausnahme bildeten 3 Patienten (massiv autotransfundiert von 12 000 bis 25 000 ml), die an Nierenversagen durch akute tubuläre Nekrose verstarben. Indikation fur die intraoperative Autotransfusion ist, ohne Zweifel, die traumatische intraabdominelle und/oder thorakale Verletzungen die mit hohen Blutverlusten einhergehen.
Intraoperative autotransfusion for massive bleeding after thoracic and abdominal trauma
Summary In the University Hospital of Granada (Spain), 359 surgical trauma patients underwent intraoperative autotransfusion. The patients were divided into 2 groups, according to their blood loss: group I (blood loss 2000 ml) and group II (blood loss > 2000 ml). Patients from group I did not require homologous blood transfusion. So the high risk involved in this type of transfusion was avoided. Macroscopic haemoglobinuria was only found in those patients where the Solcotrans, Viavae type of autotransfusion system was used; with the Bentley ATS system, no macroscopic haemoglobinuria was registered. With patients from group II, however, that is, those with a blood loss of more than 2000 ml, we had to fall back on homologous transfusion in addition to retransfusing autologous blood. When the transfusion exceeds 4000 ml there is increasing bleeding, which requires treatment with fresh frozen plasma, platelets and/or fibrinogen. The mortality rate of patients in group II was very high but the patients died from the severity of their injuries or from postoperative complications which were not due to autotransfusion in itself with the exception of 3 patients who underwent massive autotransfusion (12 000 to 25 000 ml) and died from acute renal failure. The main indication for intraoperative autotransfusion is without doubt abdominal and thoracic trauma which lead to high blood loss.
  相似文献   

11.
12.
Ohne Zusammenfassung Mit 5 Abbildungen Vortragender:W. Widmaier-Stuttgart.  相似文献   

13.
Zusammenfassung Bei 15 Schafen implantierten wir in jede Tibiadiaphyse 3 Corticaliszugschrauben. Der postoperativ zwischen Schraube und Senklochsowie Gleitlochanteil der Corticalis bestehende Spalt veränderte sich während 112 Tagen Beobachtungszeit wie folgt: Bis zum 7. Tage war dieser mit fibrösem Knochen und anschließend wurde er mit lamellärem Knochen aufgefüllt. Das im ehemaligen Gleitloch nach 112 Versuchstagen befindliche lamelläre Knochengewebe hielt ca. 41% Ausrißbelastbarkeit gegenüber einer normalen Corticalis stand. Nach vollständiger Auffüllung des Spaltes scheinen sich die primär mit der Zugschraube aufgebrachten Zugkräfte auf größere Flächen zu verteilen.
Structure and solidity of new bone in a cortical gliding hole by implanted leg screw
Summary Leg screws were implanted in 30 tibia diaphysis. 112 days later in the gliding hole there was new lamellar bone round of the screw head, neck of screw and into the both first screw threads. After screw explantation we measured in 8 cases the solidity of the new bone. Under conditions of tension measurement, we use 341 N per millimeter cortical thread surfaces to put out all new bone from the gliding hole. The results of these tension measurements were cylindric fragments. The remodelling into the gliding hole seems to be the results of static stress and dynamic compensation for reaching a defect in living cortical bone.
  相似文献   

14.
Residual tumor resection (RTR) in patients with metastatic testicular cancer plays a pivotal role in a multimodal treatment. It can be performed unilaterally or as an extended bilateral RTR. Additional surgical procedures might be necessary, such as nephrectomy, splenectomy, partial colectomy, or vascular interventions with possible caval resection, cavotomy, or aortic resection with aortic grafting. Consequently, several complications can be seen in the intra- and postoperative course, most common of which are superficial wound infections, intestinal paralysis, lymphocele, and chylous ascites. We sought to describe complication management and how to prevent complications before they arise.  相似文献   

15.
16.
17.

Background

Injuries to the bile duct during laparoscopic cholecystectomy are often a cause of malpractice litigations.

Methods

A total of 13 legal verdicts as a result of bile duct injury from 1996 to 2009 were reviewed. Comments on the verdicts and the opinions of expert witnesses were analyzed.

Results

Out of 13 claims, 7 were upheld and 6 were rejected. Most expert witnesses from 1996 to 2002 stated that not carrying out a cholangiography and insufficient preparation of the cystic duct constituted a performance below the standard of care expected. Expert witness testimonies from 2004 to 2009, however, regarded injury to the bile duct as predominantly inherent to treatment.

Conclusion

With the expansion and acceptance of laparoscopic interventions, changes in the results of malpractice litigation have become evident. In contrast to the phase during establishment of the technology, an injury to the bile duct is nowadays judged predominantly as inherent to treatment.  相似文献   

18.
Mesh wrapping hepatorrhaphy is an established method to control severe hepatic bleeding after trauma. Besides the multiple advantages of this technique, only a few complications are described in literature. We report a patient with severe liver trauma showing ischemia of the liver caused by post-traumatic edema and compression of the liver after mesh wrapping hepatorraphy to control the bleeding. To avoid this complication, early and frequent control of liver enzymes is highly recommended and, in case of elevation, laparotomy and decompression should be performed.  相似文献   

19.
20.
设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号