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Gotthardt  P.  Häske  D.  Hossfeld  B.  Knapp  J. 《Notfall & Rettungsmedizin》2018,21(1):61-61
Notfall + Rettungsmedizin -  相似文献   

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Notfall + Rettungsmedizin -  相似文献   

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Zusammenfassung Es werden die gesetzlichen Voraussetzungen für die Annahme einer Katastrophe dargelegt und auf die in den Ländergesetzen zum Katastrophenschutzenthaltenen organisatorischen Regelungen hingewiesen. Es wird festgestellt, daß die Krankenhäuser im allgemeinen nicht in die gesetzliche Katastrophenschutzorganisation einbezogen sind. Dennoch erscheint es erforderlich, daß klare Regelungen hinsichtlich der chirurgischen Versorgung bei einem Massenanfall von Verletzten getroffen werden. Jedes Krankenhaus sollte einen eigenen Katastrophenschutzplan nach vorgegebenem Dispositiv aufstellen und seine Funktionsfähigkeit durch Übungen erproben.  相似文献   

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The indication for nailing a femur or tibia fracture has been extented by the method of interlocking up to the meta/diaphyseal zone. For the stabilisation of osteotomies in these regions, the nail was used in 19 cases of femur and 23 of tibia corrections between 1983 and 1988 in the Orthopedic University Clinic Berlin. The osteotomies were done with a small skin incision in open way. Although there were three infections, bone consolidation was succeeded in all but one patient with the planned axis. The first achieved gain in length could not be hold in five cases after removing the interlocking screws in order to give full weight bearing to the leg for callus formation. In situations of non-unions with wrong position or refracture of biologically troubled bones after plating the method of interlocking nail is stable and enables bone recovery after grafting by drilling. The possiblity of early full weight bearing is a great advantage for the rehabilitation of patients, who had been suffering from delayed fracture healing before. The nail itself preserves the right position of the bone in two dimensions, even if there are not exact fitting osteotomy fragments, and the interlocking screws secure the shorter part of diaphysis against malrotation.  相似文献   

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Gleich  J.  Milz  S.  Ockert  B. 《Der Unfallchirurg》2021,124(2):89-95
Die Unfallchirurgie - Sehnenpathologien sind ein häufiger Grund für Schulterschmerzen und können zu einer beträchtlichen Abnahme der Lebensqualität führen. Die meisten...  相似文献   

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Zusammenfassung An Ratten wurde das Verhalten von freien autoplastischen Spongiosaund Corticalistransplantaten bei der Verpflanzung in Weichteillager mit Hilfe der Tetracyclinmarkierung untersucht. In dem beobachteten Zeitraum von 14 Tagen ließ sich feststellen, daß die Knochenneubildung beim spongiösen und kompakten periostgedeckten Transplantat vom Gefäß-Bindegewebe ausgeht und vom 4. Tage nach der Transplantation an nachgewiesen werden kann. Wir fanden, daß die von Spongiosatransplantaten ausgehende Knochenneubildung stärker ist als diejenige, die an Corticalistransplantaten gesehen wird. Diese Tatsache wird durch die aufgelockerte Struktur und die wesentlich größere mit Gefäß-Bindegewebe ausgekleidete Oberfläche der Spongiosa erklärt.Die experimentellen Untersuchungen bestätigen die klinische Beobachtung, daß autoplastische Spongiosatransplantate autoplastischen Corticalistransplantaten hinsichtlich der Intensität der Knochenneubildung überlegen sind, wenn eine ausreichende Stabilität im Transplantatlager gewährleistet ist.
Summary With rats we tested the reaction of free autoplastic spongy and compact homografts in transplantation into soft tissue by marking it with Tetracycline. In the term of 14 days we noticed a new formation of bone in the spongy and compact periostal covered transplant starting from the venel and connective tissue. This is demonstrable up from the 4th day of transplantation. We found that the formation of bone starting from the spongy transplants is more evident than the transplant from the compact bone substance. This fact is shown in the spongy structure and the evidently larger surface of the spongiosa covered with vessel and connective tissue. The experimental research is closely related to the clinical findings: Autoplastic transplants of spongy bone substance is more intensive in formation of bone than transplants of compact bone substance. A sufficient stability in the transplantation lager has to be proved.

Résumé Le comportement de libres transplantations autoplastiques de spongiosa et de corticalis sur champ de parties molles a été examiné sur des rats à l'aide d'un marquage de tétracycline. Au cours de la période d'observation de 15 jours, il a pu être observé que la reconstitution osseuse du transplant spongieux et compact recouvert du pério-ste part du tissu conjonctif du vaisseau, et qu'elle peut être prouvée à partir du 4ème jour suivant la transplantation. Nous avons trouvé que la reconstitution osseuse partant de la transplantation spongieuse était plus forte que celle qui est observée sur les transplants de corticalis. Ce fait s'explique par la structure relâchée et la surface beaucoup plus grande des spongiosa revêtue de tissus conjonctifs des vaisseaux.Les examens expérimentaux confirment les observations clinique, suivant lesquelles les transplants autoplastiques de spongia sont supérieurs aux transplants autoplastiques de corticalis en regard de l'intensité de la reconstitution osseuse, quand une stabilité suffisante du champ de transplantation est assurée.


Herrn Professor Dr. med. E. Rehn zum 90. Geburtstag.  相似文献   

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Internal fixators have long been used as fixed-angle implants for dorsal intrumentation of fractures of the thoracolumbar transition in the spine. After such dorsal intrumentation, even while the implants were still in place but even more after their removal, loss of correction has frequently been observed. Dorso-ventral spondylodesis provides a higher stability and is now increasingly frequently applied in the treatment of fractures of the thoracic and lumbar spine. Few data are available on the fusion rate of bone grafts. Early experience with fixed-angle implants that can be inserted in minimally invasive procedures are convincing. Further studies are needed to test whether these implants provide enough stability for ventrale spondylodesis without dorsal tension band instrumentation.  相似文献   

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