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Prof. Dr. M. Hackenbroch 《Archives of orthopaedic and trauma surgery》1936,37(1):138-148
Ohne Zusammenfassung
Mit 8 Textabbildungen. 相似文献
3.
Trauma und Berufskrankheit - Frakturen der Handwurzel haben in der Regel den gleichen Entstehungsmechanismus wie die deutlich häufigere distale Radiusfraktur. Obschon viel seltener als diese,... 相似文献
4.
Rotator cuff avulsion fractures represent rare lesions in younger individuals and are caused by different trauma mechanisms. The present article outlines current concepts regarding diagnosis, indications, and surgical approaches to the treatment of greater and lesser tuberosity fractures, as discussed in the international literature. Modified arthroscopic double-row rotator cuff repair techniques allow for the anatomical reduction and retention of fragments and the treatment of concomitant intra-articular lesions at the same time. Moreover, the article provides practical hints on different surgical repair techniques, their respective limitations and results from the literature. 相似文献
5.
Trauma und Berufskrankheit - Knöcherne Verletzungen der Handwurzel betreffen zu 80 % das Skaphoid und zu 15 % das Triquetrum. Frakturen der übrigen Handwurzelknochen sind... 相似文献
6.
F. Stelzner 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1955,282(1):282-287
Ohne ZusammenfassungMit 4 Textabbildungen. 相似文献
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H. Platzgummer 《Archives of orthopaedic and trauma surgery》1964,56(7):639-652
Zusammenfassung Die Zahl der von uns operierten Fälle ist nicht groß, aber auf Grund der Ergebnisse der elf Fälle, die wir nachuntersuchen konnten, glauben wir doch sagen zu können, daß wir mit der tibiofibularen Arthrodese bei richtiger Indikation und sorgfältiger Operationstechnik ein Verfahren zur Verfügung haben, schwere Folgezustände nach Knöchelgabelsprengungen und schlecht verheilten Knöchelbrüchen zu beseitigen und auf diese Weise wiederum ein funktionstüchtiges Sprunggelenk herstellen zu können, das den schweren Belastungen, denen gerade das Sprunggelenk ausgesetzt ist, auch noch nach vielen Jahren stand hält.Wir haben deswegen einen Bericht über eine Anzahl von tibiofibularen Arthrodesen gegeben, weil die Methode zu guten anatomischen und funktionellen Ergebnissen führt und weil aber nirgends in der Literatur über wirkliche Spätergebnisse berichtet worden ist.Auch haben wir diese Operation nur bei dringlicher Indikation ausgeführt, sind aber nach der Erfahrung über die sehr guten Spätergebnisse geneigt, ihre Anwendung öfters zu empfehlen.Mit 10 Textabbildungen (19 Einzelbilder)Herrn Professor Dr. Fr. J. Lang zum 70. Geburtstag gewidmet. 相似文献
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Prof. Dr. M. Hackenbroch 《Archives of orthopaedic and trauma surgery》1938,39(3):305-318
Zusammenfassung An Hand der Nachuntersuchung von 8 operierten F?llen deform geheilter Kn?chelbrüche wird über das Ergebnis, die Indikation,
Technik und Prognose der operativen Wiederherstellung der Kn?chelgegend berichtet. Die F?lle stammen aus den Jahren 1931 bis
1937. 4 von ihnen zeigten ein ausgezeichnetes Ergebnis, einer ist für die endgültige Beurteilung noch zu frisch, bei 2 anderen
hat das Verfahren versagt.
Es besteht in der Reosteotomie der Bruchstellen mit anschlie?ender Reposition und Naht des inneren Kn?chels.
Es ist angezeigt bei deform geheilten Kn?chelbrüchen, die, sei es aus statischen Gründen, sei es wegen einer Arthrosis deformans,
schmerzhaft sind. Die Arthrosis deformans darf noch keine zu starke Entwicklung haben, weil sonst die Operation, deren tieferer
Sinn in einer Verhütung der Arthrosis deformans liegt, überflüssig ist. Solche F?lle sind für die Arthrodese bestimmt.
Vor der bisher meist geübten supramelleol?ren Osteotomie verdient das Verfahren aus theoretischen und praktischen Gründen
den Vorzug.
Mit 17 Textabbildungen. 相似文献
11.
The supposedly "simple" ankle fracture is very demanding in terms of diagnosis and therapy. A complicated injury pattern should be recognized even at the stage of history taking. If there is any suspicion of complex ankle fractures the standard diagnostic X-ray examinations must be supplemented (by CT) to allow detection of the entire extent of the injury. Treatment for the fracture is mostly surgical and should be carried out according to a standardized algorithm. The displacement of fragments must be eliminated or avoided, or if present, corrected at once. Secondary corrections are frequently very difficult technically, and the success obtained is often limited. Fracture care is particularly demanding in old people and in patients who cannot ensure a partial weightbearing or complete relief of pressure on the leg but in whom full weightbearing is not possible because of poor bone quality or specific properties of the individual fracture. Unconventional methods of operation are often needed for individual treatment, as is the provision of a specialized orthesis. When surgical therapy is decided upon a concept for after-treatment must always be prepared before the operation is performed. 相似文献
12.
Both arthroscopic and open surgical techniques may be used for treatment of osteochondral lesions of the ankle joint. Osteotomy around the ankle joint is a well established technique to extend the approach in cases where the osteochondral lesions are located more posteriorly. Medial, oblique, monoplanar malleolar osteotomy should be used in patients with lesions of the medial talus shoulder. The posterolateral ostechondral lesions are less frequent and in such cases distal fibular osteotomy is recommended. In this study the indications for different forms of osteotomy are discussed and the surgical techniques are described. 相似文献
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Port 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1922,172(5-6):326-331
Ohne Zusammenfassung 相似文献
14.
Die Unfallchirurgie - Aufgrund der zunehmenden sportlichen Aktivität von Kindern und Jugendlichen steigt in den letzten Jahren die Zahl der sonst seltenen knöchernen Verletzungen rund um... 相似文献
15.
Background
Acquired patella baja is a possible cause of painful total knee arthroplasty (TKA) and a poor functional outcome. Standardized lateral radiographs – often missing in the daily routine – are required for evaluating the patella height. It is unknown which patella index is insensitive to the radiological setting so that it can be used efficiently in the clinical routine.Patients and methods
This prospective study included 25 patients after TKA. Their average age was 69.5±8.8 (51–80) years. In two cases (8%), resurfacing of the patella was performed. The modified Insall–Salvati index (mIS) and the Caton–Deschamps index (CD) were determined and compared on lateral radiographs with the patient’s knee extended while lying down, extended while standing, and 30° flexed while lying down.Results
The average mIS in extension was 1.63±0.31 with the patient lying and 1.68±0.31 with the patient standing. In 30° flexion and lying, it was 1.7±0.3. The mIS on the recommended radiographs (30° flexion) correlated well with the mIS in extension while lying (R=0.48, p<0.001) and standing (R=0.99, p<0.001). The CD in extension was 0.78±0.21 while lying and 0.49±0.12 while standing; it was 0.48±0.15 in 30° flexion. The CD on the recommended radiographs (30° flexion) correlated satisfactorily with the CD in extension while standing (R=0.93, p<0.001) but not in extension while lying (not significant).Conclusion
The mIS is less dependent on the radiological setting than the CD is. The mIS can be used efficiently for evaluating an acquired patella baja in radiographs performed in different, not standardized, conditions. 相似文献16.
PD Dr. V. Zugor I. Miskovic K. Matzel W. Hohenberger W. Neuhuber A. Labanaris G.E. Schott 《Der Chirurg》2010,81(1):56-60
Aim
Functional disorders of micturition after rectal resection were investigated on an in-house patient collective. Because the neuro-anatomy of the small pelvis is very complex, the aim of this study was to evaluate the incidence and form of disorders in micturition.Materials and methods
A total of 536 patients were operated on for a rectal carcinoma during the period 2000 to 2004 at the Surgical University Clinic in Erlangen. Patients with a recurrent tumor and patients who died during the study were excluded (140 patients). All patients were retrospectively questioned on the pre-operative and postoperative bladder function using a standard questionnaire.Results
The patient collective consisted of 167 males and 111 females with an average age of 63 years and a mean follow-up time of 2.6 years. Age (<65 years versus >65 years) was found not to play a significant role with respect to micturition (p>0.05). Of the patients 20 already had a pollakisuria before the operation and 63 patients after the operation. Also 9 patients already had a nycturia before the operation and 55 after the operation. An imperative urgency to urinate was experienced by 9 patients before and 47 after the operation. Stress incontinence grade I was present in 21 patients before the operation, grade II in 4 patients and grade III in 1 patient. Of the patients 43 complained of stress incontinence grade I after the operation, 20 patients of a grade II and 15 of a grade III. The postoperative quality of life was assessed as very limited by 57 patients and moderately limited by 85.Conclusions
Functional disorders of micturition after rectal resection in rectal cancer patients are commonly occurring complications which have received relatively little attention in the literature considering the clinical significance. Only few affected patients have received a urological treatment. Further studies are necessary, also experimental in nature, to understand the neuro-anatomy of the small pelvis in order to avoid intra-operative neurolesions as far as possible. 相似文献17.
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Dr. Fritz Felsenreich 《Archives of orthopaedic and trauma surgery》1936,37(1):166-178
Zusammenfassung An Hand von 41 F?llen wird gezeigt, da? die “percutane Nagelung” von Verrenkungsbrüchen der Kn?chel mit Abbruch gro?er dritter
Fragmente ein so aussichtsreiches Verfahren darstellt, da? es h?ufiger angewandt werden sollte. Die Resultate, die mit dieser
Methode erzielt werden k?nnen, übertreffen die aller anderen Behandlungsverfahren (einfache Extension, Reposition im Schraubenzug
mit nachfolgender Dauerextension und Gips, Transfixation). Die Methode kann einzig und allein mit den Erfolgen konkurrieren,
die durch die offene Verschraubung erzielt werden. Beide Methoden haben ihre Vor- und Nachteile. Bei der offenen Verschraubung
besteht die Gefahr prim?ser Intektion, eventuell sekund?rer Komplikationen infolge Verletzung des an der Hinterseite des Sprunggelenkes
verlaufenden Venenplexus (unter 4 offenen Verschraubungen einmal schwere Thrombophlebitis mit Infarkt beobachtet!), w?hrend
die Weiderherstellung der Funktion infolge Wegfall der Sch?digung des Bewegungsapparates durch Distraktion und Extension viel
rascher vor sich geht. Die percutane Nagelung” hat in den beschriebenen 41 F?llen nie zu Komplikationen Anla? gegeben, obwohl
das Frakturh?matom immer durchbohrt wurde Dieses Gefahrenmoment mu? aber nach wie vor in Rechnung gestellt werden, obwohl
41 F?lle komplikationslos verlaufen sind. Als Nachteil des Verfahrens bleibt, da? die Fixationsperiode noch immer sehr lange
dauert und die Knochenatrophie mit allen ihren unangenehmen Folgen, wie langdauernde Gelenskversteifung, ?dem- und Kontrakturneigung
nicht verhütet werden kann. Dieselben Nachteile haben auch alle anderen genannten Methoden. Ein Vorteil bleibt aber unbenommen:
Mit der “percutanen Nagelung” kann eine namhafte Zahl der genannten Frakturen geschlossen so behandelt werden, da? Stufenbildung
im Gelenk vermieden wird. Damit ist der posttraumatischen Arthritis mit ihren unangenehmen Folgeerscheinungen die wichtigste
Grundlage entzogen.
Mit 9 Textabbildungen (21 Einzelbildern) 相似文献
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E. Schippers V. Schumpelick 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1994,379(2):99-104
Zusammenfassung Störungen der intestinalen Motilität, bakterielle Fehlbesiedlung und pankreozibale Asynchronie werden im Patienten nach Roux-Y-Rekonstruktion (RYR) beschrieben. Im Tierexperiment (Hund, n = 6) ergab die elektromyographische Registrierung der Motilität nach 2/3-Resektion des Magens mit Roux-Y-Rekonstruktion in der Roux-Schlinge keinen signifikanten Unterschied zu Kontrollwerten. Ausgeprägt sind jedoch die Veränderungen der Motilität in der blinden Schlinge. Das elektromyographische Bild ist sowohl in der Nüchternphase als auch postprandial gekennzeichnet durch einen erheblichen Aktivitätsverlust. Eine Aktivitätsfront des migrating motility complex trat nur in 25% der Nüchternexperimente auf und war zeitlich nicht mit der Motilität angrenzender Darmabschnitte koordiniert. Nach Nahrungsaufnahme war der Motilitätsindex mit 27,8 ± 4,1 in der blind endenden Schlinge ebenfalls deutlich geringer als in der Roux-Schlinge (60,2 ± 10,5). Pharmakologisch ist die ausgeprägte Hypomotilität der blinden Schlinge mit Cisapride zu durchbrechen — Anstieg des Motilitätsindex auf 111,2 ± 16,5. Bei Patienten mit RYR und klinischer Symptomatik ist daher ein therapeutischer Einsatz zu erwägen.
Motility disturbances in the blind loop after Roux-en-y reconstructionElectromyographic studies in dogs
Disturbances of intestinal motility, bacterial overgrowth and pancreocibal asynchrony are frequent findings in patients after Roux-en-y reconstruction (RYR). In dogs (n = 6) electromyographic recording of motility after partial gastrectomy with Roux-en-y reconstruction revealed no significant differences from controls in the Roux limb. However, changes in intestinal motility were extensively in the blind loop. The electromyographic pattern was characterized by an extreme loss of activity in the fasted and postprandial state. The activity front of the migrating motility complex occurred only in 25% of the fasting studies and was not correlated in time with motility patterns of connected small intestine. Food intake led to a significant increase in the motility index in the Roux limb (60.2 ± 10.5), but not in the blind ending loop (27.8 ± 4.1). Pharmacological stimulation of the hypomotile blind loop with cisapride is successful; increase of the motility index to 111.2 ± 16.5. It might be useful in the treatment of symptomatic patients after RYR.相似文献