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1.
目的:观察红霉素对上皮细胞凋亡的影响,探讨上皮细胞凋亡在鼻息肉组织形成中的意义。方法:将30例鼻息肉及6例下鼻甲上皮细胞均分成2组,1组加红霉素,培养原代上皮细胞,另1组不加红霉素,1、3、5?d时用TUNUL法检测细胞凋亡。结果:红霉素组培养1、3、5?d的上皮细胞凋亡指数分别为(33.23±6.50)%、(38.21±7.22)%和(52.63±7.86)%,不加红霉素组为(31.02±5.60)%、(32.13±7.15)%和(39.64±7.48)%,培养5?d的上皮细胞凋亡指数两组间差异有统计学意义(P<0.05)。结论:红霉素有明显的促鼻息肉上皮细胞凋亡的作用。  相似文献   

2.
红霉素干预对人鼻息肉上皮细胞凋亡的影响   总被引:4,自引:0,他引:4  
目的观察红霉素对体外培养的鼻息肉上皮细胞B细胞淋巴瘤-2基因(B cell lymphomas-2,Bcl-2)和Bcl-2相关X蛋白(Bcl-2 associated X protein,Bax)表达的影响,探讨上皮细胞凋亡在鼻息肉组织形成中的意义。方法将30例鼻息肉及15例下鼻甲组织均分成两组,分别对其上皮细胞进行原代培养,其中一组加入红霉素。培养第1、3、5天应用末端脱氧核苷酰转移酶介导的脱氧尿苷三磷酸原位缺口末端标记法(the TdT-mediated dUTP nick end labeling,TUNEL)检测细胞凋亡情况,并用免疫组化法检测细胞凋亡基因Bax、抑凋亡基因Bcl-2的表达。结果①鼻息肉红霉素组培养第1、3、5天的上皮细胞凋亡指数(用x±s表示,下同)分别为(33.23±6.50)%、(36.14±3.21)%和(52.63±7.86)%,对照组(不加红霉素组)为(31.02±5.60)%、(33.88±4.02)%和(39.64±7.48)%,培养第5天的上皮细胞凋亡指数红霉素组与对照组差异有统计学意义(t=4.480, P<0.05)。②鼻息肉上皮细胞Bcl-2和Bax表达均显著强于下鼻甲组织(P<0.01);培养第5天鼻息肉上皮细胞红霉素组Bax表达显著强于对照组(t=8.734,P<0.05),Bcl-2表达虽强于对照组,但差异无统计学意义;下鼻甲上皮细胞红霉素组与对照组的Bcl-2与Bax阳性表达差异均无统计学意义(P均>0.05);红霉素干预第5天鼻息肉上皮细胞显示明显的凋亡趋势(P<0.05)。结论红霉素能显著提高Bax蛋白的表达,有显著的促鼻息肉上皮细胞凋亡的作用。  相似文献   

3.
红霉素对离体人鼻息肉组织中嗜酸粒细胞凋亡的影响   总被引:2,自引:0,他引:2  
目的 观察红霉素对离体人鼻息肉组织中嗜酸粒细胞凋亡的影响。方法 将鼻息肉组织 +红霉素 (10 -4mol/L)按外植块培养法培养 1、3、5d后作连续切片 ,应用末端脱氧核苷酸转移酶介导的脱氧三磷酸尿苷缺口末端标记法 (terminaldeoxynucleotidyltransferasemediateddUTPnickendlabeling,TUNEL法 )原位检测凋亡细胞 ,与相邻连续的HE染色片对位对照观察 ,鉴别凋亡细胞中的嗜酸粒细胞 ,并与不加红霉素培养的鼻息肉组织标本对照。结果 红霉素组培养 1、3和 5d的嗜酸粒细胞凋亡指数分别为 (31 77± 9 5 2 ) %、(32 6 7± 9 4 4 ) %和 (5 0 34± 8 78) % ,不加红霉素对照组嗜酸粒细胞凋亡指数分别为 (2 9 18± 7 31) %、(2 9 82± 12 0 3) %和 (42 2 5± 8 0 8) % ,培养 5d 2组间嗜酸粒细胞凋亡指数差异有显著性 (P <0 0 5 )。结论 红霉素对离体鼻息肉组织嗜酸粒细胞有促进凋亡的作用  相似文献   

4.
目的:探讨鼻部相关手术对阻塞性睡眠呼吸暂停低通气综合征(OSAHS)治疗的有效性。方法:回顾性分析94例OSAHS合并鼻部相关疾病的患者,均经PSG、鼻内镜、鼻咽纤维镜检查确诊,因种种原因只行鼻部相关手术而未行其他任何治疗。鼻部相关手术包括鼻中隔矫正术,双下鼻甲等离子射频消融术,鼻息肉、慢性鼻窦炎患者行功能性鼻内镜手术。术后2个月、1年复查PSG。结果:94例患者鼻部手术后有效19例,术前AHI11.7±5.2,最低SaO287.6±2.7,平均SaO287.8±5.4,术后2个月AHI5.5±5.0,最低SaO292.5±5.3,平均SaO294.5±3.7,术后1年AHI6.1±4.2,最低SaO291.8±4.2,平均SaO292.8±4.1,有效率20.21%(19/94),均为轻度Ⅰ型患者,占轻度患者的38.00%(19/50),经PSG随访1年无复发。其余75例无效。结论:伴有鼻部相关疾病的OSAHS患者,单纯鼻部手术仅对部分以鼻部阻塞为主的Ⅰ型患者有效。  相似文献   

5.
鼻用糖皮质激素治疗慢性鼻窦炎的鼻窦CT观察   总被引:3,自引:1,他引:3  
目的采用影像学方法评价鼻用糖皮质激素治疗慢性鼻窦炎(不合并鼻息肉)的疗效。方法慢性鼻窦炎患者24例(42侧),其中青少年患者11例(20侧),平均(x^-±s,下同)年龄(11.8±3.2)岁;成年患者13例(22侧),平均(36.7±11.0)岁。患者接受鼻用糖皮质激素(布地奈德鼻喷雾剂)治疗,成年和青少年患者的药物剂量分别为256μg/d和128μg/d,平均疗程分别为(7.5±3.2)周和(7.0±3.4)周。采用Lund-Mackay评分方法,在治疗前后分别对患者鼻窦CT进行评分(Lund得分),同时记录患者主诉鼻部症状改善情况。结果①治疗后,成年患者的平均Lund得分为6.5±7.5,显著低于治疗前(12.2±5.7,t=3.82,P〈0.01);青少年患者的平均Lund得分治疗后为2.6±3.7,显著低于治疗前(10.3±5.7,t=5.08,P〈0.01)。成年患者中5例(38%)达到影像学治愈标准,好转7例(54%),无效1例(8%);青少年患者中8例(73%)达到影像学治愈标准,好转3例(27%),两组疗效差异无统计学意义(P〉0.05)。②鼻用糖皮质激素对成年慢性前组筛窦炎治愈率最高(47%),对慢性后组筛窦炎治愈率最低(38%);药物对青少年慢性前、后组筛窦炎和慢性蝶窦炎的疗效优于成年患者。③成年患者的主观疗效与治疗前Lund得分呈正相关关系(r=0.676.P〈0.05),即治疗前Lund得分越高,主观疗效越差。青少年患者的主观疗效,与治疗前Lund得分无相关关系(P〉0.05)。结论鼻用糖皮质激素可有效治疗慢性鼻窦炎,部分患者可以达到影像学上的治愈标准。  相似文献   

6.
类固醇受体与变应性鼻炎患者类固醇抵抗的关系   总被引:2,自引:0,他引:2  
目的探讨变应性鼻炎(allergic rhinitis,AR)患者外周血单个核细胞(peripheral blood mononuclear cell,PBMC)内两种皮质类固醇(corticostemids,cs)受体亚型——CS-α和CS-β表达水平与类固醇治疗效应之间的关系。方法采用半定量RT-PCR方法检测类固醇不同效应AR患者和健康对照组PBMC的CS-α、CS-β mRNA,采用免疫细胞化学方法检测CS-α和CS-β蛋白的表达。结果①类固醇敏感组、类固醇抵抗组及健康人体内均有CS-d、BmRNA的表达,但以CS-α为主,其CS-α/GAPDH(葡萄糖甘油醛脱氢酶)mRNA的比值(x^-±s,下同)分别为1.15±0.75,1.63±0.78,1.27±0.51;②类固醇抵抗组CS-β mRNA表达明显高于类固醇敏感组和健康对照(P〈0.05),3组CS-β/GAPDH mRNA的比值分别为1.42±0.73,0.82±0.59,0.80±0.68;③免疫细胞化学结果显示,类固醇抵抗组PBMC的CS-B表达阳性细胞比率明显高于类固醇敏感组及健康对照组(P〈0.01),分别为28.8%±9.9%,5.9%±3.2%,5.5%±6.8%。结论变应性鼻炎患者类固醇抵抗可能与CS-β的表达亢进有关。  相似文献   

7.
目的探讨黄芪是否对顺铂的耳毒性具有保护作用。方法健康SD大鼠40只随机分成4组,每组10只。对照组:生理盐水2ml/d腹腔注射6天;黄芪组:黄芪注射液5g&#183;kg^-1&#183;d。腹腔注射6天;顺铂组:顺铂4mg&#183;kg^-1&#183;d^-1腹腔注射6天;顺铂加黄芪组:腹腔注射黄芪5g&#183;kg^-1&#183;d^-1加顺铂4mg&#183;kg^-1&#183;d^-16天。用药前及用药后第7天行畸变产物耳声发射(DPOAE)检测,然后处死大鼠。每组半数动物冰冻连续切片,DNA末端转移酶介导的缺口末端标记法(TUNEL)检测毛细胞凋亡;半数动物扫描电镜观察毛细胞形态。结果顺铂组用药后DPOAE幅值下降,毛细胞受损,并可观察到凋亡细胞,与对照组及黄芪组比较差异具有显著统计学意义(P〈0.01)。顺铂加黄芪组用药后DPOAE幅值上升,毛细胞受损减轻,凋亡细胞数量减少,与顺铂组比较,差异有统计学意义(P〈0.05).结论黄芪能有效保护耳蜗免受顺铂的耳毒性损伤。  相似文献   

8.
低剂量罗红霉素治疗慢性鼻窦炎并发鼻息肉的临床研究   总被引:8,自引:1,他引:7  
目的:观察低剂量罗红霉素治疗慢性鼻窦炎并发鼻息肉的疗效,进一步探讨罗红霉素促上皮细胞凋亡的作用机制。方法:慢性鼻窦炎伴鼻息肉患者47例,应用口服低剂量罗红霉素治疗,3个月与6个月后随访其临床症状并取息肉组织进行AO/EB荧光染色法检测细胞凋亡。结果:3个月与6个月时鼻腔通气改善分别为(37.25±12.21)分和(63.15±22.78)分,流涕量减少分别为(42.12±13.56)分和(74.45±28.79)分,头痛缓解分别为(18.98±7.66)分和(34.47±14.11)分,嗅觉缓解分别为(21.23±8.41)分和(38.18±16.54)分;上皮细胞凋亡指数分别为(39.54±6.86)%和(62.34±8.67)%。用药6个月较3个月上皮细胞凋亡指数差异有统计学意义(P〈0.05)。结论:长期低剂量罗红霉素对慢性鼻窦炎有较好疗效,且存在显著促鼻息肉上皮细胞凋亡作用。  相似文献   

9.
目的研究先天性外耳道闭锁小儿气导和骨导短声诱发的听性脑干反应(auditory brain stem response,ABR)的特点,评价骨导ABR的应用价值。方法将受试者分为两组。组1(闭锁组)为16例(21耳)先天性外耳道闭锁患者,年龄在1~13岁之间,平均为5.62岁;组2(对照组)为正常听力小儿15例(25耳)。年龄在1~13岁之间,平均为6.1岁。比较两组气、骨导ABR的特点。结果闭锁组气、骨导ABR反应阈值分别为(73.81&#177;7.4)dBnHL和(6.19&#177;4.98)dBnHL,正常组分别为(23.20&#177;4.76)dBnHL和(5.60&#177;5.07)dBnHL。30dBnHL刺激强度下闭锁组骨导ABR潜伏期与对照组相比差异无显著性。闭锁组气、骨导ABR阈值差值与正常组相比差异有显著性。结论骨导ABR可以用于评估先天性外耳道闭锁患者的耳蜗功能。  相似文献   

10.
目的探讨青年OSAHS患者缺氧程度与认知功能的相关性。方法选取OSAHS患者63例,年龄18~44岁。根据OSAHS患者的低氧血症程度,将患者分为轻度组20例(最低SaO2≥85%),中度组24例(最低SaO265%~84%),重度组19例(最低SaO2〈65%);对照组25例(正常人:AHI〈5)。均进行事件相关电位P300、多导睡眠图(polysomnogram,PSG)和简易智能精神状态检查量表(mini-mental state examination,MMSE)检测。结果①OSAHS患者轻度、中度、重度三组P300潜伏期分别为326.1&#177;12.7、346.9&#177;19.1、334.9&#177;18.3ms,与对照组311.9&#177;18.3ms比较差异均有统计学意义(皆P〈0.05),0SAHS轻、中度组与重度组之间差异均有统计学意义(P〈0.01或P〈0.05),但轻度组和中度组患者之间差异无统计学意义(P=0.095);②重度组中因最低血氧持续时间的不同P300潜伏期不同:最低血氧持续时间4~60秒组潜伏期为338.12&#177;13.7ms,最低血氧持续时间61~140秒组潜伏期为354.74&#177;16.7HiS,差异有统计学意义(P=0.031);③以上各组P300波幅之间比较差异无统计学意义;④所有患者MESS得分均在正常范围内,但部分得分稍低,重度组与对照组得分比较差异有统计学意义(RA-Ra=9.91,P=0.003)。结论OSAHS患者普遍存在认知功能障碍,可以最低血氧程度及其持续时间初步评估认知功能损害的程度。  相似文献   

11.
The expression of vascular endothelial growth factor (VEGF) and VEGF‐C in early laryngeal cancer: relationship with radioresistance Angiogenesis is essential for tumour growth and invasion. Vascular endothelial growth factor (VEGF) is a prime mediator of tumour angiogenesis. VEGF‐C is a closely related protein that effects lymphatic endothelial cells and may be important in the process of lymphatic metastasis. The purpose of this study was to evaluate the expression of these cytokines in patients with T1 and T2a glottic, squamous cell carcinoma, in comparison with normal epithelial control tissue, to ascertain any association with radioresistance. Twenty‐two tumours treated by radiotherapy (13 radiosensitive, nine radioresistant) and seven normal control tissues were studied. The minimum follow‐up was 2 years after radiotherapy. Expression of VEGF and VEGF‐C was evaluated by immunohistochemistry of formalin‐fixed, paraffin‐embedded biopsy specimens. Analysis was carried out using a quantitative computer image analyser. Both VEGF and VEGF‐C were detectable in tumour and normal control specimens. There was increased expression in tumour specimens of both VEGF (P = 0.03) and VEGF‐C (P < 0.001). In addition, the expression of VEGF‐C was associated with tumours of higher histological grade (P = 0.021). There was, however, no difference in VEGF and VEGF‐C expression between radioresistant and radiosensitive tumours. The expression of VEGF and VEGF‐C is increased in early laryngeal squamous cell carcinoma (SCC). However, measuring the expression of these proteins cannot predict radioresistance in this tumour group.  相似文献   

12.
《Acta oto-laryngologica》2012,132(4):15-19
The conventional therapeutic regimen for maxillary sinus carcinoma consists of dissection of the maxilla, full-dose irradiation and extensive chemotherapy. However, the results obtained with this treatment are often poor. Even when patients recover, their quality of life is significantly reduced as a result of deformity of facial structures and swallowing and articulation dysfunctions. A retrospective analysis of 68 patients with maxillary sinus carcinoma treated with the Kitasato modality between 1975 and 1999 was conducted. All patients underwent pergingival maxillary sinus surgery combined with pre- and postoperative irradiation therapy with standardized total doses of 16 Gy; the postoperative irradiation was given in combination with regional intra-arterial infusion chemotherapy administered via the superficial temporal artery. All visible tumor lesions were removed where possible in order to preserve or facilitate cellular immunity after surgery. The cumulative 5-year survival rates were 85.7% for Stage II patients, 88.1% for Stage III, 76.6% for Stage IVA and 75.0% for Stage IVB.  相似文献   

13.
Zusammenfassung Im Bemühen, eine Hörprothese zu entwickeln, die ein Sprachverständnis erlaubt, erscheint es zumindest fürs erste am zweckmäßigsten, durch künstliche elektrische Reizung des Hörnerven die natürlichen Verhältnissen so gut als möglich zu imitieren. Der normale Hörnerv enthält etwa 30000 Nervenfasern, die sich qualitativ gleich, quantitativ jedoch unterschiedlich verhalten, wobei über die Eigenschaften der von den ÄHZ kommenden Spiralfasern im Augenblick sichere Aussagen nicht möglich sind (siehe 2.3). Die quantitativen Unterschiede zwischen den einzelnen Hörnervenfasern beziehen sich auf deren Frequenzabstimmung, Frequenzselektivität, Schwellen, Intensitätsfunktionen und — wichtig insbesondere für das Vorhaben einer künstlichen elektrischen Reizung — in Zeitunterschieden in den Aktivitätsmustern, die durch Laufzeitunterschiede auf der Basilarmembran bedingt sind (2.3). Diese Zeitunterschiede in der Aktivität einzelner Fasern liegen im Bereich mehrerer ms (2.3.6; 2.3.7). Die durch Schallreize im normalen Hörnerven ausgelösten Aktionspotentiale haben überdies einen probabilistischen Charakter, d. h. ihr Auftreten ist keineswegs streng determiniert. Es versteht sich von selbst, daß man bei künstlicher, elektrischer Reizung nicht alle verbliebenen Nervenfasern selektiv reizen kann. Somit wird eine Reizelektrode immer eine Gruppe von Nervenfasern erregen müssen. Bei jeder denkbaren elektrischen Reizung wären alle Fasern im Reizbereich einer Elektrode synchron und streng deterministisch aktiviert, was einen außerordentlich ernstzunehmenden Unterschied zu natürlichen Verhältnissen darstellt (3.2).Um die Zahl der zum Sprachverständnis mindestens notwendigen Reizkanäle abzuschätzen, wird man, in Ermangelung anderer experimenteller Daten, von psychoakustischen Untersuchungen an Normalhörenden auszugehen haben. Diese haben gezeigt, daß das Gehör neben einer außerordentlichen Fähigkeit verschiedene Tonhöhen zu unterscheiden, andererseits die Fähigkeit besitzt, bestimmte Frequenzgebiete zu sogenannten Frequenzgruppen zu integrieren. Die in eine solche Frequenzgruppe fallende Schallenergie wird zu einem einheitlichen Höreindruck verarbeitet. Es scheint also sinnvoll, die für einen Prothesenbau notwendige Zusammenfassung von Gruppen von Fasern des Hörnerven in verschiedene Reizkanäle entsprechend diesen Frequenzgruppen vorzunehmen (3.1). Demnach müßte der Sprachbereich in 15 Reizkanäle aufgeteilt werden, was wiederum, wenn man in der Cochlea reizen will, 1,2 mm Abstand von Kanal zu Kanal erlauben würde. Dabei müßte der Reizerfolg sauber auf die einzelnen Kanäle beschränkt bleiben, d.h. eine optimale Kanaltrennung erreicht werden. In Anbetracht der groben Abweichungen der neuronalen Aktivität vom normalen Verhalten, die bei künstlicher, elektrischer Reizung unvermeidlich sind, ist freilich unsicher, ob die angegebene Zahl ausreichen würde. Andererseits ist es in Anbetracht der zu erwartenden Stromverteilung im Sprachbereich kaum vorstellbar, mehr als die angegebene Zahl von Kanälen realisieren zu können.Was die Kodierung der Schallparameter innerhalb eines Elektrodenkanals betrifft, wird vorgeschlagen, die Frequenzkodierung nach dem Ortsprinzip optimal auszunutzen, und im Hinblick auf die Periodizitätsanalyse und die Lautheitskodierung sich soweit als möglich den natürlichen Verhältnissen anzunähern (3.3). Dabei wären Laufzeitunterschiede zwischen den Kanälen und der probabilistische Charakter der neuronalen Entladungen soweit als möglich einzuführen, um die Dominanz eines periodicity pitch zu vermeiden.Eine für Sprachverständnis ausreichende Prothese ist auch nur denkbar, wenn eine Prothese die zur Sprachübertragung notwendige Übertragungskapazität besitzt. Ergebnisse der Kanal-Vocoder-Technik zeigen, daß Sprache noch mit 1500 bit/s befriedigend übertragen werden kann. Eine Abschätzung der möglichen Leistungsfähigkeit einer 15-kanaligen Prothese (3.4), basierend auf der Zahl der möglichen unterscheidbaren Unterschiedsstufen der Hörempfindung, ergibt, daß diese Übertragungskapazität knapp erreicht werden könnte. Allerdings ist damit noch nicht gesagt, daß das Zentralnervensystem die angebotene Information auch im Sinne einer Phonemanalyse auswertet und damit für ein Sprachverständnis maximal ausschöpft. Nur für diesen Fall wäre ein Sprachverständnis zu erwarten.Als Reizort erscheint in erster Linie die Cochlea (5.1) geeignet. Für den Fall einer Degeneration der primären afferenten Fasern des Hörnerven ist aufgrund physiologischer Überlegungen auch der Nucleus cochlearis ventralis (5.5) interessant, allerdings würde so nur der ventrale Anteil der Hörbahn stimuliert. Doch besitzen auch andere Reizorte spezifische Vorteile (5.2–5.4).Theoretische Überlegungen (6.1) und experimentelle Messungen an implantierten Elektrodensätzen (6.3) zeigen, daß die Forderung der Kanaltrennung nur schwer zu erreichen sein wird. Deswegen wird der dynamische Bereich (im Hinblick auf Veränderung des Reizstromes) eines nach den obigen Kriterien konstruierten Reizkanals auf maximal 3 dB zu beschränken sein, so daß Erregungsausbreitung auf weitere Bereiche der Cochlea durch Ansteuerung von mehreren Reizkanälen zu imitieren wäre.Die Chancen, eine Prothese zu verwirklichen, die befriedigendes Sprachverständnis auf der Basis einer quasinatürlichen Reizung des Hörnerven erlaubt, wird von uns in Anbetracht der geschilderten mannigfaltigen Schwierigkeiten als sehr niedrig angesehen. In Anbetracht des großen Nutzens, der andererseits eventuell resultieren könnte, halten wir die Erforschung des Problems jedoch für angebracht.Es wird von uns vorgeschlagen, auch zu untersuchen, ob sich für eine prothetische Versorgung vorverarbeitete Sprache besser eignet (7.). Für Prothesen, die ein Sprachverständnis nicht anstreben, halten wir eine Implantation in die Cochlea für überflüssig. Hier erscheint uns die Implantation von Reizelektroden am runden Fenster (Douek et al., 1977; Fourcin et al., 1978; s. a. 1. und 7.) wegen des geringeren Risikos der überlegenere Weg.Die zitierten eigenen Arbeiten der Autoren wurden mit Unterstützung der DFG durchgeführt (DFG-K1 219).  相似文献   

14.
《Acta oto-laryngologica》2012,132(5):531-536
In recent years a considerable effort has been made to establish the use of different surgical techniques for the treatment of obstructive sleep apnea syndrome (OSAS). Nevertheless, treatment of hypopharyngeal obstruction due to tongue base hypertrophy remains in many ways an unsolved problem. The aim of this study was to evaluate the safety and efficacy of tongue base reduction with temperature-controlled radiofrequency volumetric tissue reduction in the treatment of OSAS. Twenty patients with OSAS and tongue base hypertrophy were treated with radiofrequency tissue ablation. An intensified treatment protocol was used, delivering 2,800 J per treatment session under local anesthesia. Two nights of polysomnography testing were performed before and after treatment. Daytime sleepiness, snoring and postoperative morbidity were assessed using questionnaires. Mean respiratory disturbance index (RDI) was reduced from 32.1 to 24.9/h after a mean of 3.4 treatment sessions. Six patients (33%) were cured after the procedure (reduction in RDI of &#83 50% and a postoperative RDI of <15/h) and ten (55%) showed an improvement of >20% in their RDI. Daytime sleepiness and snoring improved significantly. Peri- and postoperative morbidity was low; one severe complication occurred (tongue base abscess). We were able to achieve similar cure and responder rates to those reported in a recently published pilot study but with a reduced number of treatment sessions. We believe that this technique may improve patient acceptance and have beneficial cost implications.  相似文献   

15.
《Acta oto-laryngologica》2012,132(6):607-612
We studied click-evoked potentials in the anterior horn of the spinal cord in 17 cats. A concentric needle electrode was inserted into the anterior horn of the spinal cord at levels C3-C6. Potentials evoked with 105 dB SPL clicks were recorded with a peak latency of 4.89-5.10 ms only at the C3 level. These responses were observed 45-60 dB SPL above the auditory brainstem response (ABR) threshold, and no potentials were evoked by stimulation of the contralateral ear. Average was performed 100 times with changes in stimulation frequency of 1-20 Hz. The amplitude of the potentials decreased with increasing stimulus frequency, but there were no changes in ABRs. The responses disappeared after destruction of the medial vestibulospinal tract at the obex level, but ABRs were still recorded. The spinal nucleus of the accessory nerves was located in the anterior horn of the spinal cord at levels C1-C6, and the sternocleidomastoid muscle motoneurons were found at levels C1-C3. The click-evoked potentials recorded in this study reflect responses of the spinal nucleus of accessory nerves through the vestibulospinal tract to click stimulation. The responses have the same characteristics as vestibular-evoked myogenic potentials that can be recorded using surface electrodes over the sternocleidomastoid muscles of humans.  相似文献   

16.
17.
《Acta oto-laryngologica》2012,132(4):41-45
We reviewed surgical options for laryngeal preservation (limited surgery) in laryngeal and hypopharyngeal cancers and the consequences of the options. Of 44 patients with laryngeal cancer, 11 (25%) received limited surgery and 33 (75%) received total laryngectomy. The survival rates were 91% for the limited surgery group and 73% for the total (radical) surgery group. Of 31 patients with hypopharyngeal cancer, 7 (23%) received limited surgery and 24 (77%) received total laryngopharyngectomy. The survival rates were 53% for the limited surgery group and 40% for the total (radical) surgery group. The survival rates associated with limited surgery were thus better than those for total (radical) surgery for cancers of both the larynx and hypopharynx. This was attributed to the limited surgery group comprising well-selected patients with confined lesions. Organ preservation surgery should be technically simple, reliable in terms of its functional impact and, above all, should not jeopardize the patient's survival. Supracricoid subtotal laryngectomy with cricohyoidoepiglottopexy or cricohyoido-pexy has great potential for laryngeal preservation and will become the major limited surgery modality for treating cancer of the larynx. Limited surgery, however, needs to be performed with great care and is indicated only for very well-selected patients with cancer of the hypopharynx.  相似文献   

18.
19.
Obstructive sleep apnea syndrome (OSAS) is characterized by snoring and apnea during sleep leading to decreased oxygen saturation and disturbed sleep, excessive daytime sleepiness and neuropsychological disturbances. This study investigates cognitive neuropsychological abilities in a group of 53 OSAS patients before and after treatment with uvulopalatopharyngoplasty. General intellectual ability, verbal learning and memory as well as executive functioning were measured at baseline and 6 months postoperatively. After surgery there were significant improvements in verbal learning and memory (mean change - 39, SD 57.3, p <0.001), recall (mean change - 24.3, SD 39.3, p <0.001) and executive functioning (as assessed by percentage of errors on the Wisconsin Card Sorting Test; mean change-9.1, SD 15.7, p <0.001). These improvements were in accordance with improvements in the degree of sleep apnea, the oxygen desaturation index (mean change -9.7, SD 15.9, p <0.001) and arterial minimum oxygen saturation (mean change 4.5%, SD 10.2%, p <0.01). Surgical treatment seems to improve verbal learning, memory and recall and executive functions in parallel with better oxygenation in OSAS.  相似文献   

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