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1.
The diagnosis of adult attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) requires the retrospective assessment of ADHD symptoms in childhood. The Wender Utah Rating Scale (WURS) is helpful in detecting ADHD-associated symptomatology in childhood. A German short version (WURS-k) of this instrument has been made available recently. In the present study, we investigated the validity of the WURS-k. In a population of 63 adult ADHD patients (according to ICD-10 and DSM-IV criteria) and 1,303 male controls, ROC analysis indicated a sensitivity of 85% and specificity of 76% at a cutoff of 30 points. In ADHD patients, seven individual factors explained 70.3% of the variance. The highest diagnostic precision was demonstrated using the WURS-k total score. The seven extracted factors of the WURS-k did not differ in diagnostic value. Significant correlations were found between impulsivity according to Eysenck's Impulsivity Questionnaire (EIQ) and excitability, aggression, emotional lability, and satisfaction on the Freiburg Personality Inventory (FPI-R) in ADHD patients. Concerning a 30-50% persistence of ADHD symptomatology in adults, these correlations underline the diagnostic validity of the WURS-k. The scale manifested excellent internal consistency (alpha=0.91) and a split-half correlation of r(12)=0.85.  相似文献   

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Seitdem Kraepelin die gro?en funktionellen Psychosen in zwei nosologische Kategorien, n?mlich dem ,,cykloiden Irresein“, welche heute als bipolare St?rung firmiert, und der ,,Dementia praecox“, der heutigen Schizophrenie, aufteilte, ist die Diskussion um die Validit?t dieser sogenannten Kraepelin’schen Dichotomie im Gange. Die Kritik gründete sich haupts?chlich auf die Tatsache, dass viele Patienten mit überlappender klinischer Symptomatik nicht in diese Kategorien einordenbar sind. Nicht weniger kontroversiell ist die Diskussion um das Vorhandensein einer dritten gro?en funktionellen Psychose, welche dann in der Diagnose schizoaffektive Diagnose gipfelte, verlaufen. Die schizoaffektive St?rung (SAS) scheint eine nicht valide Diagnose zu sein, da die symptomatische überlappung zwischen Schizophrenie und bipolarer St?rung derart gro? ist, dass es kaum einen Platz für eine dritte gro?e funktionelle Psychose gibt. Daher ist die SAS auch mit einer sehr geringen Interrater-Reliabilit?t versehen. Zus?tzlich gibt es keine Stabilit?t dieser Diagnose über die Zeit. Für jene Patienten, welche auch in Zukunft nicht einwandfrei zuordenbar sind, will die Task Force des DSM V sich in Richtung Erweiterung der Diagnose Schizo-phrenie auf affektive Symptome, depressiv oder manisch, bewegen. Eine andere M?glichkeit besteht darin, für die diagnostisch nicht ganz zuordenbaren Patienten zus?tzliche dimensionale diagnostische Kriterien zu erarbeiten, um diese Patientengruppe besser charakterisieren zu k?nnen. Auch in diesem Fall w?re die Diagnose SAS obsolet. Egal zu welchem Vorgehen man sich entschlie?en wird; auch die zukünftigen operationalisierten Diagnosekriterien werden mangels wissenschaftlicher Evidenz arbitr?re Kriterien enthalten, welche mehr die Kompromisse zwischen unterschiedlichen Interessensvertretungen darstellen als wissenschaftlicher Evidenz entspringen.
Es ist unbestreitbar, dass trotz ehrlicher Bemühungen, wir heute nach wie vor unf?hig sind, eine gro?e Anzahl von F?llen unter die bekannten Formen des Systems zu kategorisieren.
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The Premorbid Adjustment Scale (PAS) was developed by Cannon-Spoor et al. 1982 for research use and has gained importance internationally. This scale is designed to measure the extent of attaining developmental goals premorbidly. The German version is presented here, with first data on the reliability and validity of the scale. In a sample of schizophrenic and schizoaffective patients (n = 86) and healthy parents of the patients (n = 38), DSM-IV diagnosis was made and PAS and Positive and Negative Syndrome Scale (PANSS) data were taken along with information on the course of the disorder. Using Cronbachs alpha, the estimated reliability for the scale and subscales lay between 0.809 and 0.931. High PAS scores, representing poor premorbid adjustment, correlated significantly with low age of onset, high PANSS scores, insidious onset, long hospitalisation, and serious course of the disorder. The threshold of PAS scores between healthy and sick probands was at 0.23. Patients with scores > 0.53 appeared to have an unfavourable course. With test results > 0.23, an odds ratio of 27.9 was ascertained (95% CI 9.39-82.89). The findings presented correspond with those from previous reports in literature.  相似文献   

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Die von Cannon-Spoor et al. 1982 für Forschungszwecke entwickelte Pr?morbide Anpassungsskala (PAS) hat international Bedeutung erlangt. Sie soll messen, bis zu welchem Grad soziale Entwicklungsziele pr?morbide erreicht wurden. In dieser Arbeit wird mit ersten Daten zur Reliabilit?t und Validit?t die deutsche Version vorgelegt. Bei einer Stichprobe schizophrener und schizoaffektiver Patienten (n=86) und gesunden Eltern der Patienten (n=38) wurden neben der DSM-IV-Diagnose PAS- und PANSS-Daten sowie Angaben zum Krankheitsverlauf erhoben. Die Reliabilit?tssch?tzung mittels Cronbachs α lag auch für die Subskalen zwischen 0,809 und 0,931. Hohe PAS-Scores, die eine schlechte pr?morbide Anpassung repr?sentieren, korrelierten jeweils signifikant mit niedrigem Alter bei Krankheitsbeginn, hohen PANSS-Werten, schleichendem Krankheitsbeginn, langer Dauer der station?ren Behandlung und schwerem Krankheitsverlauf. Der PAS-Schwellenwert lag zwischen gesunden und kranken Probanden bei 0,23, ein eher ungünstiger Krankheitsverlauf zeichnete sich bei PAS-Werten > 0,53 ab. Die Vorhersagewahrscheinlichkeit für die Schizophrenie lag bei PAS-Werten > 0,23 bei OR=27,9 (95% CI 9,39–82,89). Die vorgelegten Befunde stimmen mit der bisherigen Literatur überein.  相似文献   

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Background

In times of an increasing economic impact on healthcare systems the collection, processing and analysis of disease-specific costs becomes more and more relevant. This is particularly true for chronic diseases, such as epilepsy where the focus of interest is due to the high direct and indirect costs of the disease. The additional economic impact of status epilepticus (SE) is under-represented in the few available cost of illness studies (COI).

Objective

The systematic analysis and comparison of disease-specific costs and mortality of SE in Germany and other countries.

Methods

A systematic combined literature search was performed via the PubMed gateway in June 2018.

Results

A total number of three COI studies was available on SE in Germany. The median direct costs amounted to ca. 4000–15,000?€ per stay with a mean length of stay (LOS) of 1–2 weeks. The inhospital mortality was 10–15%. For patients with non-refractory SE (NSE) average costs were calculated as 4500–5500?€ (mortality 10%, LOS 8 days), whereas refractory SE (RSE) accounted for 4500–13,500?€ (mortality 15%, LOS 14 days) and super-RSE (SRSE) 33,000–50,500?€ (mortality 40%, LOS 37 days). These results are comparable to other COI studies on SE from Australia, India and the USA.

Conclusion

From both health-economic and healthcare perspectives SE represents a relevant disease manifestation. Further studies to collate the incidence, mortality and costs are urgently needed in view of the increasing number of treatment options.
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Ohne ZusammenfassungAls Vortrag gehalten vor der forensisch-psychologischen Gesellschaft in Hamburg am 28. Februar 1920.  相似文献   

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Suicidal thoughts and behavior have been a part of human nature since the beginning of mankind. In his autobiographical work From my Life: Poetry and Truth Goethe summarized two important aspects: “Suicide is an event of human nature which, whatever may be said and done with respect to it, demands the sympathy of every man, and in every epoch must be discussed anew”. The authors of this article aim to motivate the readership to question and analyze this complex topic and the accompanying multifaceted positions with a summarized presentation of historical aspects and the more recent political developments.  相似文献   

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V. Kafka 《Journal of neurology》1933,130(5-6):197-216
Ohne ZusammenfassungNach einem Vortrag gehalten am 11. X. 1932. in der biologischen Abteilung des Ärztlichen Vereins Hamburg.  相似文献   

15.
Suizidalität und Internet   总被引:1,自引:0,他引:1  
The Internet has a powerful effect on society and thereby also on psychiatric patients. It offers suicide prevention services but also is a source of information and exchange of thoughts on how to commit suicide. This paper describes an 18-year-old female who learned about methods of suicide in the Internet and then ordered barbiturates. She survived because of early intervention.  相似文献   

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This article deals with the relationship of sexuality and depression is in psychodrama-therapy, in cases where depression presents as the core symptom. A case study concerning a young, woman with depression illustrates vignettes that show the growth of sexual desire and sensuality. The article highlights the inhibition in depressed patients. With the development of sexual desire and need, the depressive component declines while a lust-role is established.  相似文献   

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Zusammenfassung Bei der genuin epileptischen Ratte konnte eine anlagebedingte Störung der Blut-Hirn-Schranken (BHS)-Permeabilität im Sinne einer Labilität der Schrankenfunktion nachgewiesen werden. Durch Abdichten der BHS ließ sich bei der Ratte die Krampfbereitschaft so verringern, daß ein Krampfanfall nicht mehr ausgelöst werden konnte. Die klinische Erfahrung zeigt, daß viele Epilepsien durch Maßnahmen, die im Tierversuch zu einer Schrankenabdichtung führen, günstig beeinflußt werden. Hieraus wird geschlossen, daß auch bei menschlichen Epilepsien die Permeabilität der BHS einen die Krampfbereitschaft mitbestimmenden Faktordarstellt.Mit 5 TextabbildungenHerrn Professor J. Hallervorden zum 75. Geburtstag.  相似文献   

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