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Ohne ZusammenfassungMit 2 Textabbildungen  相似文献   

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Zusammenfassung Während die durchschnittliche Behandlungszeit des Morbus Perthes bei nur konservativer Behandlung 3 1/4 Jahre betrug, war sie bei operativ behandelten Fällen (fast ausschließlich kam die Bohrung zur Anwendung) durchschnittlich um 1 Jahr kürzer. Operationen im Frühstadium brachten keine Verkürzung der Krankheitsdauer. Bei der Bolzung und Nagelung im Frühstadium scheint die Gefahr einer irreparablen Epiphysenschädigung zu bestehen. Als günstigster Zeitpunkt für die Operation erwies sich das Stadium des scholligen Zerfalls, als schonendster und doch recht lohnender Eingriff die Bohrung.Mit 3 Textabbildungen (10 Einzelbilder)  相似文献   

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AIM: Decreases in depth and irregularity are typical changes of the acetabulum in patients with Perthes disease and develop secondary to the femoral head involvement. Optimal timing of therapy plays an important role to prevent these secondary changes. The present study investigates the influence of the amount of femoral head involvement and the patients' age on the acetabulum and the outcome. METHODS: 66 patients with 76 affected hip joints were included in the study. 20 hips had a conservative therapy, 22 an operative therapy (IVO). 34 hip joints underwent a conservative therapy at first, followed by an operative intervention. The radiomorphometric analyses at the time of diagnosis, pre- and postoperatively and at follow-up were performed with epiphyseal ratio, acetabular ratio and acetabulum-head ratio. At the time of diagnosis the patients were classified with the Catterall classification, at follow-up with Mose classification. RESULTS: Independent from therapy there was a correlation of the parameters with Catterall classification over the whole course, i.e., the higher the Catterall group the worse the parameter at the time of diagnosis as well as at follow-up. Operatively treated patients with Catterall IV tended towards a worse result of the epiphyseal ratio whereas they achieved better results in the other parameters compared to conservatively treated patients. Catteral I and II patients achieved good results. CONCLUSION: Operative treatment of the higher Catterall groups seems to be more effective than conservative therapy. Secondary changes of the acetabulum develop in proportion to the amount of femoral head involvement.  相似文献   

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Complex regional pain syndrome (CRPS) was formerly known as “Sudeck’s atrophy”. The disease belongs to the group of neuropathic pain syndromes and is differentiated into three types. Type I is characterized by a lack of nerve lesions, type II by the presence of nerve lesions, and type III by the presence of other entities such as fibromyalgia. The exact pathogenic factors leading to the disease are still unknown and are currently the subject of investigation in various studies. These studies suggest a contribution of the central nervous system to the development and maintenance of CRPS. However, the clinical symptoms are well documented and include pain, autonomic changes and impaired motor function of the affected extremity. Diagnosis is based clinically on signs and symptoms. However, in a few cases radiography and scintiscanning may be useful to finalize the diagnosis. The treatment options are centred on the symptoms of pain, autonomic changes and functional impairment. A multidisciplinary treatment strategy is recommended, with surgeons, anaesthesiologists, physiotherapists and psychotherapists working together. Surgical intervention in this disease is only required in rare cases of neurological and bone pain, and the indications for such intervention are narrow and should be strictly observed.  相似文献   

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Einleitung: Seit der Erstbeschreibung durch Crohn, Ginzburg und Oppenheimer im Jahr 1932 wurde der Befall jedes Abschnittes des Gastrointestinaltraktes vom Mund bis zum Anus durch Morbus Crohn berichtet, wobei der Befall des Oesophagus eine klinische Rarit?t darstellt. Methoden: Wir berichten über einen 41 j?hrigen Patienten mit einem ausgepr?gten Morbus Crohn des distalen Oesophagus und Ausbildung einer oesophago-bronchialen Fistel. Ergebnisse: Nach l?ngerer Vorbereitung wegen der vorbestehenden ausgepr?gten Malnutrition führten wir die transthorakale Oesophagektomie mit Fundoplicatio nach Nissen und übern?hung des Lungenunterlappens durch. Der postoperative Verlauf war bis auf eine Bronchopneumonie und ein Alkoholentzugsdelir unauff?llig. Schlu?folgerungen: Die Oesophagektomie stellt beim Morbus Crohn des Oesophagus mit Stenose oder Fistel die Therapie der Wahl dar.  相似文献   

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Zusammenfassung. Einleitung: Seit der Erstbeschreibung durch Crohn, Ginzburg und Oppenheimer im Jahr 1932 wurde der Befall jedes Abschnittes des Gastrointestinaltraktes vom Mund bis zum Anus durch Morbus Crohn berichtet, wobei der Befall des Oesophagus eine klinische Rarit?t darstellt. Methoden: Wir berichten über einen 41 j?hrigen Patienten mit einem ausgepr?gten Morbus Crohn des distalen Oesophagus und Ausbildung einer oesophago-bronchialen Fistel. Ergebnisse: Nach l?ngerer Vorbereitung wegen der vorbestehenden ausgepr?gten Malnutrition führten wir die transthorakale Oesophagektomie mit Fundoplicatio nach Nissen und übern?hung des Lungenunterlappens durch. Der postoperative Verlauf war bis auf eine Bronchopneumonie und ein Alkoholentzugsdelir unauff?llig. Schlu?folgerungen: Die Oesophagektomie stellt beim Morbus Crohn des Oesophagus mit Stenose oder Fistel die Therapie der Wahl dar.   相似文献   

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Bechterew's disease belongs to subgroup of spondyloarthritis. Even today there is still a delay of 5-10 years between the first occurrence of symptoms and the final diagnosis of ankylosing spondylitis. Without treatment the spine increasingly stiffens and the peripheral (mostly large) joints are often destroyed by inflammatory processes. Ankyloses of the joints between vertebrae and ribs may cause stiffness of the thorax. As the complaints most often start within the third decade of life and show a chronic progressive course, even young adults often have to deal with a considerable impairment due to pain and stiffness. Thus, early diagnosis is of utmost importance as today treatment with novel drugs is feasible and the TNFalpha inhibitors are particularly effective during the early stages of the disease. All conservative orthopedic measure used concomitantly. Surgery encompasses the early resection of inflamed mucosa in joints. In later stages of the disease reconstructive methods, i.e. prosthetics are often applied. Spondylodesis to erect the body, necessary in the end stage of the disease, is beneficial, but elaborate.  相似文献   

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Ohne Zusammenfassung (a. E.) Mit 12 Textabbildungen.  相似文献   

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Paget’s disease of bone, an often undiagnosed metabolic bone disease, can lead to dramatic skeletal changes with enlargement and bowing of the affected bones. The etiology of this localized bone disease has not yet been determined. Genetic factors and viral infections may be involved. Recently, the treatment options for Paget’s disease have been greatly improved due to the development of potent bisphosphonates. These agents inhibit osteoclastic bone resorption and allow the suppression of the excessive bone turnover in Paget’s disease. This leads to a stabilization of affected bones and to symptomatic improvements. Treatment should be initiated early after diagnosis to limit the extent of damage. The article gives an overview of recent perspectives on epidemiology, diagnosis, and treatment of the disease according to the new German guidelines for the diagnosis and therapy of Paget’s disease.  相似文献   

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Bechterew’s disease belongs to subgroup of spondyloarthritis. Even today there is still a delay of 5-10 years between the first occurrence of symptoms and the final diagnosis of ankylosing spondylitis. Without treatment the spine increasingly stiffens and the peripheral (mostly large) joints are often destroyed by inflammatory processes. Ankyloses of the joints between vertebrae and ribs may cause stiffness of the thorax. As the complaints most often start within the third decade of life and show a chronic progressive course, even young adults often have to deal with a considerable impairment due to pain and stiffness. Thus, early diagnosis is of utmost importance as today treatment with novel drugs is feasible and the TNFα inhibitors are particularly effective during the early stages of the disease. All conservative orthopedic measures are used concomitantly. Surgery encompasses the early resection of inflamed mucosa in joints. In later stages of the disease reconstructive methods, i.e. prosthetics are often applied. Spondylodesis to erect the body, necessary in the end stage of the disease, is beneficial, but elaborate.  相似文献   

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Zusammenfassung Es wird über drei Patienten mit Morbus Ebstein berichtet, welche mit Hilfe der Herz-Lungen-Maschine korrigiert werden konnten. Bei zwei Kranken wurde die U.C.T.-Kegelprothese implantiert und der Vorhofseptumdefekt verschlossen, bei dem dritten mit einem zusätzlichen Cor triatriatum die Tricuspidalis durch eine Kugelprothese ersetzt. Die ungewöhnliche Thrombosierung an den Kegelklappen, welche zum Tode der Patienten führte, veranlaßten experimentelle Untersuchungen mit Hilfe eines Strömungsmodelles. Es konnte gezeigt werden, daß die Ablagerung thrombenbildenden Materials vorwiegend an Stellen mit konstanter Wirbelbildung erfolgte. Als Ursachen der Thrombosierung werden Beschaffenheit und Größe des alloplastischen Prothesenmaterials und ihre Reaktion auf das Gerinnungssystem diskutiert. Von wesentlicher Bedeutung ist der Durchmesser der verwendeten Prothese, welcher die Durchströmungsgeschwindigkeit bestimmt. Nach unseren klinischen und experimentellen Erfahrungen ist die U.C.T.-Klappe in der vom Hersteller empfohlenen Größe für eine Korrektur ungeeignet. Eine Kugeloder Scheibenprothese sollte für den Klappenersatz beim Morbus Ebstein bevorzugt werden.Herrn Prof.Zenker zu seinem 65. Geburtstag in Verehrung und Dankbarkeit gewidmet.  相似文献   

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Ohne Zusammenfassung Prof.Dr. Hans-Christoph Pape Unfallchirurgische Klinik, Medizinische Hochschule Hannover, Carl Neubergstr.1,30625 Hannover, E-Mail: Pape.Hans-Christoph@MH-Hannover.de  相似文献   

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Zusammenfassung. Eine medikament?se Rezidivprophylaxe bei Morbus Crohn ist weder nach einer medikament?s induzierten Remission noch nach einer operativ induzierten Remission bedeutsam. Angesichts der vorliegenden Daten ist vertretbar, da? nach Resektion des befallenen Darmabschnittes versucht wird, mit einer geeigneten 5-ASA-Pr?paration ein Rezidiv zu verhindern, dies mu? momentan aber eine individuelle Entscheidung bleiben, nachdem man dem Patienten die Vorteile und Nachteile dieser Therapie erkl?rt hat. Die Gabe von Immunsuppressiva wie Azathioprin oder 6-Mercaptopurin ist vermutlich wirksamer, aber gleichzeitig mit deutlich h?heren Nebenwirkungsraten behaftet und somit auch nicht allgemein zu empfehlen. Die neuen Ans?tze, z. B. durch Antik?rper gegen Tumor-Nekrose-Faktor sind von Interesse, bieten derzeit aber auch keinen Anla? für eine praktische Therapieempfehlung. Somit bleibt festzuhalten, da? derzeit keine medikament?se Rezidivprophylaxe als gesichert empfohlen werden kann, der Einsatz der verschiedenen beschriebenen M?glichkeiten bleibt der Disposition des behandelnden Arztes aufgrund der Wünsche des Patienten und der individuellen Situation (Lokalisation der Erkrankung, Ausma? der operativen Intervention, Anamnese bzgl. Rezidiven) überlassen. Erst die bessere Kenntnis der ?tiologie und Pathogenese sowie die m?gliche Subtypisierung von Patienten mit Morbus Crohn wird es erm?glichen, bessere Ma?nahmen zur Rezidivprophylaxe zu definieren.   相似文献   

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Joint cartilage damage in adults has practically no tendency to self healing. Symptomatic grade III/IV damage requires surgical treatment. There are special challenges involved in cartilage damage in the patellofemoral joint as the complicated biomechanics of the joint is often combined with dysplasia. All tissue regeneration measures are based on the recruitment of cells. The synovial cells available in the joint can be differentiated to fibrous cartilage under certain mechanical conditions; however, they cannot sufficiently fill in defects. Also the use of bone marrow cells for cartilage reconstruction only creates mechanically inferior fibrous cartilage (Pridie drillings, microfracture, AMIC). Presently only cultivated, autologous chondrocytes from the lab are available for a biomechanically high-quality reconstruction of the cartilage layer.The application of mesenchymal stem cells is a subject of extensive international research. However, the first experimental studies, after initial formation of cartilage, disappointingly show significant ossification. Essential conditions for a successful treatment of patellofemoral cartilage damage are the diagnosis of accompanying pathological conditions, selection of the right cartilage-regenerating procedure, sufficient removal of the basic pathological defect, and implementation of standardized rehabilitation.  相似文献   

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