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The long-term survival rate of shoulder arthroplasties is comparable to that of hip arthroplasties, at about 85% after 15 years. The diagnosis of rheumatoid arthritis is the most important predictive factor for the end-result, with a stronger influence than the condition of the rotator cuff or whether a hemiarthroplasty or a total arthroplasty is performed. Unlike the situation in rheumatoid arthritis, in osteoarthritis wear and tear on the glenoid is caused mainly by medial erosion with cranial migration. The functional results are slightly better with total shoulder replacements than with hemiarthroplasties.Arthroplasty in rheumatoid patients is adversely influenced by the poor quality of the rotator cuff, which is either primarily defective or develops secondary insufficiency as a result of the underlying illness. Secondary cranial migration, i.e. secondary rotator cuff failure, occurs in up to half these patients in the long term. It is frequently followed by glenoid loosening after total shoulder arthroplasty. Nevertheless, glenoid loosening is frequently not progressive over long periods and is well tolerated by the majority of patients. Thus, the rate of glenoid revision operations in rheumatoid patients seldom exceeds 5% in mid- and long-term studies. Owing to poor bone quality, glenoid erosion after hemiarthroplasty is more frequent than in patients with osteoarthritis. In contrast to glenoid loosening, glenoid erosion is almost always painful and leads to poor results requiring surgical revision. In shoulder joints that are centred in the coronal plane and in which the rotator cuff is still intact or only moderately worn, with no more than one defective tendon, total arthroplasty should be given preference. The results achieved with humeral head surface replacement are as good as those yielded by conventional hemiarthroplasty; combination with the implantation of a glenoid is technically demanding but leads to even better results.Reverse arthroplasties should be reserved for patients over 70 years of age with complete or almost complete rotator cuff destruction. In younger patients bipolar implants should be used in preference; the functional results attained with these are admittedly limited, but unlike the reverse implants they do not involve the risk of loosening of the metaglenoid. 相似文献
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A case of spontaneous occipitocervical fusion is discussed. The authors believe that fusion at the occipitocervical junction will occasionally occur in rheumatoid arthritis in the adult population. As a result of fusion, the dens axis is unable to exert compression on the spinal cord with increased neck flexion. 相似文献
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Jonathan Rush M.D. 《Operative Orthopadie und Traumatologie》1994,6(2):100-106
Operationsprinzip Obwohl sich weniger invasive Methoden der Synovektomie, wie zum Beispiel die radiochemische oder arthroskopische Vorgehensweise,
zunehmender Beliebtheit erfreuen, bleibt die offene operative Behandlung einer schweren Synovialitis des Kniegelenks, selbst
in weit fortgeschrittenen F?llen, die Methode der Wahl. Die Entfernung der chronisch-entzündlich ver?nderten Membrana synovialis
scheint die Lokalsituation in der Mehrzahl der F?lle unter Kontrolle zu bringen. Die offene Synovektomie sollte nicht bei
weitgehend zerst?rtem Gelenk mit signifikantem Knorpel-Knochen-Verlust der Gelenkoberfl?chen durchgeführt werden.
überarbeitete Fassung aus: Orthop. Traumatol. 2 (1993), 244–250 (englische Ausgabe). 相似文献
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Operationsprinzip Entfernung der Synovialmembran unter Sicht des Arthroskopes.
相似文献
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Jonathan Rush FRACS 《Operative Orthopadie und Traumatologie》1995,7(3):192-196
Operationsprinzip Knochenspanarthrodese des oberen Sprunggelenks als einfache, sichere und effektive Form der Versteifung eines Gelenks ohne
deutliche Deformit?t Die zugrundeliegende Operationstechnik ist vergleichbar mit der ventralen, interkorporellen Fusion an
der Wirbels?ule; auch werden ?hnliche Instrumente verwendet.
übersetzer der engl. Originalfassung: J?rg A. Zimmermann und Klaus E. Rehm, K?ln. 相似文献
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The cervical spine is often affected in rheumatoid arthritis. Beside destructive changes, instabilities can occur, mainly in the upper cervical spine. Typical symptoms are missing so that routine x-ray examinations are needed to prevent severe consequences up to death. AP/lateral cervical spine x-rax and lateral functional x-rays are the standard diagnostic tool. Depending on the findings, further neurological examination and MRI must be initiated. Aim is the early recognition, respectively prevention of myelopathy. Therapy includes stage dependent conservative and surgical measures. 相似文献
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F. Linder H. Schmutzler H. H. Storch 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1963,304(1):495-500
Ohne Zusammenfassung
Vortragender:F. Linder-Heidelberg. 相似文献
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J. Koncz 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1963,304(1):508-515
Ohne Zusammenfassung
Mit 4 Abbildungen in 8 Einzeldarstellungen 相似文献
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Zusammenfassung Ein Bericht über 289 Operationen zur Beseitigung der Hydrozephalie, davon 64 Operationen nachPudenz, welche seit ihrer Einführung 1958 an der Neurochirurgischen Abteilung der Chirurgischen Universit?tsklinik Graz mit ihrer
geringen Mortalit?t (0,64%) und Komplikationsrate (33%) alle übrigen Methoden, abgesehen von der tempor?ren Ventrikeldrainage,
obsolet werden lie?.
Summary The paper presents a report on 289 operations for the purpose of curing hydrocephalia, 64 of which were carried out according toPudenz, a method which—since having been introduced to the department of Neurosurgery of the University Institute for Surgery in Graz in 1958—has rendered obsolete other methods, apart from temporary drainage of the ventricle, because of its low ratio of mortality (0,64%) and complications (33%).相似文献
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W. Neugebauer J. Durst B. Domres und J. Eulert 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1980,352(1):564
Zusammenfassung Die operative und konservative Behandlung zentraler Talusfrakturen ist langwierig und oft die Spätergebnisse von 67 konservativ behandelten Calcaneusfrakturen berichtet, wobei eine Gruppe über längere Zeit durch Gipsbehandlung immobilisiert, die andere Gruppe frühfunktionell behandelt wurde. Die frühfunktionelle Therapie ergab die besseren Ergebnisse. Diese Patienten hatten eine bessere Beweglichkeit im unteren Sprunggelenk, weniger Schmerzen im Bereich der Fußwurzel, konnten eher voll belasten und waren häufiger im alten Beruf wieder voll arbeitsfähig. 相似文献
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Dr. Hans Hertel 《Archives of orthopaedic and trauma surgery》1949,44(1):95-107
Ohne ZusammenfassungMit 5 Textabbildungen. 相似文献
20.
Dr. Oberarzt Konrad Purrucker 《Archives of orthopaedic and trauma surgery》1931,29(1):294-298
Ohne Zusammenfassung 相似文献