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Plasma Potassium Following Suxamethonium and Electroconvulsive Therapy   总被引:1,自引:0,他引:1  
Es wurden die Veränderungen des Plasma-K nach i.v. Verabreichung von Suxamethonium bei 22 Patienten, die einer Elektroschock-Therapie unterzogen wurden, und bei 18 Kontrollpersonen untersucht. Dabei ergaben sich folgende Resultate: Thiopental und Suxamethonium verursachten durchschnittliche Anstiege des Plasma-K von etwa 0,1 mmol/1. Unter E-Schock-Therapie war der Anstieg höher, nämlich ca. 0,25 mmol/1, unbeeinflusst durch die Vorbehandlung mit Tubocurarin. Dabei konnte keine Dosisabhängigkeit festgestellt werden. Unter Halothan-Narkose waren die K-Anstiege etwas höher als ohne Halothan, nämlich etwa 0,3 mmol/1. Elektroschock-Therapie unter Halothan-Narkose provozierte einen Anstieg um etwa 0,5 mmol/1. Das Phänomen der Suxamethonium-induzierten Erhöhung des Plasma-Kalium-Spiegels wird diskutiert und der Schluss gezogen, dass E-Schock-Behandlung den normalerweise unter Suxamethonium beobachteten Plasma-K-Anstieg verstärkt, dass diese Erhöhungen jedoch klinisch insignifikant sind.  相似文献   

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在精神科的日常工作中,无抽搐电休克治疗(MECT)是一项有效,常用的措施,它是将麻醉技术应用于电休克技术的一种新型的治疗手段。MECT所涉及的麻醉技术和药物并不复杂,主要包括静脉麻醉药,肌松药,抗胆碱药,可能的麻醉性镇痛药和镇静药及必要的监护措施。由于精神科患者长期服用抗精神病药物,其与麻醉药之间的关系及相关的心律失常和禁食等问题引起了人们的关注。本文将从MECT的适应证、禁忌证。实施过程,特别是MECT中所涉及的麻醉药物及相关问题与应对措施进行综述。  相似文献   

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Fu  Wen MD  MS; White  Paul F. PhD  MD  FANZCA 《Anesthesiology》1999,90(2):422-424
Background: Orally administered clonidine (0.2-0.3 mg) has been reported to decrease the acute hypertensive response to electroconvulsive therapy (ECT) without prolonging early recovery. covery. This preliminary study was designed to evaluate the acute hemodynamic effects of the investigational [small alpha, Greek]2-adrenergic agonist, dexmedetomidine, in patients undergoing a series of ECT treatments.

Methods: Six patients undergoing a series of three to six consecutive ECT treatments were studied according to a randomized, double-blind, placebo-controlled protocol. All patients received either saline or dexmedetomidine, 0.5 or 1.0 [micro sign]g/kg intravenously, 10-30 min before induction of anesthesia for ECT using a standardized anesthesia protocol. In addition to assessing the cardiovascular variables, the duration of seizure activity, degree of sedation, and time to discharge from the Phase I recovery unit were assessed.

Results: Although dexmedetomidine produced dose-related increases in the level of sedation before the ECT procedure, it failed to decrease the peak blood pressure and heart rate responses after the ECT treatment. The 0.5 and 1.0 [micro sign]g/kg doses of dexmedetomidine prolonged the times to orientation and to discharge from the Phase I unit.  相似文献   


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陆凤英 《护理学杂志》2006,21(12):21-22
目的探讨心身放松训练对肾肿瘤介入治疗患者术后不适的作用.方法将行肾肿瘤介入治疗的85例患者随机分成观察组(43例)和对照组(42例),对照组行常规护理,观察组在此基础上进行心身放松训练.比较两组术后不适发生率及持续时间.结果观察组术后恶心呕吐、发热、腰部酸痛发生率及持续时间与对照组比较,差异有显著性惠义(P<0.05,P<0.01).结论对肾肿瘤患者在健康教育的基础上进行心身放松训练能有效地降低介入治疗的应激反应,降低术后不适的发生率,缩短其持续时间,促进术后康复.  相似文献   

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《中国科学美容》2008,(7):98-99
繁忙不是借口,没有生活情趣的每一天,只会感觉疲惫和厌倦。拥有一个完全属于自己的夏日午后,远离都市的喧嚣与繁杂,洗尽铅华,沉醉在芳香Spa的温柔世界里。什么都可以想,而又什么都不可以想,没有过去,没有未来,时空仿佛停留在这一瞬间。若前世,若梦中,仿佛感觉到自身灵魂深处的渴求。  相似文献   

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SUMMARY: Patients with advanced life-limiting disease often suffer from symptoms that considerably impair their quality of life and that of their families. Palliative care aims to alleviate these symptoms by a multidimensional approach. Pharmacotherapy is an essential component. The objective of this review is to give an overview of symptom-oriented drug therapy for the most important symptoms in palliative care. Leading symptoms that affect quality of life include pain, dyspnea, nausea and emesis, weakness and disorientation. Careful examination and history taking help to understand the individual mechanisms underlying these symptoms. Specific pharmacotherapy provides an efficient way to achieve symptom control in the context of palliative care.  相似文献   

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