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1.
Transplant arteriosclerosis, the hallmark feature of chronic rejection, is still the leading cause of late mortality after heart transplantation. Current immunosuppressive therapies do not prevent the formation of transplant arteriosclerosis. This review focuses on the role of platelets in heart transplantation, in particular on the pathogenetic role of activated platelets in the formation of vascular lesions after heart transplantation. In addition, a therapeutic strategy is introduced in an experimental aortic allograft model. Using this model, it was shown that monotherapy with clopidogrel reduced the formation of transplant arteriosclerosis significantly. Cellular analysis of the aortic transplant revealed fewer numbers of infiltrating dendritic cells (CD205+) and macrophages (F4/80+) following application of clopidogrel, whereas T-cells within the graft were unaltered. In a final set of experiments it was shown that a combination of platelet- and mTOR-inhibition can dramatically reduce the development of transplant arteriosclerosis. As a consequence of these encouraging results a multicenter-study was initiated throughout Germany to investigate the benefit of this new therapeutic strategy in clinical practice.  相似文献   

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Chalange to rescue service

Client-oriented service strategies and higher patient expectations in the face of rapid socioeconomic change represent challenges to a modern emergency medical rescue system (EMS). Limited budgets and resources counteract the desired increase in quality. To cope, a higher level of efficiency through better capacity planning and integration of all pre-hospital participants is paramount. Ambulance control centers stand between the population, EMS providers and the health care industry and act as the central element in the EMS coordination process. Meeting response time targets is mostly effected by structural factors, such as the number of vehicles available and ambulance control centers only have a minimal influence.

The role of control center

The quality of control centers is no longer based on immeasurable criteria such as overall coordination effectiveness but on quantitative factors, such as number of calls taken, call waiting times and time to dispatch etc. More importantly, process-oriented performance indicators, such as call-to-needle time for thrombolysis in acute myocardial infarction and result-oriented indicators, such as survival after cardiac arrest are taking the center stage.

Quality of the disposition

Apart from launch-to-scene times, which in some (German) states is defined by legislation other quality measures for assessing the performance of control centers are gaining more attention. These take interfaces with other participants into account and range from standardized call taking protocols, post-mission reporting to more real time hospital capacity reporting. This assures that patients are given more efficient access to emergency health care, not just an ambulance within a specific response time. New areas of responsibility, such as telephone cardiopulmonary resuscitation (CPR) must be incorporated into medical dispatcher training. In the near future, ambulance control centers will be putting more focus on management of the entire EMS process and moving away from only being logistic centers.  相似文献   

4.
Zusammenfassung In der vorliegenden Übersicht werden neue Befunde über die differenzielle Expression von Östrogenrezeptoren und östrogenregulierter Zielgene in der Prostata und im Prostatakarzinom zusammengefasst und ihre Bedeutung für die Tumorentstehung und Androgenresistenz diskutiert. Die beiden Östrogenrezeptoren und (ER, ER) werden in funktionell unterschiedlichen Kompartimenten des Prostataepithels exprimiert; der ER im Proliferationskompartiment (Basalzellschicht), der ER im Differenzierungskompartiment (sekretorisches Epithel).Bei der malignen Transformation des Prostataepithels (high-grade-prostatische intraepitheliale Neoplasie, HGPIN) verlagert sich die ER-Expression in das Differenzierungskompartiment und vermittelt als Onkogen kanzerogene Effekte auf das Prostataepithel. Der ER, ein potenzieller Tumorsuppressor, geht in der HGPIN partiell verloren, wodurch die protektive Wirkung der Phytoöstrogene auf das transformierte Prostataepithel abgeschwächt wird. Das Prostatakarzinom zeigt unabhängig von Grading und Staging hohe Expressoinsraten des ER. Erst im Stadium der Androgenresistenz geht der androgenregulierte ER partiell verloren. Im Gegensatz zum Mammakarzinom ist die Expression des klassischen ER und des Progesteronrezeptors im Prostatakarzinom ein spätes Ereignis in der Tumorprogression und ist maximal in Metastasen und hormonrefraktären Tumoren ausgeprägt. Etwa 30% der metastasierten und androgeninsensitiven Prostatakarzinome zeigen hohe Expressionsraten des ER regulierten Progesteronrezeptors. Das Antiöstrogen Raloxifen wirkt in androgeninsensitiven Prostatakarzinomzelllinien wachstumsinhibitorisch und induziert dosisabhängig den programmierten Zelltod.Aufgrund dieser Befunde sind Patienten mit androgeninsensitiven Prostatakarzinomen potentielle Kandidaten für eine Antiöstrogen- bzw. Antigestagentherapie. Klinische Studien müssen die Effizienz einer solchen Therapie prüfen.  相似文献   

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The spine is the most common site for skeletal metastases. Tumor-induced osteolysis may lead to pain, dysfunction and ultimately vertebral fracture. In some patients conventional surgery is not suitable because of the palliative therapy approach. Just for this patient population it was shown that cement augmentation of the vertebra is an effective therapy option and plays an important role. Nevertheless, cement augmentation of the vertebra has its limitations and should only be applied by appropriate indications.  相似文献   

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Introduction

Sepsis still has a high mortality in critically-ill patients. Here, analysis of early alterations in cerebral proteome may lead to a better understanding of the molecular basis of cerebral dysfunction. The aim of the present study was therefore to analyze cerebral protein dynamics during emerging sepsis in an established rat model.

Material and methods

To induce sepsis, an established coecal ligature and double puncture (coecal ligature and puncture, CLP) model was used on Wistar rats. After 12 hours, surviving rats (sepsis: n=6 and sham: n=6) were decapitated and their brains prepared for gel electrophoresis (2DE) and subsequent mass spectrometry. Biological function of differentially regulated proteins (t-test, p<0.01) was then analyzed using bioinformatic network analysis (ingenuity pathways analysis, IPA).

Results

Mortality was 40 % in the sepsis-group and no rat of the sham-group died. Altogether, nine significantly regulated proteins were identified (4 up-regulated, 5 down-regulated). IPA then detected eight network proteins and interpreted them in the context of established protein alterations for sepsis.

Conclusion

The combination of proteomics and IPA could identify proteins in rat brain, whose expression was significantly regulated during sepsis. The methodological approach applied in the present study may facilitate the quest for novel sepsis-induced protein alterations in the future.  相似文献   

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Ohne Zusammenfassung (Mit 1 Abbildung.) Der Fall wurde kurz demonstriert im ?rztl. Verein Hamburg in der Sitzung vom 19. X. 1920. Ich habe in Folgendem bezüglich der Auffassung des Krankheitsbildes sowie der daraus sich herleitenden Nomenklatur die alle inneren Zusammenh?nge in klarer und einfacher Weise herausstellende und zusammenfassende, auch heute noch vollgültige Arbeit Gulekes (in den Ergebnissen der Chirurgie und Orthop?die 1912, Bd. 4, S. 408) zugrunde gelegt.  相似文献   

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Zusammenfassung Um den Einfluß verschiedener Puffersysteme auf das Konservierungsergebnis im Rahmen der Lebertransplantation zu untersuchen, werden folgende Substanzen als Zusätze zu einer dem extrazellulären Ionenmilieu angeglichenen Elektrolytlösung in einem Modell der In-vitro-Hepatozytenkultur getestet: Natrium/Kaliumhydrogenphosphat, HEPES, Trispuffer (TRAM), MOPS und Histidin/HCl. Die Pufferlösungen werden sowohl wahrend der kalten, hypoxischen Phase (4°C; pO2 < 0,0005 Vol%) von 24 h als auch nach einheitlicher Konservierung in UW-Lösung während der 3stündigen Reoxygenationsphase (37°C; 21 Vol% O2) mit primären Hepatozytenkulturen vom Schwein inkubiert. Sowohl bei Incubation wahrend kalter Hypoxie als auch wahrend der Reoxygenationsphase werden mit Natriumbzw. Kaliumphosphatpuffer als Zusatz zu einer dem extrazellulären Ionenmilieu angepaßten Lösung die weitaus besten Konservierungsergebnisse erzielt. Vermehrte LDH- und GOT-Freisetzungsraten sind bei kalter Hypoxie und wahrend der Reoxygenationsphase bei HEPES-und stärker ausgeprägt bei Trispufferzugabe zu beobachten. Die steigenden Enzymfreisetzungsraten bei Verwendung dieser 3 Puffersubstanzen korrelieren mit den in gleicher Reihenfolge ansteigenden pKS-Werten der Puffersubstanzen und entsprechend höheren pH-Werten der Pufferlösungen. Die Ergebnisse mit Histidin/HCl-haltiger Pufferlösung sind trotz niedrigen pH-Werts sowohl bei Anwendung wahrend kalter Hypoxie als auch wahrend Reoxygenation maximal schlecht. Mögliche Ursache ist die osmotische Wirksamkeit des Histidins als Impermeant. Es zeigte sich ein zellvolumenmindernder Effekt in Versuchsansätzen mit Suspensionskulturen. Eine Sonderstellung nimmt die azidotische MOPS -Pufferlösung ein. Bei Verwendung wahrend kalter Hypoxie resultieren die Referenzwerte unterschreitende LDH- und GOT-Freisetzungsraten, die jedoch nach Reoxygenation in Standard-medium stark ansteigen. Bei Reoxygenation von UW-konservierten Hepatozyten in MOPS-pufferhaltiger Lösung zeigen sich geringere Enzymfreisetzungsraten als in den mit Standardmedium reoxygenierten Referenzkulturen. Die vorliegenden Ergebnisse zeigen, daß zur Konservierung von Schweinehepatozyten in vitro die Verwendung von Hydrogenphosphat als Pufferzusatz sowohl während der Konservierungsphase als auch im Rahmen der Reoxygenation optimal zu sein scheint.
Investigations on the effect of buffer substances in liver preservation solutions in a model of in vitro preservation and reoxygenation
In order to answer the question of whether there is an optimal buffer system for the preservation and reoxygenation period in liver transplantation, sodium/potassium phosphate, HEPES, TRIS (TRAM), MOPS and histidine/His-HCl buffers were investigated. The buffers were added to an extracellular electrolyte composition of preservation solution. The solutions were incubated with in vitro cultures of pig hepatocytes in two different models. I: during cold hypoxia (4°C, P02 < 0.1 mmHg) for 24 h, and 11. during the reoxygenation period of 3 h after preservation in UW solution. Cell viability, cell detachment rate, and LDH and GOT liberation were used as parameters of cell alteration. The lowest amount of enzyme release during the preservation period and reoxygenation was obtained using sodium or potassium phosphate buffer. Rising LDH and GOT liberation rates during preservation and reoxigenation were observed with HEPES and TRIS buffer. The enzyme release induced by these three buffer systems correlated with their pKa values. Higher pH of the preservation solution resulted in higher enzyme leakage from the cells. In contrast, the Histidine/HCI buffer system with low pH led to striking cell damage during preservation as well as during reoxygenation. MOPS, a weak acid with the lowest pH in solution, led to the lowest enzyme release during the preservation period, but to high enzyme release after reoxygenation with standard medium. Incubation of the cultures with MOPS after UW preservation resulted in lower enzyme levels in comparison to the controls. In summary, PBS had the best results in our study.
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Background

Graft vessel disease is one of the main limiting factors to long-term survival after heart transplantation (HTx). A number of risk factors for the development of epicardial vasculopathy have been identified, but accelerating factors for the development of small vessel disease remain uncertain. This study tests the role of B cells and macrophages in microvascular disease after heart transplantation.

Material and Methods

The study population consisted of 422 patients (72 females, 350 males, mean age at HTx 46 years) who underwent heart transplantation because of terminal heart failure (274 = dilated cardiomyopathy, 115 coronary artery disease, 33 = others). Out of a total of 809 paraffin-embedded endomyocardial biopsies without evidence of acute cellular rejection according to the classification of the International Society for Heart and Lung Transplantation 393 without evidence of the Quilty phenomenon were investigated 0–10 years after heart transplantation. This selection was made to exclude transient vascular reaction as response to acute rejection and to exclude elevated B cell reactivity due to B cells in Quilty lesions. In H&E stainings vascular reaction (endothelial cell swelling and vessel wall thickening) was graded and immunohistochemistry was performed for T cells (clone UCHL1), B cells (clone L26) and macrophages (clone KP1) and evaluated semi-quantitatively (light microscopy x 200). According to time of harvest EMBs were divided into 5 time intervals after HTx (1st–4th month, N = 70; 5th–12th month, N = 48; > 1st–2nd year, N = 71; > 2nd– 4th year, N = 78; > 4th–10th year, N = 126). All data were analyzed using non-parametric tests.

Results

During the first postoperative year, 72% of EMBs were positive for T cells, 5.7% positive for B cells and 100% positive for macrophages. Endothelial cell swelling and vessel wall thickening early after HTx were present in one half of the EMBs. Positive reaction for T cells and macrophages and evidence of endothelial cell swelling decreased with time after heart transplantation. Positive reaction for B cells was less frequent and increased slightly during the observation time, while vessel wall thickening dominated the last observation interval (< 4th–10th year). Severity of vascular reaction was independent of immunohistochemical evidence of B cells and macrophages, but correlated positively with evidence of T cells (p < 0.05).

Conclusions

While activation of the humoral and the unspecific immunologic system is common after heart transplantation, microvascular alterations seem to develop independently of these findings.  相似文献   

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Zusammenfassung Die schlechte Prognose der traumatischen Oesophagusperforation im thorakalen Abschnitt hat sich seit der Einführung der Sulfonamide und insbesondere der Antibiotica entscheidend gewandelt. Unter der Möglichkeit eines wirkungsvollen Infektionsschutzes wurde die seit langem diskutierte Frage, ob bei der Oesophagusperforation chirurgisch oder konservativ vorgegangen werden sollte, erneut akut. Während zahlreiche Autoren an entscheidende Vorteile der Naht der Verletzungsstelle glauben, so sind wir der Ansicht, daß unter schonendem konservativem Vorgehen ohne das Risiko großer Eingriffe zumindestens gleichgute Ergebnisse zu erzielen sind. Das Verfahren wird an 9 eigenen Beobachtungen demonstriert. In allen Fällen kam es zur Heilung. Der Verlauf war in 4 Fällen komplikationslos (8, 10, 48, 72 Std nach der Perforation). Einmal (38 Std nach der Perforation) war mehrfache Punktion eines Pleuraempyems, 3mal (2,8 Tage, 6 1/2 Wochen) eine Rippenresektion und Drainage des Pleuraraumes wegen eines Empyemes, 1mal (6 Monate nach sofortiger Naht der Perforationsstelle) eine Mediastinotomie wegen Mediastinalabsceß erforderlich. Die Behandlungszeit der frühzeitig eingewiesenen Patienten war bei konservativem Vorgehen im Vergleiche zu ähnlichen Fällen, bei denen eine Naht der Perforationsstelle erfolgte, wesentlich verkürzt: den Kranken zudem ein großer zum Teil mit lebensbedrohenden Komplikationen verbundener Eingriff erspart.Mit 10 Textabbildungen.  相似文献   

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Zusammenfassung Auf Grand eines Falles, der s. Z. rontgenologisch nicht vollst?ndig ausdiagnostiziert wurde und dadurch l?ngere Zeit zu falscher Beurteilung des Verletzten Anla\ gab, wird auf die Symptomatologie der Wirbelbogenfraktur eingegangen. Schwierigkeit einer sicheren Deutung dieser Traumen bei schon fortgeschrittener, kn?cherner Heilung. Im vorliegenden Falle war restlose Kl?rung der durch den Unfall verursachten Schadigung erst dann m?glich, als die unmittelbar im Anschlu\ an den Unfall angefertigten R?ntgenaufnahmen und nicht nur der aktenm?\ig festgelegte Befundbericht, der sich als nicht ausreichend erweisen kann, der Beurteilung zug?ngig gemacht wurden. Es erhellt daraus, wie wichtig es ist, da\ die R?ntgenuntersuchung zeitlich so kurz wie m?glich dem Trauma folgt, da\ aber die sch?nsten Aufnahmen nichts nützen an Stellen, an denen die übung in der Deutung ungew?hnlicher Bilder nicht vorausgesetzt werden kann.  相似文献   

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Interdisciplinary obesity centers are medically required for the successful treatment of obese patients. Due to the dramatic increase in the number of obese patients needing treatment, it is important to develop interdisciplinary therapy approaches based on clinically and scientifically based knowledge with high levels of evidence. The recent S3 guideline “Surgery of the obese” represents such an evidence-based interdisciplinary approach. In this concept, postbariatric plastic surgery has also been integrated. This article presents an evidence-based therapy algorithm that was developed.  相似文献   

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