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1.
Bisphosphonates (BPs) are able to prevent, reduce, or delay skeletal complications caused by tumors. Since the introduction of BPs, there has been a marked reduction of skeletal events. Today we can choose from a variety of BPs with different potency, efficacy, dosing, and administration regimens, as well as BPs for different indications. For patients with tumors who have a risk of developing osteoporosis induced by the tumor or antitumor treatment, we should think of prevention. In general, BPs are well tolerated. But there are also side effects: flulike syndrome, arthralgias, or, when administered orally, gastrointestinal symptoms. In a number of cases, the dosing regime must be adjusted according to renal function and baseline creatinine clearance. This paper reviews the current evidence-based use of BPs in solid tumors and the recommendations for treatment.  相似文献   

2.
3.
The choice of optimal concept in the therapy of severe peritonitis is essential to outcome. In approximately 10-15% of patients suffering severe peritonitis, single-stage surgery is not sufficient and additional operative therapy is required. Different therapeutic strategies such as the open-package procedure, staged abdominal repair, and on-demand relaparotomy have been developed for these situations. However, it is difficult to compare the effectiveness of each regimen because stratification tools are lacking. This paper describes advantages and disadvantages of the various therapeutic options in peritonitis and their clinical implementation.  相似文献   

4.

Background

Malignant bone tumors should be treated within interdisciplinary treatment concepts. The prognosis of pathological fractures is on the whole relatively poor because the fracture is indicative of a large and highly aggressive tumor and the hematoma associated with the fracture could possibly result in spreading of the tumor into the surrounding soft tissues.

Objectives

This article summarizes the current interdisciplinary treatment concepts under special consideration of pathological fractures in primary bone tumors.

Methods

A selective literature search was carried out taking own experience into consideration.

Results

Due to the multimodal therapy approach for osteosarcoma and Ewing’s sarcoma, the 5-year survival rate could be increased to 60-70 %.

Conclusion

The therapeutic treatment should always be carried out within the framework of an interdisciplinary, oncological bone expert team, especially in cases of pathological fractures of malignant bone tumors.  相似文献   

5.
Zusammenfassung Im modernen multidisziplinären Therapiekonzept hat die Strahlentherapie in der Primärbehandlung des Ewing-Sarkoms und des Reticulosarkoms des Knochens eine wichtige Indikation. Die kombinierte Strahlen- und Chemotherapie ermöglicht jetzt 50–60% 5-Jahre-Überlebensraten. Die Probleme werden diskutiert. Die palliative Strahlentherapie erreicht beim Plasmocytom und bei den Skeletmetastasen bis zu 80% Schmerzfreiheit und Stabilisierung des Knochens bei drohender Frakturgefahr.  相似文献   

6.
BACKGROUND: Treatment of groin defects remains challenging due to their location and origin. Such defects commonly result from resection of tumours but can also occur after surgical or medical therapy. MATERIAL AND METHODS: From 2003 to 2005, 11 patients were treated with groin defects following radiation therapy and resection of lymph node metastasis, primary carcinoma, and sarcoma. Seven patients received wound closure with rectus femoris muscle flaps, and three had vertical rectus abdominis muscle flaps. One patient was amputated at the hip, and the defect was covered with dorsally pedicled muscle and skin flaps. RESULTS: All flaps healed primarily. There were no secondary infections or lymphorrhea. CONCLUSION: The flaps described here are well vascularised standard flaps which are easily harvested with no major donor site morbidity. They provide sufficient coverage for the groin, reduce long-term conservative treatment, hospitalisation, and problems such as scar contracture.  相似文献   

7.
Zusammenfassung Bei Extremitätensarkomen gelten die beiden Grundsätze: 1. Onkologisch radikale Tumorentfernung. 2. Möglichste Erhaltung bzw. Wiederherstellung der Funktion. Die moderne Chemotherapie hat die Prognose mancher Sarkome (z. B. Osteosarkom, Ewingsarkom) deutlich verbessert, so dass auch aufwendige operative Verfahren mit einer langdauernden Rehabilitation gerechtfertigt sind. Knochensarkome treten sehr selten auf. Zur Optimierung der Behandlungsergebnisse ist daher die Errichtung überregionaler interdisziplinärer Behandlungszentren zu fordern.  相似文献   

8.
Zusammenfassung Fehlindikationen und Fehlbehandlungen maligner kindlicher Knochentumoren sind nur dadurch zu vermeiden, daß eine frühzeitige sichere Diagnose durch Röntgenbild und histologischen Befund gestellt wird. Zweifelhafte, atypische Fälle lassen sich am besten durch gemeinsame Beratung von Chirurgen, Röntgenologen und Pathologen klären. Nur so kann man hoffen, daß die schlechte Prognose gebessert wird.
Summary Erroneous indications and erroneous treatment of malignant juvenile bone tumours can only be avoided by making an early definite diagnosis by radiographs and biopsy. Doubtful, atypical cases can best be clarified by joint consultations of the surgeon, radiologist, and pathologist. Only in this manner can it be hoped that the poor prognosis will be improved.
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9.
Zusammenfassung Das interdisziplinäre Vorgehen bei der Therapie der osteogenen Sarkome im nicht metastasierten Stadium läuft heute optimal nach der Reihenfolge: 1. Probebiopsie zur Diagnosesicherung; 2. präoperative cytostatische Polychemotherapie (cyclische Anwendung von Adriamycin, hochdosiertem Methotrexat oder Cis-Platin, BCD = Bleomycin + Cyclophosphamid + Dactinomycin), 3. möglichst extremitätenerhaltende, onkologisch radikale Operation mit histologischer Beurteilung des Effekts der präoperativen Chemotherapie; 4. Weiterführung der präoperativen Chemotherapie als postoperative adjuvante Chemotherapie. Durch dieses kombinierte Vorgehen kann die 5-Jahres-Überlebensrate von früher ca. 20 auf 80'/ heute verbeccert werden  相似文献   

10.
Zusammenfassung Im Erwachsenenalter ereignen sich pathologische Femurfrakturen in erster Linie auf dem Boden von Skeletmetastasen. Im eigenen Krankengut der Jahre 1978 bis 1988 wurden 58 Femurfrakturen bei Skeletmetastasen und fünf bei multifocalem Plasmocytombefall versorgt. Das Durchschnittsalter der Patienten betrug 59,8 Jahre, wobei überwiegend das weibliche Geschlecht betroffen war. Unter den Metastasenfrakturen stellte das Mammacarcinom mit 22 Füllen den häufigsten Primärtumor dar. Bei allen Frakturen kam lediglich eine Versorgung unter palliativen Gesichtspunkten in Frage. Bei Schenkelhalsfrakturen wurde als Operationsverfahren ausschließlich die Resektion mit endoprothetischem Ersatz durchgeführt. Im per- und subtrochanteren Bereich erfolgte überwiegend eine Verbundosteosynthese mit der Kondylenplatte. Auch bei den Schaftfrakturen wurde meist eine Stabilisierung durch Verbundosteosynthesen vorgenommen. In Einzelfüllen kamen intramedullüre Krafttrüger zur Anwendung. In allen Füllen konnte Bewegungsstabilitüt, meist sogar Belastungsstabilitüt erreicht werden. Bei den 43 Patienten, deren Krankheitsverlauf von der Operation bis zum Tod genau rekonstruiert werden konnte, betrug die durchschnittliche Überlebenszeit 7,2 Monate. Sechs Patienten stehen noch im ambulanter Überwachung; die operative Versorgung lag am 31. 12. 1988 durchschnittlich 16 Monate zurück.
Therapy of pathological fractures of the femur caused by malignant tumours and skeletal metastases
Summary In adults pathological fractures of the femur are mostly caused by skeletal metastases. In our own collective of femoral fractures 58 were caused by skeletal metastases and five by multiple myeloma. Average age was 59.8 years, women prevailed. In most of the metastatic fractures breast cancer was found to be the primary tumour. In all cases fracture stabilization as a palliative measure was the only possible therapy. Two patients could not be operated on because of other vital problems. In femoral neck fractures resection and endoprosthesis was the operative measure of choice. The pertrochanteric and subtrochanteric fractures were mostly treated by composites of cement and the 95° condylar-plate. Also in shaft fractures cement-implant composites were performed with straight plates. Rarely, intramedullary nailing was done. Exercising stability could always be achieved, weight-bearing stability in most of the cases. The mean survival time was 7.2 months regarding 43 patients with well documented course. Six patients are controlled regularly, the operative treatment was done on an average 16 months before.
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11.
Ohne ZusammenfassungMit Unterstützung des Hamburger Landesverbandes zur Krebsbekämpfung  相似文献   

12.
Zusammenfassung 160 Publikationen der letzten 10 Jahre wurden mit den eigenen Ergebnissen verglichen. Von 1946–1971 wurden 199 histologisch gesicherte Knochentumoren operiert. 129 gutartigen standen 70 bösartige gegenüber. Die Überlebenszeit dieser 199 Patienten wurde festgestellt. Die Einteilung der Tumoren erfolgte nach dem Vorschlag von Ackerman u. Spjut. Bei Sichtung der Literatur und der eigenen Ergebnisse im Hinblick auf die malignen Tumoren kann folgernd gesagt werden, daß die frühzeitige, ausgiebige Resektionsbehandlung, im Zusammenhang mit der Strahlenbehandlung gute Ergebnisse bringt.  相似文献   

13.
Zusammenfassung Amputation oder Exartikulation sind der sicherste und einfachste Weg, einen malignen Knochentumor weit im Gesunden zu entfernen. Durch die Fortschritte der adjuvanten Chemotherapie und durch die Entwicklung defektüberbrükkender Spezialendoprothesen sind in zunehmendem Maße Resektionsverfahren möglich. Konkurrierende operative Verfahren müssen unter kurativen Gesichtspunkten immer für die radikale Tumorentfernung sprechen.  相似文献   

14.
Zusammenfassung Wegen des hohen Malignitätsgrades der meisten Knochentumoren kommt nur eine frühzeitige, radikale Operation in Frage. Es wird über 41 Kinder im Alter von 0–15 Jahre aus der Chir. Univ. Klinik Frankfurt a. M. berichtet. Davon verstarben 30, bereits im ersten Jahr nach der Behandlung 22; 10 Kinder leben 1–17 Jahre nach der Operation metastasenfrei. Das Schicksal eines Kindes blieb unbekannt.Folgende Behandlungsmethoden wurden durchgeführt: Radikale Operation und Nachbestrahlung (17 Fälle), Überlebenszeit = 45 Monate; Operation unter cytostatischem Schutz, Nachbestrahlung und cytostatischer Intervaltherapie (10 Fälle), Überlebenszeit = 37,5 Monate; Operation mit oder ohne cytostatischem Schutz (7 Fälle), Überlebenszeit = 17,5 Monate; Strahlenbehandlung mit oder ohne Cytostatica (6 Fälle), Überlebenszeit = 5,5 Monate.Die gewonnenen Erfahrungen rechtfertigen bei röntgenologischem Verdacht eines malignen Knochentumors folgendes Vorgehen: Nach kurzer Vorbestrahlung — 2 × 400r innerhalb von 24 Std — offene Knochenbiopsie zur histologischen Sicherung der Diagnose. Bei Fehlen von Metastasen möglichst umgehend und unabhängig vom Geschwulsttyp radikale Operation und Nachbestrahlung. Der Erfolg einer zusätzlichen cytostatischen Therapie ist fragwürdig.
Therapeutic problems encountered with bone tumours in children
Summary In view of the high degree of malignancy of most bone tumours, only early radical surgery can be considered.A report on 41 children aged frrm 0–15 years treated at the surgical Univ. Clinic, Frankfurt a. M. is given. 30 of these died, 22 within a year of the operation. 10 children are still alive, 1–17 years since the operation and free from metastases. The fate of one of the children is not known.The following treatment methods were used: Radical surgery followed by radiation therapy (17 cases), survival rate = 45 months; surgery under cytostatic cover, radiation therapy and cytostatic therapy between X-ray sessions (10 cases), survival rate = 37.5 months; surgery with or without cytostatic cover (7 cases), survival rate = 17.5 months; radiation therapy with or without cytostatic therapy (6 cases), survival rate = 5.5 months.Our experience gained from these cases justifies the following procedure if the X-ray confirms a suspicion of a malignant bone tumour: After a short period of preliminary radiation therapy (2 × 400r within 24 h), open bone biopsy to tonfirm the diagnosis histologically. In the absente of metastases, as soon as possible and irrespective of the type of growth encountered, radical surgery followed by radiation therapy. The advantage of additional cytostatic therapy is questionable.
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15.
Zusammenfassung Es wurde die diagnostische und therapeutische Verschleppungszeit bei 28 primären Knochenmalignomen (1970–1985) analysiert. Sie betrug durchschnittlich 7 Monate. Davon bei 16 Patienten über 4 Monate, 6mal 4–12 und in 6 Fällen über 12 Monate. Ursachen waren neben langer Tolerierung von Beschwerden eine unzureichende klinisch-radiologische Abklärung mit langer Verlaufsbeobachtung und symptomatischer Therapie, sowie eine Fehleinschätzung zufälliger gleichzeitiger Traumen speziell bei jugendlichen Sportlern.  相似文献   

16.
Malignant pleural mesothelioma (MPM) is a rare and aggressive tumor disease, which rapidly leads to death if untreated. In Germany the incidence of newly occurring disease is expected to reach a peak in the coming 5 years. An R0 resection for MPM is technically impossible; therefore, the aim of surgical procedures is to achieve the maximum amount of cytoreduction. There are two established surgical techniques for treatment of MPM, extrapleural pneumonectomy and tumor pleurectomy with decortication. The type and extent of surgery are currently controversially discussed. Within multimodal therapy concepts including cytoreductive surgery, long-term remission is possible in selected patients. When choosing the appropriate surgical therapy the high incidence of recurrence has to be borne in mind.  相似文献   

17.
The increased use of asbestos in Germany in the mid 1970s led occupational physicians, pulmonologists, thoracic surgeons and pathologists to the expectation of an increasing incidence and mortality in patients with pleural mesothelioma up to 2020. Prerequisite for curative surgery is a pathological anatomical tumor diagnosis on the basis of a biopsy and accurate tumor staging. In order to achieve reproducible results in the assessment of malignant pleural diseases, the pathological anatomical diagnosis of malignant pleural mesothelioma should be made according to the guidelines of the international mesothelioma interest group (IMIG). Currently used multimodal thoracic surgery therapeutic concepts present new challenges and problems to the pathological anatomical diagnosis and are discussed in this article.  相似文献   

18.
Zusammenfassung Die Splenektomie bei malignen hämatologischen Erkrankungen kann indiziert sein zur Behebung von Symptomen der Splenomegalie, zum Erzielen einer klaren diagnostischen Grundlage für die weitere Therapieplanung oder zur Verbesserung der Überlebenswahrscheinlichkeit. Diskutiert wird die Indikation im Rahmen lymphound myeloproliferativer Erkrankungen (M. Hodgkin, Non-Hodgkin-Lymphome, Haarzell-Leukämie, CLL, Myelofibrose, CML).  相似文献   

19.
Brachymetatarsia can be congenital, idiopathic or secondary and describes an abnormal shortening of a metatarsal bone. The indications for treatment are not only due to cosmesis. The shortening of a ray changes the biomechanics of the foot and can lead to metatarsalgia. A frequent clinical feature is dorsal dislocation of a toe causing painful shoe conflict and disturbed proprioception. There are three main options for operative correction: lengthening osteotomy, interposition of a tricortical bone and gradual lengthening by callus distraction. While one stage lengthening procedures such as osteotomy and interposition are more appropriate for correction of moderate length deficiencies, the callus distraction method is more suitable for larger elongation. Common to all procedures is a long-term treatment with a high risk of different complications whereby patient compliance can be problematical.  相似文献   

20.

Background

The humeral head fractures are common in patients who suffer from osteoporosis.

Therapy

The indication for surgical or conservative treatment depends on fracture morphology and the patient’s comorbidities. A guideline regarding the therapeutic approach does not exist. Although there are clear indications for surgical therapy, there are also many simple fractures which can be treated conservatively, hence, avoiding the risk of a surgical complication.  相似文献   

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