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1.
2.
E. J. Frink 《Der Anaesthesist》1998,47(1):S33-S36
Sevoflurane degrades in CO2 absorbents to produce compound A, which may have hepatotoxic potential in humans. Several recent studies in human volunteers have been performed to evaluate this potential. Three studies have evaluated sevoflurane administered to volunteers using a 3% concentration for 8?h duration at approximately 2?L/min flow rate. The initial investigation found high excretion of protein, glucose and renal tubular enzymes in the urine of the volunteers receiving sevoflurane. Subsequent investigations using identical protocols found more minor or absent changes in excretion of these markers. One additional investigation in volunteers studied 3% sevoflurane anesthesia for 4?h duration using a low-flow (1?L/min) technique. No significant excretion of protein, glucose or renal enzymes was observed. Application of these results to clinical practice must be interpreted in light of the experimental nature of the anesthetic administration. Although some controversy remains, these data, combined with results of recent studies in surgical patients, suggest that renal function following modest duration low-flow sevoflurane anesthesia is similar to that following isoflurane anesthesia. 相似文献
3.
C. Hirschnitz Prof. P. E. Ochsner 《European journal of trauma and emergency surgery》1996,22(2):57-73
Fat embolism is since many decades a known and feared complication of fracture of long bones, polytrauma and also in endoprosthetic surgery. During this literature study old and actual experiences about fat embolism, in reference to pathophysiology and diagnosis, were summarized, the actual state of knowledge defined and also different possibilities of reducing fat embolism risks presented and evaluated. In order to estimate the clinical importance of fat embolism, 106 cases of fat embolism (51 clinical and 55 death cases) after hip and knee endoprosthesis were obtained from the literature and retrospectively compared with the results obtained by our own patients. Within a period of 10 years there were in Kantonsspital Liestal 834 primary hip prosthesis and 235 revisions, with 3 deaths. In none of the cases, fat embolism could be shown. Seven patients had respiratory complications after operation, but in only 2 cases the suspicion of fat embolism could not be excluded with certainty. Only 1 case out of 6 patients who had to stay in the intensive care unit after the operation could possibly be connected with intraoperative liberation of fat. At the end of this study simple and clinical proven methods are suggested, which can be helpful to reduce the risks of fat embolism. 相似文献
4.
Zusammenfassung. Hyponatri?mien k?nnen mit einer hohen Letalit?t assoziiert sein. Aus diesem Grund wurden im Zeitraum von einem Jahr alle
allgemeinchirurgischen Patienten, die l?nger als 8 Std auf der Intensivstation lagen (n = 237), prospektiv erfa?t. 6,3 % der Patienten entwickelten relevante Hyponatri?mien. Diese bestanden im Mittel 1,2 Tage.
Die niedrigste Natriumserumkonzentration betrug 121 mmol/l. Die Gruppe der auff?lligen Patienten wurde einem Normalkollektiv
von 222 Patienten gegenübergestellt, deren Natriumwerte sich ausschlie?lich zwischen 135 und 147 mmol/l bewegten: Dabei fanden
sich unter den hyponatri?mischen Patienten mehr Frauen (73 vs. 43 %), mehr Patienten mit Ascites (40 vs. 4,5 %), mehr Alkoholiker
(27 vs. 10 %), l?ngere Liege- und Beatmungszeiten und eine schlechtere respiratorische Gesamtsituation. In der Regel sind
Hyponatri?mien Ausdruck hypovol?mischer Zust?nde, wobei Diuretica h?ufig beteiligt sind. Eine klinische Konsequenz wurde bei
keinem der Patienten beobachtet.
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5.
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6.
Doz. Dr. S. Pechlaner 《European Surgery》1997,29(4):172-176
Zusammenfassung
Grundlagen: Die überstreckungsverletzung des Handgelenkes wird, wenn radiologisch keine Frakturen nachgewiesen werden k?nnen, oft bagatellisiert.
Prim?r als „Distorsion“ des Handgelenkes abgetan, erweist sie sich im weiteren Verlauf h?ufig als „okkulte“ Fraktur oder als
karpale Bandverletzung, die letztlich zur karpalen Gefügest?rung und somit zu einem sehr schwer zu behandelnden Sp?tschaden
führt.
Methodik: An 130 Pr?paraten wurde eine überstreckungsverletzung simuliert. Die radiologischen Ver?nderungen w?hrend des Versuches wurden
mittels zweier R?ntgenbildverst?rker aufgezeichnet, die Pr?parate nach Druckentlastung auf Verletzungen des radiokarpalen
und interkarpalen Bandapparates, des Discus ulnocarpalis und auf Sch?den der Membrana interossea sowie der Sehnen pr?paratorisch
untersucht. 20 Pr?parate wurden unter Kompression tiefgefroren und in dieser Position mit dem Kryotom nachKathrein Serienschnitte angefertigt.
Ergebnisse: Ein erster Versuchsablauf hat gezeigt, da? bei Kompression mit überstreckung des Handgelenkes und Blockierung des proximalen
Radioulnargelenkes Frakturen im Unterarmbereich entstehen. Zur Erzeugung distaler Radiusfraktur ist die freie Beweglichkeit
beider Radioulnargelenke notwendig.
Durch den identen Untersuchungsablauf lie?en sich einerseits isolierte L?sionen des radiokarpalen und interkarpalen Bandapparates
und des Diskus, isolierte Frakturen der Karpalia und des distalen Radius sowie auch Kombinationsverletzungen erzeugen. Durch
die überstreckung des Handgelenkes kam es sowohl zu dorsalen als auch zu zentralen und palmaren Frakturformen des distalen
Radius.
Schlu?folgerungen: Die karpalen Begleitverletzungen sowie die Stauchungsh?hle nach distalen Radiusfrakturen erweisen sich als wesentliche Probleme
bei der Behandlung handgelenksnaher Speichenbrüche. Diskutiert werden m?gliche Ursachen der karpalen Bandverletzungen und
der Verletzungsmechanismus distaler Radiusfrakturen.
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7.
Priv.-Doz. Dr. J. Spitz C. Becker K. Tittel H. Weigand 《European journal of trauma and emergency surgery》1992,18(3):133-147
The provision of care to polytraumatised patients is a particular diagnostic and therapeutic challenge. The examination data of 162 polytraumatised patients were retrospectively investigated to determine the diagnostic gain provided by skeletal scintigraphy with99mTc-HMDP. It was found that every fresh fracture (with the exception of fractures to the skull) led to a scintigraphically clearly demonstrable remodelling reaction within ten to 14 days. The timing of the examination was of decisive importance for the information yield. Not until about the tenth to 12th day did also those fractures that showed a delayed uptake show adequately signal-intensive areas of uptake in the scintigram. Typical examples were additional fractures of the spine and pelvis in patients immobilised by fractures of the limbs. At this time, with the aim of skeletal scintigraphy, an additional fracture was found in half of all patients, and was subsequently verified radiologically. Additional diagnostic information is independent of the ability of the patient to cooperate. This was of particular importance in the case of the very severely injured and old patients. Skeletal scintigraphy can be empolyed with equal efficacy to reliably exclude bone injuries. Thus, skletal scintigraphy if of particular significance in the determination of the extent of bone injury in polytraumatised patients. This applies in particular to the preparation of an expertise. Thus, as in the case of staging of malignomas, the additional performance of bone scanning twelve to 14 days after traumatisation should form part of routine care offered to polytraumatised patients. 相似文献
8.
Introduction
The objective of the examination was to quantify the acromioclavicular joint (ACJ) angles in the light of different X-ray projection methods in correlation to age and gender, to ACJ gap width and to acromiohumeral distance (AHD) under clinical aspects.Materials and methods
The cohort consisted of 300 patients (114 female and 186 male, average age 61 years) and ACJ angles as well as the ACJ gap width and AHD were determined on standardized radiological projection methods.Results
The ACJ angle amounted to an average of 20.36° (±?9.8°) in the Zanca view. With increasing age the mean angle showed a decrease to an average of 17.00° (±?11.5°) in the group of patients aged 81–90 years. The ratio between the ACJ angle and gap width showed a significant decrease of gap width at shallow ACJ angles and the AHD decreased with increasing age without correlation to the ACJ angle.Conclusions
The findings showed a projection-related shallower ACJ angle in conventional a.p. projection compared to the Zanca view independent of gender and 50 % of the cohort showed an ACJ angle of more than 20°. This is of relevance for both injections and ACJ resections. 相似文献9.
G. Meiser K. Meissner 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1986,368(3):197-207
Zusammenfassung Anhand einer prospektiven, auslesefreien Serie von 22 Patienten mit perforierten Ulcera im Gastroduodenalbereich verweisen wir auf die begrenzte diagnostische Aussagekraft einfacher anamnestischer, klinischer und radiologischer Daten. Lediglich bei acht Patienten (36%) ergaben sich wesentliche Indizien aus Krankengeschichte und Aufnahmebefund. Bei 16 Patienten (73%) verriet die Thoraxübersichtsaufnahme durch Nachweis einer subphrenischen Luftsichel eine Perforation im Magen-Darm-Trakt. Die Ultraschalluntersuchung wird als bedeutungsvolle Ergänzungsmethode vor allem in der diagnostischen Abklärung radiologisch negativer Ulcusperforationen vorgestellt und diskutiert. Dabei werden die sonographisch faßbare flüssigkeitsbedingte Magendistension sowie das Magenwandödem als unspezifische Kriterien gewertet. Der Objektivierung einer pathologischen Magenkokarde kommt bei gleichzeitigem Nachweis freier Luft und/oder extraluminärer Ingesta sowie freier echoloser Transsudatflüssigkeit pathognomonische Beweiskraft zu. Selbige Ultraschallkriterien erlaubten im einschlägigen Krankengut bei 16 Patienten (73%) eine definitive Diagnose und erfaßte 4 Patienten mit negativem Röntgen. Die kombinierte Analyse radiologischer und sonographischer Befunde führte somit bei 20 Patienten (91 %) unverzüglich zur korrekten Diagnose.
Perforated peptic ulcer: Diagnosis and assessment by sonography
Summary In a prospective unselected series of 22 patients with perforated gastroduodenal ulcers the diagnostic efficacy of clinical and radiologic data was modest. In eight patients only (36%), clinical data yielded sufficient evidence; in 16 patients (73%), plain X-ray demonstrated subphrenic gas. Sonography was proven to be a major advance, especially rewarding in the diagnosis of perforations with negative plain X-ray. Gastric distention and stomach wall edema are unspecifc sonographic criteria, whereas objectivation of a pathologic stomach cockade in the presence of free gas, extraluminary ingesta or echofree fluid in the peritoneal cavity are pathognomonic data. These criteria yielded a definite diagnosis in 16 patients (73%) including four patients with negative X-ray. The combined analysis of radiologic and sonographic findings yielded an immediate correct diagnosis in 20 patients (91%).相似文献
10.
R. Daigeler S. Rapp H. Loeweneck H. Bohmert 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1986,369(1):863-864
Zusammenfassung Die Brustrekonstruktion mit dem oberen Rectuslappen basiert auf der Blutversorgung durch Hautäste der A. epigastrica superior. Eine Lappennekrose von unterschiedlichem Ausmaß mußten wir bei 8 von 26 Patienten beobachten. Wir führten daher erneut Dissektions- und Perfusionsversuche an frischen und fixierten Leichen durch. 1 bis 3 Hautäste mit einem mittleren Lumen von 0,5 mm konnten in allen Fällen nachgewiesen werden. Eine Ausdehnung von 8–21 cm (durchschn. 13,5 cm) nach lateral ließ sich darstellen. Die klinischen Untersuchungen ergaben ein hohes Risiko für Lappennekrosen bei bestrahlten Patientinnen und solchen mit simultaner Prothesenimplantation. 相似文献
11.
The treatment of irreparable or partial reparable rotator cuff tendon tears is still discussed controversially. Depending on patient- and pathology-specific factors, conservative as well as different surgical treatment options exist. Superior capsular reconstruction (SCR) using an autograft or allograft represents a relatively novel surgical technique. However, the ideal indication for this procedure is still under debate. This review article provides an overview about the current literature concerning indications and early clinical and structural results of SCR. 相似文献
12.
Zwissler B 《Der Anaesthesist》2005,54(4):301-302
13.
D. Schwender S. Klasing M. Daunderer C. Madler E. Pöppel K. Peter 《Der Anaesthesist》1995,44(11):743-754
The possibility that a patient during general anaesthesia is aware of the operation going on and aware of severe pain that might be remembered postoperatively must be very alarming to patients and anaesthetists alike. Furthermore, there is experimental evidence showing that conscious recall of intraoperative events is only the tip of an iceberg; it seems very probable that there is even a higher incidence of unconscious perception during general anaesthesia. Therefore, the following stages of intraoperative awareness must be distinguished: (1) conscious awareness with explicit recall and with severe pain; (2) conscious awareness with explicit recall but no complaints of pain; (3) conscious awareness without explicit recall and possible implicit recall; (4) subconscious awareness without explicit recall and possible implicit recall; (5) no awareness. The incidence of conscious awareness with explicit recall and severe pain has been estimated at less frequent than 1/3000 general anaesthetics. Conscious awareness with explicit recall but no complaints of pain has been reported in the literature with an incidence of 0.5–2%. With 7–72%, conscious awareness without explicit recall and possible implicit recall shows a very wide range of variation and its occurrence probably depends on the anaesthetic drugs used. Subconscious awareness with possible implicit recall has an incidence of up to 80%, but there are many methodological problems in demonstrating implicit memory of intraoperative events. Reports of intraoperative awareness do not come exclusively from cardiac surgery and obstetrics, but also from all other operative specialities. Postoperatively, patients who experienced intraoperative awareness may develop a so-called post-traumatic stress syndrome. Symptoms involve re-experiencing the event awake or in dreams, sleep disturbances, depression, avoidance of stimuli associated with the event. The probability of the development of the post-traumatic stress syndrome seems to coincide with the experience of severe pain. When a patient complains of intraoperative awareness postoperatively the anaesthesiologist should discuss the event frankly with the patient. When the symptoms of the post-traumatic stress syndrome persist a psychotherapy should follow. Causes for intraoperative awareness may be: equipment failure, too-light anaesthesia, e.g. for a caesarean section or for emergency surgery in severely injured or polytraumatized patients, during cardiac surgery, bronchoscopy or difficult intubation. There is interindividual variability in anaesthetic effect; for example, chronic drug or alcohol abuse or overweight may make increased anaesthetic doses necessary. They are at risk for intraoperative awareness. Some general anaesthetics or anaesthetic procedures, e.g. the combination of a relaxant and N2O, opioid mono-anaesthetics, or opioids combined with benzodiazepines, seem to involve a higher risk of intraoperative awareness than do volatile anaesthetics. The bases of litigation are medical malpractice, breach of contract by the anaesthesiologist or lack of informed consent from the patient. Therefore, patients who are at risk of intraoperative awareness should be given detailed information on this special risk before the operation. 相似文献
14.
Dr. med. Hans Debrunner Dr. med. Leo Frosch Hans Debrunner 《Archives of orthopaedic and trauma surgery》1925,24(2-4):261-297
Ohne Zusammenfassung
Mit 16 Abbildungen im Text. 相似文献
15.
Dr. med. Hans Debrunner Dr. med. Leo Frosch 《Archives of orthopaedic and trauma surgery》1924,23(1):10-37
Ohne Zusammenfassung
Mit 21 Abbildungen im Text. 相似文献
16.
17.
18.
D. Gebauer G. Blümel F. Lechner 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1979,349(1):327-330
Zusammenfassung Aufgrund intensiver medizintechnischer Forschung wurden umfangreiche Verbesserungen im Bereich der Hüftendoprothetik erzielt. Die Hauptrückschläge und die heute üblichen Teststadien vor Verwendung neuer Materialien wurden dargestellt. Durch Schadensanalysen aseptisch gelockerter Totalendoprothesen mit Hilfe eines Reibsimulators wurde festgestellt, daß die beim Gehen auftretenden Scherkräfte der Implantat-Knochengrenze nur unwesentlich an der Lockerung der Pfanne beteiligt sind. Berechnungen mit einem mathematischen Ersatzmodell zeigten, daß die Lockerung wesentlich wahrscheinlicher durch singuläre Extrembelastungen eingeleitet wird. 相似文献
19.
Bei 5–10 % aller an Mammacarcinom erkrankten Frauen ist die Erkrankung auf eine genetische Disposition zurückzuführen. Innerhalb der letzten 10 Jahre sind die wichtigsten disponierenden Gene für Mammacarcinom, BRCA1 und BRCA2, identifiziert worden. Beide Gene sind Tumorsuppressorgene, deren Funktion bislang noch nicht vollst?ndig aufgekl?rt ist. Die Gendiagnostik von BRCA1 und BRCA2 bildet die Grundlage, das Erkrankungsrisiko für Frauen aus Risikofamilien mit Mammacarcinom zu bestimmen und wird wichtige Informationen zur Pr?vention und Behandlung von erblichem Mammacarcinom geben. 相似文献
20.
Multiple organ failure (MOV) still represents the leading medical and economical problem in the care of the critically ill surgical patient. Although the incidence of MOF has tended to decrease over the last several years reflecting improved surgical and supportive therapy in the ICU, prognosis still remains serious when MOF develops. MOF seems to reflect a dysregulation of host-defence systems, such as innate immune, coagulation and complement systems, which are likely to reflect a more general dysregulation of cellular and subcellular functions, such as signal transduction and stress gene expression. Besides complexity and redundancy of the mediator systems involved, their beneficial local reparative as opposed to detrimental systemic effects may have contributed to the dissappointing results of anti-mediator strategies in the treatment of MOF and sepsis. Although treatment of the underlying disease remains the cornerstone of the care of the critically ill patient to prevent MOF, recent results indicating a decreased mortality in severely septic patients receiving activated protein C as a supportive treatment suggest that modulation of the mediator cascades of sepsis and MOF remains a generally promising therapeutic strategy. 相似文献