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Zusammenfassung Hintergrund:  Suprasell?re Germinome sind seltene Keimzelltumoren, die haupts?chlich bei Kindern und Jugendlichen auftreten und sich typischerweise mit endokrinen St?rungen und/oder Kompressionserscheinungen manifestieren. Patienten und Methodik:  Bei sieben Patienten (sechs m?nnlich, einer weiblich) wurden die zur Diagnose führenden klinischen und hormonellen Befunde sowie der Langzeitverlauf nach Operation bzw. Radio-/Chemotherapie untersucht. Ergebnisse:  Das mittlere Alter bei Diagnose betrug 19,7 Jahre (Bereich 15–32 Jahre). Als Erstsymptome zeigten sich ein Diabetes insipidus (drei Patienten), ein Libidoverlust (zwei Patienten), eine Pseudopubertas praecox (ein Patient) und ein Wachstumsstopp (ein Patient). Die zur Diagnose führenden Symptome waren hingegen Sehst?rungen (fünf Patienten), Pseudopubertas tarda (ein Patient) und Hypogonadismus (ein Patient). Alle Patienten erhielten eine transkranielle Bestrahlung mit 40–54 Gy, in einem Fall wurde eine Radiochemotherapie mit Cisplatin, Etoposid und Ifosfamid (PEI) durchgeführt. Die Patienten wurden im Mittel über 14,6 Jahre (7–27 Jahre) nachbeobachtet. Bei zwei Patienten traten Rezidive auf (intrakranial bzw. pulmonal). Nach Therapie bestanden bei allen Patienten ein Panhypopituitarismus und ein Diabetes insipidus. Bei zwei Patienten kam es zur Erblindung, bei zwei weiteren zu einer einseitigen Amaurosis. Bei einem weiteren Patienten traten eine fokale Epilepsie und eine persistierende kognitive Funktionseinschr?nkung auf. Eine soziale Integration mit Ausübung einer beruflichen T?tigkeit gelang in einem Fall. Im weiteren Verlauf verstarben zwei Patienten an einem Rezidiv bzw. an einer dekompensierten Leberzirrhose bei starker Leberverfettung. Schlussfolgerung:  Suprasell?re Germinome verursachen frühzeitig endokrine Symptome, jedoch führen meist erst die in sp?teren Tumorstadien entstehenden Sehst?rungen zur Diagnosestellung. Auch bei erfolgreicher Therapie ist der Langzeitverlauf durch einen substitutionspflichtigen Panhypopituitarismus, Diabetes insipidus und teilweise durch okul?re bzw. zerebrale Defekte gekennzeichnet.   相似文献   

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Background

Patients with chronic non-cancer pain not only show reduced quality of life, but also chronic morbidity and increased mortality. However, little is known about prevalence and type of abnormal electrocardiogram (ECG) recordings in these individuals.

Material and methods

A total of 100?consecutive patients (≥?18 years) with chronic (≥?3 months) non-cancer pain were examined prospectively using ECG recordings and a questionnaire [German Pain Society (DGSS); further questions]. Data were collected at the first and next two follow-up outpatients’ clinic appointments.

Results

Participation rate was 98%. Of all patients, 26% had an abnormal ECG, while 5% of these patients had an abnormal ECG first at the follow-up when consuming a different analgesic regimen. Findings were QTc prolongation (16%), ventricular block (7%), artrioventricular block (6%), and atrial fibrillation (4%).

Conclusion

The prevalence of abnormal ECG recordings should be considered in the pain management of these patients. General ECG screening in this population should be discussed. Future studies should examine a larger population to identify potential risk factors (e.g., medication).  相似文献   

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Zusammenfassung. qHintergrund: Die Lebensqualität bei Patienten mit obstruktivem Schlafapnoesyndrom (OSAS) vor und unter Therapie ist im Hinblick auf Langzeiteffekte bislang nur wenig untersucht. qPatienten und Methodik: In der vorliegenden Studie wurde die Veränderung der Lebensqualität mit Hilfe der Visuellen Analogskala (VAS) Lebensqualität, des Nottingham Health Profile (NHP) und des Quality of Life Index (QL-Index) bei 85 Patienten mit polysomnographisch gesichertem OSAS erfasst. Verglichen wurden die Ergebnisse der dauerhaften Therapieanwender (n = 66) mit denen der Studienteilnehmer (n = 19), die zum Zeitpunkt der Kontrolluntersuchung die Continuous-Positive-Airway-Pressure-(CPAP-)Therapie abgebrochen hatten. qErgebnisse: Sowohl die VAS (vor CPAP 56,9 - 27,0, unter CPAP 67,2 - 21,8 mm; p = 0,027) als auch die Dimensionen "Energieverlust" (vor CPAP 44,2 - 39,5, unter CPAP 25,0 - 34,2 Punkte; p < 0,001), "Emotionale Reaktion" (vor CPAP 24,7 - 22,5, unter CPAP 11,8 - 18,8 Punkte; p < 0,001) und "Schlafprobleme" (vor CPAP 32,0 - 30,0, unter CPAP 21,5 - 27,2 Punkte; p = 0,005) des NHP zeigten nach einer Beobachtungszeit von 16 - 9 Monaten eine signifikante Besserung der Lebensqualität in der Gruppe der Therapieanwender. Für die Therapieabbrecher ergaben sich hingegen in sämtlichen verwendeten Instrumenten keine signifikanten Veränderungen. Eine Korrelation zwischen der durchschnittlichen nächtlichen Nutzungsdauer (Maskenstunden) und der Verbesserung der Lebensqualität fand sich nicht. qSchlussfolgerung: Möglicherweise ist schon eine scheinbar suboptimale Nutzung des CPAP-Gerätes ausreichend. Da nicht alle Instrumente bzw. deren Dimensionen zur Erfassung der Lebensqualität bei Patienten mit OSAS geeignet sind, ist die Entwicklung deutschsprachiger, krankheitsspezifischer Instrumente notwendig. Abstract. qBackground: Only poor data regarding changes in quality of life in patients with obstructive sleep apnea syndrome (OSAS) under continuous positive airway pressure (CPAP) therapy concerning long-term effects are available. qPatients and Methods: In this study, 85 patients were evaluated before and under CPAP therapy using the Visual Analog Scale (VAS) Quality of Life, the Nottingham Health Profile (NHP), and the Quality of Life Index (QL-Index). The results of patients with continuous usage of CPAP (n = 66) were compared with a control group of patients who discontinued CPAP therapy (n = 19). qResults: VAS (before CPAP 56.9 - 27.0, under CPAP 67.2 - 21.8 mm; p = 0.027) as well as the NHP dimensions "Energy" (before CPAP 44.2 - 39.5, under CPAP 25.0 - 34.2 points; p < 0.001), "Emotional reactions" (before CPAP 24.7 - 22.5, under CPAP 11.8 - 18.8 points; p < 0,001), and "Sleep problems" (before CPAP 32.0 + 30.0, under CPAP 21.5 + 27.2 points; p = 0.005) showed a significant improvement after 16 - 9-month follow-up. In the control group, none of the instruments displayed a significant change. A correlation between CPAP compliance (mask hours) and changes in quality of life was not detected. qConclusion: Thus, even suboptimal CPAP usage might bring benefit regarding quality of life. As not all health-related instruments or dimensions were able to display the effects on quality of life, there is a need to translate and validate disease-specific instruments into the German language.  相似文献   

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BACKGROUND: Studies concerning comorbidity in patients with chronic low back pain and its correlation to the stage of chronification are rare. METHODS: This case-control study (matched-pair analysis) examines the number and specificity of comorbidity as well as the extent of disability due to comorbidity in 51 patients with chronic low back pain compared to age- and sex-matched control persons. Moreover, the correlation of comorbidity and the stage of chronification was analysed in these patients. RESULTS: Patients with chronic low back pain had significantly more comorbidities and a higher disability due to comorbidity compared to the control persons. The higher the stage of chronification according to the Mainz Pain Staging System (MPSS) the higher was the number of comorbidities. CONCLUSION: Comorbidity should be given due consideration when evaluating diagnosis, therapy, prognosis and therapy outcome in patients with chronic low back pain.  相似文献   

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Zusammenfassung □ patienten und Methode  In einem l?ndlichen Gebiet ohne spezialisierte Betreuung wurde die Behandlungsqualit?t von insulinbehandelten Patienten mit Diabetes mellitus im Alter zwischen 16 und 60 Jahren untersucht. Bei 81% der in diesem Gebiet lebenden Patienten (Typ-1/Typ-2-Diabetes mellitus: n=25/33) wurden die Parameter der Behandlungsqualit?t sowie die Inzidenz von Akutkomplikationen (schwere Hypoglyk?mien mit erforderlicher intraven?ser Glucosegabe, Glukagoninjektion, Ketoazidose mit Krankenhauseinweisung) erfa?t. Alle Patienten wurden auf Folgekrankheiten (Retinopathie, Nephropathie, Amputationen) untersucht. 76% der Patienten mit Typ-1-Diabetes und 91% der Patienten mit Typ-2-Diabetes füllten standardisierte Frageb?gen zur Erfassung der Lebensqualit?t und Behandlungszufriedenheit aus. □ Ergebnisse  Das HbA1c der Patienten mit Typ-1-Diabetes mellitus betrug 9,38±1,6%, das der Patienten mit Typ-2-Diabetes 9,53±1,91%. Keiner der untersuchten Patienten befand sich in spezialisierter Betreuung. Das Therapieziel eines HbA1c-Wertes unter 7,2% hatten lediglich 4% der Patienten mit Typ-1- und 12% der Patienten mit Typ-2-Diabetes erreicht. In der multivariaten Analyse war bei Patienten mit Typ-1-Diabetes der wichtigste mit dem HbA1c assoziierte Faktor weibliches Geschlecht (R-squared=0,27, c=0,38, p=0,059), bei Patienten mit Typ-2-Diabetes war es die Anzahl der Insulininjektionen pro Tag (R-squared=0,37, c=0,19, p=0,0096). Alle anderen in das Modell einbezogenen Faktoren (Diabetesdauer, Insulinmenge/kg K?rpergewicht, H?ufigkeit von Blut- und Uringlucoseselbstkontrollen/Woche, Body-mass-Index, Schulbildung) zeigten keine signifikanten Assoziationen. Die Lebensqualit?t der untersuchten Patienten war gut und vergleichbar der Lebensqualit?t in anderen Untersuchungen. □ Schlu?folgerung  Da in anderen populationsbezogenen Untersuchungen eine bessere Stoffwechselqualit?t bei Patienten belegt werden konnte, die sich in spezialisierter Betreuung befanden und an strukturierten Schulungs- und Behandlungsprogrammen für Patienten mit Diabetes mellitus und Insulintherapie teilgenommen hatten, mu? dies und die (Mit-)Betreuung durch einen spezialisierten Arzt/Diabetologen gefordert werden.   相似文献   

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Background

The purpose of the study was to present a reliable instrument with easy application to assess the outcome and improvement of therapy in patients with radicular symptoms of the lumbar spine.

Methods

Data from patients who underwent microdiscectomy because of lumbar radicular symptoms were collected and analyzed and interviews were performed using the well-known North American Spine Society (NASS) lumbar spine questionnaire (17?items) before and after the intervention. In addition patient data including comorbidities were collected. By calculating effect size (ES) and standardized response mean (SRM) for each item of the questionnaire, the questions with the highest change before and after the intervention could be selected.

Results

A total of 139 patients undergoing microdiscectomy for lumbar radicular symptoms due to a disc herniation were included in the analysis. Concerning the three dimensions pain, neurological symptoms and impairment of activities in daily life, the questions with best predictive value (high ES and SRM) were selected. According to their clinical relevance eight questions of the NASS questionnaire were finally selected for the short form.

Conclusion

This short, significant and easy to use questionnaire is in our opinion a useful instrument to assess the course of patients with radicular back pain and especially to measure and monitor the outcome of therapeutic interventions, in addition to conventional clinical diagnostics and examinations. This novel instrument could be a useful tool for improving quality assurance in conventional and interventional pain management of these patients.  相似文献   

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Chronic pain is one of the most reported health problems in patients suffering from spinal cord injuries and is described by the patients as one of the most burdensome sequelae of paraplegia. Various types of pain, such as nociceptive, neuropathic and other types of pain can occur. In addition, multiple pathophysiological mechanisms based on the biopsychosocial pain model play a role in the origins of the pain. These aspects necessitate a multimodal pain management approach in this patient group. This article presents an overview of the occurrence, importance and pathophysiology of chronic pain following spinal cord injury as well as diagnostic and therapeutic approaches.  相似文献   

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Zusammenfassung. Hintergrund und Ziel:   Die ambulante Versorgung von Patienten mit einer koronaren Herzkrankheit (KHK) sollte neben der Diagnostik vor allem die medikamentöse Therapie und Prävention gewährleisten. Ziel dieser Studie war die Erhebung der Versorgungsqualität im medikamentösen und präventiven Bereich bei Patienten mit einer KHK. Patienten und Methodik:   Die prospektive Untersuchung wurde von März 1999 bis Februar 2002 am Universitätsklinikum Bergmannsheil, Bochum, durchgeführt. Eingeschlossen wurden 300 konsekutive Patienten mit der Einweisungsdiagnose KHK ohne Herzinfarkt und Koronarangiographie in der Vergangenheit. Diagnostik und Therapie richteten sich nach den aktuellen Leitlinien. 248 Patienten (82,7%), 116 davon mit einer angiographisch nachgewiesenen KHK, wurden nach 1 Jahr erneut untersucht. Ergebnisse:   Bei der Abschlussuntersuchung erhielten nur noch 70,9% der Patienten mit einer KHK einen -Blocker und 83,6% einen Thrombozytenaggregationshemmer. Der Bodymass-Index, der Anteil übergewichtiger Patienten und der HbA1c bei Diabetikern änderten sich im Verlauf der Untersuchung nicht. Nach 1 Jahr hatten 48,0% der Patienten einen systolischen Blutdruck > 139 mmHg, 22,6% einen diastolischen Wert > 89 mmHg. Bei der Nachkontrolle lag der LDL-Wert in 57,0% der Fälle oberhalb der empfohlenen Zielbereiche. Der hohe Anteil inadäquat therapierter Patienten war sowohl in der Gruppe der Patienten mit wie ohne KHK nachweisbar. Schlussfolgerung:   Die medikamentöse Therapie und die primär- wie sekundärpräventiven Maßnahmen der beobachteten Patienten waren mangelhaft. Es zeigten sich deutliche Defizite in der Versorgungsqualität dieser Patienten. Offensichtlich mangelt es nicht an der Verfügbarkeit evaluierter, effektiver und effizienter Maßnahmen, sondern an deren Umsetzung in die Praxis. Ärztlicherseits sollten Bemühungen zur Implementierung der vorhandenen evidenzbasierten Leitlinien verstärkt werden.  相似文献   

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Background

Patients with somatoform pain disorders (SPD) frequently display reduced quality of life (QoL) and increased levels of alexithymia. This study investigated the association of QoL and alexithymia in a sample of SPD.

Patients and methods

Fifty-one patients with SPD (average time since onset: 11.6 years) were assessed in terms of alexithymia (TAS-20), QoL (WHOQOL-BREF), psychological distress and somatisation (SCL-90-R), and depression (MADRS).

Results

In SPD patients a significant negative correlation was observed between QoL and alexithymia, particularly the psychological domain of QoL and the TAS-20 total score (r=–.63, p<.001). The TAS-20 subscale “Difficulty Describing Feelings” was revealed to be a significant predictor of the psychological domain of QoL (β=–.34, p<.01), even after controlling for depression, somatisation and gender.

Conclusion

Patients with SPD show a remarkably reduced QoL and alexithymia appears to play a significant role for low QoL. Clinicians need to pay careful attention to alexithymia with regard to diagnosis and treatment planning in SPD patients.  相似文献   

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The relationship of patients' pain with emotions and irrational attitudes were reported. The subjects were 128 patients with rheumatoid arthritis (RA). The assessment instruments were the Situation-Reaction Questionnaire (SRQ) and the Irrational Attitudes Questionnaire (IAQ). Pain experience was measured by a pain-attribute scale and a visual analog scale, and reported pain behavior by two scales for assessing avoidance and activity in pain situations. The medical control variables were morning stiffness and two indexes of process activity and joint inflammation. Hierarchical regression analyses showed (after the inclusion of medical variables) that affect scales (depression, anxiety, aggression) contribute significantly to the explanation of the variation of pain experience (adjective scale: 3%) and reported pain behavior (avoidance: 11%, activity: 6%). When disease activity and emotions were held constant, the IAQ explained a further 11-14% of pain experience and pain behavior. On the other hand, when medical variables and irrational attitudes were controlled, emotions showed no common variation to pain. According to our results, cognitive concepts seem to be more powerful for explaining pain experience and pain behavior than affective constructions. Implications for the study and the practice of psychological pain treatment are discussed.  相似文献   

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Background

The incidence of rheumathoid arthritis (RA) is 3 times higher for women as compared to men. Within 10 years some 40–50 % of the patients lose the ability to work and life expectancy is reduced by approximately 10 years. Patients often show cervical spine involvement in particular at the atlantoaxial joint, which can result in instability of the cervical spine.

Methods

An x-ray of the cervical spine including dynamic images is the most important follow-up examination. Any widening of the ventral atlantodental interval >?3 mm is pathological. Computed tomography (CT) scans can detect bony erosions or fractures and magnetic resonance imaging (MRI) can detect possible pannus formation and myelopathy.

Results

Of the patients suffering from RA 40 % showed cervical spine involvement. Unspecific symptoms may be neck pain, sense of instability, radicular symptoms, vertebrobasilar insufficiency or bulbar symptoms.

Conclusions

Patients without neurological deficits are treated with anti-inflammatory medication and immobilization but those with deficits or instability need spinal surgery. Regular follow-up including cervical spine evaluation is mandatory.  相似文献   

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Background

The so-called high hip dislocation is one of the typical complications of infantile cerebral palsy (ICP) in childhood. Due to the luxation the global functional ability of the hip is decreased. However, these patients suffer from severe pain of the hip joint. The operative treatment of hip dislocation in cases of ICP is controversially discussed.

Patients and methods

This study aimed to evaluate the clinical outcome of different operative procedures in cases of hip dislocation and ICP. A total of 111 patients with ICP and hip dislocation were treated operatively in our institution from 1967 to 1999. Forty-four patients underwent resection of the femoral head or angulation osteotomy of the femur (group 1). Ninety-six patients were treated by reconstructive surgery (osteotomy of the pelvis or the femur, group 2).

Results

Group 1: 74 vs 80% of the patients showed good clinical results; 66% of the patients had a reduction in pain perception. Nine patients (20%) suffered from a complication. Group 2: 43% of the patients were able to be transferred postoperatively and 14% could walk without any help. Complications were observed in eight patients (8%).  相似文献   

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Background

The aim of this study was to examine postural control in patients with chronic non-specific low back pain (CNRS). Furthermore the influence of visual information (eyes open versus eyes closed) was analyzed.

Material and methods

A total of 8?patients with CNRS and 12?healthy control subjects were examined. Surface electromyography (SEMG) recordings were made from 5?trunk and 5?lower limb muscles as well as one hip muscle during application of distal lateral perturbation.

Results

Healthy controls (mean?±?standard deviation: 96.42±64.77???V) showed a significantly higher maximum amplitude of the gluteus medius muscle in comparison to patients with CNRS (56.29±39.63???V). Furthermore activation of several lower limb muscles was found to be dependent on visual information.

Conclusion

Patients showed an altered reflex response of the gluteus medius muscle which could be associated with reduced hip stability.  相似文献   

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Background

Patients?? readiness to behavioural changes according to the transtheoretical model (TTM) and criteria of treatment outcome are positively associated and have in part already been confirmed. For a stable effect of therapeutic treatment, patients?? readiness to change seems indispensable for an independent and active pain management. Thus, in addition to an enhanced quality of life, increasing patients?? motivation is a declared objective of the treatment at Dresden??s Comprehensive Pain Center. In this study, it was examined how the readiness to change develops in the course of and during the 2?years following the multimodal treatment program. Furthermore, associations between outcome criteria of the treatment and patients?? readiness to change were explored.

Materials and methods

The database constitutes 169?patients who took part in a 4-week interdisciplinary, partially residential pain treatment. Beside the Freiburg Pain Stages questionnaire (??Frieburger Fragebogen ?C Stadien der Bew?ltigung chronischer Schmerzen??, FF-STABS), a comprehensive pain diagnostic inventory including the Pain Disability Index (PDI), the SF-36 questionnaire, and the Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) was completed at six different time points (beginning of treatment, end of treatment, booster session after 10?weeks, after 6, 12, and 24?months). The statistical analyses were performed with SPSS 16.0 including nonparametric analyses and variance analyses.

Results

Significant differences in the level of readiness to change between the beginning of treatment and all follow-up measures were observed. The average patients?? readiness to change was still higher after 2 years than at the first measurement. However, a differentiated consideration revealed a small portion of patients who showed no change or even a reduction of motivation. After an additional week (booster session), the stages of readiness to change remained stable, irrespective of the direction of the previous change. Regarding therapeutic outcome, significant short- and long-term improvements were evident. For single outcome parameters, positive associations with the stages of readiness to change were found.

Conclusion

The results indicate that the outpatient pain management program favorably affects patients?? motivation and general quality of life. This effect also seems to be stable over a long period of time. As not all patients show an improvement in stage of readiness to change, the question arises whether the reason of the differences might lie within the patients?? and whether specific interventions for motivation might be useful to enhance motivation before starting treatment.  相似文献   

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