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Dual antiplatelet therapy with low-dose acetylsalicylic acid (ASA) and an inhibitor of the P2Y12 adenosine diphosphate (ADP) receptor is the standard treatment for patients presenting with acute coronary syndrome (ACS) or undergoing elective coronary interventions according to the current guidelines published by the European Society of Cardiology (ESC). New generation P2Y12 inhibitors, such as prasugrel and ticagrelor exert stronger and more consistent inhibition of the P2Y12 receptor. In clinical studies enrolling patients with ACS these drugs decreased the incidence of ischemic events compared to the standard therapy with clopidogrel and ASA; however, this beneficial effect was associated with an increase in bleeding events. Alternative therapeutic approaches via addition of drugs with different modes of action showed an overall reduction of ischemic events but also failed to uncouple this beneficial effect from an increased bleeding risk.  相似文献   

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Zusammenfassung Die Häufigkeit mehrfacher primärer Carcinome schwankt nach den großen Statistiken der Literatur zwischen etwa 1 und 5%, was offenbar durch die nicht unanfechtbar sicheren Kriterien des Primären und die demgemäß verschiedene Bewertung durch den Untersucher zu erklären ist. Aufschlußreicher als Allgemeinstatistiken erscheinen solche auf bestimmte Organsysteme bezogene, wobei der Darmtrakt einen bevorzugten Sitz multipler Primärcarcinome darstellt. In einem eigenen Fall mit 4 metachron innerhalb eine Zeitraumes von 23 Jahren aufgetretenen, so gut wie sicher primären Dickdarmkrebsen bei einem im 62. Lebensjahr an Pneumonie verstorbenen Patienten war eine starke familiäre Belastung mit Krebs des Verdauungstraktes nachweisbar. Eine Evidenzhaltung der Darmkrebsoperierten zur frühzeitigen Erfassung eines zweiten Primärtumors erscheint empfehlenswert.  相似文献   

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The aim of quality management in rheumatology is to improve care and outcome in patients with rheumatic diseases. This can be achieved by means of prospective long-term observation of the patient with regular documentation of clinical, radiological, biochemical and functional data using certain validated scoring methods (DAS, radiological score, ADL score Hanover or Health assessment questionnaire, SF36, etc.). Long-term observation and documentation including radiographs have been performed in the rheumatology hospital in Ratingen for 20 years without even knowing the term quality management. Quality management in a hospital for rheumatic diseases begins with certain structural prerequisites: possibility of direct admission of a patient to the hospital by the family physician, outpatient clinic to investigate and to follow patients over a long period of time, multidisciplinary team with specialists in rheumatology, orthopedic surgery, physiotherapy, ergotherapy, special care, psychological, and social services, close cooperation with specialists in neurology, dermatology, ophthalmology, etc., department of radiology, special laboratory, facilities for internal diagnostic and treatment. The hospital needs a training program for the qualification of rheumatologists and orthopaedic surgeons. The hospital staff should closely cooperate with the doctors in private practice who admit patients and should continuously support patient organizations. The quality of outcome is influenced by the process quality which depends on the following factors: selection, training and motivation of the hospital staff; supervision of clinical assessment and documentation by senior physicians, daily x-ray demonstrations and case reports, interdisciplinary case demonstrations at least every week in addition to daily consultation, team reports, regular education including review of actual literature for physicians, education programs exchanging knowledge with physiotherapists and nurses, and regular education programs for patients. Process quality can only be achieved by an interdisciplinary approach and regular communication between all participants including the patient, whose opinion must be noted and regarded. As far as possible, the same doctor who treats the patient in the hospital should follow her/him in the outpatient clinic. The quality of outcome can be improved by regular reinvestigation of the patient with control of medication, side effects, efficacy, documentation of clinical, biochemical, radiological, and functional data. Decisions for further treatment have to be based on these follow-up data. A standardized follow up and documentation system for all rheumatology units with prompt feedback could definitely improve the quality of rheumatologic care in Germany.  相似文献   

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Ohne ZusammenfassungMit 5 Textabbildungen.  相似文献   

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Background

Several studies have identified moderate reliability and validity for the Mini-Mental State Examination (MMSE). Some researchers showed the superiority of other dementia screening tests over the MMSE considering the test quality criteria. The aim of this study was the evaluation of MMSE, especially in the area of geriatrics.

Patients and methods

MMSE and DemTect were carried out with 154 geriatric patients: 71 persons without cognitive impairment and 83 persons without delirium showed cognitive impairments as revealed by the DemTect. In addition, we also applied the Clock-Drawing-Test (CDT), Reisberg-Scale, Geriatric Depression-Scale (GDS, 15-item version) and the Confusion-Assessment-Method (CAM).

Results

According to the multitrait?multimethod approach, MMSE’s convergent and divergent validity is similar to that of the DemTect. Both tests correlate only moderately with Spearman (r?=?0.609) and revealed similar results for dementia in 57.1?% of the patients. MMSE showed low reliability and moderate reliability (Cronbach’s α?=?0.82) when ten items with low discriminatory power were excluded from the total test score. Difficulty of all items is only moderate (p?=?0.86) and only eight items of the MMSE showed good test difficulty.

Conclusion

All in all, DemTect and MMSE are not interchangeable. The MMSE estimates the average cognitive impairment of patients as considerably less pronounced than the DemTect. MMSE is, thus, not an instrument that would be recommended for the identification of mild cognitive impairment. In this case, tests with higher reliability and validity should be used.  相似文献   

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Zusammenfassung Chronischer bzw. wiederholter Stre? kann eine Sch?digung von Neuronen insbesondere im Hippocampus bewirken, wobei das Ausma? der Sch?digung bei verschiedenen Spezies unterschiedlich ist. Nach Sapolski besteht ein Zusammenhang zwischen hippocampaler Degeneration, gest?rter Feedback-Reaktion und Glucocorticoid-Hypersekretion. Es sollte deshalb bei m?nnlichen Wistar-Ratten zweier Altersgruppen (5–6 bzw. 17–24 Monate) geprüft werden, inwieweit die zellul?re Signalübertragung im Gerhirn über die Glucocorticoidrezeptoren (GR) im Alter ver?ndert ist und welche zytoplasmatischen Faktoren/Modulatoren daran beteiligt sind. Die Bindung von 3H-Dexamethason an zytosolische GR sowie die Transformation, Translokation und Kernbindung von GR-Komplexen (GRK) wurden vor und nach physiologischem Stre? untersucht. In parallelen Inkubationsans?tzen wurde der Einflu? der zytoplasmatischen Modulatoren ASTP1) und HSP 701), die aus Hirnzytosol isoliert und gereinigt wurden, sowie von exogener PK C1) getestet. W?hrend alte Kontrolltiere eine h?here zytosolische Konzentration von freien GR als junge aufwiesen, war diese 60 min nach Stre? nur bei alten Tieren signifikant gegenüber den Kontrollen vermindert. Der an Zellkerne gebundene, transformierte GRK-Anteil war vor und nach Stre? bei alten Tieren etwas niedriger als bei jungen. Zugabe von ASTP bzw. HSP 70 bei der W?rmetransformation der GRK erh?hte die Kernbindung leicht, jedoch bei gleichzeitiger Zugabe von PK C signifikant in beiden Altersgruppen. Bei Stre?tieren war die GRK-Kernbindung gegenüber Kontrollen signifikant in beiden Gruppen erh?ht, nach simultaner PK-C-Zugabe bei jungen Tieren sogar auf das Doppelte der Ausgangswerte. Gereinigter ASTP, isoliert aus dem Hirnzytosol junger Ratten, zeigte einen signifikant h?heren 32P-Einbau nach Phosphorylierung in vitro als ASTP der alten Tiere. Die verminderte Phosphorylierung von ASTP k?nnte neben einer eingeschr?nkten Expression von HSP 70 und einer verminderten PK-C-Aktivit?t eine m?gliche Ursache für die verz?gerte Transformation/Translokation und verminderte Kernbindung der GRK im alten Rattenhirn sein. Eingegangen: 30. Januar 1999, Akzeptiert: 9. Februar 1999  相似文献   

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Zusammenfassung Kurze Erwähnung zweier Fälle von primärem Nebenhodentumor. Ein dritter, etwas ausführlicher beschriebener Fall von Adeonofibromyom bei einem 72jährigen Mann zeigt große Ählichkeit mit einem Fall vonSakaguchi.Mit 1 Textabbildung  相似文献   

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