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1.
Summary Fifteen strains ofEnterococcus faecalis, all clinical blood culture isolates from patients with endocarditis, were studied by kill-kinetic experiments using penicillin G, ampicillin and amoxicillin alone and in combination with tobramycin. The median minimal inhibitory concentrations (MIC), were penicillin 4 mg/l, ampicillin 2 mg/l, amoxicillin 2 mg/l and tobramycin 32 mg/l. Equipotent doses of the antibiotics (1/2 × MIC, 1 × MIC and 4 × MIC) were used in the kill-kinetic studies. Synergism was studied using a combination of 1/2 × MIC of the beta-lactam antibiotic and 8 mg/l of tobramycin. The bactericidal activity did not exceed 10+3 cfu/ml at 5 hours for any single compound. After 5 h all three beta-lactam antibiotics in combination with tobramycin resulted in synergism, i.e. more than one hundredfold reduction of colony forming units (cfu) as compared to the most active single agent. Amoxicillin had a significantly higher bactericidal potential than ampicillin or penicillin both alone and in combination with tobramycin. The clinical significance of these findings warrants further studiesin vivo.
Bakterizider Effekt von Penicillin, Ampicillin und Amoxicillin allein und in Kombination mit Tobramycin gegen Enterococcus faecalis in Studien zur Abtötungskinetik
Zusammenfassung 15 Stämme vonEnterococcus faecalis, alles klinische Isolate aus Blutkulturen von Patienten mit Endokarditis, wurden in Experimenten zur Abtötungskinetik mit Penicillin G, Ampicillin and Amoxicillin allein und in Kombination mit Tobramycin untersucht. Die minimalen Hemmstoffkonzentrationen waren für Penicillin 4 mg/l, für Ampicillin 2 mg/l, für Amoxicillin 2 mg/l und für Tobramycin 32 mg/l. In den Experimenten zur Abtötungskinetik wurden äquipotente Dosen der Antibiotika 1/2 × MHK, 1 × MHK, 4 × MHK) verwendet. Synergismusstudien wurden mit einer Kombination des -Laktamantibiotikums bei 1/2 × MHK und Tobramycin in einer Konzentration von 8 mg/l durchgeführt. Die bakterizide Aktivität eines jeden Kombinationspartners war nicht höher als 10+3 KBE/ml zur Stunde 5. Nach fünf Stunden fand sich bei allen drei -Laktamantibiotika eine synergistische Wirkung mit Tobramycin, d. h. eine mehr als 100fache Verminderung der Koloniebildnerzahlen im Vergleich zu der wirksamsten Substanz allein. Amoxicillin zeigte eine signifikant höhere bakterizide Wirkung als Ampicillin oder Penicillin und zwar sowohl allein als auch in Kombination mit Tobramycin. Die klinische Bedeutung dieser Befunde muß inIn-vivo-Studien weiter untersucht werden.
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2.
Summary The minimal inhibitory concentration (MIC) and minimal bactericidal concentration (MBC) of cefaclor were compared with those of cephalexin, cephradine, cefadroxil, cefatrizine, and ampicillin for 50 strains ofHaemophilus influenzae. The activity of cefaclor and cefatrizine was 8–16 times higher than that of the other cephalosporins and 1/8 that of ampicillin. Cross-resistance between ampicillin and the cephalosporins tested was observed for one strain which did not produce beta-lactamase. No cross-resistance was found for beta-lactamase-producing strains. The killing kinetics of 4 mg/l cefaclor did not differ in two ampicillin-sensitive strains and one beta-lactamase-producing strain which was slightly resistant to ampicillin. The survival rate varied from 10% to 1% after six to seven hours.
In-vitro-Aktivität von Cefaclor gegenüber Haemophilus influenzae; Vergleich von Cephalexin Cephradin, Cefadroxil, Cefatrizin und Ampicillin
Zusammenfassung Für 50 Stämme vonHaemophilus influenzae wurden die minimale Hemmkonzentration (MHK) und minimale bakterizide Konzentration (MBK) von Cefaclor mit der von Cephalexin, Cephradin, Cefadroxil, Cefatrizin und Ampicillin verglichen. Die Aktivität von Cefaclor und Cefatrizin war 8–16 mal stärker als die der anderen Cephalosporine und betrug 1/8 der des Ampicillins. Parallelresistenz zwischen Ampicillin und den Cephalosporinen wurde bei Beta-Laktamase-bildenden Stämmen nicht beobachtet, jedoch bei einem Stamm, der keine Beta-Laktamase produzierte. Die Absterbekinetik mit 4 mg/l Cefaclor zeigte keine Unterschiede zwischen zwei ampicillinempfindlichen Stämmen und einem Beta-Laktamase-bildenden, schwach ampicillin-resistenten Stamm. Die überlebensraten nach 6–7 Std. betrugen zwischen 10 und 1 Prozent.
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3.
Summary In this study, we compared the activity of pefloxacin, enoxacin and ciprofloxacin against 269 enteropathogenic strains (Campylobacter jejuni, enteropathogenicEscherichia coli, Salmonella typhi, Shigella spp.,Vibrio cholerae andYersinia enterocolitica) with that of rosoxacin, flumequin, nifuroxazide, erythromycin, chloramphenicol, ampicillin, cefotaxime, tetracycline, amikacin, netilmicin, sulfamethoxazole, trimethoprim and co-trimoxazole. Pefloxacin, enoxacin and ciprofloxacin were always among the most active compounds. Furthermore, resistant strains or strains with elevated MIC values were not found. The MIC90 value for these three compouds was 0.25 mg/l, except forC. jejuni where it was 0.3 mg/l and 1.4 mg/l for pefloxacin and enoxacin, respectively.
Vergleichsstudie zur Untersuchung der Aktivität von Pefloxacin, Enoxacin, Ciprofloxacin und 13 anderen antimikrobiellen Substanzen gegen enteropathogene Mikroorganismen
Zusammenfassung In der vorliegenden Studie wurde die Aktivität von Pefloxacin, Enoxacin und Ciprofloxacin gegen 269 enteropathogene Stämme (Campylobacter jejuni, enteropathogeneEscherichia coli, Salmonella typhi, Shigella spp.,Vibrio cholerae undYersinia enterocolitica) mit der Aktivität von Rosoxacin, Flumequin, Nitrofurazid, Erythromycin, Chloramphenicol, Ampicillin, Cefotaxim, Tetracyclin, Amikacin, Netilmicin, Sulfamethoxazol, Trimethoprim und Co-trimoxazol verglichen. Pefloxacin, Enoxacin und Ciprofloxacin waren immer unter den aktivsten Substanzen. Außerdem wurden keine resistenten Stämme oder Stämme mit erhöhten MHK-Werten gefunden. Mit Ausnahme vonC. jejuni lagen die MHK-Werte dieser drei Verbindungen für alle getesteten Stämme bei 0,25 mg/l. Die MHK-Werte von Pefloxacin und Enoxacin fürC. jejuni betrugen 0,3 mg/l bzw. 1,4 mg/l.
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4.
In a multicentric study comparing oral single-dose therapy of fosfomycin trometamol (3 g as fosfomycin) versus co-trimoxazole (1.92 g) or ofloxacin (200 mg) as many as possible of the pathogens were sent to and analysed in a central laboratory. The pathogens were identified and minimal inhibitory concentrations (MIC) of fosfomycin, trimethoprim alone and in combination with sulfamethoxazole, ofloxacin, ampicillin, amoxicillin combined with clavulanic acid, and cephadroxil were determined. The eradication of pathogens (cfu <>3/ml at one week after single-dose therapy) was analysed according to species and MIC of the antibiotic used. Urine cultures of 349 patients were analysed.Escherichia coli was the predominating species followed by staphylococci andProteus mirabilis. Enterococci were mostly found in mixed culture. Baseline pathogens of monoinfections were eradicated in 87.1%, in 88.9% and in 86.4% of 284 patients treated with fosfomycin trometamol, co-trimoxazole and ofloxacin, respectively. The MICs of the five antibacterial agents and the two antibiotic combinations for 253 baseline pathogens showed that of theE. coli strains none was resistant to ofloxacin, three (MIC=128 mg/l) were resistant to fosfomycin, 3.6% to co-trimoxazole, 6.2% to trimethoprim, 8.8% to ampicillin, and 5.7% to amoxicillin/clavulanic acid. The eradication rates according to the MICs of the corresponding drugs showed equally good eradication rates for fosfomycin up to an MIC of 64 mg/l. Above this level two out of three strains were also eradicated by fosfomycin trometamol. For co-trimoxazole and ofloxacin no intermediately sensitive or resistant strains were found. Within the range of MICs found there were equally good eradication rates for both antibacterial agents. It was concluded that fosfomycin trometamol, ofloxacin and trimethoprim plus sulfamethoxazole can be used as first line antibiotics for single-dose therapy of acute uncomplicated UTI in female patients.In einer multizentrischen Studie, bei der die orale Einzeittherapie von Fosfomycin Trometamol (3 g als Fosfomycin) mit der von Co-trimoxazol (1,92 g) oder Ofloxacin (200 mg) verglichen wurde, wurden so viele Erreger wie möglich zur Auswertung an ein Zentrallabor geschickt. Die Erreger wurden identifiziert und ihre Empfindlichkeit als minimale Hemmkonzentration (MHK) von Fosfomycin, Trimethoprim allein oder in Kombination mit Sulfamethoxazol, Ofloxacin, Ampicillin, Amoxicillin in Kombination mit Clavulansäure und Cephadroxil bestimmt. Die Elimination (Urinkeimzahl <>3/ml eine Woche nach Einzeittherapie) der ursprünglichen Erreger wurde entsprechend der Species und der MHK des verabreichten Antibiotikums analysiert. Insgesamt wurden die Urinkulturen von 349 Patientinnen ausgewertet.Escherichia coli war die häufigste Species, gefolgt von Staphylokokken undProteus mirabilis. Enterokokken fanden sich meistens nur in Mischkulturen. Bei den 284 Patientinnen, die eine Monoinfektion aufwiesen, wurden die ursprünglichen Erreger bei 87,1% durch Fosfomycin Trometamol, bei 88,9% durch Co-trimoxazol und bei 86,4% durch Ofloxacin eliminiert. Die MHK der fünf Antibiotika und der zwei Kombinationen ergaben bei den 253 getesteten Erregern, daß keinE. coli- Stamm gegen Ofloxacin resistent war. Drei Stämme (MHK=128 mg/l) waren gegen Fosfomycin, 3,6% gegen Co-trimoxazol, 6,2% gegen Trimethoprim, 8,8% gegen Ampicillin und 5,7% gegen Amoxicillin/Clavulansäure resistent. Die Eliminationsraten in Korrelation zu den MHK des verabreichten Antibiotikums waren nach Gabe von Fosfomycin Trometamol bis zu einer MHK von 64 mg/l gleich gut. Bei höheren MHK wurden noch zwei von drei Stämmen durch Fosfomycin Trometamol eliminiert. Für Co-trimoxazol und für Ofloxacin standen keine intermediären oder resistenten Stämme für die Auswertung der Korrelation zur Verfügung. Innherhalb der MHK-Bereiche waren die Eliminationsraten für beide Antibiotika gleich gut. Aus der Studie ergibt sich, daß Fosfomycin Trometamol, Ofloxacin und Co-trimoxazol als Antibiotika der ersten Wahl für die Einzeittherapie der akuten unkomplizierten Harnwegsinfektion bei Frauen eingesetzt werden können.  相似文献   

5.
Summary Forty-one patients with either complicated or uncomplicated urinary tract infections were treated with co-trimazine tablets (410 mg sulphadiazine, 90 mg trimethoprim). Ten were given one tablet once daily, ten were given two tablets once daily and 21 were given one tablet twice daily. 88% were cured. The results were independent of the dosage interval, but depended on the type of infection. Eight patients suffered a reinfection. Two of the sevenE. coli strains isolated were resistant to sulphadiazine and one was resistant to sulphadiazine and trimethoprim. TwoCitrobacter freundii strains were resistant to sulphadiazine and trimethoprim. There was a relapse in five cases in which all isolates were sensitive to sulphadiazine and trimethoprim. There were no subjective side-effects. Eosinophilia was observed in two patients and transitory leucopenia in another two. One case of eosinophilia and one case of transitory leucopenia could possibly be related to the medication.
Untersuchung zur Wirksamkeit und Verträglichkeit von Co-trimazin bei Harnwegsinfektionen in ein- oder zweimal täglicher Verabreichung
Zusammenfassung Einundvierzig Patienten mit sowohl unkomplizierten als auch komplizierten Harnwegsinfektionen wurden mit Co-trimazin Tabletten (410 mg Sulphadiazin, 90 mg Trimethoprim) behandelt, und zwar zehn mit einer, zehn mit zwei Tabletten einmal täglich und 21 mit einer Tablette zweimal täglich. Die Heilungsrate betrug insgesamt 88%. Das Ergebnis war unabhängig vom Dosierungsintervall, hing aber von der Art der Infektion ab. Bei acht Patienten kam es zur Reinfektion, zwei der sieben isoliertenE. coli Stämme waren resistent gegen Sulphadiazin, einer resistent gegen Sulphadiazin und Trimethoprim. ZweiCitrobacter freundii Stämme waren resistent gegen Sulphadiazin und Trimethoprim. Bei fünf Fällen trat ein Rezidiv mit demselben Stamm auf, alle Isolate waren gegenüber Sulphadiazin und Trimethoprim empfindlich. Subjektive Nebenwirkungen traten nicht auf; in je zwei Fällen wurde eine Eosinophilie und eine passagere Leukopenie beobachtet, von denen je eine mit der Medikation in Zusammenhang stehen könnte.
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6.
F. Daschner 《Infection》1976,4(Z4):S331-S336
Mittels der checkerboard dilution technique wurde die Kombinationswirkung der neuen Ureidopenicilline — Azlocillin und Mezlocillin — mit Sisomicin im Vergleich zu Carbenicillin-Gentamicin und Carbenicillin-Sisomicin in bakteriostatischen (MHK) und bakteriziden (MBK) Konzentrationsbereichen auf je 20 verschiedene Stämme von Pseudomonas aeruginosa (Phagentypen), indol-positive Proteus spp., Klebsiella pneumoniae (Serotypen) und Serratia marcescens (Bacteriocintypen) getestet. Bei Pseudomonas und Klebsiella waren bezüglich der MHK und MBK Azlocillin und Mezlocillin, bei Proteus und Serratia Mezlocillin dem Carbenicillin überlegen. Im Bereich der MHK wurden durchschnittlich mindestens die Hälfte aller getesteten Stämme additiv, partiell synergistisch oder synergistisch von der Kombination der Ureidopenicilline mit Sisomicin gehemmt, im Bereich der MBK trat ein derart positiver Kombinationseffekt bei fast allen Stämmen auf.  相似文献   

7.
Summary In anin vitro study 246 clinical isolates of erythromycin-resistant staphylococci from six hospitals in Austria were investigated for susceptibility to josamycin and other, newer macrolide antibiotics, e.g. roxithromycin and clarithromycin. 71 strains ofStaphylococcus aureus showed an MIC 4 mg/l and 100 strains ofS. aureus showed an MIC 256 mg/l. In addition, 25 strains of coagulase-negative staphylococci resistant to erythromycin at an MIC of 4 mg/l were investigated. At an MIC of 2 mg/l 57% of the erythromycin-resistant strains ofS. aureus were inhibited by josamycin, 25% by clarithromycin and 11.6% by roxithromycin. At an MIC of 2 mg/l 13.3% of erythromycin-resistant coagulase-negative staphylococci were inhibited by josamycin, 10.7% by clarithromycin and 9.3% by roxithromycin. This study suggests that josamycin is still activein vitro against more than 50% of erythromycin-resistant strains ofS. aureus. This drug is also more active than roxithromycin and clarithromycin against erythromycin-resistantS. aureus.
Antimikrobielle Wirksamkeit von Josamycin gegen erythromycinresistente Staphylokokken im Vergleich mit Roxithromycin und Clarithromycin
Zusammenfassung In einerin vitro Studie wurden 246 klinische Isolate von erythromycinresistenten Staphylokokken aus sechs Spitälern in Österreich auf Empfindlichkeit gegen Josamycin und gegen andere, neurere Makrolidantibiotika wie z. B. Roxithromycin und Clarithromycin untersucht. 71Staphylococcus aureus-Stämme zeigten eine MHK von 4 mg/l und 100S. aureus-Stämme zeigten eine MHK von 256 mg/l. Weiters wurden 25 Stämme koagulasenegativer Staphylokokken untersucht, die bei einer MHK 4 mg/l erythromycin-resistent waren. Bei einer MHK von 2 mg/l wurden 57% der erythromycin-resistenten Stämme vonS. aureus durch Josamycin inhibiert, 25% durch Clarithromycin und 11,6% durch Roxithromycin. Bei einer MHK von 2 mg/l wurden 13,3% der erythromycinresistenten koagulase-negativen Staphylokokken durch Josamycin inhibiert, 10,7% durch Clarithromycin und 9,3% durch Roxithromycin. Diese Studie zeigt, daß Josamycinin vitro noch immer gegen mehr als 50% der erythromycinresistenten Stämme vonS. aureus wirksam ist. Es ist auch wirksamer gegen erythromycinresistente Stämme vonS. aureus als Roxithromycin und Clarithromycin.


Supported by Biochemie GmbH  相似文献   

8.
Summary Cefpodoxime, the deesterified part of the orally available cefpodoxime proxetil, is active against mostEnterobacteriaceae with MIC50 of 0.06 to 2 mg/l. OnlyEnterobacter cloacae andCitrobacter freundii strains show MIC50 of 4 mg/l. Coagulase negative staphylococci have a MIC50 of 2, whileStaphylococcus aureus strains have a MIC of 4 mg/l. In comparison to other orally available cephalosporins cefpodoxime is slightly less active than cefixime and cefotiam against gram-negative bacteria but more active than cefuroxime, cefaclor, and cephalexin. Against staphylococci the activity of cefpodoxime is comparable to that of cefotiam and cefuroxime and superior to cefaclor and cephalexin, while cefixime does not have sufficient activity against these species. Like all cephalosporins cefpodoxime has no activity against enterococci.
In-vitro-Aktivität von Cefpodoxim und zehn anderen Cephalosporinen gegen grampositive Kokken, Enterobacteriaceae und Pseudomonas aeruginosa einschließlich -Laktamase-Bildnern
Zusammenfassung Cefpodoxim entsteht durch Spaltung des Esters aus dem resorbierbaren Cefpodoxim-Proxetil und ist gegen die meistenEnterobacteriaceae mit MHK50-Werten von 0,06 bis 2 mg/l aktiv. Nur Stämme vonEnterobacter cloacae undCitrobacter freundii zeigen MHK50-Werte von 4 mg/l. Coagulase negative Staphylokokken haben eine MHK50 von 2, währendStaphylococcus aureus-Stämme eine MHK von 4 mg/l aufweisen. Im Vergleich mit anderen oral verfügbaren Cephalosporinen ist Cefpodoxim gegen gramnegative Bakterien etwas weniger aktiv als Cefixim und Cefotiam, aber aktiver als Cefuroxim, Cefaclor und Cephalexin. Gegen Staphylokokken ist die Aktivität von Cefpodoxim mit der von Cefotiam und Cefuroxim vergleichbar und der von Cefaclor und Cephalexin überlegen, während Cefixim keine ausreichende Aktivität gegen diese Spezies hat. Wie alle Cephalosporine weist Cefpodoxim keine Aktivität gegen Enterokokken auf.
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9.
Summary One hundred seventy-five clinical isolates ofHaemophilus influenzae (including 74 -lactamaseproducing strains) were examined for susceptibility to ampicillin, cefonicid, cefamandole, cefuroxime and cefotaxime. Cefonicid and cefamandole exhibited similar activity against ampicillin-susceptible strains (MIC90 = 0.2 mg/l for both antibiotics); cefuroxime was slightly less active (MIC90 = 0.01 mg/l). However, cefonicid, cefuroxime and cefotaxime were all more active against -lactamase-producingH. influenzae than cefamandole (MIC90 = 1.0 mg/l for cefonicid, MIC90 = 2.0 mg/l for cefuroxime, MIC90 = 0.01 mg/l for cefotaxime, MIC90 = 5.0 mg/l for cefamandole). One hundred twenty-five of the 175 isolates were also tested for susceptibility to cefonicid and cefamandole by disc diffusion technique and a plot of zone diameter vs. MIC was analyzed for the -lactamase-producing strains.
In vitro-Aktivität von Cephalosporinen der zweiten und dritten Generation gegen Ampicillin-empfindliche und -resistente Stämme von Haemophilus influenzae
Zusammenfassung 175 klinische Isolate vonHaemophilus influenzae (einschließlich 74 -Laktamase bildenden Stämmen) wurden auf ihre Empfindlichkeit gegen Ampicillin, Cefonicid, Cefamandol, Cefuroxim und Cefotaxim untersucht. Die Aktivität gegen Ampicillin-empfindliche Stämme war bei Cefonicid und Cefamandol ähnlich (MHK für beide Antibiotika 0,2 mg/l); Cefuroxim zeigte etwas geringere Aktivität (MHK 1,0 mg/l); die Wirksamkeit von Cefotaxim war signifikant stärker (MHK90 0,01 mg/l). Gegen -Laktamase bildendeH. influenzae waren dagegen Cefonizid, Cefuroxim und Cefotaxim dem Cefamandol überlegen (MHK90-Werte für Cefonizid 1,0 mg/l; für Cefuroxim 2,0 mg/l; für Cefotaxim 0,01 mg/l und für Cefamandol 5,0 mg/l). Bei 125 der 175 Isolate wurde die Empfindlichkeit gegen Cefonizid und Cefamandol auch im Blättchendiffusionstest bestimmt und für die -Laktamase-Bildner wurde die Kurve für die Hemmhofdurchmesser gegenüber den MHK-Werten analysiert.
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10.
Summary Susceptibilityin vitro of 179 staphylococcal strains from 107 cystic fibrosis patients against 31 antibiotics indicates that only teicoplanin, vancomycin and netilmicin were active against all strains. The use of betalactam antibiotics is impaired by 11.7% of methicillin-resistant strains. The bactericidal kinetics of cephalexin and flucloxacillin as determined in a pharmacody-namic model demonstrates the killing of strains resistant to cephalexin (MIC 8 mg/l to 32 mg/l) by flucloxacillin. For the rational selection of antistaphylococcal antibiotics for cystic fibrosis patients, both the MIC of the isolates and the concentration of the antibotics in cystic fibrosis patients have to be considered.
Rationale Auswahl von Antibiotika für Therapie und Prophylaxe von Staphylokokkeninfektionen bei Mukoviszidose
Zusammenfassung Staphylococcus aureus-Stämme aus 107 Patienten mit Mukoviszidose wurden auf ihre Empfindlichkeit gegenüber 31 Antibiotika untersucht. Lediglich Teicoplanin, Vancomycin und Netilmicin erwiesen sich als aktiv gegenüber allen 179 Stämmen. Die therapeutischen Perspektiven der -Laktam-Antibiotika werden insbesondere durch Methicillinre-sistenz eingeschränkt (11,7% derS. aureus Stämme). Im pharmakodynamischen Modell wurden cephalexinresistente Stämme (MHK 8 mg/l bis 32 mg/l) durch Flucloxacillin abgetötet. Eine rationale Therapie oder Prophylaxe von Infektionen mitS. aureus bei Mukoviszidosepatienten macht für die Mehrzahl der Antibiotika eine Resistenzbestimmung erforderlich. Zusätzlich sind die erreichbaren Konzentrationen am Infektionsort unter den besonderen pharmakokinetischen Gegebenheiten bei Mukoviszidose zu berücksichtigen.


Supported by Merrell Dow Pharma GmbH, Rüsselsheim, FR Germany.

The other two articles of this symposium will appear as originalia probably in the next issue.  相似文献   

11.
D. Greenwood  R. Edwards  J. Brown  P. Ridout 《Infection》1992,20(Z4):S302-S304
Five hundred urinary pathogens, collected from patients of general practitioners and hospital in-patients, were identified and tested for susceptibility to fosfomycin, ampicillin, cephalexin, nalidixic acid, nitrofurantoin, trimethoprim and sulfamethoxazole. Overall, 83% of the isolates were sensitive to fosfomycin, comprising 89% of the out-patient strains and 77% of the in-patient isolates. This degree of sensitivity was similar to that of cephalexin, nalidixic acid and trimethoprim, but higher than that observed with ampicillin, nitrofurantoin and sulfamethoxazole. Fosfomycin generally showed a broad spectrum of activity, but was less active than some other compounds againstKlebsiella spp. and streptococci. More than 70% of strains resistant to ampicillin, sulfamethoxazole or trimethoprim were sensitive to fosfomycin indicating that cross resistance is not presently a problem.500 Isolate von ambulanten oder stationären Patienten mit Harnwegsinfektionen wurden auf ihre Empfindlichkeit gegenüber Fosfomycin, Ampicillin, Cephalexin, Nalidixinsäure, Nitrofurantoin, Trimethoprim und Sulfamethoxazol geprüft. Insgesamt waren 83% der Isolate gegen Fosfomycin empfindlich, darunter 89% der Isolate von ambulanten und 77% der Isolate von stationären Patienten. Im Vergleich zu Cephalexin, Nalidixinsäure und Trimethoprim war die Empfindlichkeit gegenüber Fosfomycin ähnlich, der von Ampicillin, Nitrofurantoin und Sulfamethoxazol aber überlegen. Insgesamt wies Fosfomycin ein breites Wirkungsspektrum auf; gegenKlebsiella spp. und Streptokokken waren jedoch einige der anderen Substanzen wirksamer. Mehr als 70% der gegen Ampicillin, Sulfamethoxazol und Trimethoprim resistenten Stämme waren gegen Fosfomycin empfindlich. Man kann folglich davon ausgehen, daß derzeit keine Probleme durch Kreuzresistenzen zu befürchten sind.  相似文献   

12.
Summary Thein vitro antibacterial activity of fosfomycin was compared to that of oxacillin, cefazolin, ceftriaxone and vancomycin against isolates ofStaphylococcus aureus from patients treated at the University of Vienna General Hospital. Of 211 strains, 104 were methicillin-susceptible and 107 were methicillin-resistant. Fosfomycin inhibited over 90% of the strains at concentrations of 64 mg/l, independent of methicillin susceptibility or resistance. The minimal bactericidal concentrations (MBC) were one dilution above the minimal inhibitory concentrations (MIC). Vancomycin showed activity similar to fosfomycin while other -lactam antibiotics such as oxacillin, cefazolin and ceftriaxone were inactive against methicillin-resistantS. aureus. Fosfomycin at a high dosage seems to be a potential drug for the treatment of infections due to methicillin-resistantS. aureus.
In vitro-Aktivität von Fosfomycin gegen Methicillin-empfindliche und Methicillin-resistente Stämme von Staphylococcus aureus
Zusammenfassung Die antibakterielle Aktivität von Fosfomycin gegenStaphylococcus aureus wurde mit der von Oxacillin, Cefazolin, Ceftriaxon und Vancomycin verglichen. Von 211 klinischen Isolaten aus dem Bereiche der Universitätskliniken in Wien waren 107 Methicillin-resistent. Mehr als 90 Prozent der untersuchten Stämme wurden durch 64 mg/l Fosfomycin gehemmt, unabhängig davon, ob die Stämme Methicillin-empfindlich oder -resistent waren. Die minimalen bakteriziden Konzentrationen (MBK) waren eine Verdünnungsstufe höher als die minimalen Hemmkonzentrationen (MHK). Vancomycin zeigte ein ähnliches Verhalten wie Fosfomycin bei Methicillin-resistenten Stämmen vonS. aureus, während Oxacillin, Cefazolin und Ceftriaxon keinerlei Aktivität zeigten. Fosfomycin stellt in hoher Dosierung ein potentielles Therapeutikum bei Infektionen mit Methicillin-resistentenS. aureus-Stämmen dar.
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13.
Summary The minimum inhibitory concentration (MIC) and the minimum bactericidal concentration (MBC) of N-formimidoyl-thienamycin were determined for 25 strains each ofEscherichia coli, Klebsiella pneumoniae, Enterobacter cloacae, Serratia marcescens andPseudomonas aeruginosa which were resistant to gentamicin and/or acylureido penicillins or cefotaxime, cefoperazone or moxalactam, and for 38 strains of the group D streptococci. The drug was very active against the most frequently encountered gram-negative resistant causative organisms of nosocomial infections. The MIC ranged from 0.25–1 mg/l for multiresistantEnterobacteriaceae, and from 0.5–4 mg/l for multiresistantP. aeruginosa. The group D streptococci (enterococci) showed a low MIC (median: 0.75 mg/l); the median of the MBC was >64 mg/l, however.
N-Formimidoyl-Thienamycin: In-vitro-Aktivität bei Bakterien mit Resistenz gegen Beta-Laktam-Antibiotika oder Gentamicin
Zusammenfassung Für je 25 Stämme vonEscherichia coli, Klebsiella pneumoniae, Enterobacter cloacae, Serratia marcescens undPseudomonas aeruginosa mit Resistenz gegen Gentamicin und/oder Acylureidopenicilline bzw. gegen Cefotaxim, Cefoperazon oder Lamoxactam sowie für 38 Stämme der Streptokokkengruppe D wurden die minimale Hemmkonzentration (MHK) und die minimale bakterizide Konzentration (MBK) von N-Formimidoyl-Thienamycin bestimmt. Die Substanz erwies sich bei den am häufigsten vorkommenden gramnegativen, resistenten Erregern von nosokomialen Infektionen als sehr gut wirksam. Selbst bei multiresistenten Enterobacteriaceen lag die MHK zwischen 0,25 und 1 mg/l, bei multiresistentenP. aeruginosa zwischen 0,5 und 4 mg/l. Das Kollektiv der D-Streptokokken (Enterokokken) hatte niedrige MHK-Werte (Median: 0,75 mg/l). Der Median der MBK lag jedoch >64 mg/l.
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14.
Summary 425 randomly selected, fresh clinical isolates were tested for susceptibility to norfloxacin and other orally absorbed agents, i. e. amoxicillin, ampicillin, carbenicillin (available commercially as the indanyl ester), cefaclor, cinoxacin, erythromycin, nalidixic acid, penicillin G, tetracycline, trimethoprim and co-trimoxazole. The results have shown norfloxacin to be the most potent agentin vitro against representative members of the familyEnterobacteriaceae, Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa, Acinetobacter spp.,Neisseria gonorrhoeae andHaemophilus influenzae. Ninety percent of the isolates in these groups of bacteria were inhibited by less than 1 mg/l, 2 mg/l, 8 mg/l, 32 mg/l, 0.06 mg/l and 0.25 mg/l of norfloxacin, respectively. Although norfloxacin inhibited most streptococci andUreaplasma at a concentration of 8 mg/l or less, penicillin G proved to be the most active againstStreptococcus pygenes andStreptococcus pneumoniae; trimethoprim was the most active againstStreptococcus faecalis, and tetracycline the most active againstUreaplasma.
Vergleich der antibakteriellen Aktivität von Norfloxacin (MK 0366, AM 715), einer neuen organischen Säure, mit derjenigen von anderen, bei oraler Applikation resorbierbaren Chemotherapeutika
Zusammenfassung 425 zufallsgemäß ausgewählte, frische klinische Isolate wurden auf ihre Empfindlichkeit gegenüber Norfloxacin und anderen nach oraler Gabe resorbierbaren Substanzen, wie Amoxicillin, Ampicillin, Carbenicillin (kommerziell als Indanylester erhältlich), Cefaclor, Cinoxacin, Erythromycin, Nalidixinsäure, Penicillin G, Tetracyclin, Trimethoprim und Co-Trimoxazol, getestet. Die Ergebnisse zeigten, daß Norfloxacinin vitro die wirksamste Substanz gegen repräsentative Mitglieder der FamilieEnterobacteriaceae, Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa, Acinetobacter spp.,Neisseria gonorrhoeae undHaemophilus influenzae ist; 90% der Isolate dieser Gruppen von Bakterien wurden durch Norfloxacin in Konzentrationen von weniger als 1 mg/l; 2 mg/l; 8 mg/l; 32 mg/l; 0,06 mg/l und 0,25 mg/l gehemmt. Norfloxacin hemmte zwar die meisten Streptokokken undUreaplasma Stämme bei einer Konzentration von 8 mg/l oder weniger, doch erwies sich Penicillin G als die wirksamste Substanz gegenüberStreptococcus pyogenes undStreptococcus pneumoniae, Trimethoprim war am aktivsten gegenStreptococcus faecalis und Tetracyclin wies die stärkste Aktivität gegenUreaplasma auf.
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15.
Zusammenfassung In der vorliegenden Arbeit wurden drei Kollektive von S. typhi murium und S. panama untersucht, die in den Jahren 1969–1970 in der Bundesrepublik Deutschland isoliert wurden. Folgende Ergebnisse wurden erzielt: 1. Gegenüber den Jahren 1965 bis 1968 zeigt sich bei den Stämmen menschlicher Herkunft keine wesentliche Veränderung in der Häufigkeit resistenter Anteile. 2. Vom Tier stammende Stämme, bei denen ein Vergleich mit Untersuchungen aus früheren Jahren nicht möglich war, zeigen zwei- bis dreifach höheren Anteil resistenter Stämme als diejenigen menschlicher Herkunft. 3. Der überwiegende Anteil der resistenten Stämme (75–90%) trug R-Faktoren. Dabei überwogen Tetracyclin, Ampicillin/Tetracyclin und Ampicillin/Streptomycin/Tetracyclin.
Resistance to antibiotics and R-factors in salmonella species in West Germany
Summary This study examined samples of S. typhi murium and S. panama which were isolated in 1969 and 1970 in three different institutes in West Germany. The following results were obtained: 1. In contrast to the years 1965–1968, strains isolated from man showed no appreciable change in the frequency of the resistant percentage. 2. Strains isolated from animals demonstrated a resistant percentage two or three times higher than strains isolated from man. A comparison with investigations from previous years was not possible for these animal strains. 3. The majority of resistant strains (75–90%) carried R-factors mostly to Tetracycline, Ampicillin/Tetracycline and Ampicillin/Streptomycin/Tetracycline.


Die Untersuchungen wurden durch Mittel des Bundesministeriums für Ernährung, Landwirtschaft und Forsten Bonn unterstützt.  相似文献   

16.
Summary We have studied thein-vitro activity of erythromycin, vancomycin and pristinamycin against 1,006 clinical isolates comprising streptococci, staphylococci,Neisseria gonorrhoeae, Haemophilus influenzae and anaerobes.In-vitro studies show pristinamycin to inhibit staphylococci and streptococci, including erythromycin highly-resistant organisms, at a concentration of 0.78 mg/l. Although pristinamycin's mean MIC for streptococci is higher than that of erythromycin, pristinamycin is bactericidal, whereas erythromycin is bacteristatic againstStreptococcus agalactiae and oral streptococci. Enterococci were less uniformly susceptible to pristinamycin: 58 of the 94Enterococcus faecalis tested were resistant (MIC 3.12 mg/l). 14 of the 15 isolates ofEnterococcus faecium were inhibited by 1.56 mg/l pristinamycin. Pristinamycin showed poor activity againstHaemophilus influenzae (mode MIC 1.56 and MIC90 of 3.12 mg/l) but all except two of the 100Neisseria gonorrhoeae tested were inhibited by 0.78 mg/l pristinamycin. Pristinamycin inhibited all nineClostridium spp. at 0.39 mg/l and 38 of 40 strains of anaerobic gram-positive cocci at 0.78 mg/l. It was less effective against theBacteroides fragilis group: (MIC90 3.12 mg/l). Pristinamycin had poor bactericidal activity against the anaerobes tested.
In vitro-Verhalten von Erythromycin, Vancomycin und Pristinamycin
Zusammenfassung Wir haben das In vitro-Verhalten von Erythromycin, Vancomycin und Pristinamycin gegenüber 1006 klinischen Isolaten, zusammengesetzt aus Streptokokken, Staphylokokken,Neisseria gonorrhoeae, Haemophilus influenzae und Anaerobiern untersucht. Die In vitro-Untersuchungen zeigen, daß Pristinamycin Staphlokokken und Streptokokken bei einer Konzentration von 0,78 mg/l hemmt, einschließlich der gegen Erythromycin hoch resistenten Stämme. Obwohl die mittlere MHK von Pristinamycin für Streptokokken höher ist als die des Erythromycin, ist Pristinamycin bakterizid. Dagegen wirkt Erythromycin aufStreptococcus agalactiae und orale Streptokokken bakteriostatisch. Enterokokken reagierten weniger gleichbleibend auf Pristinamycin. 58 der 94 getestetenEnterococcus faecalis-Isolate waren resistent (MHK 3,12 mg/l). 14 von 15Enterococcus faecium-Isolaten wurden durch 1,56 mg/l Pristinamycin gehemmt. Pristinamycin zeigte eine geringe Aktivität gegenüberHaemophilus influenzae (Mittlere MHK 1,56 mg/l und MHK90 3,12 mg/l). Alle bis auf zwei der getesteten 100Neisseria gonorrhoeae-Isolate wurden durch 0,78 mg/l Pristinamycin gehemmt. Pristinamycin hemmte alle neunClostridium spp. bei 0,39 mg/l und 38 von 40 Stämmen anaerober grampositiver Kokken bei 0,78 mg/l. Pristinamycin war weniger erfolgreich gegen dieBacteroides fragilis-Gruppe: (MHK90 3,12 mg/l). Pristinamycin zeigte nur wenig Aktivität gegenüber den Anaerobiern.
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17.
Summary Twenty clinical isolates ofStaphylococcus aureus, resistant to both gentamicin and methicillin, were testedin vitro for sensitivity to rifampicin, novobiocin, fusidic acid, vancomycin, teicoplanin and an extended range of aminoglycosides. Rifampicin was the most active compound tested, having an MIC of < 0.02 mg/l. All the strains were inhibited by 1 mg/l of novobiocin, vancomycin and teicoplanin, and only one strain was resistant to fusidic acid. 50% of the strains were inhibited by less than 1 mg/l of amikacin and netilmicin, but other aminoglycosides were of poor activity. Resistant mutants were selected when strains were grown in the presence of rifampicin, novobiocin or fusidic acid alone, but this did not occur when rifampicin was combined with either novobiocin or vancomycin. Pharmacokinetic and other considerations suggest that a combination of rifampicin and novobiocin deserves further assessment for the treatment of infections caused by this type of organism.
In vitro-Aktivität von Antibiotika-Kombinationen gegen Gentamicin- und Methicillin-resistente Staphylococcus aureus-Stämme
Zusammenfassung 20 klinische Isolate vonStaphylococcus aureus, die sowohl gegen Gentmicin wie gegen Methicillin resistent waren, wurden auf ihre Empfindlichkeit gegen Rifampicin, Novobiocin, Fusidinsäure, Vancomycin, Teichoplanin und eine ganze Reihe von Aminoglykosiden geprüft. Rifampicin erwies sich als die aktivste der untersuchten Substanzen; die MHK lag unter 0,02 mg/l. Alle Stämme wurden von Novobiocin, Vancomycin und Teichoplanin bei einer Konzentration von 1 mg/l gehemmt. Gegen Fusidinsäure war nur ein einziger Stamm resistent. 50% der Stämme wurden durch Amikacin und Netilmicin in Konzentrationen von weniger als 1 mg/l gehemmt, andere Aminoglykoside waren dagegen nur schwach wirksam. Wenn die Stämme in Anwesenheit von Rifampicin, Novobiocin oder Fusidinsäure allein kultiviert wurden, wurden resistente Mutanten selektiert. Wenn Rifampicin mit Novobiocin oder Vancomycin kombiniert wurde, trat hingegen keine Selektion resistenter Mutanten auf. Unter anderem ist aus pharmakokinetischen Überlegungen eine weitere Untersuchung der Kombination von Rifampicin und Novobiocin für die Behandlung von Infektionen durch die untersuchte Erregerspezies gerechtfertigt.
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18.
Summary Combinations of ampicillin and sulbactam (CP-45899) were tested against 11 strains ofEscherichia coli and five strains ofKlebsiella aerogenes. With the exception of oneE. coli, strain, the strains were all highly resistant to ampicillin. Synergy was demonstrated by agar dilution in six of the ten resistantE. coli strains and in three of the fiveK. aerogenes strains. At simulatedin vivo conditions with constantly decreasing concentrations mimickingin vivo pharmacokinetics, synergy was detected against the beta-lactamase-producing strains tested, although the activity against the more resistantK. aerogenes strains was low. The correlation between antibacterial activity as determined by minimum inhibitory concentrations and the bacterial kill kinetics exhibited in thein vivo simulation model was acceptable forE. coli. The relationship was less predictable forK. aerogenes, however.
Antibakterielle Aktivität und Bakterizidiekinetik von Ampicillin-Sulbactam (CP-45899)-Kombinationen gegen Escherichia coli und Klebsiella aerogenes
Zusammenfassung Kombinationen von Ampicillin und Sulbactam (CP-45899) wurden in ihrer Wirksamkeit geqen 11 Stämme vonEscherichia coli und fünf vonKlebsiella aerogenes geprüft. Mit Ausnahme einesE. coli Stammes waren alle Stämme hochresistent gegenüber Ampicillin. Synergismus wurde mit Agarverdünnungsverfahren in sechs von den zehn resistentenE. coli Stämmen und in drei von den fünfK. aerogenes Stämmen nachgewiesen. Unter simuliertenin vivo Bedingungen mit die Pharmakokinetikin vivo nachahmenden, ständig abnehmenden Konzentrationen war Synergismus gegen die getesteten -Laktamase bildenden Stämme nachzuweisen. Die Aktivität gegen dieK. aerogenes Stämme mit erhöhter Resistenz war aber niedrig. Zwischen der mit minimalen Hemmkonzentrationen bestimmten antibakteriellen Aktivität und der Bakteriezidiekinetik imin vivo Simulationsmodell bestand beiE. coli Stämmen eine brauchbare Korrelation. Hingegen war diese Beziehung fürK. aerogenes weniger gut vorherzusagen.
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19.
Summary The antimicrobial activity of cefpodoxime, the active metabolite of the new cephalosporin ester cefpodoxime proxetil, in comparison to cefixime, cefotiam, cefuroxime, and cefotaxime was determined against a broad spectrum of freshly isolated gram-positive and gram-negative bacterial strains. Cefpodoxime was demonstrated to be inhibitory at concentrations of 1 mg/l against 90% of strains ofMoraxella catarrhalis, Haemophilus influenzae, Escherichia coli (-lactamase- negative strains),Klebsiella spp.,Serratia spp.,Proteus mirabilis, Proteus vulgaris, Providencia spp., andSalmonella spp. This antimicrobial activity of cefpodoxime was generally superior to that of cefuroxime and similar to that of cefixime. Cefpodoxime was active at 1 mg/l against 50% of the members of -lactamase-producingEscherichia coli, Enterobacter cloacae, Enterobacter aerogenes, Citrobacter spp., andMorganella morganii. Cefpodoxime proved to be highly inhibitory against group A, B, and G streptococci andStreptococcus pneumoniae (MIC90 < 0.015 mg/l). The MICs of cefpodoxime and those of the other cephalosporins were <2 mg/l for 90% of the strains ofStaphylococcus aureus andStaphylococcus epidermidis, with the exception of cefixime which had no activity with MICs below 8 mg/l against these bacteria.Pseudomonas spp.,Acinetobacter spp., andEnterococcus spp. were resistant to cefpodoxime. The antibacterial activity of cefpodoxime was only to a minor degree influenced by different growth conditions with the exception of high inoculum sizes against some -lactamase producing strains of gramnegative bacilli. In view of the reportedin vitro antimicrobial activity of cefpodoxime, its prodrug cefpodoxime proxetil after oral administration is expected to be very useful for the treatment of patients with respiratory and urinary tract infections.
Cefpodoxim: Vergleichende In-vitro-Aktivität, Einfluß von Wachstumsbedingungen und Bakterizidie
Zusammenfassung Die antimikrobielle Aktivität von Cefpodoxim, dem aktiven Metaboliten des neuen Cephalosporin-Esters Cefpodoxim-Proxetil, wurde im Vergleich mit Cefixim, Cefotiam, Cefuroxim und Cefotaxim gegen ein breites Spektrum frisch isolierter grampositiver und gramnegativer Bakterienstämme untersucht. Cefpodoxim zeigte sich bei Konzentrationen 1 mg/l aktiv gegen 90% der Stämme vonMoraxella catarrhalis, Haemophilus influenzae, Escherichia coli (-laktamase-negative Stämme),Klebsiella spp.,Serratia spp.,Proteus mirabilis, Proteus vulgaris, Providencia spp. undSalmonella spp. Diese antimikrobielle Aktivität von Cefpodoxim war im allgemeinen der von Cefuroxim überlegen und mit der von Cefixim vergleichbar. Cefpodoxim war in einer Konzentration von 1 mg/l aktiv gegen 50% der Isolate -laktamase-bildenderEscherichia coli, Enterobacter cloacae, Enterobacter aerogenes, Citrobacter spp. undMorganella morganii. Cefpodoxim erwies sich als hochaktiv gegen Streptokokken der Gruppen A, B und G und gegenStreptococcus pneumoniae (MHK90-Werte < 0,015 mg/l). Die MHK-Werte von Cefpodoxim und die der anderen Cephalosporine betrugen 2 mg/l für mindestens 90% der Stämme vonStaphylococcus aureus undStaphylococcus epidermidis, mit der Ausnahme von Cefixim, das keine Aktivität gegen diese Erreger hatte (MHK-Werte > 8 mg/l).Pseudomonas spp.,Acinetobacter spp. undEnterococcus spp. waren gegen Cefpodoxim resistent. Die antibakterielle Aktivität von Cefpodoxim wurde durch verschiedene Wachstumsbedingungen nur wenig beeinflußt, eine Ausnahme bildeten hohe Inokulum-Größen bei einigen -laktamase-bildenden Stämmen von gramnegativen Stäbchen. Angesichts der beschriebenen antimikrobiellen Aktivität von Cefpodoxim ist zu erwarten, daß sein oral anwendbares Prodrug Cefpodoxim-Proxetil bei der Behandlung von Patienten mit Atemwegs- und Harnwegsinfekten sehr nützlich sein wird.
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20.
Summary Two-hundred-and-six strains ofStreptococcus pneumoniae were isolated in eight centers in West Germany. The prevalent serotypes were: 19, 3, 6, 7, 23 and 15. Seventy-five percent of the strains tested were antigenically identical to the pneumococcal types included in the 14-valent vaccine Pneumovax®. Susceptibility testing revealed resistance to tetracycline (11% of the isolates), co-trimoxazole (7%) and chloramphenicol (2%). Seven percent of the isolates were relatively resistant to penicillin (MIC 0.1–1.0 mg/l).
Serotypen und Resistenzverhalten von Streptococcus pneumoniae in der Bundesrepublik Deutschland
Zusammenfassung In einer multizentrischen Studie wurden insgesamt 206 Stämme vonStreptococcus pneumoniae aus acht Instituten in der Bundesrepublik Deutschland untersucht. Die vorherrschenden Serotypen waren 19, 3, 6, 7, 23 und 15. 75% aller isolierten Stämme besitzen das Antigen, das auch in der 14 Polysaccharid-Antigene umfassenden Vakzine Pneumovax® enthalten ist. Bei der Bestimmung der minimalen Hemmkonzentration zeigten 11% der Isolate Resistenz gegen Tetracyclin, 7% gegen Co-Trimoxazol und 2% gegen Chloramphenicol. 7% der Stämme zeigten eine relative Resistenz gegenüber Penicillin (MHK 0,1–1,0 mg/l).
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