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1.
BACKGROUND: The aim of this study was to document the present knowledge from the medical literature on (1) efficacy of aeromedical evacuation (helicopter emergency medical service, HEMS) and (2) influence of the level of the first receiving hospital on mortality of patients. METHODS: Systematic review of the literature between 1970 and 2003; identification of studies with an evidence level of at least III and included control group; own results. RESULTS: (1) 17 studies concerning the efficacy of HEMS were included into the review. No single study yielded shorter rescue times with the use of HEMS. 11 of 17 studies showed a significantly higher survival rate (8.2 to 52%) with the employment of HEMS especially with mid-degree polytrauma. (2) All 6 relevant studies dealing with hospital level found a considerable lower mortality rate (19 to 42%) for patients treated primarily at a level 1 trauma center or comparable institution. CONCLUSIONS: The analyzed studies showed a trend toward decreased mortality rates with the employment of HEMS. Considering the comparable hospital level and even longer rescue times with HEMS, these differences can be explained with higher quality of initial diagnosis and treatment of the HEMS rescue team. Furthermore, mortality rates can be lowered significantly through primary treatment at a level 1 trauma center. Thus, the more flexible choice of the first receiving hospital represents a specific, clinically relevant advantage of HEMS in emergency medicine.  相似文献   

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Registries are a topic of lively debate amongst all stakeholders in healthcare, politics and economics. In general, registries are national or international (prospective) databases documenting the current state of diagnostic, therapeutic and long-term outcome variables of subjects with a distinct condition or health problem. The access to and handling of registry information is subject to strict legal, methodological and ethical principles and regulations before these data can be scientifically utilized and reentered into the routine daily practice. Because of the representativeness and reality of data, registries are widely regarded as the backbone of health systems and budgets.  相似文献   

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In the present study the laryngeal tube suction (LTS?) was compared with the ProSeal? laryngeal mask (PLMA) with respect to the influence of different head positions and neuromuscular block (NMB) on the clinical efficacy. In 54 patients seal pressures were observed according to a protocol for five pre-defined head positions before and after NMB. Regurgitation was observed using methylene blue as an indicator. Postoperatively a standardized interview was performed to rate subjective patient complaints. The LTS and PLMA provide a comparable seal and neuromuscular block did not impair the performance of both devices. With the PLMA the seal deteriorated with extension of the neck and with the LTS more airway manipulations were necessary to keep the airway patent. No signs of aspiration were observed in either group but of the patients in the LTS group four noticed hoarseness in the postoperative course. Altogether the subjective postoperative complaints were rated as mild to moderate in both groups.  相似文献   

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Zusammenfassung Der Effekt von Übergewicht auf die klinischen und radiologischen Ergebnisse von Hüft- oder Knieendoprothesen wird unterschiedlich beurteilt. Einige Autoren glauben, dass Übergewicht zu schlechteren klinischen und radiologischen Ergebnissen einer Hüft- und Knieendoprothese führt. Als Begründung führen sie an, dass das erhöhte Gewicht zu einer erhöhten Belastung der Prothesenkomponenten und des umgebenden Knochens führt. Diese Annahme müsste zu einer vermehrten aseptischen Lockerungsrate der Prothesenkomponenten bei adipösen Patienten führen. Es hat sich jedoch gezeigt, dass sich dieser direkte Zusammenhand häufig nicht in den klinischen Ergebnissen dieser Patienten wiederspiegelt. Ein Grund hierfür könnte die geringere Aktivität übergewichtiger Patienten sein, die eine vermehrte Belastung der Prothesenkomponenten ausgleicht.Trotz häufig nicht signifikanter Unterschiede erscheinen die Ergebnisse im Vergleich zu den normalgewichtigen Prothesenpatienten unterlegen. Aus diesem Grunde wäre eine Multicenterstudie mit großer Patientenzahl sinnvoll, in der möglicherweise ein signifikanter Unterschied herausgearbeitet werden könnten. Dies könnte die Forderung nach präoperativer Gewichtsreduktion maßgeblich unterstützen.  相似文献   

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ZusammenfassungFragestellung Der Einfluss von Dopexamin und Iloprost auf die Plasma-Disappearance-Rate (PDR) von Indozyaningrün (ICG) bei Patienten im septischen Schock wurde in einer prospektiven klinischen Studie untersucht.Methodik Bei 40 konsekutiven Patienten im septischen Schock wurden ein fiberoptischer Katheter femoralarteriell (COLD-System) sowie eine Tonometermagensonde eingeführt. Die Patienten erhielten entweder Dopexamin (0,5 µg/kg KG/min) oder Iloprost (1 ng/kg KG/min) über 24 h intravenös. Zu den Zeitpunkten 0, 1, 6 und 24 h sowie 1 h nach Ende der Dopexamin- bzw. Iloprostinfusion wurden die PDR, der intramukosale pH der Magenschleimhaut (pHi), der Herzindex (HI) und das intrathorakale Blutvolumen (ITBV) bestimmt.Ergebnisse Die PDR war 24 h nach Beginn der Dopexamininfusion signifikant um 45,9% gegenüber dem Ausgangswert erhöht (12,2±1,8%/min vs. 17,8±2,2%/min). Eine Stunde nach Infusionsende fiel die PDR wieder auf Ausgangswerte zurück. Eine Stunde nach Beginn der Iloprostinfusion erhöhte sich die PDR auf 16,4±2,1%/min und stieg 24 h nach Infusionsbeginn auf ein Maximum von 18,6±2,2%/min gegenüber dem Ausgangswert von 13,9±1,7%/min (+33,8%; p<0,05). Nach Ende der Infusion lag die PDR wieder im Bereich des Ausgangsniveaus. Die Ausgangswerte für den pHi lagen in allen Gruppen im Bereich normaler Werte und änderten sich während der Untersuchung nicht. Herzindex und ITBV blieben im Beobachtungszeitraum unverändert. Unter Dopexamingabe konnte die Menge des benötigten Noradrenalins signifikant reduziert werden.Schlussfolgerungen Dopexamin und Iloprost haben einen positiven Effekt auf die PDR von ICG und wirken somit protektiv auf die Perfusion im Splanchnikusgebiet bzw. auf die Leberfunktion.  相似文献   

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OBJECTIVE: Several studies suggest that the menstrual cycle has an impact on postoperative nausea and vomiting (PONV). However, many studies report inconsistent results. Thus, in this systematic review the results of all available studies are compared and statistically synthesised. MATERIALS AND METHODS: A systematic search of the literature was performed (Medline, the Cochrane-Library, reference lists of matching articles). The main end point in each study was defined as occurrence of PONV during an observation interval of at least 12 h postoperatively. These data were extracted from each article and the pooled incidences of PONV for each day of the menstrual cycle were calculated. These incidences were analysed using the chi 2-test. Furthermore the pooled incidences of PONV during the following phases of the menstrual cycle were calculated: days 1-7, 8-12, 13-15, 16-24, and 25-end of cycle. RESULTS: A total of 12 studies with 2625 patients containing informations on the incidence of PONV on different days or phases of the menstrual cycle were analysed. The total incidence of PONV was 37.3%. The incidence of PONV was lowest (26.9%) on day 20 and reached its maximum on day 5 (45.0%) with no statistically significant differences concerning the incidences of PONV between the different days (p = 0.75). Furthermore there were no clinically relevant differences in the incidences of PONV during the phases of the menstrual cycle: day 1-7: 40.4%; day 8-12: 32.9%; day 13-15: 38.1%; day 16-24: 34.5%; day 25-end of cycle: 41.5%. Prophylactic administration of an antiemetic in some of the studies had no impact on these results. CONCLUSION: Studies investigating the influence of the menstrual cycle on the incidence of PONV show inconsistent results. Summarising the data of these studies suggests that the phase of the menstrual cycle has no impact on the occurrence of PONV.  相似文献   

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Fragestellung. Bestimmte Phasen des Menstruationszyklus wurden wiederholt als Risikofaktor für das Auftreten von übelkeit und Erbrechen in der postoperativen Phase (PONV) beschrieben. Die Ergebnisse der entsprechenden Studien sind widersprüchlich. Ziel der Untersuchung war es daher, eine Synthese und statistische Analyse der hierzu vorliegenden Daten durchzuführen.  相似文献   

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Modern sexology was introduced by the Berlin-based Magnus Hirschfeld, who was born 150 years ago. He revolutionized the physician–patient relationship by introducing new terms of sexual behavior. His theory of “sexual in-betweens” paved the way for new concepts in sexual therapy, including hormonal pills in urological practice. Some of his colleagues developed the idea of a rejuvenation of male organism by sterilization. Many urologists had learned this operation in 1920s, which thus unintentionally enabled the National Socialists to quickly implement racial hygiene laws after 1933.  相似文献   

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Zusammenfassung Die Wirkung von ausgehärteten Kunststoffplättchen (Ostamer und Palacos) wurde an Leukocyten- und Fibroblastenkulturen untersucht. Ostamer, ein Polyurethan, erwies sich als äußerst zelltoxisch, währenddem Palacos, ein Methacrylsäureester, keinen hemmenden Einfluß auf Gewebekulturen ausübte.Im Hinblick auf eine Verwendung des Palacos als Kittsubstanz für Hüftgelenkprothesen wurden verschiedene Mischungsverhältnisse des Palacos-Pulver mit der Flüssigkeit auf ihre Wirkung an Gewebekulturen untersucht. Die flüssige Mischung erwies sich als zelltoxisch; die toxische Wirkung ist auf den Gehalt an freiem Monomer zurückzuführen. Für die Verwendung als Kittstoff im Organismus sollte ein Gemisch mit möglichst kleinem Monomergehalt verwendet werden. Weitere Fragen im Zusammenhang mit der Verwendung eines Kunstharzes als Kittstoff im Organismus werden diskutiert.Mit 9 TextabbildungenDiese Arbeit wurde durch ein Stipendium des Schweizerischen Nationalfonds unterstützt.  相似文献   

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Using a mechanical testing procedure, various fixator constructs were tested in vitro. In addition, the influence of the passive soft tissue structures on the fixation stiffness was determined. An increased number of Schanz' screws or Kirschner wires led to a comparable increase in stiffness than that observed with an increasing screw or wire diameter. In consequence, larger diameters should be preferred over an additional screw or wire where clinically applicable. With diaphyseal telescoping rods only the axial stiffness decreased. As expected, large ring diameters as well as titanium wires reduced stiffness components. Bracing the outer rings caused a reduction of the overall stiffness. Asymmetric pre-tensioning of the K-wires resulted in a significant reduction of tension in the neighboring wire. Removal of the soft tissues reduced stiffness to a similar extend as experienced in a fibula defect situation. The study demonstrates the correlation between design parameters, passive soft tissues and fixation stiffness and presents guidelines for an optimized fixator design.  相似文献   

15.

Hintergrund

Ein niedriger sozioökonomischer Status (SES) ist bei schweren Erkrankungen mit einer höheren Morbidität und Mortalität assoziiert. Ob neben dem SES weitere individuelle Faktoren (Geschlecht, Versichertenstatus, Wohnortgröße) mit der Erkrankungsschwere und intensivmedizinischen Behandlungsdauer verknüpft sind, wurde in einer weiteren Analyse der ECSSTASI-Daten untersucht.

Material und Methoden

Im Rahmen der ECSSTASI-Studie wurden 996 Patienten einer operativen Intensivstation rekrutiert. Nach der Primäranalyse untersuchten wir zusätzlich den Einfluss von Geschlecht, Versichertenstatus und Wohnortgröße auf gesundheitsrelevante Verhaltensweisen, die Erkrankungsschwere, die Intensivbehandlungs- und Beatmungsdauer (?28 ventilator-free days score“, 28-VFDS) sowie die soziale Unterstützung durch Angehörige. Es wurden multivariate adjustierte logistische Regressionsanalysen durchgeführt. Alle ?odds ratios“ (OR) wurden als 95%-Konfidenzintervalle dargestellt.

Ergebnisse

Bei Aufnahme auf die Intensivstation war der Schweregrad der Erkrankung (SOFA-Score >5) bei Frauen signifikant geringer (OR 0,62; 95?%-KI 0,45–0,87). Eine steigende Wohnortgröße der Patienten war im Vergleich zu kleinen Wohnorten mit einer signifikant kürzeren Behandlungsdauer auf der Intensivstation verknüpft (OR 0,54; 95%-KI 0,32-0,91). Eine steigende Anzahl von Personen im Haushalt bedeutete ein signifikant erhöhtes Risiko, länger beatmet zu werden, verglichen mit Einpersonenhaushalten (p für Trend?=?0,028). Privatversicherte Patienten (OR 1,87; 95%-KI 1,28–2,70), Patienten aus Haushalten mit ≥4 Personen (OR 1,92; 95%-KI 1,1–3,33) und Patienten ohne deutsche Staatsbürgerschaft (OR 2,56; 95%-KI 1,39–4,55) wurden signifikant häufiger von Angehörigen besucht.

Diskussion

Neben dem SES sind weitere soziodemografische Merkmale des einzelnen Patienten mit dem Behandlungsverlauf in der Intensivmedizin assoziiert. Das Ausmaß sozialer Unterstützung durch Angehörige hängt von interkulturellen und individuellen Patientenmerkmalen ab. Eine zunehmende Wohnortgröße und der private Krankenversichertenstatus beeinflussen die Intensivtherapie positiv. Um diese Daten zu bewerten, sind weitere epidemiologische Studien in der Intensivmedizin erforderlich.
  相似文献   

16.
Braunstein  M.  Kusmenkov  T.  Böcker  W.  Bogner-Flatz  V. 《Der Unfallchirurg》2019,122(12):967-976
Die Unfallchirurgie - Die Morbidität und Mortalität polytraumatisierter Patienten wird wesentlich durch das Ausmaß der posttraumatischen Inflammationsreaktion beeinflusst. In einer...  相似文献   

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In the clarification of hematuria and subsequent treatment, a high specificity is expected from urinary cytology when no tumor is present, because false positive results lead to unnecessary diagnostic measures. The aim of this study was to investigate different disturbing factors to determine the specificity of urinary cytology and whether the specificity can be increased by cytometry. Out of 150 patients with no malignant disease, 125 were affected by the following disturbing factors: urinary infection, urolithiasis, transurethral electroresection, utilisation of hypo-osmolar flushing solution or administration of contrast agents. In 5 patients who were diagnosed with urinary infection or urolithiasis, the urine was falsely cytologically determined to be tumor positive, an error which was corrected by cytometric analysis. Therefore, cytometric analysis should be carried out in patients in whom a tumor has been cytologically diagnosed in order to increase the specificity of urinary cytology.  相似文献   

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Arthrofibrosis is a disabling complication after knee trauma and surgery and is characterised clinically by joint stiffness. Due to an immune response, the proliferation of fibroblasts and synthesis of extracellular matrix proteins are increased. The cytokines transforming growth factor beta (TGF-beta) and platelet-derived growth factor (PDGF) are critical players in tissue fibrosis, stimulating cell proliferation and the production of various extracellular matrix proteins. Tissue samples from the infrapatellar fat pad and intercondylar synovia of seven patients (age 18-49 years) suffering from arthrofibrosis were taken at surgery. The mean interval between trauma and arthrolysis was 14.3 months. All samples were stained with haematoxylin and eosin, and monoclonal and polyclonal antibodies were applied for immunohistological localisation of TGF-beta and PDGF. The percentage of both cytokines was then analysed using an image analysis system. Tissue samples with no macroscopic pathology of the synovial tissue from eight patients for anterior cruciate ligament replacement served as controls. Immunostaining for TGF-beta and PDGF was found to be increased in arthrofibrotic tissue. Both cytokines could be detected subsynovially around inflammatory cells. The profibrotic cytokines TGF-beta and PDGF play an important role in the pathogenesis of arthrofibrosis. Both cytokines are key mediators of tissue fibrosis.  相似文献   

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Ohne ZusammenfassungMit 4 TextabbildungenDie Arbeit wurde durch Unterstützung der Deutschen Forschungsgemeinschaft ermöglicht.  相似文献   

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