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相似文献
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1.
A relapse-free condition and/or healing of chronic posttraumatic osteomyelitis is obtained by 1. radical excision of the infected tissue, 2. absolute mechanical immobility in the area of the fracture, 3. optimized blood supply of soft tissues. The perfusion of soft tissues around the osteomyelitic focus is often disturbed due to large scar fields caused by injuries or repeated surgical interventions. It can be improved by means of plastic surgery with local muscle flaps or by transplantation of a free muscle flap with microsurgical connection of vessels. All muscles in which the axial vessels are predominant can be used for plastic surgery with local muscle flaps. In the leg, these are above all the musculi gastrocnemii and the musculus soleus. After having applied this method in six patients, we noticed that infection control could be achieved by this procedure after six to twelve months. When a free muscle flap (musculus latissimus dorsi) is used, the local soft tissue perfusion can be considerably ameliorated by these rather large muscle flaps, irrespective of the local blood flow after epicentric microsurgical connection of vessels. This is the precondition for the healing of the infection. Based on our own results, we discuss the difficulty to indicate exactly the duration and extent of the increased perfusion of transplanted muscles. As is shown by the clinical results available up to now, these two procedures make possible a considerably reduced recurrence rate in chronic posttraumatic osteomyelitis.  相似文献   

2.
Zusammenfassung 20 Patienten mit einer chronischen post-traumatischen Osteomyelitis wurden nach radikaler chirurgischer Ausr?umung des Herdes lokal mit Gentamycin-PMMA-Ketten behandelt. In 14 F?llen wurde der Infekt prim?r geheilt. Bei 6 Patienten führte die Therapie nicht zum gewünschten Erfolg. Um Fehlerm?glichkeiten aufzuzeigen, werden 5 dieser F?lle einzeln besprochen. Bei 2 Patienten kam es unter der Therapie zu einer heftigen Entzündungsreaktion, die zur Entfernung der Ketten zwang. Bei 3 Patienten wurde am Ende der lokalen Behandlung ein gegen Gentamycin resistenter Keim zwischen den Ketten gefunden. Ferner konnte die Infektion bei einem Patienten nicht geheilt werden, bei dem bereits pr?operativ ein gegen Gentamycin resistenter Erreger vorlag.  相似文献   

3.
Infection of the bone is one of the most serious complications in the field of orthopedic and trauma orthopedic surgery. Sufficient treatment protocols not only contain complex surgical procedures but also sophisticated diagnostic tools, proper use of antibiotics, and intensive physical therapy right from the beginning. Even in light of these advanced treatment protocols, which have great impact on both patients and health care systems, persisting infection and residual functional deficits of the extremities are not rare. In cases of early (acute) infection, the main objective is to avoid chronification by diligent surgical interventions. The surgical principle is the meticulous debridement and lavage of the situs. Revision of only the epifascial layers is as inadequate as the simple reopening of the wound without excision of the whole wound including all tissue layers. In cases of chronic soft tissue and bone infection, radical debridement of all infected and scar tissue is also the basic requirement of treatment. Reconstruction of the soft tissue envelope is done by local or free flap surgery. Because of they are better resistant to infection, musculo(cutaneous)flaps are preferred. Bony reconstruction is done by autologous cancellous bone grafting (partial defects), segment transport (full thickness defects), or freely transplanted vascularized bone grafts (large partial defects). Both soft tissue and osseous reconstruction take a relatively long period of time requiring several operations and periods of hospitalization. These have to be discussed and explained to the patients extensively. If the required amount of resection and the capability of reconstruction do not coincide, the surgeon and the patient have to decide whether restoration of function without definitive infection care, symptomatic infection therapy, or amputation is the most proper treatment option according to the patient's everyday needs and lifestyle. Because each treatment protocol is a composition of orthopedic trauma surgeons, plastic surgeons, radiologists, microbiologists, and physical therapists, reliable cooperation and communication is essential.  相似文献   

4.
Chronic osteomyelitis is a severe complication characterized by soft tissue and bone pathogenic infection resulting in osseous destruction. Surgical management is demanding and poses a challenge in achieving the goals of treatment, which are control of infection, bone healing as well as satisfactory functional outcome. Therapeutic strategies are based on a combined application of radical surgery and systemic antibiotic therapy. The bony defects which remain after extensive debridement have to be reconstructed with bone grafting after soft tissue coverage and the healing process is decisive for a successful outcome.  相似文献   

5.
Zusammenfassung Die posttraumatische Osteomyelitis entsteht als Folge einer exogenen Keimbesiedlung von Knochengewebe, heute in den meisten Fällen im Zusammenhang mit einer offenen Fraktur oder mit einem operativen Eingriff am Knochengewebe. Die pathogenetischen Faktoren, Ausmaß der Gewebeschädigung, mechanische Unruhe im Verletzungsbereich, Virulenz der pathogenen Erreger und Funktion der spezifischen und unspezifischen Abwehrvorgänge, werden besprochen. Auf histologisch systematisierbare Befunde wird aufmerksam gemacht.
Pathogenic factors in post-traumatic osteomyelitis
Summary Post-traumatic osteomyelitis results from an exogenous bacterial infection usually associated with an open fracture or bone surgery. The following pathogenic factors are described: extent and degree of the damage, the instability, the virulence of bacteria, the efficiency of the immunological defense and unspecific resistance systems. A histological classification is described.
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6.
Zusammenfassung Grundlagen: Die Behandlung der chronischen Osteomyelitis der Tibia gestaltet sich aufgrund der sp?rlichen Weichteildeckung und einer hohen Rezidivrate schwierig. Die therapeutische Wirksamkeit von Muskellappen findet h?ufig nicht die entsprechende Beachtung. Methodik: 8 Patienten in fortgeschrittenen Stadien der chronischen Osteomyelitis der Tibia wurden nach folgendem Konzept behandelt: radikales Debridement, simultane Deckung mit gestielten oder freien Muskellappen und eine systemische Antibiotikatherapie. Bei diesen Patienten waren im Mittel 10,8 Jahre zwischen dem Auftreten der ersten Infektionszeichen und der Muskellappendeckung vergangen. W?hrend dieser Zeit waren durchschnittlich 5,4 operative Eingriffe zur Infektsanierung ohne Erfolg durchgeführt worden. Ergebnisse: Zum Zeitpunkt der Nachuntersuchung, im Mittel 3,1 Jahre nach dem letzten chirurgischen Eingriff, waren 7 der 8 Patienten klinisch und radiologisch rezidivfrei und konnten die Extremit?t voll belasten. Bei 3 der 8 Patienten trat nach der prim?ren Muskellappendeckung ein Infektrezidiv auf. Bei 2 dieser Patienten wurde durch Wiederholung des Behandlungskonzepts eine Infektsanierung mit 1,8 bzw. 2,8 Jahren Rezidivfreiheit erreicht. Der 3. Patient verweigerte die Wiederholung der Operation und war zum Zeitpunkt der Nachuntersuchung der einzige mit einem Infektrezidiv. Schlu?folgerungen: Eine aggressive chirurgische Therapie, basierend auf dem Prinzip der Neovaskularisation durch Muskellappen, kann — auch in den fortgeschrittenen Stadien der Erkrankung — wirksam sein.   相似文献   

7.
Zusammenfassung Diese Arbeit befaßt sich mit Krankheitsfällen von ausgedehnter Osteomyelitis. Der Verfasser zeigt an Beispielen, daß auch in den Fällen, bei denen eine gründliche Beseitigung des entzündlich veränderten Knochens nicht möglich ist, unter antibiotischem Schutz, vorbereitender Allgemeinbehandlung und Beachtung von Einzelheiten des operationstechnischen Vorgehens noch Heilungen erzielt werden können. Zur Behandlung der ausgedehnten Beckenosteomyelitis wird die tangentiale Trepanation des Darmbeins als eigene Methode empfohlen. Als weniger belastender Eingriff wird ihr gegenüber der Totalresektion der Vorzug gegeben.Mit 8 TextabbildungenHerrn Professor Dr. K. Lindemann zum 60. Geburtstag gewidmet.  相似文献   

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In the treatment of chronic osteomyelitis radical removal of sequestrated bone fragments is of essential importance. Any antibiotic therapy-whether systemically or locally applied-can only be a supplementary measure. By implantation of gentamicin-PMMA-chains into infected cavities high local concentrations of the antibiotic can be achieved which are far above the minimal bactericidal concentrations of most common pathogens. As result of the very low concentrations of gentamicin in the serum and urine there is no hazard of nephrotoxicity and ototoxicity. Chronic sequestrating osteomyelitis, infected osteosyntheses and infected non-unions are the most important indications for the application of gentamicin-PMMA-chains.  相似文献   

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The most promising method of filling up osteomyelitic bone deficiencies is the transplantation of fresh autologous spongiosa as soon as the infection is under control. The fundamental principles of surgical therapy of septic focuses must not be neglected. A spongiosa graft into the florid infection has only little chances of success. The stability of the deficiency is decisive for the success of the transplantation. In case of infection it is necessary as far as possible to choose a point remote from the septic focus for the grafting of the osteosynthetic material.  相似文献   

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The recognition of accompanying injuries in alcohol intoxicated patients is of special importance for risk estimation. In this study the clinical files of patients with a primary diagnosis of alcohol intoxication in the time period from January 2003 to December 2006 were retrospectively and systematically examined with respect to secondarily diagnosed accompanying trauma. Out of a total of 776 patients, secondary injuries were diagnosed in 80 (10%). In this group the factors patient age and blood alcohol concentration showed significantly high values. Most of the patients in the trauma group (80%) showed a low severity score according to the“Abbreviated Injury Scale” (AIS grade 1) and only 4 patients showed moderately severe injuries (AIS grade 2). Severe trauma was only recorded for 2 patients (AIS grades 3 and 4) but both were diagnosed within the framework of the standardized treatment procedure. Extremely severe injuries (AIS grades 5 and 6) were not found and none of the patients died during the emergency admission procedure. The results of this study indicate that the risk for alcohol intoxicated patients with respect to accompanying injuries is low.  相似文献   

17.
Zusammenfassung Die Frakturen der Wirbels?ule werden fast ausschlie?lich konservativ funktionell oder nach Aufrichtung im Gipsmieder behandelt. Sie treten bei schweren Mehrfachverletzungen zun?chst in den Hintergrund. Anders bei gleichzeitigen traumatischen Querschnittsl?hmungen, die das klinische Bild beherrschen. Die Besonderheiten der Therapie dieser Verletzung werden besprochen.
Summary The fractures of the backbone are treated nearly exceptionally in a conservativ-functional manner or by reduction in a plaster of Paris bed. In the case of the severe multiple injuries their symptoms and therapy are of secondary importance. It is different in cases of traumatic paraplegias at the same time dominating the clinical situation as well as other severe traumatic injuries. The special therapeutic question of this injury is discussed.
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18.
Zusammenfassung Durch Sequestrierung, Thrombosierung der Endstrombahn und Einkapselung der Knochenherde ist eine chronische Osteomyelitis durch parenterale Gabe von Antibiotika nicht beherrschbar. 1951 wies Winter auf die Eigenblut-Antibiotika-Plombe hin. Deren Prinzip besteht in der Anreicherung eines oder mehrerer Antibiotika in einem k?rpereigenen Tr?ger, aus dem sich das oder die Antibiotika l?sen und lokal wirksam werden. Im Tierversuch sinkt der Streptomycingehalt im peripheren Blut erst nach 130 Stunden auf die hemmende Grenzkonzentration von 0,008 g/ml des Bakterien-Teststammes. Die Eigenblut-Antibiotika-Plombe verwandelt sich in eine Bindegewebsplombe und nach etwa sieben Wochen langsam in eine Knochenplombe. Zum therapeutischen Gelingen der Antibiotikaplombe gibt es drei Voraussetzungen: 1. Es darf sich nur um einen begrenzten, nicht zu gro?en unilokul?ren Knochenproze? handeln. 2. Gro?zügiges Débridement und Sequesterotomie, und 3. der Knochen mu? über eine absolute Eigenstabilit?t verfügen. Von 112 Patienten, die mit einer Eigenblut-Antibiotika-Plombe behandelt wurden, wurden 74 Patienten auf Anhieb symptomfrei. Bei zwei Drittel der Patienten heilte der Proze? ?u?erlich ab.
Autoblood-antibiotic plombage as an effective therapy in chronic osteomyelitis
A control of osteomyelitis by parenteral administration of antibiotic drugs is not possible due to sequestration, thrombosis of the peripheral vessels, and encapsulation of the osseous focuses. The autoblood-antibiotic plombage was indicated in 1951 by Winter. The principle used for this method is the concentration of one or more antibiotic drugs in an autogenic carrier releasing the drugs which then exert their effect directly at the site of the disease. In the experimentation on animals, the streptomycin level in the peripheral blood decreases only after 130 hours to the inhibiting threshold value of 0.008 g/ml. The autoblood-antibiotic filling becomes a connective tissue filling and, about seven weeks later, a bone filling. There are three conditions for a therapeutic success of the antibiotic plombage. 1. It must be only a limited, unilocalized, not too extended bone process. 2. large débridement and sequestrotomy, and 3. the bone must be provided with an own absolute stability. 74 out of 112 patients treated with an autoblood-antibiotic plombage were immediately free from symptoms. Two thirds of these patients showed a superficial recovery.
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The instillation drainage is a very important part in the treatment of chronic osteomyelitis (the débridement of necrotic bone and soft tissue cellulitis, the need of stability, the local antiinfectious treatment, and the plastic reconstruction of soft tissue and bone defects). In acute osteomyelitis under stabile conditions the instillation drainage helps spontaneous reossification, in most of these cases bone grafting is not necessary. For the local treatment of an intramedullary infection the closed technique of the instillation drainage is recommended. There must be an exact balance of Ringer's solution in the instillation and drainage system. In the open technique no retention of solution is possible.—Antibiotics can be added to Ringer's solution for the first few days, the more important effect of the instillation drainage is the mechanical cleansing of all infected spaces.  相似文献   

20.
Zusammenfassung Anhand verschiedener Tumore sowie tumorähnlicher Erkrankungen des Bewegungsapparates wird der Wert des Ultraschalles als Zusatzuntersuchung zu Nativröntgen und Angiographie geprüft. Es ergibt sich, daß die Ultraschallechotomogramme in vielen Fällen eine Hilfe darstellen, die hauptsächlich in der besseren präoperativen Größendarstellung und Topographie, sowie in einigen Fällen auch in der Aufklärung von Tumoraufbau und Struktur beruht. Aus diesem Grunde kann die Methode für den Operateur eine wertvolle Information liefern. Die Feststellung von Weichteiltumoren bei negativen Nativröntgen und negativer Angiographie ist in einigen Fällen gut möglich. Bei der Rezidivsuche kann der Ultraschall ebenfalls von Bedeutung sein.
Ultrasound diagnosis in bone and soft tissue tumors
Summary The value of ultrasound diagnosis as an additional examination to x-ray and angiography is proved in various tumors and tumor like conditions of the locomotor system. It shows that the echotomogramms are helpful in various cases. This help results mainly in a better preoperative diagnosis of tumor size and topography and in some cases in the cognition of tumor structures. Therefore, this method can be a valuable information for surgery. In some cases the finding of soft tissue tumors is possible even when the x-ray and angiography do not give any information. In the search for tumor recurrence the ultrasound can also be applied.
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