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相似文献
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1.
Sudden death in association with metabolic crises due to dysfunction of the thyroid and parathyroid glands (e.g. thyrotoxicosis, parathyrotoxic crisis, myxedema and acute hypoparathyroidism) is rarely seen in forensic practice. If disorders of these organs are unknown during lifetime and further information is unavailable, it can be difficult to elucidate the cause of death. Dysfunction can be seen in inflammatory, hyperplastic and neoplastic processes, therefore, careful examination of the organs can provide useful information. This article gives a summary of macroscopic and histological features and clinical symptoms of thyroid and parathyroid disorders associated with metabolic crises.  相似文献   

2.
Proton magnetic resonance spectroscopy (MRS) is a non-invasive method for measuring cerebral metabolite concentrations in various pathologic conditions. This review discusses the MRS findings in the most common infectious and inflammatory brain diseases.  相似文献   

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Metal-induced artifacts impair image quality of computed tomography (CT) and magnetic resonance imaging (MRI) in patients with hip prostheses. Due to new developments in metal artifact reduction both methods can now be used for evaluation of a painful hip prosthesis. Iterative reconstruction algorithms and dual-energy scans are among the newer CT techniques for artifact reduction, while slice-encoding for metal artifact correction (SEMAC) and multi-acquisition variable-resonance image combination (MAVRIC) have introduced substantial improvements for MRI. Loosening of the hip prosthesis, osteolysis from small wear particles and pseudotumors in metal-on-metal prostheses are specific pathologies in patients with total hip arthroplasty. Other causes of painful hip prostheses are infections, fractures, tendinopathies, tendon ruptures, muscle and nerve alterations and heterotopic ossifications.  相似文献   

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The thyroid gland is one of the most important endocrine organs. It has multiple influences on physical and mental health. The most important benign diseases are goiter, thyroid adenomas and inflammation. The clinical, imaging and laboratory findings are often pathognomic. The therapy spectrum ranges from follow-up, to medication or definitive therapy by operation or radioiodine therapy.  相似文献   

7.
CM Zechmann  S Haufe 《Der Radiologe》2012,52(8):761-774
Malignant thyroid diseases have increased in recent years. The distinction between differentiated and non-differentiated thyroid carcinoma is essential for therapy and follow-up. The frequently diagnosed papillary and follicular thyroid carcinomas are differentiated and have a good prognosis. Clinical symptoms are relatively unspecific, however imaging and laboratory testing can often provide evidence for diagnosis of thyroid carcinoma. Therapy typically involves surgery, ablative radioiodine therapy and subsequent suppressive hormone substitution. The pillars of follow-up are diagnostic scintigraphy, sonography and laboratory tests. Redifferentiation or a change of the tracer can make dedifferentiated tumors again susceptible to nuclide therapy. New treatment options have become available with the introduction of tyrosine kinase inhibitors.  相似文献   

8.
Zusammenfassung Die Beobachtung eines absoluten Nahschusses aus einem Jagdgewehr (Drilling) mit Ausbildung einer charakteristischenWerkgartnerschen Schürfungs- und Stanzverletzung, die zu einer vollständigen Wiedergabe des Waffengesichtes führte, wird mitgeteilt. Aus dem Mechanismus des Schußablaufes und dem Stanzmarkenbefund werden Rückschlüsse auf die Entstehung der Schürfungs- und Stanzverletzung im allgemeinen gezogen. Danach ist allein maßgebend die rückwirkende Expansionskraft der Explosivgase unter Mitwirkung der Eigenelastizität der im Schuß gespannten Haut. Im Bereich der Schrotläufe ließ sich neben dem äußeren Dehnungsring (Hausbrandt) durch die äußere Laufkante auch eine Schürfungslinie durch die innere Laufkante beobachten. Die Annahme, daß der unmittelbar nach Austritt der Explosivgase an der Laufmündung wirksam werdende Sog für die Entstehung des Schürfhofes mit verantwortlich ist, ist nicht erforderlich. Im übrigen decken sich die eigenen Beobachtungen mit den diesbezüglichen experimentellen Untersuchungsergebnissen vonHausbrandt.  相似文献   

9.
Mueller-Mang C 《Der Radiologe》2010,50(12):1073-1083
The clinical symptoms of myelopathy are variable and non-specific. Demyelinating as well as neoplastic spinal cord diseases can cause paresthesia, progressive sensomotoric deficits and bowel and bladder dysfunction. Imaging of the spine, especially with magnetic resonance imaging (MRI), is an essential component in the diagnostic assessment of myelopathy and makes a substantial contribution to achieving the correct diagnosis. Although intramedullary neoplasms are far less common than demyelinating spinal cord diseases, radiologists should be familiar with the three most common entities, astrocytoma, ependymoma and hemangioblastoma, which represent over 70% of all spinal cord neoplasms. An early diagnosis and therapy is essential with neoplastic and demyelinating spinal cord diseases to hold residual neurological deficits as low as possible.  相似文献   

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33j?hrige Patientin, 1987 Extraktion eines Weisheitszahns rechts. Im Anschlu? daran Schmerzen und Schwellungen im Unterkiefer. Keine Besserung durch Antibiotika und orale Steroidbehandlungen. 6 Jahre sp?ter unter der Verdachtsdiagnose einer chronischen Osteomyelitits mehrfache Dekortikationen und 1997 prim?re prothetische Rekonstruktion des Unterkiefers. Histologischer Befund einer chronischen, eitrig-abszedierenden Osteomyelitis mit herdf?rmiger Sequestrierung. Mikrobiologisch kein Erregernachweis. Jahrelange Beschwerden in beiden Schultergelenken, ab 1998 Schwellungen der Sternoklavikulargelenke. Seit 1 Jahr rezidivierende Diarrh?en ohne Blut- und Schleimbeimengungen. Hautsymptome: Keratosis pilarsi und Akne comedonica an Dekolleté und Rücken sowie Pityriasis simplex der Kopfhaut. Diagnostische Ma?nahmen: 3-Phasen-Skelettszintigraphie mit 99mTc-HDP (früh- und sp?tstatische Aufnahmen) (Abb. 1), CT (Abb. 2) und Kernspintomo-?graphie (Abb. 3).  相似文献   

12.
Tumorous lesions in the region of the inner ear and cerebellopontine angle are very rare and can be classified into benign and malignant disease forms. This contribution presents and explains the CT and MRI characteristics of these tumors.High-resolution computed tomography (HRCT) in the axial projection is applied for evaluation in the high-resolution bone window. The coronary slices can be reconstructed from the axial datasets or in individual cases examined in the coronary plane.HRCT excellently demonstrates osseous lesions and in individual cases - e.g., exostoses - it can simply suffice to perform HRCT of the temporal bone, while HRCT is also excellent for detecting osseous lesions to determine whether the tumor is benign or malignant.MRI, on the other hand, excellently shows the extent of tumor spread because of its superb soft tissue contrast. Consequently, HRCT and MRI images of the inner ear and cerebellopontine angle provide meaningful information for visualization and classification of tumorous lesions. The two methods should not be considered as competing but rather as complementary and among other aspects exert considerable influence on the therapeutic approach.  相似文献   

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Tönnis D  Skamel HJ 《Der Radiologe》2003,43(9):735-739
Zusammenfassung Für die Computertomographie hat sich eine neue Aufgabe ergeben. Es hat sich gezeigt, dass verringerte Pfannenanteversion und Schenkelhalsantetorsion häufige Ursachen von Hüftschmerz und -arthrose sind, v. a. wenn beide gegen 0° gehen. Da operative Maßnahmen vor Eintreten der Arthrose ergriffen werden sollten, sind genaue Messwerte erforderlich. Die Untersuchung sollte in Bauchlage durchgeführt werden, um eine einheitliche und weitgehend normale Beckenkippung zu gewährleisten. Die Schenkelhalstorsion wird zwischen der Kniegelenk- und der Schenkelhalsachse gemessen. Zur Festlegung der Sagittalebene legt man am besten eine Mittellinie zwischen die Beckenschaufeln. Die Messung der Pfannenanteversion sollte in der Schnitthöhe erfolgen, wo die Bewegungseinschränkung der Innenrotation auftritt.
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Zusammenfassung Bei Schüssen mit automatischen Selbstladepistolen entstehen Schürfungs- und Stanzverletzungen der Haut am Einschuß durch die Mündungsfläche der Waffe sehr häufig, wenn die Laufmündung beim Feuern angesetzt wird. Beim Selbstmord mit bestimmten, besonders geeigneten Waffen werden sie mit großer Regelmäßigkeit beobachtet (z. B. bei der Steyr-Kipplaufpistole, bei der Browning-Pistole und bei der Little Tom-Pistole der Wiener Waffenfabrik).Oft werden diese Nebenverletzungen am Einschuß durch allzu starke braune Vertrocknungen verdeckt, kommen aber bei geeigneter Behandlung der Haut (Quellenlassen im Wasser) meist deutlich wieder zum Vorschein.Solche Schürfungs- und Stanzverletzungen der Haut wurden auch beim Schuß durch Kleider und Wäsche in 2 Fällen gesehen, in denen der Schuß die Kleider breit zerrissen hatte.In einem dieser Fälle wurde auch Pulverausstreuung auf der Haut in recht beträchtlichem Umkreise um den Einschuß festgestellt, obwohl die Mündung angesetzt worden war.An der Schußhand werden manchmal Verletzungen infolge Einklemmung der Haut durch das vorgleitende Verschlußstück der Selbstladepistolen in Form kleiner Blutunterlaufungen und Bißwunden verursacht. Auch streifenförmige Schwärzungen der feuernden Hand kommen durch das Verschlußstück zustande.Bei einem mit der rechten Hand in die linke Brustseite abgegebenen Schuß (Selbstmord) wurden zahlreiche, offenbar aus der Einschußwunde herausgeschleuderte Blutspritzer an der linken Hand gefunden und bei einem Schuß in die rechte Schläfe waren 2 Finger der linken Hand durch Pulverschmauch geschwärzt. In beiden Fällen war augenscheinlich der Lauf der Waffe mit der linken Hand festgehalten worden.Die bei Schüssen aus angesetzten Selbstladepistolen entstandenen Schürfungs- und Stanzverletzungen werden manchmal verkannt und unrichtig gedeutet, wie an einem Beispiel aus der Literatur gezeigt wurde. Die Verkennung dieser Verletzungen könnte unter Umständen zu schwerwiegenden unrichtigen Schlußfolgerungen führen.  相似文献   

19.
The carriers of the German Statutory Health Care System have recognized that only mammographic screening according to the European Guidelines for the Quality Assurance of Mammography Screening will permit early detection of breast cancer with an acceptable risk/benefit ratio. In the German pilot projects, regional mammography screening programmes according to the European guidelines are being tested in the framework of the German health care system. The European guidelines require comprehensive quality assurance of all relevant steps in the chain of events involved in screening, from invitation on to therapy and follow-up. Such comprehensive quality assurance involves several medical specialities and other professional groups dealing with out-patient and in-patient health care and requires long-term cooperation with public institutions (population registries, cancer registries). The objective of the pilot projects is to test the organizational and legal conditions essential to introduction of a mammographic screening programme according to the European quality assurance guidelines in Germany.  相似文献   

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PROBLEM: This report describes the problems that can occur in the representation of the radiological workplace in a digital environment. On one hand the radiologist can sometimes access good equipment in "stand-alone" surroundings (CT, laser printer, workstations,...); on the other hand, the existing insufficient communication between different components is only rarely qualified to support the radiological workflow. This unsatisfactory framework handicaps the required clinic-wide distribution of radiological information. METHODS: From the beginning we defined user groups requiring different radiological data closely associated with specific hard- and software: The radiological workstation in the department for reporting and image processing. The demonstration workstation in wards/outpatient departments for clinicians involved in treatment. Standard PCs with access to the digital medical document for clinicians involved in treatment. At all workstations the medical as well as the legal unity of digital radiological images and the corresponding report is ensured. RESULTS: Only the first two user groups have unrestricted access to the RIS database and to the PACS archive. We have decided that the RIS should be the master of the RIS/PACS-System. For an effective master/slave relationship between RIS and PACS archive and PACS workstations we suggest to mark images and/or series of images. CONCLUSION: The third user group depends on the information exported by the radiologist from PACS. After the report is written and signed by the radiologist, the digital report is transferred from the RIS to the HIS. The report is automatically attached to these images. Authorized personnel at the wards and outpatient are able to read the combination of validated report and exported radiological images as part of the digital medical record with an intranet browser on standard PCs.  相似文献   

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