Leukocyte reserves of newborn infants |
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Authors: | Dr. Gregor Prindull Brigitte Prindull |
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Affiliation: | (1) Present address: Universitäts-Kinderklinik Göttingen, Humboldtallee 38, 34 Göttingen, West-Germany |
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Abstract: | Summary and Conclusions Leukocyte reserves of 7 newborn infants had previously been calculated during therapeutic exchange transfusion (ET) [10], and the post-ET restoration of new blood circulating levels have been observed in the present study:Reserves of segmented neutrophils about equal in size to the circulating pools before exchange transfusion, were present during the procedure in all infants. The supply was not exhausted in 5 full-term newborns, but the 2 premature infants showed a considerble delay in the restoration of new circulating levels post-ET.Blood lymphocyte reserves were availble during ET in 6 infants. They were exhausted during the procedure or after an additional limited release of cells post-ET. The subsequent increase in the circulating levels was not completed in most cases by 96 hours.Eosinophil reserves during ET were 2 to 3 times larger than the initial circulating pool in all infants. Since post-ET the establishment of a new circulating level was delayed beyond the eosinophil maturation time, the calculated values may represent the total size of the eosinophil reserves of these infants.Monocyte reserves were present in 6 infants. The post-ET restoration of a new circulating level occured in 5 infants within 3 to 6 hours, which is compatible with the short maturation time and the small cell reserves of monocytes in adults.
Zusammenfassung und Schlußfolgerung Die Leukozytenspeicher von 7 Neugeborenen waren während einer therapeutischen Austauschtransfusion in der vorausgegangenen Arbeit berechnet worden [10]; die Wiederherstellung neuer Leukozyten-Blutspiegel nach Beendigung des Austausches wurde in der vorliegenden Arbeit gemessen:Während des Austausches waren die Speicher neutrophiler Segmentkerniger bei allen Neugeborenen etwa in Höhe des ursprünglichen Blutspiegels nachweisbar. Nach dem Austausch erwiesen sich die Speicher bei 5 Reifgeborenen als nicht ausgeschöpft; dagegen zeigten die 2 Frühgeborenen eine deutlich verzögerte Wiederherstellung des Neutrophilenblutspiegels.Blutlymphozytenspeicher-bei 6 Probanden während des Austausches nachgewiesen-waren entweder am Ende des Austausches oder nach einer zusätzlichen, begrenzten Ausschüttung von Zellen in den ersten Stunden nach dem Austausch ausgeschöpft. Der Wiederanstieg der Blutlymphozyten war in den meisten Fällen nach 96 Stunden nicht abgeschlossen.Eosinophilenspeicher in doppelter bis dreifacher Höhe des ursprünglichen Blutspiegels bestanden während des Austausches bei allen Neugeborenen. Da ein neuer Eosinophilenblutspiegel nicht vor Ablauf der Eosinophilenausreifungszeit wiederhergestellt wurde, dürfte die Gesamtgröße der Eosinophilenspeicher der Neugeborenen erfaßt worden sein.Monozytenspeicher fanden sich bei 6 Kindern. Die Wiederherstellung eines neuen Blutspiegels im Anschluß an die Austauschtransfusion bei 5 Neugeborenen innerhalb von 3 bis 6 Stunden stimmt mit der kurzen Ausreifungszeit und den kleinen Speichern der Monozyten bei Erwachsenen überein.
Supported by a grant from the Deutsche Forschungsgemeinschaft. Presented at the XIIIth International Congress of Hematology, Munich 1970. |
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