全文获取类型
收费全文 | 20839篇 |
免费 | 998篇 |
国内免费 | 318篇 |
专业分类
耳鼻咽喉 | 485篇 |
儿科学 | 728篇 |
妇产科学 | 440篇 |
基础医学 | 797篇 |
口腔科学 | 170篇 |
临床医学 | 2268篇 |
内科学 | 2668篇 |
皮肤病学 | 730篇 |
神经病学 | 915篇 |
特种医学 | 1175篇 |
外国民族医学 | 2篇 |
外科学 | 7076篇 |
综合类 | 1811篇 |
现状与发展 | 2篇 |
预防医学 | 572篇 |
眼科学 | 446篇 |
药学 | 774篇 |
32篇 | |
中国医学 | 270篇 |
肿瘤学 | 794篇 |
出版年
2024年 | 17篇 |
2023年 | 238篇 |
2022年 | 488篇 |
2021年 | 764篇 |
2020年 | 573篇 |
2019年 | 611篇 |
2018年 | 698篇 |
2017年 | 618篇 |
2016年 | 573篇 |
2015年 | 478篇 |
2014年 | 906篇 |
2013年 | 979篇 |
2012年 | 654篇 |
2011年 | 816篇 |
2010年 | 689篇 |
2009年 | 666篇 |
2008年 | 680篇 |
2007年 | 670篇 |
2006年 | 517篇 |
2005年 | 454篇 |
2004年 | 414篇 |
2003年 | 465篇 |
2002年 | 1285篇 |
2001年 | 1579篇 |
2000年 | 1808篇 |
1999年 | 1135篇 |
1998年 | 1096篇 |
1997年 | 966篇 |
1996年 | 546篇 |
1995年 | 237篇 |
1994年 | 116篇 |
1993年 | 59篇 |
1992年 | 44篇 |
1991年 | 41篇 |
1990年 | 25篇 |
1989年 | 30篇 |
1988年 | 15篇 |
1987年 | 10篇 |
1986年 | 7篇 |
1985年 | 25篇 |
1984年 | 21篇 |
1983年 | 32篇 |
1982年 | 19篇 |
1981年 | 19篇 |
1980年 | 17篇 |
1979年 | 11篇 |
1978年 | 7篇 |
1977年 | 14篇 |
1976年 | 7篇 |
1975年 | 6篇 |
排序方式: 共有10000条查询结果,搜索用时 15 毫秒
81.
Today, noise pollution is an evident and ubiquitous problem even in intensive care units. Noise can disturb the physiological and psychological balance in patients and staff. Especially intubated patients and those breathing spontaneously through a T-piece are exposed to the noise emitted by the nebuliser used to humidity the respiratory gas. This may make patients feel uncomfortable. To reduce noise pollution in the ICU a modified T-piece has been developed and investigated. In order to heat and humidity the respiratory gas a Conchaterm III unit (Kendall company) and a thermo flow cylinder (De Vilbiss company) is necessary. While respiratory gas is flowing, water is sucked out of the heated thermoflow cylinder and nebulised according to the Venturi-Bernoulli principle. To adjust the oxygen concentration of the respiratory gas a plastic ring must be turned to either close (98% oxygen) or open a valve allowing room air to mix (40% oxygen). Noise pollution of the unit varies with admixture of room air. With a new device – a special oxygen – air mixing chamber – the oxygen concentration of the respiratory gas can be adjusted outside the thermoflow cylinder, hardly producing any noise pollution. Therefore the principle of nebulisation could be changed to humidification. A thermoflow cylinder without the nebulisation unit allows the respiratory gas to flow through the thermoflow cylinder over heated and evaporating water, hardly causing any noise pollution. In both types of T-pieces the temperature of the respiratory gas is controlled and corrected by the Conchaterm unit. As the result of these modifications, noise pollution has been reduced from 70?dB(A) to 55?dB(A). In the modified T-piece, the quality of humidification has been evaluated with a fresh gas flow of 22?l/min and at a gas temperature of 37°?C, not only collecting condensed water but also lost water. The modified T-piece allows a physiological humidification of the respiratory gas. The modified T-piece is a simple and efficacious substitute. Patients and staff are protected from adverse noise effects and patient well-being might be improved. 相似文献
82.
Zusammenfassung
Operationsziel Schmerzfrei belastungsf?hige Fü?e.
Indikationen Gehen und Stehen schmerzhaft.
Unbefriedigende Einlagen- und Schuhversorgung.
Unbefriedigende ?sthetik.
Kontraindikationen Schlechte Hautverh?ltnisse.
Operationstechnik Dorsaler Zugang beiderseits.
Resektion von intermetatarsalen Knochenbrücken.
Korrekturosteotomien fehlstehender Mittelfu?knochen.
Beseitigung des Hallux varus durch Reposition der Gro?zehe im Grundgelenk und tempor?re Kirschner-Drahtfixation des Gro?zehenstrahls
und der Mittelfu?fragmente.
Ergebnisse Zw?lf Jahre nach den Eingriffen an beiden Fü?en lag ein ?sthetisch und funktionell sehr gutes Resultat vor. Die Patientin
trug normale Kaufschuhe und belastete beide Fü?e tadellos. Die Fü?e konnten allerdings wegen ausgedehnter angeborener Synostosen
der Fu?wurzel- und Tarsometatarsalgelenke nicht befriedigend abgerollt werden. 相似文献
83.
In einer prospektiven Studie zentraler Talusfrakturen wurden radiologische Daten (Nativr?ntgenbild, CT, MRT) auf ihre Korrelation
zum histologischen Befund (Biopsie zum Zeitpunkt der Schraubenentfernung) überprüft. Bei 9 Frakturen an 8 Patienten (Alter
14 – 48 Jahre) handelte es sich um Frakturen des Typs Hawkins I und II je einmal sowie des Typs III viermal; in 3 weiteren
F?llen lagen K?rperfrakturen vor. Innerhalb von 24 h nach dem Unfall wurden 7 Frakturen verschraubt und 2 mit Bohrdr?hten
adaptiert. Das verletzte Bein wurde für 14 – 53 Wochen post trauma vollst?ndig entlastet. Die Beobachtungszeit betrug mit
einer Ausnahme 2 Jahre oder mehr; 4 Patienten zeigten am letzten R?ntgenbild einen intakten Talus, 4 Patienten zeigten partielle
Einbrüche des Talusdoms und in 1 Fall war ein Teileinbruch fraglich. Die histologische Untersuchung (16 – 52 Wochen post trauma)
zeigte in allen F?llen osteozytenfreien origin?ren Knochen mit Anlagerung neuen Knochens in individuell recht unterschiedlichem
Ausma?. Das Hawkins-Zeichen war in 6 F?llen partiell positiv, sowie je einmal positiv und einmal negativ. Im CT konnte sowohl
Dekalzifikation als auch Frakturheilung besser als im R?ntgenbild beobachtet werden. Das MRT-Signal war 5mal normal, 2mal
partiell und einmal komplett pathologisch. Positives Hawkins-Zeichen und normales Signalverhalten sind prognostisch günstig
zu werten. Es kam jedoch in Folge zentraler Talusfraktur auch bei radiologisch günstigem Verlauf zur Osteonekrose wenigstens
von Teilen Talus gefolgt von schleichendem Ersatz. Die offenbar bei jeder zentralen Talusfraktur gest?rte Vaskularisation
wurde von keinem radiologischen Befund einwandfrei reflektiert.
相似文献
84.
H. Dienemann C. Trainer H. Hoffmann H. Bülzebruck T. Muley K. Kayser I. Vogt-Moykopf 《Der Chirurg》1997,68(10):1014-1019
Zusammenfassung. Nach Lungenresektion und ipsilateraler Lymphknotendissektion wegen Bronchialcarcinoms verblieb in 88 von 2464 F?llen (3,6
%) mikroskopisch Residualtumor (R1) am zentralen Bronchusresektionsrand. Sieben Patienten entwickelten eine Insuffizienz der
Bronchusnaht, 2 weitere eine Nachblutung bzw. eine Herzluxation (Morbidit?t 8,0 %). Die Hospitalletalit?t betrug 16,6 %. Todesursachen
waren Bronchusnahtinsuffizienz (n = 7), Arrosionsblutung (n = 4), respiratorische Insuffizienz (n = 1) und Pleuraempyem (n = 1). Eine postoperative Bestrahlung wurde bei 43 Patienten durchgeführt. Die mediane überlebenszeit aller Patienten nach
R1-Resektion war 16 Monate gegenüber 37 Monaten nach R0-Resektion (p < 0,001). Die überlebenszeit war unabh?ngig von Tumorstadium und -histologie, Lokalisation des Residualtumors in der Bronchuswand
und einer Nachbestrahlung. Inkomplette Resektionen sind durch intraoperativen Schnellschnitt zu verifizieren. Sofern funktionell
vertretbar, sollte in den Stadien I und II eine Nachresektion (R0) angestrebt werden; auch in den Stadien III a und III b
ist bei R0-Resektion ein statistisch signifikanter überlebensvorteil gegenüber R1-Resektion zu verzeichnen, jedoch weniger
deutlich als in niedrigeren Stadien.
相似文献
85.
A. Emmermann C. Zornig D. M. Lloyd M. Peiper C. Bloechle C. E. Broelsch 《Surgical endoscopy》1997,11(7):734-736
Background: Between 1991 and November 1994, 18 patients with large, solitary, nonparasitic liver cysts underwent laparoscopic deroofing;
the last 13 of them also received an omental transposition flap in addition.
Methods: Using three to four trocars, the cystic contents were first aspirated, and the cyst derooted widely using diathermia. An
omental transposition flap was fashioned and stapled into the cyst cavity itself.
Results: Postoperative complications included one case of pulmonary atelectasis. Another patient developed a subhepatic bile collection
which was aspirated percutaneously. On average, patients were discharged on the 4th (2–14) postoperative day. Follow-up was
performed with abdominal ultrasound for 2–43 months (mean 19 months). There were two early cyst recurrences, both in cases
without an omental transposition flap (overall recurrence rate, 11%; in patients with omental flap, 0).
Conclusions: Deroofing in combination with an omental transposition flap is a safe and effective therapy for symptomatic solitary liver
cysts and can be performed using minimal-access surgical techniques.
Received: 19 January 1996/Accepted: 26 August 1996 相似文献
86.
87.
针式腹腔镜是新近出现的直径只有2 mm的腹腔镜设备,目前已用于普通外科、妇产科等一些疾病的治疗上.在泌尿外科方面,针式腹腔镜在肾上腺切除术、小儿隐睾固定术等手术上也得到了应用.虽然对针式腹腔镜手术的定义仍存在争议,目前2 mm的器械也尚有局限性,但其相对于传统腹腔镜有明显的优点,如损伤比传统腹腔镜手术更小、美观性更好、住院时间更短、恢复更快.针式腹腔镜将是常规腹腔镜发展的必然结果. 相似文献
88.
Prof. Dr. W. Lorenz B. Stinner M. Rothmund D. Duda W. Dick H. Menke Th. Junginger 《European Surgery》1992,24(3):128-134
Zusammenfassung Probleml?sungsstrategien zu perioperativen Prophylaxema?nahmen umfassen mehr Studienarten als Tierexperimente und kontrollierte
klinische Studien. Dabei verhelfen Methoden der kognitiven Psychologie und künstlichen Intelligenz zu neuen Verfahren, um
kontroverse Standpunkte in der klinischen Versorgung zu formalisieren. Der Weg vom Tierexperiment zur klinischen Indikation,
mag mühevoll und beschwerlich sein, aber die Strategie hat sich bei der perioperativen Antihistaminikaprophylaxe als eine
neue Form der Prophylaxe schon bew?hrt. Gerade wurde im Refresher Course der ASA, der amerikanischen Gesellschaft für An?sthesie
und Intensivmedizin, diese Prophylaxe für alle US-An?sthesisten empfohlen.
Mit Unterstützung durch die Deutsche Forschungsgemeinschaft (Lo 199/16-2). 相似文献
89.
Adorján F. Kovács Waleed Megahed Michael Scholz Robert Sader 《Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie》2007,11(5):267-283
PURPOSE: The development of overall survival of a DOSAK (German-Austrian-Swiss Cooperative Group on tumours of the maxillofacial region) clinic's overall population comprising a time period of more than 20 years (1983-2004) should be assessed. At a cutoff date (January 1st, 1997), a change from a primarily surgically based to a consequent multi-modality treatment regimen was implemented. The periods of time before and after that change should be compared. METHODS AND PATIENTS: The data of the DOSAK registry entries on 1038 patients suffering from primary untreated oral and oropharyngeal carcinomas were updated with respect to follow-up and mortality data to achieve a 100% quality of follow-up. The end point (death) was reached in 67% of the overall population. Statistical analysis was carried out by the Trium Analysis Online corporation, Munich. RESULTS: The portion of female and older tumor patients increased, more than half of all tumor patients were clearly in stage IV of the disease at first referral. The portion of patients operated on persisted approximately (80%), the portion of additional treatment modalities could be increased considerably. The fact of a bony infiltration by the tumor and the operability remained highly significantly relevant for survival in multivariate analysis, despite of multi-modality treatment. The survival rate of the patients remained significantly dependent on the clinical stage of the disease in multivariate analysis but could be improved by 10% in the clinical stages II and III and in the patients who could not be operated on. All in all, the cutoff date was statistically relevant for survival in multivariate analysis, i.[Symbol: see text]e. the change in the treatment regimen had a verifiable positive effect on the survival of a unicentric overall population. CONCLUSION: Survival improvement in an overall population via change in treatment strategy is possible in relatively short time; the clinical stages II and III and the non-operable patients have the greatest benefit from a multi-modality treatment. 相似文献
90.