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991.
目的同一类病例应用不同精密附着体修复,对其修复效果进行观察,为;1盘床应用提供参考依据。方法对上颌牙列缺失,下颌仅余留双侧尖牙残根的病例,设计不同类型的精密附着体进行修复,观察其修复效果。结果磁性附着体对基牙的扭力最小,应用范围最广,综合评价其取得的效果最好;按扣式精密附着体的固位力最大,但相对磁性附着体和快套式精密附着体对基牙的扭力也较大。结论目前常用的附着体,其固位力一般都能满足临床需要,但临床一定要合理设计及使用。  相似文献   
992.
R. McKay 《Hernia》2008,12(5):535-537
Laparoscopic inguinal hernia repairs, both transabdominal preperitoneal (TAPP) and total extraperitoneal (TEP), are associated with peritoneal defects or tears. Nonclosure of the tears can lead to bowel obstruction. I present a case of an early (48 h) bowel obstruction related to a peritoneal defect post TAPP inguinal hernia repair. The literature on peritoneal closure and bowel obstruction related to laparoscopic inguinal hernia repair is reviewed as well as options for repairing defects.  相似文献   
993.
腓骨肌皮复合组织瓣的临床手术解剖研究   总被引:1,自引:0,他引:1  
了解腓骨肌皮复合组织瓣血供特点,手术实施种植义齿的可行性,为其临床应用提供临床手术解剖 基础。方法对10例病人切取腓骨肌皮复合组织瓣以供修复下骨及周围软组织,观察腓骨肌皮复合组织瓣的(1)血供特点;(2)手术操作要点;(3)手术并发症;(4)腓骨与种植义齿的关系。  相似文献   
994.
[目的]了解老年人牙列缺损情况,并探讨影响老年人牙列缺损的主要因素,为增进老年人口腔健康提供科学依据.[方法]采用自行设计的调查问卷,对山西省阳泉市183名老年人进行口腔健康情况的抽样调查,使用SPSS11.5建立数据库并进行统计分析. [结果]分析认为许多老年人在不同程度上存在着牙列缺损的问题.这一点与不良生活习惯、薄弱的口腔保健意识及经济状况等因素有关. [结论]随着我国经济飞速发展,国民收入日益提高及老龄化进程加快,加强老年人口腔健康及卫生知识措施的宣传与落实很有必要.  相似文献   
995.
996.
目的 报告49例成人心房间隔缺损(房缺)伴有肺高压的手术治疗,并评估其结果。方法 采用传统方法对各类型房缺进行手术。采用单向活瓣补片修补2例伴有严重肺动脉高压的房缺。术中同时对伴有显著二尖瓣与三尖瓣关闭不全者进行了瓣环成形术。结果 49例全部治愈,无1例死亡。术后1月、5月复查,心脏大小正常,心电图正常,血气分析正常;心功能Ⅰ级47例,心功能Ⅱ级2例。结论 成人房缺且合并有肺高压者应手术治疗。术中对合并显著二尖瓣与三尖瓣病变的处理,是术后心功能恢复的关键。单向瓣修补伴肺高压的房缺,降低了手术并发症与死亡率,是一种有效方法。  相似文献   
997.
目的 观察松质骨基质-骨髓基质成骨细胞复合工人骨在骨缺损区的成骨作用,探索该组织工程化人工骨修复颅骨缺损的可行性。方法 成年新西兰兔骨髓细胞体外培养、诱导后,接种于藻酸盐-松质骨基质中,形成松质骨基质-藻酸盐-骨髓基质成骨细胞复合人工骨,修复自体颅骨缺损。分别植入松质骨基质和骨髓基质成骨细胞作为对照。植入4周和8周后行X线摄片和组织学检查,观察骨形成情况。结果 复合人工成骨量优于单纯植入松质骨基持或骨髓基质成骨细胞组,并明显优于空白对照。结论 松质骨基质-骨髓基质成骨细胞复合人工骨髓修复颅骨缺损效果良好,可以作为临床大型骨缺损修复的途径之一。  相似文献   
998.
The aim of the present study was to assess bone volume and bone density in orthodontically untreated adults using a CT analyzing method, with reference data in the clinically essential area of the lower incisors being obtained. For quantitative and qualitative assessment of the labial and lingual bony support of the lower incisors, existing CT-images of 20 adult men with a near-to-normal occlusion and a clinically healthy periodontal situation were evaluated. With the help of a special program (SIM/Plant®) and on the basis of axial scans, sagittal scans were constructed, permitting the individual imaging of the lower incisors and their alveolar process. The bony support of each tooth was registered labially and lingually perpendicular to the tooth axis at intervals corresponding to 10% of the root length. At the various root levels, especially at the upper parts of the roots, only small amounts of bony support, if any, were frequently observed. Labially, bony fenestrations and dehiscences were frequently seen, but lingually mostly dehiscences. No clinically relevant association was found between labial bony support and cephalometrically registered inclination of the lower incisors. Bone density, which was registered in Hounsfield units at the gingival, middle and apical thirds of the root levels, increased from the gingival to the apical thirds of the roots, generally with lower lingual than labial values.Before initiating orthodontic treatment a thorough clinical assessment of the anatomical situation in the lower incisor segment should be carried out. At present bone volume in this area can be reliably assessed only with computed tomography; however, this has to be weighed up against increased radiation risks. Therefore, the form of the symphysis should initially be roughly assessed by means of conventional cephalometry, with additional CT-based analysis of individual teeth being confined to special indications.
Bewertung der labiolingualen Knochenauflagerung der unteren Schneidezähne, von kieferorthopädisch unbehandelten Erwachsenen mit Hilfe von Computertomographie
Zusammenfassung Ziel der vorliegenden Studie war es, das Knochenvolumen sowie die Knochenqualität bei kieferorthopädisch unbehandelten Erwachsenen mit Hilfe eines CT-Auswertungsverfahrens zu beurteilen und Referenzdaten für den klinisch bedeutsamen Bereich der Unterkieferfrontzähne zu gewinnen. Zur quantitativen und qualitativen Bewertung der labialen und lingualen Knochenauflagerung der Unterkieferinzisivi wurden vorhandene CT-Bilder von 20 erwachsenen Männern mit annähernder Normalokklusion und klinisch gesunden parodontalen Verhältnissen ausgewertet. Aus den computertomographisch gewonnenen, axialen Schnittbildern wurden mittels eines speziellen Programms (SIM/Plant®) sagittale Schnittbilder erzeugt, auf denen sich die einzelnen Unterkieferinzisivi mit ihren Alveolarfortsätzen darstellen ließen. Die knochenauflagerung wurde jeweils labial wie lingual senkrecht zur Zahnachse in Abständen von 10% der Wurzellänge gemessen. Auf den verschiedenen Wurzelniveaus, besonders in der oberen Wurzelhälfte, wurde häufig eine geringe oder fehlende Knochenauflagerung beobachtet. Labial wurden häufig Knochenfenestrationen und-dehiszenzen beobachtet, lingual überwiegend Dehiszenzen. Zwischen der labialen Knochenauflagerung der Unterkieferinzisivi und ihrer kephalometrisch bestimmten Inklination wurden keine klinisch relevanten Zusammenhänge gefunden. Die Knochendichte wurde in Hounsfield-Einheiten im gingivalen, mittleren und apikalen Wurzeldrittel gemessen. Sie nahm vom gingivalen zum apikalen Wurzeldrittel zu, wobei sie lingual generell niedringer war als labial.Vor einer orthodontischen Behandlung sollte eine gründliche klinische Abwägung der anatomischen Gegebenheiten im Unterkieferschneidezahnbereich erfolgen. Das labiale Knochenvolumen in diesem Bereich läßt sich zur Zeit nur durch Computertomographie hinreichend verläßlich darstellen, einer routinemäßigen Abklärung steht jedoch das zusätzliche Strahlenrisiko entgegen. Daher sollte derzeit die Konfiguration der Symphyse zunächst mit Hilfe der konventionellen Fernröntgen-technik grob beurteilt werden. Bei spezieller Indikation kann diese durch eine differenzierte CT-gestützte Analyse auf Einzelzahnniveau ergänzt werden.
  相似文献   
999.
曲毅  路霖 《青海医学院学报》2000,21(2):19-19,26
本文报道1995年8月~1999年8月手术治疗干下型室间隔缺损14例,其中肺动脉瓣下型10例,峭内型缺损4例。用无损伤线带垫片直接拇式缝合4例,补片修补10例,全组无死亡同。术后直接缝合组有主动脉瓣轻度关闭不全(AI)1例。作者认为选择合适手术路径,经肺动脉切口最大限度保护右室功能,应用补片修补室时的脱垂是提高手术疗效的关键。  相似文献   
1000.
BACKGROUND: Articular cartilage is a kind of hyaline cartilage that has poor self-repair ability. Traditional treatments can merely regenerate fibrocartilage in the defect area but not completely repair a cartilage defect. Hence, it is necessary to explore an effective therapy for cartilage defects through regenerating hyaline cartilage. Platelet-rich plasma is an autologous platelet-rich extract containing various growth factors that has been widely applied in the treatment of articular cartilage defects currently and has shown beneficial therapeutic effects on various types of articular cartilage defects. At present, platelet-rich plasma therapy is a promising treatment for articular cartilage defects. OBJECTIVE: To summarize the preparation, storage and activation of platelet-rich plasma, analyze the properties of platelet-rich plasma in treating different types of articular cartilage defects, and discuss the therapeutic effects of platelet-rich plasma in treating articular cartilage defects. METHODS: Related articles were searched in PubMed, Web of Science, and CNKI using the keywords of “platelet-rich plasma, articular cartilage, prepraration, mechanism, full-thickness cartilage defect, osteochondral defect, weight-bearing areas defect, hip, knee, ankle, osteoarthritis, rheumatoid arthritis in English and Chinese. The search time was from database inception to August 2021. Initially 225 articles were searched and 90 eligible articles were included in final analysis. RESULTS AND CONCLUSION: Platelet-rich plasma contains high concentrations of growth factors that can play roles in promoting chondrocyte proliferation, regulating cartilage matrix secretion, inducing stem cell proliferation and differentiation, forming a strong scaffold structure, reducing inflammation, lubricating rough articular surface and reducing immune response in vivo, which can meet the requirements for treating various types of cartilage defects. Platelet rich plasma has a good therapeutic effect on full-thickness cartilage defects, osteochondral defects, weight-bearing area cartilage defects, osteoarthritis, and rheumatoid arthritis. Platelet-rich plasma also has the potential to treat growth plate defects considering its curative effects on these abnormal conditions. © 2023, Publishing House of Chinese Journal of Tissue Engineering Research. All rights reserved.  相似文献   
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