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本文就我院1998年至2004年收治的5例儿童肾结核病例作一分析。研究对象:5例患儿年龄8~14岁,平均10.0岁,男3例,女2例。均为慢性起病,病程1个月至2年,平均为8个月。右肾结核3例,左肾结核2例。临床表现均有尿频、尿急、尿痛,其中以此为主诉者4例,1例偶有此症状。均伴有血尿,其中1例因间断肉眼血尿发作而就诊。伴腰痛者2例,伴发热者2例,伴体重减轻、盗汗者2例,无同时具有发热、盗汗、体重减轻等结核中毒症状的患儿。合并膀胱结核2例,合并膀胱输尿管反流(Ⅱ度)1例。患儿均来自于农村,均接种过卡介苗,卡介苗瘢痕为(+)。4例有明确的结核接触史,但…  相似文献   

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??Mitochondrial disease is a heterogeneous group of hereditary diseases caused by the defects in the mitochondrial respiratory chain and abnormal cellular energy metabolism. Heart is one of the most common organs involved??and hypertrophic cardiomyopathy is the most common and important type of cardiac involvement in mitochondrial disease. Hypertrophic cardiomyopathy in the patients with mitochondrial disease with childhood onset is more common than those with adulthood onset. Mortality in children with cardiac involvement caused by mitochondrial disease is significantly higher than that in children without cardiac involvement??so the early diagnosis and treatment is very important. But the early diagnosis is still difficult due to the complexity of clinical manifestations of mitochondrial disease. There is no specific treatment for mitochondrial disease and its associated hypertrophic cardiomyopathy??so supportive therapy is still the main treatment.  相似文献   

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??Objective??To explore the clinical features of acute poisoning in children to search for effective preventive measures. Methods??A total of 521 cases of acute poisoning in Xi’an Children’s Hospital from January 2012 to January 2017 were collected and all clinical data were retrospectively analyzed. Results??Among the 521 cases of acute poisoning??291 cases??55.9%?? were boys??and 230 were girls??44.1%??. Acute poisoning occured in all ages of children and children in infancy period and pre-school period were more susceptible??257 cases and 147 cases???? poisoning occured mostly at home??508 cases?? accounting for 97.5%???? and in the countryside??431cases?? 82.7%???? the most common season was summer??187cases??35.9%??. The intoxication from digestive tract was the most common in all intoxicated pathways ??492 cases??94.4%??. After timely and reasonable treatment??most children had a good prognosis. Conclusion??Acute poisoning is most common in infants and preschool children. The majority of the patients are from rural areas. The most common season is summer. The most common intoxication is digestive tract.  相似文献   

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1000例小儿室间隔缺损的手术治疗   总被引:4,自引:0,他引:4  
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为了科学地评价内蒙地区80年代新生儿体质发育的状况,为小儿围产期保健,母、婴的营养调配,疾病的预防提出指导性意见的科学依据,并对若干年后该地区人的体格素质的提高及改善程度作出科学的评估而积累资料,我们对呼和浩特市城区的1000例新生儿就身长、体重等21项指标进行了观察测量,结果如下.  相似文献   

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近年来重症婴幼儿先天性心脏病大部分通过手术可获得矫治,而术前通过心导管术精确的诊断及介入性治疗改善血液动力学的术前准备为手术成功的关键。婴幼儿患儿由于年龄小,病情重,畸形复杂且多同时进行左右心插管,故增加了操作难度、并发症及死亡率。我院自1990年5月至1995年12月成功地为1000例3岁以下小儿作了心导管及心血管造影术,与外科手术后诊断符合率100%,其中同时进行左右心插管占86.2%,术中无1例死亡,24小时死亡率0.3%。严重并发症为1.5%,均较国外报道发生率低。  相似文献   

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目的探讨肾活检儿童的临床、病理特点及两者之间的关系。方法回顾性分析1 000例肾脏病患儿临床与肾脏病理资料。结果 1 000例患儿肾活检取材成功962例,成功率96.2%。患儿术后出现轻度并发症170例,并发症发生率为17%。临床表现与病理大部分符合,但有20例临床与病理诊断不符。结论儿童肾脏病的临床表现轻重与病理改变轻重并不平行,仅凭临床表现进行诊治,有误诊、过度治疗、延误治疗的可能,病理诊断对临床治疗及预后评价具有重要的指导意义。  相似文献   

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婴儿及儿童时期很多疾病可引起脾增大,现将我院自1979年1月~1981年10月住院1000例脾增大患儿病因分析如下。临床资料  相似文献   

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目的 探讨射频导管消融(RFCA)治疗小儿不同类型快速型心律失常的成功率、复发因素、安全性及年龄对消融效果的影响.方法 接受心内电生理学检查及RFCA的快速型心律失常患儿1000例,年龄0.33 ~16.50岁[(7.6±3.8)岁].分析不同心动过速类型RFCA方法及效果、心动过速复发及并发症的发生情况,比较不同年龄组RFCA效果.结果 接受心内电生理检查患儿1000例,经心内电生理学检查证实房室折返性心动过速(AVRT) 560例(56%),房室结折返性心动过速(AVNRT) 210例(21%),室性心动过速/室性期前收缩(VT/PVC) 159例(15.9%),局灶性房性心动过速(rAT) 49例(4.9%),心房扑动/切口折返性房性心动过速(AF/IRAT) 22例(2.2%).958例患儿接受RFCA,首次消融成功率96.2%,复发率8.1%,其中经心电生理检查证实为原旁路/消融点复发5.3%,新的旁路/起源部位/心律失常类型2.8%.AVRT接受RFCA 533例,消融成功率98.0%,复发率8.4%,其中原旁路复发4.0%,新的旁路/心动过速类型4.4%.右前/中间隔旁路消融成功率较低(85.3%),原旁路复发率较高(31.0%).AVNRT接受RFCA 205例,消融成功率100%,复发率5.9%,其中原消融点复发4.9%.AF/IRAT接受RFCA 22例,消融成功率95.5%,随访无复发.FAT接受RFCA 46例,消融成功率84.8%.其中采用二维标测,消融成功率62.5%;采用三维标测指导冷盐水灌注消融成功率96.7%;2种方法消融成功率比较差异具有统计学意义(P<0.05);复发10例(25.6%),其中7例起源于左/右心耳,均经外科心耳切除术后房性心动过速得以根治.VT/PVC接受RFCA 152例,消融成功率89.5%,复发率6.6%,其中原消融点复发5.9%.不同年龄组消融成功率比较差异无统计学意义.开展RFCA早期与晚期总体消融成功率及不同类型心动过速消融消融成功率比较差异无统计学意义,开展消融早期房室结折返性心动过速及左前侧壁房室旁路复发率显著高于晚期,差异有统计学意义(P<0.05).RFCA并发症8例(0.84%),其中完全性房室传导阻滞2例、麻醉意外1例均发生于射频消融早期阶段,血管并发症5例,无死亡病例.结论 RFCA手术可安全而有效地用于治疗小儿快速型心律失常,成功率高,复发率低,是根治某些类型小儿快速型心律失常的首选方法;低龄儿RFCA成功率、复发率及并发症与其他年龄组患儿比较差异无统计学意义,但手术难度有所增加,需谨慎选择;采用三维标测指导射频导管消融可明显提高难治性心律失常的消融成功率;丰富的经验及熟练的操作是避免并发症发生的重要因素.  相似文献   

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目的 评价UF-1000i 尿沉渣分析仪(简称UF-1000i)与相差显微镜在小儿血尿来源鉴别中的价值.方法 选取血尿住院病例65例,分别用UF-1000i与相差显微镜检测分析尿液中红细胞的信息.结果 65例患儿UF-1000i检查的敏感性(98.0%)高于相差显微镜(85.7%,P < 0.05);而相差显微镜的特异性(93.8%)高于UF-1000i(56.3%,P < 0.05).结论 UF-1000i提示的红细胞信息易受干扰,不能完全代替镜检,其对鉴别小儿血尿有初步筛查作用.UF-1000i与相差显微镜结合使用是鉴别血尿来源的最有效手段.  相似文献   

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Zusammenfassung Von 2364 frühgeborenen Kindern, die in den Jahren 1948–1957 in die Kinderklinik aufgenommen wurden, hatten 143 (6%) ein Geburtsund 45 (2%) ein tiefstes Gewicht bis und unter 1000 g. Bei diesen Kindern wurden die der Frühgeburt vorausgegangenen Ereignisse, Tragzeit, Kindslage bei der Geburt, soziale Lage der Eltern und die Todesursachen ermittelt.Die 19 überlebenden Frühgeborenen wurden in ihrer Entwicklung verfolgt und im Klein- und Schulkindalter nachuntersucht. Die Lebenserwartung sehr unreifer Frühgeborener (Fg) war nach Erkrankung der Mütter, nach pathologischen Entbindungen sowie bei Knaben deutlich schlechter als bei Mädchen und bei Fg nach traumatisch-hämorrhagischen Frühgeburten.Kein Fg unter 700 g Geburtsgewicht (19 Fg) war am Leben zu erhalten; von 21 Fg mit Geburtsgewichten zwischen 700 und 800 g konnten 2, von 40 Fg mit solchen zwischen 800 und 900 g konnte 1 und von 63 Fg mit Geburtsgewichten zwischen 900 und 1000 g konnten 9 Kinder aufgezogen und nachuntersucht werden.Die Daten der Nachuntersuchung wurden tabellarisch geordnet und mit Beispielen belegt. Der Wachstumsrückstand war bei der Mehrzahl mit Beginn des Schulalters aufgehoben, nicht jedoch der Rückstand der geistigen Entwicklung. Eindeutig debil war 1 Fg, überdurchschnittlich begabt ebenfalls 1 Kind.Die Ergebnisse der Nachuntersuchungen zeigen, daß auch bei Kindern unter 1000 g Geburts- oder Mindestgewicht keine Mühen gescheut werden dürfen, die Lebensaussichten zu verbessern und den körperlichen und geistigen Wachstumsrückstand aufzuholen.  相似文献   

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倍他米松具有减少RDS发病率、降低疾病严重度的作用已由许多研究工作证实,在产科已被广泛应用于早产的病例。但对体重<1000 g或胎龄<28周的疗效尚不肯定,而有争议。1983年1月~1986年6月加拿大蒙特利尔SMBD纪念医院的三级围产中心共出生86例体重600~1000 g胎龄24~48周早产儿。常规对孕24~34周、入院时已临产和宫颈开口≤5cm的正常无感染的产妇均给予ritodrine和倍他米松。ritodrine为β-受体兴奋药,是一种子宫平滑肌松弛剂。用  相似文献   

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Aim: To compare risk‐adjusted outcomes at 18‐ to 22‐month‐corrected age for extremely low birth weight (ELBW) infants who never received phototherapy (NoPTx) to those who received any phototherapy (PTx) in the NICHD Neonatal Research Network randomized trial of Aggressive vs. Conservative Phototherapy. Methods: Outcomes at 18 to 22‐month‐corrected age included death, neurodevelopmental impairment (NDI) and Bayley Scales Mental Developmental Index (MDI). Regression models evaluated the independent association of PTx with adverse outcomes controlling for centre and other potentially confounding variables. Results: Of 1972 infants, 216 were NoPTx and 1756 were PTx. For the entire 501‐ to 1000‐g‐BW cohort, PTx was not independently associated with death or NDI (OR 0.85, 95% CI: 0.60–1.20), death or adverse neurodevelopmental endpoints. However, among infants 501–750 g BW, the rate of significant developmental impairment with MDI < 50 was significantly higher for NoPTx (29%) than PTx (12%) (p = 0.004). Conclusions: Phototherapy did not appear to be independently associated with death or NDI for the overall ELBW group. Whether PTx increases mortality could not be excluded because of bias from deaths before reaching conservative treatment threshold. The higher rate of MDI < 50 in the 501‐ to 750‐g‐BW NoPTx group is concerning and consistent with NRN Trial results.  相似文献   

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