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1.
目的:观察并比较紫杉醇联合氟脲嘧啶/亚叶酸(5-FU/CF)与草酸铂联合5-FU/CF治疗晚期胃癌的疗效及毒副反应:方法:随机将晚期胃癌患者分为两组:紫杉醇联合5-FU/CF组(A组)27倒.草酸铂联合5-FU/CF(B组)29例.每例患者至少完成2周期以上的化疗。结果:A组有效率(CR+PR)为59.26%,中位缓解期5.8个月,中位生存期11.6个月、B组有效率(CR+PR)为55.17%,中位缓解期6.2个月,中位生存期10.8个月。两组的主要毒副反应为骨髓抑制、神经毒性和消化道反应。两者相比A组的骨髓抑制、脱发较重.B组轻度腹泻的发生率稍高。结论:紫杉醇联合5-FU/CF与草酸铂联合5-FU/CF两方案治疗晚期胃癌疗效相当,毒副反应均可耐受。  相似文献   

2.
多西紫杉醇联合氟尿嘧啶及顺铂治疗晚期胃癌   总被引:3,自引:0,他引:3       下载免费PDF全文
 目的 观察国产多西紫杉醇(TAT)联合亚叶酸钙/5-氟尿嘧啶(CF/5Fu)及顺铂(DDP)治疗晚期胃癌的临床疗效与不良反应。方法 41例晚期胃癌患者接受TAT与CF/5-Fu及DDP联合化疗:TAT75mg/m2,静滴1h,d1;CF100mg,静滴2h,d1-5;5-Fu500mg/m2,22h微泵持续静滴,d1-5;DDP25mg/m2,静滴,d,1-3。28天为一个周期。治疗2个周期后评价疗效和不良反应。结果 41例患者均可评价疗效。完全缓解2例,部分缓解23例,有效率61.0%。中位疾病进展时间7.5个月,中位生存期10.6个月,1年生存率41.5%。主要不良反应为骨髓抑制,脱发和周围神经炎。结论 国产多西紫杉醇联合亚叶酸钙/5-氟尿嘧啶及顺铂治疗晚期胃癌缓解率高,毒副反应可以耐受。  相似文献   

3.
目的:观察国产草酸铂(L-OHP)联合氟尿嘧啶(5-FU)、甲酰四氢叶酸钙(CF)治疗晚期胃癌、大肠癌的疗效。方法:LFP方案L-OHP130mg/m^2,静脉滴入,d1;CF100mg/m^2,静脉滴入,d1-d5;5-FU500mg/m^2,静脉滴入,4-6h,d1-d5(5-FU后用),21d为1个周期。结果:全组CR1例,PR12例,SD14例,PD5例,总有效率40.6%。初治有效率45.4%,复治有效率38.1%;胃癌与大肠癌有效率分别为41.7%和37.5%。主要不良反应为消化道反应及外周神经毒性。结论:L-OHP联合5-FU、CF方案疗效肯定,经济实用,毒性可耐受。  相似文献   

4.
目的:探讨草酸铂(L-OHP)、羟基喜树碱(Hcvr)联合氟尿嘧啶(5-FU)/亚叶酸钙(CF)方案治疗晚期胃癌近期疗效及其不良反应。方法:L-OHP 130mg/m^2,静脉滴注3h,第1天;HCPT6mg/m^2,静脉滴注,第1~5天,CF100mg/m^2,静脉滴注2h,第1~5天;5-FU 500mg/m^2,静滴第1-5天,5-Fu每天静滴时间维持在6-8h,CF在5-FU前使用,21天重复。结果:48例晚期胃癌患者,获得CR3例(6.3%),PR25例(52.1%),SD11例(22.9%),PD9例(18.8%),总有效率(CR+PR)达58.4%。主要不良反应为恶心呕吐、白细胞和血小板减少及轻度周围神经毒性,无化疗相关死亡。结论:L-OHP、HCPT联合5.FU/CF方案一线治疗晚期胃癌具有较好的疗效和安全性。  相似文献   

5.
印滇  王亚非  杨莉 《陕西肿瘤医学》2009,17(7):1309-1311
目的:观察奥沙利铂联合表阿霉素、5-FU/CF治疗晚期胃癌的疗效与安全性。方法:经组织病理学或细胞学证实的24例晚期胃癌患者,采用表柔比星50mg/m^2静脉推注,总剂量分两天给予,d2、d3;奥沙利铂130mg/m^2,静脉滴注3h,d1;亚叶酸钙200mg/m^2,静脉滴注2h,qd×5;亚叶酸钙输注后,氟尿嘧啶600mg/m^2,静脉滴注≥8h,qd×5;每3周重复,化疗2周期评价1次疗效。按WHO标准评价近期疗效和不良反应。结果:入组的24例晚期胃癌患者,其中进展期胃癌无法手术6例,术后复发转移18例。经治疗后CR2例(8.4%),PR8例(33.3%),SD8例(33.3%),PD6例(25%)。主要不良反应为骨髓抑制、黏膜炎、肢端麻木及消化道反应。全组患者无化疗相关死亡。结论:改良ECF方案治疗晚期胃癌疗效较好,不良反应轻,是安全有效的晚期胃癌治疗方案,可用于一线治疗,但其疗效、TTP、生存期等资料还需扩大样本进一步研究。  相似文献   

6.
Yang JW  Chen YG  Chen Q  Fan NF  Guo ZQ  Cai XC  Wu XA  Xu S  Lu X  Zhang YH  Ouyang XN 《癌症》2005,24(12):1531-1536
背景与目的:治疗晚期胃癌目前尚无公认的金标准方案。Ⅱ期临床研究发现紫杉醇类药物对胃癌有较好疗效。本研究对比亚叶酸钙/5-氟尿嘧啶(CF/5-FU)联合顺铂(DDP)、紫杉醇(Taxol)联合CF/5-FU、紫杉醇联合草酸铂(Oxaliplatin,OXA)方案治疗晚期胃癌的临床疗效与不良反应。方法:在福建省6家医院进行前瞻性、开放、随机对照研究,将符合入选标准的患者根据随机号码分入CF/5-FU DDP、CF/5-FU Taxol及Taxol OXA3个组,用双周方案进行全身化疗(CF0.2g/m2,静滴,d1、2;5-FU2.0/m2,持续静脉滴注48h;DDP50mg/m2,静滴,d1;Taxol100mg/m2,静滴,d1;OXA100mg/m2,静滴,d1),配合每周一次DDP40mg/m2腹腔灌注化疗。按WHO标准评价疗效及不良反应。结果:2002年5月至2004年5月,入选180例合格病例,随机分入对照组(CF/5-FU DDP组)60例,研究组120例(研究Ⅰ组:CF/5-FU Taxol组及研究Ⅱ组:Taxol OXA组各60例)。其中166例(92.22%)接受了至少2个周期的化疗,152例(84.44%)完成4个周期的化疗,103例(57.22%)完成了8个周期的化疗。166例可评价疗效,Taxol OXA组疗效较对照组好(P<0.05)。在术前初治患者中,研究组Ⅰ组和Ⅱ组的疗效明显优于对照组(50.00%、80.00%与20.75%,P<0.05);在腹膜后淋巴结转移的患者中,研究组疗效明显优于对照组(65.96%、85.71%与36.36%,P<0.05);而在肝转移的患者中,研究组与对照组疗效近似(28.57%、39.13%与34.62%,P>0.05)。与对照组相比较,研究组患者中任何程度的恶心、呕吐、食欲差、口腔炎及肾功能减退发生率均较低,但骨髓抑制及末梢神经损害相对较严重,并有7例(5.88%)发生不同程度的过敏反应,其中严重过敏反应3例(2.52%)。无治疗相关死亡。结论:晚期胃癌患者采用含紫杉醇方案化疗虽然骨髓抑制较重,但总体疗效优于CF/5-FU DDP方案,不良反应可以耐受。本研究推荐以紫杉醇为主的联合化疗方案作为晚期胃癌的一线化疗方案。  相似文献   

7.
氟尿嘧啶/亚叶酸钙+紫杉醇联合化疗双周方案治疗晚期胃癌   总被引:10,自引:0,他引:10  
Feng JF  Lu JW  Sun XF 《癌症》2004,23(12):1704-1706
背景与目的:近来有临床研究显示紫杉醇(paclitaxel,PTX)可用于治疗胃癌,与5.氟尿嘧啶(5-fluorouracil,5-FU)联合治疗晚期胃癌疗效显著,不良反应轻。本研究观察5-Fu/亚叶酸钙(1eueovorin,CF) PTX联合化疗双周方案治疗晚期胃癌的临床疗效和不良反应。方法:采用高剂量5-FU/CF PTX深静脉输注方案(CF 200mg/m^2,静滴2小时,第1天;5-FU 500mg/m^2,静脉推注,第1天;5-FU 1500mg/m^2,静滴46小时;PTX90mg/m^2,静脉输注3小时,第1天),化疗方案以每两周为1周期,重复4周期后评定疗效。结果:全组20例均可评价疗效,总有效率为65.0%(13/20),其中完全缓解(CR)率为10.0%(2/20),部分缓解率为55.0%(11/20)。无治疗相关死亡,主要不良反应为口腔炎、手足综合征和脱发。结论:5-FU/CF PTX联合化疗双周方案治疗晚期胃癌缓解率较高、不良反应可耐受,是治疗晚期胃癌安全有效的化疗方案。  相似文献   

8.
目的观察我科2009年1月.2010年7月收治30例晚期胃癌患者以伊立替康联合氟尿嘧啶、亚叶酸钙双周(FOLFIRI)方案治疗,观察其近期疗效及安全性。方法CPT-11:180mg/m^2静滴60.90mind1;CF:200mg/m^2静滴2hd1,d2;CF静滴结束后立即5FU400mg/m^2静脉推注d1;5-FU:600mg/m^2持续微泵静脉推注22h,d1,d2。每2周重复,28天为1个周期,每2个周期评价疗效,不足2周期的观察毒性,获CR及PR患者4周后确认。结果全组29例可评价疗效,CR4例(13.79%),PR10例(34.48%),SD11例(37.93%),PD4例(13.79%)。有效率RR(CR+PR)14(48.27%);不良反应较轻,以I,II度多见。结论以CPT-11为主的(FOLFIRI方案)一线化疗晚期胃癌具有较高的疾病控制率,且安全性好,不良反应可控制,值得临床进一步验证。  相似文献   

9.
[目的]探讨紫杉醇联合氟尿嘧啶持续滴注加亚叶酸钙治疗老年晚期胃癌的疗效及毒副反应。[方法]32例胃癌患者应用紫杉醇135mg/m^2,分第1、8天静滴,亚叶酸钙(CF)100mg/m。第1、2、3天静滴,氟尿嘧啶(5-Fu)500mg,/m^2。第1天静滴2h,以后用5-Fu2500mg/m^2内持续滴注,持续70h,21~28天为1个周期,至少2个周期开始评价疗效。f结果]30例患者可评价疗效,获PR12例,NC8例,PD10例,全组未见CR病例,总有效率为40.0%,中位TrP为6.1个月;其中初治患者19例总有效率为42.2%,中位TTP为6.4个月;复治患者13例总有效率为36.4%.中位TTP为5.7个月。毒副反应主要为Ⅰ~Ⅱ度血液学毒性及消化道反应。[结论]紫杉醇联合氟尿嘧啶持续滴注加亚叶酸钙治疗老年晚期胃癌疗效肯定,患者均能耐受。特别对初治患者,值得深入研究。  相似文献   

10.
目的探讨FOLFIRI方案治疗化疗后进展的晚期大肠癌的疗效和安全性。方法对32例化疗后进展的晚期大肠癌患者,予FOLFIRI方案化疗,伊立替康(CPT—11)180mg/m^2静滴第1天,亚叶酸钙(CF)200mg/m^2静滴第1~2天,5-氟尿嘧啶(5-FU)400mg/m^2静注第1~2天+5-FU600mg/m^2持续静脉滴注22小时第1t2天,2周重复,连用3周期以上。按照WHO实体肿瘤近期客观疗效评定标准进行评价。结果全组32例均可评价疗效及毒副反应。完全缓解1例,部分缓解5例,稳定22例,进展4例,客观有效率为18.8%,平均疾病进展时间6.2个月,中位生存期9.0个月。毒副作用主要是食欲下降、恶心呕吐、延迟性腹泻及白细胞减少,多为Ⅰ/Ⅱ度。结论FOLFIRI治疗晚期大肠癌疗效较好,安全。  相似文献   

11.
The medically important dematiaceous fungi and their identification   总被引:5,自引:0,他引:5  
Dematiaceous fungi include a large group of organisms that are darkly pigmented (dark brown, olivaceous, or black). In most cases the pigment is melanin, and specifically, dihydroxynaphthalene melanin. The diseases produced include chromoblastomycosis, eumycotic mycetoma, and phaeohyphomycosis. Phaeohyphomycosis is a new classification for a diverse group of previously known entities grouped together on the basis of finding dematiaceous hyphal and/or yeast-like forms in tissue; tissue involvement may be superficial, cutaneous and corneal, subcutaneous, or systemic. Identification of these fungi is based mostly upon morphology. Important structures include annellides (Phaeoannellomyces, Exophiala), phialides (Phialophora, Wangiella), adelophialides (Phialemonium without collarettes, Lecythophora with collarettes), differentiation of conidiophores (Xylohypha versus Cladosporium) and conidial hilum, septation and germination (Bipolaris, Drechslera, Exserohilum). Useful laboratory tests include the 12% gelatin test (controversial), nitrate assimilation (W. dermatitidis is negative, most other species are positive), and determination of temperature maxima (especially 37 degrees C for E. jeanselmei, 40 degrees C for W. dermatitidis and B. spicifera, 42 degrees C for X. bantiana, and 45 degrees C for Dactylaria constricta var. gallopava and Scedosporium inflatum).  相似文献   

12.
Zusammenfassung: An der Studie zur Wirksamkeit und Anwendungssicherheit von Ketoconazol nahmen 27 Männer im Alter von 20 bis 80 (Median: 57) Jahre, davon 18 mit Onychomykosen und 9 als KontroUen bei den Laborwertbestimmungen, teil. Während des ersten Behandlungsmonats erhielten je 9 Patienten 200 mg und 400 mg Ketoconazol täglich. Danach wurden beide Gruppen 6 Monate mit 200 mg/d weiterbehandelt. Die klinische Beurteilung sowie hämatologische, biochemische und Plasmaspiegeluntersu-chungen erfolgten mindestens monafich, mykologische Untersuchungen wurden vor Aufnahme und bei Beendigung der Therapie vorgenommen. Erne letzte klinische Unter-suchung erfolgte 1 Jahr nach Beginn der Studie. Nach 7 Monaten Behandlung wurden 23 von 30 Nägeln mit “gebessert” bis “stark gebessert” beurteilt, nach dem behandlungsfreien Intervall galt dies für 28 von 30 Nägeln. Die Plasmaspiegel waren mit 200 mg/d ausreichend und uber den Behandlungszeit-raum konstant. Dies spricht für gute orale Resorption und Abwesenheit von Enzyminduktion. Die Laborwerte zeigten im Vergleich zu den Kontrollen und den Werten vor Behandlung keine signifikanten Abweichungen, so daß myelo-, nephro- und hepatotoxische Wirkungen von 400 bzw. 200 mg/d ausgeschlossen werden können. Der Lipidhaushalt wurde nicht beeinfluat und es trat unter Therapie als Folge der Ketoconazolwirkung lediglich Lanosterin im Serum auf. Nach Beendigung der Therapie ging der Lanosteringehalt schnell zurück. Damit erweist sich Ketoconazol in den angewandten Dosen als ein gut verträgliches und zur Langzeitbehandlung von Onychomykosen geeignetes Antimykotikum. Summary: Twenty-seven males with a median age of 57 (range: 20 to 80) years took part in this study on the efficacy and safety of ketoconazole. Eighteen men suffered from onychomycosis; nine served as controls in the safety evaluation. During the first month of treatment, nine patients received 200 mg and the nine other 400 mg ketoconazole daily. Then the treatment was uniformly continued with 200 mg/d for 6 months. Clinical evaluation and haematological, biochemical and plasma level investigations were carried out at least at monthly intervals; mycological controls were performed at the start and end of therapy. A final clinical evaluation was carried out one year after the start of the study. After 7 months of treatment, moderate or definite clinical improvement was obtained in 23 out of 30 nails. After 5 more months without antimycotic treatment this was the case in 28 of 30 nails. Plasma levels obtained with 200 mg ketoconazole daily were adequate and constant during the entire treatment period. This indicates a good oral resorption as well as the absence of induction of hepatic enzymes. The laboratory values did not show significant deviations as compared with the controls or with the pretreatment values. This excludes myelo-, nephro- and hepatotoxic effects of 400 and 200 mg ketoconazole daily. The lipid metabolism was not influenced, the only difference was the occurrence of lanosterol in the serum, which is a result of the mechanism of action of ketoconazole. After the medication period the lanosterol levels subsided rapidly. In the applied doses ketoconazole is a well-tolerated and effective drug for the systemic long-term treatment of onychomycosis.  相似文献   

13.
14.
Dr.  W. Dittmar  N. Jovi 《Mycoses》1987,30(7):326-342
Summary: Short-term experiments on excised skin (human, pig) gave the following results: 1. In the tissue activity test with direct inoculation (D-TAT) commercial preparations of the non-azole antimycotics ciclopiroxolamine, tolnaftate and naftifine, produced higher inhibitory activity against Trichophyton mentagrophytes (standard strain) in various levels of the horny layer than were produced by the azole antimycotics econazole, miconazole, clotrimazole, oxiconazole and bifonazole. Fast drying solutions of antimycotics invariably gave higher inhibitory activities than creams. In the ultrafiltration tissue activity test (UFT- TAT) against Candida albicans (2 strains), antimycotic agents ranked in order of effectiveness as follows: ciclopiroxolamine – most of the azole antimycotics – bifonazole and naftifine. 2. In tests of fungicidal activity against T. mentagrophytes (2 strains) and Microsporum gypseum (1 strain) the first step was to inoculate the skin surface. After the horny layer had been penetrated by fungal mycelia, antimycotic agents of documented fungicidal potency, chiefly in the form of creams, were applied to the skin surface and left to act for up to 18 hours. The horny layer and epidermis were then scraped off and the concentration of viable fungi was determined. Ciclopiroxolamine cream and lotion produced by far the greatest diminution in viable fungi; creams containing oxiconazole and naftifine were moderately effective and those containing tioconazole and bifonazole produced a relatively small decrease in viable fungi. To avoid erroneous results it is important to homogenize and dilute the skin scrapings; if this is not done certain antimycotics will give misleadingly high fungal killing rates. At this early stage the scatter of results is still wide and minor differences in efficacy cannot as yet be detected with certainty. 3. From the results of various comparative tests it is evident that pig skin can be used as a substitute for human skin in the tests listed under 1. and 2. above. This discovery may make a valuable contribution towards limiting the need for experiments on living animals and trials on human beings. Zusammenfassung: In Kurzzeitversuchen an exzidierter Haut (Mensch, Schwein) wurde gefunden: 1. Im Gewebeaktivitätstest mit direkter Inokulation (D-GAT) wurde mit Handelspräparaten der Nichtazol-Antimykotika Ciclopiroxolamin, Tolnaftat und Naftifin in verschiedenen Hornschichtniveaus eine höhere Hemmaktivität gegenüber Trichophyton mentagrophytes (Standard-Stamm) erzielt als mit solchen der Azol-Antimykotika Econazol, Miconazol, Clotrimazol, Oxiconazol und Bifonazol. Rasch trocknende Lösungen von Antimykotika ergaben durchweg höhere Hemmaktivitäten als Cremes. Im Ultrafiltrations-Gewebeaktivitätstest (UFT-GAT) gegenüber Candida albicans (2 Stämme) ergab sich nach erzielter Wirksamkeit die Rangfolge Ciclopiroxolamine – Mehrzahl der Azolantimykotika – Bifonazol und Naftifin. 2. In Fungizidie-Testen gegenüber T. mentagrophytes (2 Stämme) und Microsporum gypseum (1 Stamm) wurde zunächst die Hautoberfläche inokuliert. Nach Durchdringung der Hornschicht mit Pilzmyzelien wirkten auf die Hautoberfläche bis zu 18 Stunden lang überwiegend Cremes von als fungizid publizierten Antimykotika ein. Während sich in abgeschabter Hornschicht und Epidermis der so bearbeiteten Hautoberflächen mit Ciclopiroxolamin-Creme und -Lotion die weitaus höchste Verminderung lebensfähiger Keime ergab, bewirkten Cremes mit Oxiconazol und Naftifin eine mittlere und solche mit Tioconazol und Bifonazol eine relativ niedrige Keimeliminierung. Zur Vermeidung von fehlerhaften Ergebuissen mußten Homogenisierung und Verdünnung der Hautschabsel erfolgen, anderenfalls bei mehreren Antimykotika eine zu hohe Keimabtötung vorgetäuscht worden wäre. Wegen der vorerst noch hohen Streuung der Ergebnisse können kleinere Wirksamkeitsunterschiede noch nicht sicher erfaßt werden. 3. Nach dem Ergebnis verschiedener Vergleichstests kann in den Testen zu 1. und 2. Schweinehaut als Ersatz für Haut vom Menschen dienen und dürfte damit wesentlich zur Einschränkung von Versuchen am lebenden Tier und von Prüfungen am Menschen beitragen.  相似文献   

15.
Mycotic immunodiagnosis was performed in 186 hospitalized patients with different respiratory diseases, mostly considered as tuberculosis and others with a doubtful diagnosis. Crude histoplasmin, coccidioidin, paracoccidioidin, blastomycin, candidin, aspergillin, and sporotrichin, as well as purified polysaccharide-protein complexes (PPC) of Histoplasma capsulatum, Coccidioides immitis, and Paracoccidioides brasiliensis were used as antigens. Immune tests used included skin test (ST), gel immunodiffusion (ID), counterimmunoelectrophoresis (CIE), complement fixation (CF), and ELISA. A possible association with candidosis was observed in 17% of patients with tuberculosis and diabetes; one presumptive paracoccidioidomycosis, one confirmed aspergillosis, and six cases of active histoplasmosis were determined. Candidin ST showed 29% of positive reactions with an increased frequency in patients between 31 and 55 years of age. CF test showed the highest positivity percentages with crude antigens, specially for Candida antigen (26.3%) and histoplasmin (18.2%). Cross reactions were evident with crude antigens but decreased when PPC's were used in ELISA.  相似文献   

16.
Summary. A total of 54 patients with culturally proven tropical dermatomycoses, comprising 23 with various types of dermatophytoses, one with foot infection due to Trichosporon beigelii and one with foot infection due to Geotrichum candidum , two with candidoses of the groin and 27 with pityriasis versicolor, were included in a clinical trial of efficacy of 1% isoconazole cream (TravogenR, Schering, Berlin, Germany). Five patients were not evaluable. A clinical and mycological cure was achieved in 29 cases in 3–4 weeks. In 15 (31%) of the remaining patients treatment was required for 5–6 weeks, while another three patients required treatment for 8 weeks. In two patients the disease proved to be resistant to treatment with the drug.
Zusammenfassung. Insgesamt 54 Patienten mit kulturell gesicherter Dermatomykose, (23 unterschiedliche Dermatophytosen, eine Trichosporon beigelii - und eine Geotrichum candidum -Fußinfektion, 2 Candidosen der Leistengegend und 27 Pityriasis versicolor) wurden in einer klinischen Wirksamkeits-studie mit 1% iger Isoconazol-Creme (TravogenR, Schering, Berlin, Deutschland) behandelt. Fünf Patienten waren nicht auswertbar. Eine klinische und mykologische Heilung wurde bei 47 von 49 Patienten (96%) erreicht. Bei 29 patienten (59%) wurde die Heilung bereits nach 3–4 Wochen Behandlung erreicht. Weitere 15 Patienten (31%) benötigten 5–6 Wochen und drei Patienten 8 Wochen Behandlungsdauer. Zwei Mykosesituationen erwiesen sich als therapieresistent.  相似文献   

17.
P. Saltel  V. Bonadona 《Oncologie》2005,7(3):195-202
Résumé: La possibilité depuis 1994, de connaître la probabilité individuelle de développer certains cancers a permis de proposer de nouvelles modalités de prévention, de traitements et contribué au développement actuel de loncogénétique. Une meilleure connaissance des répercussions psychologiques tant pour les patients que pour les apparentés est désormais possible et limplication des psycho-oncologues dans ce cadre de la réalisation des tests prédictifs, recommandée. La mission de «messager» qui incombe au «cas-index» doit faire lobjet dune attention particulière. La complexité de linformation et la dimension paradoxale que peut avoir parfois la communication à propos des choix, rend difficile lévaluation de la qualité du consentement. La situation particulièrement délicate dune aide à la décision à légard de la chirurgie prophylactique, exige une collaboration étroite des généticiens et des psycho-oncologues.Les soins de support en oncologie  相似文献   

18.

This review comprehensively evaluates the influence of gene-gene, gene-environment and multiple interactions on the risk of colorectal cancer (CRC). Methods of studying these interactions and their limitations have been discussed herein. There is a need to develop biomarkers of exposure and of risk that are sensitive, specific, present in the pathway of the disease, and that have been clinically tested for routine use. The influence of inherited variation (polymorphism) in several genes has been discussed in this review; however, due to study limitations and confounders, it is difficult to conclude which ones are associated with the highest risk (either individually or in combination with environmental factors) to CRC. The majority of the sporadic cancer is believed to be due to modification of mutation risk by other genetic and/or environmental factors. Micronutrient deficiency may explain the association between low consumption of fruit/vegetables and CRC in human studies. Mitochondrial modulation by dietary factors influences the balance between cell renewal and death critical in colon mucosal homeostasis. Both genetic and epigenetic interactions are intricately dependent on each other, and collectively influence the process of colorectal tumorigenesis. The genetic and environmental interactions present a good prospect and a challenge for prevention strategies for CRC because they support the view that this highly prevalent cancer is preventable.  相似文献   

19.
A Polak 《Mycoses》1990,33(7-8):353-358
A mouse model of localized candidosis in air-filled subcutaneous cysts imitating thrush has been developed. We have now tested various antifungal combinations in this animal model. Flucytosine (5-FC) + amphotericin B (Amph B) showed the highest efficacy, a clear additive or even synergistic effect was seen. The combination of 5-FC + imidazole or triazole derivative was less efficacious, an additive effect was rare. The combination of 5-FC + Amph B was also tested against Candida albicans strains showing various degrees of 5-FC-resistance. A significant reduction in 5-FC-resistant mutants was seen after the treatment with the combination.  相似文献   

20.
P. Arnaud 《Oncologie》2005,7(2):120-123
Résumé: Les biosimilaires vont bientôt voir leur apparition en Europe. Comment un laboratoire peut-il aborder le développement de son dossier dAMM? Quelles sont les bases légales et les recommandations officielles? Comment la similarité et/ou le caractère générique peuvent-ils être démontrés? Les règles sont-elles identiques à celles des produits chimiques conventionnels pour lesquels, notamment en cancérologie, il existe des médicaments génériques? Comment faire pour que la sécurité et lefficacité des médicaments biosimilaires soient assurées pour les patients?  相似文献   

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