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1.
目的分析股骨颈骨囊肿合并病理骨折的手术治疗方法及随访结果。方法自1980年6月至2004年12月有7名患者在我科接受治疗并有完整随访,其中男性4例,女性3例。年龄:13岁到56岁,平均27.8岁。所有病例均按Garden分型后,分别行病灶刮除,自体髂骨、异体骨、髂骨加骨水泥、单纯骨水泥及自体骨加异体骨填充,固定方式有鹅头钉、空心钉及DHS钉内固定。1例仅行病灶刮除,异体骨植骨,未作内固定。结果7例均获得较满意的随访。随访时间为18个月至144个月,平均75个月。有4例于术后12个月至48个月出现股骨头坏死,表现为髋关节疼痛,活动受限,跛行;X线表现为股骨头塌陷,变形,关节间隙变窄。结论股骨颈骨囊肿合并病理骨折,治疗难度大,术中骨折复位及维持位置困难,术后易出现股骨头缺血坏死,特别是采用骨水泥填充加内固定方法治疗更易发生.术中应尽可能减少对股骨头血运的干扰及破坏,避免过早负重。  相似文献   

2.
骨内腱鞘囊肿,又称邻关节骨囊肿,是一种较少见的局限在邻近关节的骨内良性囊性变.1956年Hicks首先使用“骨内腱鞘囊肿”来描述这种发生在关节软骨下的囊样病变.国内外文献报道的骨内腱鞘囊肿均为单发,我院2010年7月收治1例胫骨平台多发骨内腱鞘囊肿患者,现报道如下.  相似文献   

3.
本文报告5例动脉瘤性骨囊肿,均经手术、病理确诊。对本病的X线表现进行重点讨论。发生在长管状骨4例,主要X线表现均为偏心性、膨胀性、蜂窝状的骨质破坏,囊壁呈薄壳状;发生在腰椎1例。第2腰椎椎体呈偏侧性囊样破坏,椎弓  相似文献   

4.
患儿,女性,12岁。因右颈后肿物伴疼痛6个月入院。入院时查体:颈粗,头端正,右侧颈后扪及一6cm×4cm质硬固定肿物,轻度压痛。颈部前屈后伸、左右侧旋转轻度受限,活动时无颈部疼痛及双侧上肢运动与感觉异常。Lhermitte征阴性,Hoffman征阴性。颈椎X线:颈椎生理弯曲消失且向后凸,颈4椎体棘突及右侧椎弓根呈溶骨性破坏,且见骨包壳。相邻颈3、5棘突分别向上、下呈弧形受压改变,提示病变呈膨胀性生长。印象为颈4棘突及右侧椎弓根溶骨性破坏。颈部MRI:颈4椎板、右侧椎弓根骨质破坏明显,可见右后方膨胀性生长肿物,为囊性…  相似文献   

5.
患者女,40岁。因右髋部疼痛1月加重10天,于2001年2月23日入院。查体:右髋部压痛,活动受限。X线示:右髋关节髋臼上缘相当于“Y”形软骨部位见膨胀性骨质破坏,边缘清楚,包壳不明显,X线诊断:右髋臼骨巨细胞瘤。手术所见:右髋臼上方肉芽状肿物。 病理检查:碎组织,总体积8 cm×8 cm×3 cm,大部为软组织,其切面灰白色鱼肉状。少部为骨组织。  相似文献   

6.
患者女 ,6 1岁。发现右髂部肿物 1年入院 ,曾有甲状腺肿瘤史。查体 :右髂骨部有一 8cm× 6cm大小的质硬无移动肿物。X线示右髂骨骨囊肿。手术所见 :右髂前上棘有一10cm× 8cm× 8cm的肿块 ,与骨膜黏连 ,完整切除后送病理。病理巨检 :灰红色不规则形肿物一枚 ,大小 10cm× 9cm×5cm ,表面粗糙无包膜 ,附有少量骨质 ,切面呈囊实性 ,囊内壁较光滑 ,内含咖啡色黏稠液体 ,实性区呈灰白色 ,质较软 ,有砂粒感。镜检 :瘤组织主要由大小不一的乳头构成 ,乳头分支复杂 ,被覆乳头的瘤细胞多层排列 ,核圆形或卵圆形 ,大小较一致 ,呈毛…  相似文献   

7.
1 病例介绍患者 ,男 ,36岁 ,2 0 0 0年 7月发现左前胸壁黄豆大小伴隐痛 ,症状渐加剧 ,8月达 5 cm× 5 cm大小 ,经市级医院针吸病理检查示 :小细胞恶性肿瘤 ,于省级医院检查无转移灶后行术前化疗 NVB+DDP+VP1 6 一周期 ,2周后肿块缩小至1cm× 1cm,疼痛消失 ,9月局部肿物增大约 3cm× 3cm且疼痛 ,术前 B超发现肝占位 2 cm× 0 .9cm,CT示 :肝左叶外侧低密度灶 2 cm× 1cm× 3cm,CT值4 7U,考虑转移 ,又化疗 1周期 ,肿物缩小不明显 ,10月 B超检查未发现肝转移 ,CT示左前胸壁肿物 7cm× 4 cm,骨质未见破坏。行手术切除 ,术中见梭形肿物 6 …  相似文献   

8.
患者女,28岁。因上颌骨进行性肿胀伴间歇性胀疼3月余,于1990年5月间就诊。体检:一般情况尚好,主要见上颌骨明显隆起,鼻唇沟消失,触及局部肿块约4cm×3cm,实性、质较硬、不活动、压疼。口腔见华牙齿松动,下颌骨未见异常。鼻腔通畅,颈部淋巴结无肿大,其它部位无异常。X线片示上颌骨骨质有破坏,边缘不整。临床诊断为上颌骨恶性肿瘤,收入院行肿瘤切除手术。术中见上颌骨部分骨质破坏,骨皮质膨胀变薄,腔内充满灰白色肿瘤组织,约3cm×2cm×2cm,无包膜。术中切除上颌骨肿瘤。病理检查:肿瘤切面为实性,呈灰白色,质软硬不一,切…  相似文献   

9.
患者男 ,42岁 ,发现左颈部肿块逐渐增大二年 ,明显增大半个月入院。伴全身骨关节疼痛 ,左肾结石 ,于 1 989年 4月 2 8日行颈部肿块切除术。体检 :左颈部 8× 7× 7cm肿块 ,触之有波动感 ,无压痛 ,无声嘶 ,不随吞咽活动 ,穿刺抽出暗红色液体。手术发现 :左颈部 8.5× 7.5× 7cm肿块 ,囊性感 ,周围组织水肿明显 ,肿块自颈动脉、颈静脉后长出 ,与甲状腺无粘连。临床诊断 :囊性水瘤。病理检查 :已剖暗红色囊肿一只 ,8.5× 6 .5× 1 .5cm囊内物已流失 ,内壁附少量暗红色糊状物 ,壁厚 0 .2~ 0 .5cm ,内壁粗糙。镜下观察 :纤维囊壁组织 ,…  相似文献   

10.
患者女性,71岁,3年前右上腹阵发性隐痛,向右后背部放射。1年来疼痛逐渐加剧,无畏寒发热及黄疸,食脂餐后3-4小时疼痛发作。近半月来右上腹疼痛加剧,向背心放射,伴畏寒发热,以胆囊炎和胆结石症收入院。手术见大网膜向右上移位,包裹胆囊及肝线,胆囊大小14cm×8cm×8cm,张力较高,囊壁增厚达0.8cm。胆囊与周围组织无粘连,胆囊粘膜萎缩,囊内有黄白色胆汁45ml,颈部有一个1.3cm×1.3cm×0.8cm固醇类结石嵌顿。胆囊外观呈哑铃状。病理标本为:胆囊1个,大小13cm×5cm×3cm,胆囊颈部有一肿块(1.5cm×1cm×0.8cm),其切面灰白…  相似文献   

11.
The medically important dematiaceous fungi and their identification   总被引:5,自引:0,他引:5  
Dematiaceous fungi include a large group of organisms that are darkly pigmented (dark brown, olivaceous, or black). In most cases the pigment is melanin, and specifically, dihydroxynaphthalene melanin. The diseases produced include chromoblastomycosis, eumycotic mycetoma, and phaeohyphomycosis. Phaeohyphomycosis is a new classification for a diverse group of previously known entities grouped together on the basis of finding dematiaceous hyphal and/or yeast-like forms in tissue; tissue involvement may be superficial, cutaneous and corneal, subcutaneous, or systemic. Identification of these fungi is based mostly upon morphology. Important structures include annellides (Phaeoannellomyces, Exophiala), phialides (Phialophora, Wangiella), adelophialides (Phialemonium without collarettes, Lecythophora with collarettes), differentiation of conidiophores (Xylohypha versus Cladosporium) and conidial hilum, septation and germination (Bipolaris, Drechslera, Exserohilum). Useful laboratory tests include the 12% gelatin test (controversial), nitrate assimilation (W. dermatitidis is negative, most other species are positive), and determination of temperature maxima (especially 37 degrees C for E. jeanselmei, 40 degrees C for W. dermatitidis and B. spicifera, 42 degrees C for X. bantiana, and 45 degrees C for Dactylaria constricta var. gallopava and Scedosporium inflatum).  相似文献   

12.
Zusammenfassung: An der Studie zur Wirksamkeit und Anwendungssicherheit von Ketoconazol nahmen 27 Männer im Alter von 20 bis 80 (Median: 57) Jahre, davon 18 mit Onychomykosen und 9 als KontroUen bei den Laborwertbestimmungen, teil. Während des ersten Behandlungsmonats erhielten je 9 Patienten 200 mg und 400 mg Ketoconazol täglich. Danach wurden beide Gruppen 6 Monate mit 200 mg/d weiterbehandelt. Die klinische Beurteilung sowie hämatologische, biochemische und Plasmaspiegeluntersu-chungen erfolgten mindestens monafich, mykologische Untersuchungen wurden vor Aufnahme und bei Beendigung der Therapie vorgenommen. Erne letzte klinische Unter-suchung erfolgte 1 Jahr nach Beginn der Studie. Nach 7 Monaten Behandlung wurden 23 von 30 Nägeln mit “gebessert” bis “stark gebessert” beurteilt, nach dem behandlungsfreien Intervall galt dies für 28 von 30 Nägeln. Die Plasmaspiegel waren mit 200 mg/d ausreichend und uber den Behandlungszeit-raum konstant. Dies spricht für gute orale Resorption und Abwesenheit von Enzyminduktion. Die Laborwerte zeigten im Vergleich zu den Kontrollen und den Werten vor Behandlung keine signifikanten Abweichungen, so daß myelo-, nephro- und hepatotoxische Wirkungen von 400 bzw. 200 mg/d ausgeschlossen werden können. Der Lipidhaushalt wurde nicht beeinfluat und es trat unter Therapie als Folge der Ketoconazolwirkung lediglich Lanosterin im Serum auf. Nach Beendigung der Therapie ging der Lanosteringehalt schnell zurück. Damit erweist sich Ketoconazol in den angewandten Dosen als ein gut verträgliches und zur Langzeitbehandlung von Onychomykosen geeignetes Antimykotikum. Summary: Twenty-seven males with a median age of 57 (range: 20 to 80) years took part in this study on the efficacy and safety of ketoconazole. Eighteen men suffered from onychomycosis; nine served as controls in the safety evaluation. During the first month of treatment, nine patients received 200 mg and the nine other 400 mg ketoconazole daily. Then the treatment was uniformly continued with 200 mg/d for 6 months. Clinical evaluation and haematological, biochemical and plasma level investigations were carried out at least at monthly intervals; mycological controls were performed at the start and end of therapy. A final clinical evaluation was carried out one year after the start of the study. After 7 months of treatment, moderate or definite clinical improvement was obtained in 23 out of 30 nails. After 5 more months without antimycotic treatment this was the case in 28 of 30 nails. Plasma levels obtained with 200 mg ketoconazole daily were adequate and constant during the entire treatment period. This indicates a good oral resorption as well as the absence of induction of hepatic enzymes. The laboratory values did not show significant deviations as compared with the controls or with the pretreatment values. This excludes myelo-, nephro- and hepatotoxic effects of 400 and 200 mg ketoconazole daily. The lipid metabolism was not influenced, the only difference was the occurrence of lanosterol in the serum, which is a result of the mechanism of action of ketoconazole. After the medication period the lanosterol levels subsided rapidly. In the applied doses ketoconazole is a well-tolerated and effective drug for the systemic long-term treatment of onychomycosis.  相似文献   

13.
Prof.Fazu Qiu,member of the Chinese Communist Party,surgery professor of Tongji Hospital,departed in Tongji Hospital,Wuhan,China,at fourteen to nine a.m,June 14,2008,after a disease.He turns 94 this year.He was the senior academician of the Academia Sinica,the illustrious medical scientist of China,and the Honorary Director of Tongji Medical College,as well as Huazhong University of Science & Technology.  相似文献   

14.
Dr.  W. Dittmar  N. Jovi 《Mycoses》1987,30(7):326-342
Summary: Short-term experiments on excised skin (human, pig) gave the following results: 1. In the tissue activity test with direct inoculation (D-TAT) commercial preparations of the non-azole antimycotics ciclopiroxolamine, tolnaftate and naftifine, produced higher inhibitory activity against Trichophyton mentagrophytes (standard strain) in various levels of the horny layer than were produced by the azole antimycotics econazole, miconazole, clotrimazole, oxiconazole and bifonazole. Fast drying solutions of antimycotics invariably gave higher inhibitory activities than creams. In the ultrafiltration tissue activity test (UFT- TAT) against Candida albicans (2 strains), antimycotic agents ranked in order of effectiveness as follows: ciclopiroxolamine – most of the azole antimycotics – bifonazole and naftifine. 2. In tests of fungicidal activity against T. mentagrophytes (2 strains) and Microsporum gypseum (1 strain) the first step was to inoculate the skin surface. After the horny layer had been penetrated by fungal mycelia, antimycotic agents of documented fungicidal potency, chiefly in the form of creams, were applied to the skin surface and left to act for up to 18 hours. The horny layer and epidermis were then scraped off and the concentration of viable fungi was determined. Ciclopiroxolamine cream and lotion produced by far the greatest diminution in viable fungi; creams containing oxiconazole and naftifine were moderately effective and those containing tioconazole and bifonazole produced a relatively small decrease in viable fungi. To avoid erroneous results it is important to homogenize and dilute the skin scrapings; if this is not done certain antimycotics will give misleadingly high fungal killing rates. At this early stage the scatter of results is still wide and minor differences in efficacy cannot as yet be detected with certainty. 3. From the results of various comparative tests it is evident that pig skin can be used as a substitute for human skin in the tests listed under 1. and 2. above. This discovery may make a valuable contribution towards limiting the need for experiments on living animals and trials on human beings. Zusammenfassung: In Kurzzeitversuchen an exzidierter Haut (Mensch, Schwein) wurde gefunden: 1. Im Gewebeaktivitätstest mit direkter Inokulation (D-GAT) wurde mit Handelspräparaten der Nichtazol-Antimykotika Ciclopiroxolamin, Tolnaftat und Naftifin in verschiedenen Hornschichtniveaus eine höhere Hemmaktivität gegenüber Trichophyton mentagrophytes (Standard-Stamm) erzielt als mit solchen der Azol-Antimykotika Econazol, Miconazol, Clotrimazol, Oxiconazol und Bifonazol. Rasch trocknende Lösungen von Antimykotika ergaben durchweg höhere Hemmaktivitäten als Cremes. Im Ultrafiltrations-Gewebeaktivitätstest (UFT-GAT) gegenüber Candida albicans (2 Stämme) ergab sich nach erzielter Wirksamkeit die Rangfolge Ciclopiroxolamine – Mehrzahl der Azolantimykotika – Bifonazol und Naftifin. 2. In Fungizidie-Testen gegenüber T. mentagrophytes (2 Stämme) und Microsporum gypseum (1 Stamm) wurde zunächst die Hautoberfläche inokuliert. Nach Durchdringung der Hornschicht mit Pilzmyzelien wirkten auf die Hautoberfläche bis zu 18 Stunden lang überwiegend Cremes von als fungizid publizierten Antimykotika ein. Während sich in abgeschabter Hornschicht und Epidermis der so bearbeiteten Hautoberflächen mit Ciclopiroxolamin-Creme und -Lotion die weitaus höchste Verminderung lebensfähiger Keime ergab, bewirkten Cremes mit Oxiconazol und Naftifin eine mittlere und solche mit Tioconazol und Bifonazol eine relativ niedrige Keimeliminierung. Zur Vermeidung von fehlerhaften Ergebuissen mußten Homogenisierung und Verdünnung der Hautschabsel erfolgen, anderenfalls bei mehreren Antimykotika eine zu hohe Keimabtötung vorgetäuscht worden wäre. Wegen der vorerst noch hohen Streuung der Ergebnisse können kleinere Wirksamkeitsunterschiede noch nicht sicher erfaßt werden. 3. Nach dem Ergebnis verschiedener Vergleichstests kann in den Testen zu 1. und 2. Schweinehaut als Ersatz für Haut vom Menschen dienen und dürfte damit wesentlich zur Einschränkung von Versuchen am lebenden Tier und von Prüfungen am Menschen beitragen.  相似文献   

15.
16.
S.K. Jand  M.P. Gupta 《Mycoses》1989,32(2):104-105
During the routine examination of dogs for cutaneous lesions, 205 dogs were screened for fungi other than dermatophytes. Twenty-two dogs (10.8%) revealed the presence of non-dermatophytic fungi suspicious for representing the etiologic agents of the skin lesions. The fungi isolated were Alternaria sp. (2.9%), Penicillium sp. (2.4%), Aspergillus fumigatus (2.0%), Mucor sp. (1.5%), Cladosporium sp. (1.5%) and Fusarium sp. (0.5%). No dermatophyte was isolated in association with these fungi. The incidence of these infections was found to be greater in warm and humid climate.  相似文献   

17.
Résumé: Lefficacité optimale des fluoropyrimidines nécessite des concentrations élevées en 5-10 méthylènetétrahydrofolate (CH2FH4), contrôlées par la méthylènetétrahydrofolate réductase (MTHFR) qui convertit irréversiblement le CH2FH4 en 5-méthyltétrahydrofolate (CH3FH4). Les polymorphismes 677CT et 1298AC du gène MTHFR sont associés à une baisse dactivité de lenzyme. Les tumeurs «MTHFR mutées» devraient donc être plus sensibles aux fluoropyrimidines que les tumeurs «MTHFR sauvages». Les études expérimentales et cliniques publiées à ce jour tendent à montrer une plus grande sensibilité au 5-FU (associé ou non à lacide folinique) dans les tumeurs MTHFR mutées par rapport aux tumeurs sauvages. Ces résultats montrent la nécessité de poursuivre ces recherches afin de confirmer limpact de ces polymorphismes sur lefficacité des fluoropyrimidines.  相似文献   

18.
Mycotic immunodiagnosis was performed in 186 hospitalized patients with different respiratory diseases, mostly considered as tuberculosis and others with a doubtful diagnosis. Crude histoplasmin, coccidioidin, paracoccidioidin, blastomycin, candidin, aspergillin, and sporotrichin, as well as purified polysaccharide-protein complexes (PPC) of Histoplasma capsulatum, Coccidioides immitis, and Paracoccidioides brasiliensis were used as antigens. Immune tests used included skin test (ST), gel immunodiffusion (ID), counterimmunoelectrophoresis (CIE), complement fixation (CF), and ELISA. A possible association with candidosis was observed in 17% of patients with tuberculosis and diabetes; one presumptive paracoccidioidomycosis, one confirmed aspergillosis, and six cases of active histoplasmosis were determined. Candidin ST showed 29% of positive reactions with an increased frequency in patients between 31 and 55 years of age. CF test showed the highest positivity percentages with crude antigens, specially for Candida antigen (26.3%) and histoplasmin (18.2%). Cross reactions were evident with crude antigens but decreased when PPC's were used in ELISA.  相似文献   

19.
Summary. A total of 54 patients with culturally proven tropical dermatomycoses, comprising 23 with various types of dermatophytoses, one with foot infection due to Trichosporon beigelii and one with foot infection due to Geotrichum candidum , two with candidoses of the groin and 27 with pityriasis versicolor, were included in a clinical trial of efficacy of 1% isoconazole cream (TravogenR, Schering, Berlin, Germany). Five patients were not evaluable. A clinical and mycological cure was achieved in 29 cases in 3–4 weeks. In 15 (31%) of the remaining patients treatment was required for 5–6 weeks, while another three patients required treatment for 8 weeks. In two patients the disease proved to be resistant to treatment with the drug.
Zusammenfassung. Insgesamt 54 Patienten mit kulturell gesicherter Dermatomykose, (23 unterschiedliche Dermatophytosen, eine Trichosporon beigelii - und eine Geotrichum candidum -Fußinfektion, 2 Candidosen der Leistengegend und 27 Pityriasis versicolor) wurden in einer klinischen Wirksamkeits-studie mit 1% iger Isoconazol-Creme (TravogenR, Schering, Berlin, Deutschland) behandelt. Fünf Patienten waren nicht auswertbar. Eine klinische und mykologische Heilung wurde bei 47 von 49 Patienten (96%) erreicht. Bei 29 patienten (59%) wurde die Heilung bereits nach 3–4 Wochen Behandlung erreicht. Weitere 15 Patienten (31%) benötigten 5–6 Wochen und drei Patienten 8 Wochen Behandlungsdauer. Zwei Mykosesituationen erwiesen sich als therapieresistent.  相似文献   

20.
P. Saltel  V. Bonadona 《Oncologie》2005,7(3):195-202
Résumé: La possibilité depuis 1994, de connaître la probabilité individuelle de développer certains cancers a permis de proposer de nouvelles modalités de prévention, de traitements et contribué au développement actuel de loncogénétique. Une meilleure connaissance des répercussions psychologiques tant pour les patients que pour les apparentés est désormais possible et limplication des psycho-oncologues dans ce cadre de la réalisation des tests prédictifs, recommandée. La mission de «messager» qui incombe au «cas-index» doit faire lobjet dune attention particulière. La complexité de linformation et la dimension paradoxale que peut avoir parfois la communication à propos des choix, rend difficile lévaluation de la qualité du consentement. La situation particulièrement délicate dune aide à la décision à légard de la chirurgie prophylactique, exige une collaboration étroite des généticiens et des psycho-oncologues.Les soins de support en oncologie  相似文献   

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