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1.
新辅助化疗在局部晚期宫颈癌中的疗效观察   总被引:11,自引:0,他引:11  
目的:探讨术前新辅助化疗对局部晚期宫颈癌治疗的疗效。方法:以40例Ⅰb~Ⅱb期局部晚期宫颈癌患者为实验组,予顺铂、丝裂霉素、氟尿嘧啶化疗1~2个疗程,随后行根治性手术;以31例同期同条件直接给予根治性手术的患者为对照组,随访3年,比较两组患者的淋巴结转移率、复发率及生存时间。结果:实验组患者化疗有效率为70.00%,实验组患者的淋巴结转移率及复发率均显著低于对照组(P值均<0.05);实验组患者的无瘤生存时间及术后生存时间则显著长于对照组(P=0.0136,P=0.0108)。实验组患者中化疗有效者的淋巴结转移率及复发率均显著低于化疗无效者(P值均<0.05);化疗有效者的无瘤生存时间及术后生存时间则显著长于化疗无效者(P=0.0116,P=0.0172)。结论:局部晚期宫颈癌术前新辅助化疗可缩小肿瘤体积、降低淋巴结转移率及复发率、延长患者生存时间,是有效的治疗方法。PMF方案是术前新辅助化疗的有效方案。  相似文献   

2.
目的:探讨Ⅰ b2~Ⅱb期巨块型宫颈癌的临床治疗效果.方法:选取2002年2月~2008年9月在我院住院治疗的98例Ⅰ b2~Ⅱb期巨块型宫颈癌患者,实验组49例,先给予1疗程~2疗程的以铂类为基础的术前化疗,2周后行根治性手术;对照组49例则直接行根治性手术,术后比较两组的临床疗效.结果:实验组患者的化疗有效率为83.7﹪,其中4例完全缓解.实验组手术切除率达100﹪,对照组手术切除率仅为89.8%.实验组术后病检肿瘤直径明显比对照组小 (P=0.000);实验组盆腔淋巴结转移明显较对照组少(P=0.027).实验组的术后复发率22.4%(11/49)要明显低于对照组51.0%(25/49)(P=0.002).两组总生存时间和无瘤生存时间无统计学意义(P=0.1221,P=0.06),但是对化疗有效患者的生存时间要高于对化疗无效的患者(P=0.0406).结论:Ⅰ b2~Ⅱb期巨块型宫颈癌患者术前化疗,可提高手术切除率降低术后复发率.  相似文献   

3.
目的 探讨紫杉醇联合顺铂方案在局部晚期宫颈癌患者术前新辅助化疗中的疗效及不良反应.方法 100例经病理学确诊的局部晚期宫颈癌患者均分为2组,观察组50例患者给予紫杉醇联合顺铂方案的术前新辅助化疗,然后接受根治性切除术治疗,而对照组50例患者仅给予单纯根治性切除术.根据相应评价标准评价观察组术前新辅助化疗的有效率以及2组患者的术后情况.结果 观察组术前新辅助化疗的有效率为80.0%,主要不良反应为胃肠道反应和周围神经毒性,但均可对症处理缓解或自行缓解,未影响治疗的顺利进行.观察组淋巴结转移率及术后局部复发率均低于对照组,差异有统计学意义(P<0.05).结论 紫杉醇联合顺铂方案用于局部晚期宫颈癌的术前新辅助化疗安全有效,能够增加其完整切除率,并减少术后局部复发及淋巴结转移.  相似文献   

4.
目的 探讨伊立替康联合奈达铂方案新辅助化疗(NACT)用于局部晚期宫颈癌患者的临床疗效和不良反应.方法 入组郑州大学第一附属医院和周口市中心医院2015年1月至12月收治的经病理学确诊的112例局部晚期宫颈癌患者,根据接受NACT与否分为2组,每组56例,研究组56例患者先接受伊立替康联合奈达铂方案NACT,再接受子宫根治性切除术;对照组56例患者单纯接受子宫根治性切除术.评价研究组患者伊立替康联合奈达铂方案NACT的近期疗效和不良反应,并比较观察2组患者的手术时间、术中出血量、住院时间、膀胱功能恢复时间、术后淋巴结转移率、术后复发率.结果 研究组伊立替康联合奈达铂方案NACT有效率为89.3%,主要不良反应为轻度的腹泻、白细胞减少、尿潴留、脱发等,均未影响后续治疗的实施.研究组患者在手术时间、术中出血量、住院时间、膀胱功能恢复时间、术后淋巴结转移率、术后复发率方面均优于对照组,差异均有统计学意义(P均<0.05).结论 伊立替康联合奈达铂方案NACT用于局部晚期宫颈癌患者,能够有效缩小局部晚期宫颈癌的瘤体,降低临床分期,有利于手术的顺利进行,并能提高手术效果,降低术后复发转移风险,改善预后.  相似文献   

5.
邹纯静  吴谋喜 《中国肿瘤》2012,21(9):714-716
[目的]探讨紫杉醇脂质体联合卡铂新辅助化疗(NACT)在Ⅰ b2~Ⅱb期宫颈癌中的疗效.[方法]回顾性分析51例局部晚期宫颈癌行NACT后行根治性手术者(NACT组)与49例直接行手术治疗者(对照组)的临床资料,评价NACT的疗效及价值.[结果]NACT总有效率80.39%(41/51),化疗后51例患者均可行手术.化疗不良反应轻,术后并发症、术后切缘阳性率、淋巴结转移率及脉管瘤栓阳性率均低于对照组(P<0.05).[结论]紫杉醇脂质体联合卡铂在Ⅰb2~Ⅱb期宫颈癌行新辅助化疗后可缩小肿瘤病灶,为手术创造条件.  相似文献   

6.
目的探讨手术前新辅助化疗联合放射治疗治疗局部晚期宫颈癌的疗效。方法分析35例Ⅰb2期~Ⅱb2期术前新辅助化疗联合放射治疗(观察组)与32例单纯手术(对照组)的局部晚期宫颈癌患者的临床资料,评价观察组和对照组患者的近期疗效,并比较两组患者术中出血量、手术时间、术后病理特征与疗效。结果观察组患者治疗总有效率为80.9%,高于对照组的9.3%(P〈0.05)。两组患者手术时间、术中出血量、脉管受侵以及阴道切缘癌残留率比较,差异无统计学意义(P〉0.05),观察组患者宫旁浸润率及淋巴结转移率低于手术组(P〈0.05)。结论手术前新辅助化疗联合放射治疗可以缩小局部肿瘤,使宫旁浸润消退,可提高局部晚期宫颈癌的疗效。  相似文献   

7.
目的 探讨新辅助化疗(NACT)紫杉醇联合顺铂(TP)治疗晚期宫颈癌的临床效果及安全性.方法 收集晚期宫颈癌患者67例作为研究对象,根据手术前新辅助化疗方案分为化疗组37例和对照组30例,化疔组给予1~2个疗程的TP化疗方案治疗后实施广泛子宫切除+盆腔淋巴结清扫术,对照组给予顺铂60 mg+氟脲苷500 mg+亚叶酸钙300 mg+多柔比星30 mg化疗及上述手术治疗.比较两组疗效及生存时间.结果 两组患者在经过1~2个周期的化疗方案治疗后(手术前),化疗组的有效率为54.05%,对照组的有效率为43.33%,两组比较,差异无统计学意义(P>0.05);化疗组的盆腔淋巴结转移率13.51%、宫旁累及率2.70%、脉管浸润率5.41%、切缘阳性率2.70%均低于对照组,差异有统计学意义(P<0.05);两组患者的化疗不良反应比较,差异无统计学意义(P>0.05):化疗组的3年生存率64.86%(24/37)与对照组的43.33%(13/40)比较,差异无统计学意义(P>0.05);化疗组的3年中位生存期为33.8个月,高于对照组的28.6个月,差异有统计学意义(P<0.05).结论 晚期宫颈癌患者手术前采用TP化疗方案治疗能够降低淋巴结转移率,缩小病灶范围,延长患者的远期生存时间.  相似文献   

8.
目的:探讨血清鳞状细胞癌抗原(SCCA)在局部晚期宫颈鳞癌患者疗效观察及预测淋巴结转移方面的价值.方法:对60例符合人选条件的Ⅰb2-Ⅱb期原发性宫颈鳞癌患者行新辅助化疗,根据临床疗效将患者分为有效组和无效组,分析两组化疗前后血清SCCA的变化与临床疗效的关系.两个疗程化疗后符合手术条件的患者行广泛子宫切除+盆腔淋巴结清扫术,确定淋巴结转移情况.对术后有淋巴结转移者与未发生淋巴结转移者SCCAg测定值进行比较.结果:有效组化疗后血清SCCA水平明显降低,与化疗前相比差异有统计学意义(P<0.01),淋巴结转移阳性的局部晚期宫颈鳞癌患者SCCAg水平明显高于淋巴结转移阴性者,差异有统计学意义(P<0.01).SCCA ≥4.0ng/ml者淋巴结转移率大于SCCA <4.0ng/ml (P <0.01).结论:SCCA可作为局部晚期宫颈癌新辅助化疗的疗效监测指标;SSCA升高与局部晚期宫颈鳞癌淋巴结转移有关;以4ng/ml为界值可判断局部晚期宫颈鳞癌淋巴结是否转移.  相似文献   

9.
目的:探讨紫杉醇联合顺铂的新辅助化疗对局部晚期宫颈癌手术治疗疗效的影响。方法88例经病理证实的局部晚期宫颈癌患者随机分为2组,观察组44例接受紫杉醇联合顺铂的新辅助化疗+宫颈癌根治术,而对照组44例仅行宫颈癌根治术。结果观察组44例局部晚期宫颈癌患者的手术时间为(200.5±56.3)min,术中出血量为(600.7±189.2)mL,术后宫旁淋巴结转移率为4.5%,术后盆腔淋巴结转移率为6.8%,均少于对照组44例局部晚期宫颈癌患者的(287.6±68.0)min、(850.5±200.7)mL、36.4%、40.9%,差异均有统计学意义( P<0.05)。化疗主要毒副反应为骨髓抑制、胃肠道反应、脱发、肌肉关节痛、周围神经毒性、肾功能损害等,经精心护理后化疗均得以顺利完成,未影响化疗的顺利进行。结论紫杉醇联合顺铂的新辅助化疗在局部晚期宫颈癌治疗中安全有效,有利于手术的顺利进行,并可减少复发转移风险,值得临床推广应用。  相似文献   

10.
目的 探讨奥沙利铂联合希罗达用于结直肠癌术后患者的安全性及疗效.方法 选择108例原发性结直肠癌术后患者,按照术后化疗方案的不同分为实验组与对照组,对照组仅采用希罗达治疗,实验组则在对照组的基础上联合奥沙利铂治疗.比较2组患者的生存率、复发率、远处转移率、不良反应及生存质量Karnofsky评分情况.结果 实验组2年生存率为96.43%,显著高于对照组84.62%;实验组复发率、远处转移率为10.71%、35.71%,显著低于对照组17.31%、44.23%,比较差异均具有统计学意义(P<0.05).实验组腹泻、神经毒性、手足综合征、皮肤色素沉着、白细胞减少及恶心呕吐等不良反应与对照组比较,差异均无统计学意义(P>0.05).治疗后2组患者Karnofsky评分均有所降低,组间比较差异无统计学意义(P>0.05);治疗后6个月实验组Karnofsky评分升高明显,显著优于对照组,比较差异具有统计学意义(P<0.05).结论 奥沙利铂联合希罗达用于结直肠癌术后患者辅助化疗能够延长患者生存时间,减少局部复发率及远处转移率,提高患者生存质量,并且具有较高的安全性.  相似文献   

11.
The medically important dematiaceous fungi and their identification   总被引:5,自引:0,他引:5  
Dematiaceous fungi include a large group of organisms that are darkly pigmented (dark brown, olivaceous, or black). In most cases the pigment is melanin, and specifically, dihydroxynaphthalene melanin. The diseases produced include chromoblastomycosis, eumycotic mycetoma, and phaeohyphomycosis. Phaeohyphomycosis is a new classification for a diverse group of previously known entities grouped together on the basis of finding dematiaceous hyphal and/or yeast-like forms in tissue; tissue involvement may be superficial, cutaneous and corneal, subcutaneous, or systemic. Identification of these fungi is based mostly upon morphology. Important structures include annellides (Phaeoannellomyces, Exophiala), phialides (Phialophora, Wangiella), adelophialides (Phialemonium without collarettes, Lecythophora with collarettes), differentiation of conidiophores (Xylohypha versus Cladosporium) and conidial hilum, septation and germination (Bipolaris, Drechslera, Exserohilum). Useful laboratory tests include the 12% gelatin test (controversial), nitrate assimilation (W. dermatitidis is negative, most other species are positive), and determination of temperature maxima (especially 37 degrees C for E. jeanselmei, 40 degrees C for W. dermatitidis and B. spicifera, 42 degrees C for X. bantiana, and 45 degrees C for Dactylaria constricta var. gallopava and Scedosporium inflatum).  相似文献   

12.
Zusammenfassung: An der Studie zur Wirksamkeit und Anwendungssicherheit von Ketoconazol nahmen 27 Männer im Alter von 20 bis 80 (Median: 57) Jahre, davon 18 mit Onychomykosen und 9 als KontroUen bei den Laborwertbestimmungen, teil. Während des ersten Behandlungsmonats erhielten je 9 Patienten 200 mg und 400 mg Ketoconazol täglich. Danach wurden beide Gruppen 6 Monate mit 200 mg/d weiterbehandelt. Die klinische Beurteilung sowie hämatologische, biochemische und Plasmaspiegeluntersu-chungen erfolgten mindestens monafich, mykologische Untersuchungen wurden vor Aufnahme und bei Beendigung der Therapie vorgenommen. Erne letzte klinische Unter-suchung erfolgte 1 Jahr nach Beginn der Studie. Nach 7 Monaten Behandlung wurden 23 von 30 Nägeln mit “gebessert” bis “stark gebessert” beurteilt, nach dem behandlungsfreien Intervall galt dies für 28 von 30 Nägeln. Die Plasmaspiegel waren mit 200 mg/d ausreichend und uber den Behandlungszeit-raum konstant. Dies spricht für gute orale Resorption und Abwesenheit von Enzyminduktion. Die Laborwerte zeigten im Vergleich zu den Kontrollen und den Werten vor Behandlung keine signifikanten Abweichungen, so daß myelo-, nephro- und hepatotoxische Wirkungen von 400 bzw. 200 mg/d ausgeschlossen werden können. Der Lipidhaushalt wurde nicht beeinfluat und es trat unter Therapie als Folge der Ketoconazolwirkung lediglich Lanosterin im Serum auf. Nach Beendigung der Therapie ging der Lanosteringehalt schnell zurück. Damit erweist sich Ketoconazol in den angewandten Dosen als ein gut verträgliches und zur Langzeitbehandlung von Onychomykosen geeignetes Antimykotikum. Summary: Twenty-seven males with a median age of 57 (range: 20 to 80) years took part in this study on the efficacy and safety of ketoconazole. Eighteen men suffered from onychomycosis; nine served as controls in the safety evaluation. During the first month of treatment, nine patients received 200 mg and the nine other 400 mg ketoconazole daily. Then the treatment was uniformly continued with 200 mg/d for 6 months. Clinical evaluation and haematological, biochemical and plasma level investigations were carried out at least at monthly intervals; mycological controls were performed at the start and end of therapy. A final clinical evaluation was carried out one year after the start of the study. After 7 months of treatment, moderate or definite clinical improvement was obtained in 23 out of 30 nails. After 5 more months without antimycotic treatment this was the case in 28 of 30 nails. Plasma levels obtained with 200 mg ketoconazole daily were adequate and constant during the entire treatment period. This indicates a good oral resorption as well as the absence of induction of hepatic enzymes. The laboratory values did not show significant deviations as compared with the controls or with the pretreatment values. This excludes myelo-, nephro- and hepatotoxic effects of 400 and 200 mg ketoconazole daily. The lipid metabolism was not influenced, the only difference was the occurrence of lanosterol in the serum, which is a result of the mechanism of action of ketoconazole. After the medication period the lanosterol levels subsided rapidly. In the applied doses ketoconazole is a well-tolerated and effective drug for the systemic long-term treatment of onychomycosis.  相似文献   

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14.
Résumé: Lefficacité optimale des fluoropyrimidines nécessite des concentrations élevées en 5-10 méthylènetétrahydrofolate (CH2FH4), contrôlées par la méthylènetétrahydrofolate réductase (MTHFR) qui convertit irréversiblement le CH2FH4 en 5-méthyltétrahydrofolate (CH3FH4). Les polymorphismes 677CT et 1298AC du gène MTHFR sont associés à une baisse dactivité de lenzyme. Les tumeurs «MTHFR mutées» devraient donc être plus sensibles aux fluoropyrimidines que les tumeurs «MTHFR sauvages». Les études expérimentales et cliniques publiées à ce jour tendent à montrer une plus grande sensibilité au 5-FU (associé ou non à lacide folinique) dans les tumeurs MTHFR mutées par rapport aux tumeurs sauvages. Ces résultats montrent la nécessité de poursuivre ces recherches afin de confirmer limpact de ces polymorphismes sur lefficacité des fluoropyrimidines.  相似文献   

15.
Dr.  W. Dittmar  N. Jovi 《Mycoses》1987,30(7):326-342
Summary: Short-term experiments on excised skin (human, pig) gave the following results: 1. In the tissue activity test with direct inoculation (D-TAT) commercial preparations of the non-azole antimycotics ciclopiroxolamine, tolnaftate and naftifine, produced higher inhibitory activity against Trichophyton mentagrophytes (standard strain) in various levels of the horny layer than were produced by the azole antimycotics econazole, miconazole, clotrimazole, oxiconazole and bifonazole. Fast drying solutions of antimycotics invariably gave higher inhibitory activities than creams. In the ultrafiltration tissue activity test (UFT- TAT) against Candida albicans (2 strains), antimycotic agents ranked in order of effectiveness as follows: ciclopiroxolamine – most of the azole antimycotics – bifonazole and naftifine. 2. In tests of fungicidal activity against T. mentagrophytes (2 strains) and Microsporum gypseum (1 strain) the first step was to inoculate the skin surface. After the horny layer had been penetrated by fungal mycelia, antimycotic agents of documented fungicidal potency, chiefly in the form of creams, were applied to the skin surface and left to act for up to 18 hours. The horny layer and epidermis were then scraped off and the concentration of viable fungi was determined. Ciclopiroxolamine cream and lotion produced by far the greatest diminution in viable fungi; creams containing oxiconazole and naftifine were moderately effective and those containing tioconazole and bifonazole produced a relatively small decrease in viable fungi. To avoid erroneous results it is important to homogenize and dilute the skin scrapings; if this is not done certain antimycotics will give misleadingly high fungal killing rates. At this early stage the scatter of results is still wide and minor differences in efficacy cannot as yet be detected with certainty. 3. From the results of various comparative tests it is evident that pig skin can be used as a substitute for human skin in the tests listed under 1. and 2. above. This discovery may make a valuable contribution towards limiting the need for experiments on living animals and trials on human beings. Zusammenfassung: In Kurzzeitversuchen an exzidierter Haut (Mensch, Schwein) wurde gefunden: 1. Im Gewebeaktivitätstest mit direkter Inokulation (D-GAT) wurde mit Handelspräparaten der Nichtazol-Antimykotika Ciclopiroxolamin, Tolnaftat und Naftifin in verschiedenen Hornschichtniveaus eine höhere Hemmaktivität gegenüber Trichophyton mentagrophytes (Standard-Stamm) erzielt als mit solchen der Azol-Antimykotika Econazol, Miconazol, Clotrimazol, Oxiconazol und Bifonazol. Rasch trocknende Lösungen von Antimykotika ergaben durchweg höhere Hemmaktivitäten als Cremes. Im Ultrafiltrations-Gewebeaktivitätstest (UFT-GAT) gegenüber Candida albicans (2 Stämme) ergab sich nach erzielter Wirksamkeit die Rangfolge Ciclopiroxolamine – Mehrzahl der Azolantimykotika – Bifonazol und Naftifin. 2. In Fungizidie-Testen gegenüber T. mentagrophytes (2 Stämme) und Microsporum gypseum (1 Stamm) wurde zunächst die Hautoberfläche inokuliert. Nach Durchdringung der Hornschicht mit Pilzmyzelien wirkten auf die Hautoberfläche bis zu 18 Stunden lang überwiegend Cremes von als fungizid publizierten Antimykotika ein. Während sich in abgeschabter Hornschicht und Epidermis der so bearbeiteten Hautoberflächen mit Ciclopiroxolamin-Creme und -Lotion die weitaus höchste Verminderung lebensfähiger Keime ergab, bewirkten Cremes mit Oxiconazol und Naftifin eine mittlere und solche mit Tioconazol und Bifonazol eine relativ niedrige Keimeliminierung. Zur Vermeidung von fehlerhaften Ergebuissen mußten Homogenisierung und Verdünnung der Hautschabsel erfolgen, anderenfalls bei mehreren Antimykotika eine zu hohe Keimabtötung vorgetäuscht worden wäre. Wegen der vorerst noch hohen Streuung der Ergebnisse können kleinere Wirksamkeitsunterschiede noch nicht sicher erfaßt werden. 3. Nach dem Ergebnis verschiedener Vergleichstests kann in den Testen zu 1. und 2. Schweinehaut als Ersatz für Haut vom Menschen dienen und dürfte damit wesentlich zur Einschränkung von Versuchen am lebenden Tier und von Prüfungen am Menschen beitragen.  相似文献   

16.
P. Saltel  V. Bonadona 《Oncologie》2005,7(3):195-202
Résumé: La possibilité depuis 1994, de connaître la probabilité individuelle de développer certains cancers a permis de proposer de nouvelles modalités de prévention, de traitements et contribué au développement actuel de loncogénétique. Une meilleure connaissance des répercussions psychologiques tant pour les patients que pour les apparentés est désormais possible et limplication des psycho-oncologues dans ce cadre de la réalisation des tests prédictifs, recommandée. La mission de «messager» qui incombe au «cas-index» doit faire lobjet dune attention particulière. La complexité de linformation et la dimension paradoxale que peut avoir parfois la communication à propos des choix, rend difficile lévaluation de la qualité du consentement. La situation particulièrement délicate dune aide à la décision à légard de la chirurgie prophylactique, exige une collaboration étroite des généticiens et des psycho-oncologues.Les soins de support en oncologie  相似文献   

17.

This review comprehensively evaluates the influence of gene-gene, gene-environment and multiple interactions on the risk of colorectal cancer (CRC). Methods of studying these interactions and their limitations have been discussed herein. There is a need to develop biomarkers of exposure and of risk that are sensitive, specific, present in the pathway of the disease, and that have been clinically tested for routine use. The influence of inherited variation (polymorphism) in several genes has been discussed in this review; however, due to study limitations and confounders, it is difficult to conclude which ones are associated with the highest risk (either individually or in combination with environmental factors) to CRC. The majority of the sporadic cancer is believed to be due to modification of mutation risk by other genetic and/or environmental factors. Micronutrient deficiency may explain the association between low consumption of fruit/vegetables and CRC in human studies. Mitochondrial modulation by dietary factors influences the balance between cell renewal and death critical in colon mucosal homeostasis. Both genetic and epigenetic interactions are intricately dependent on each other, and collectively influence the process of colorectal tumorigenesis. The genetic and environmental interactions present a good prospect and a challenge for prevention strategies for CRC because they support the view that this highly prevalent cancer is preventable.  相似文献   

18.
Zusammenfassung Prostatakrebs ist hierzulande seit einigen Jahren die häufigste Krebserkrankung bei Männern. Da über die Ätiologie wenig gesichertes Wissen vorliegt und daher kaum Möglichkeiten zur primären Prävention bestehen, konzentrieren sich die Anstrengungen auf die Suche nach wirksamen Verfahren zur sekundären Prävention. Hierbei gilt die Verwendung des PSA-Tests zur Früherkennung des Prostatakarzinoms als derzeit aussichtsreichstes Verfahren. Bevor ein neues Früherkennungsverfahren zur breiten Anwendung empfohlen oder in das gesetzliche Früherkennungsprogramm aufgenommen wird, muss jedoch seine Wirksamkeit in hierfür geeigneten wissenschaftlichen Untersuchungen nachgewiesen werden. Bis jetzt gibt es bereits eine ganze Reihe epidemiologischer Studien zur Effektivität des PSA-Screenings, doch konnte ein Wirksamkeitsnachweis bisher nicht erbracht werden. Zwei große randomisierte Studien in Europa und den USA lassen für die Jahre 2005–08 erste Ergebnisse erwarten. Da epidemiologische Arbeiten belegen, dass durch PSA-Screening eine nicht unerhebliche Überdiagnostik und Übertherapie eintritt, d. h. Schaden angerichtet werden kann, ist das Ergebnis der genannten randomisierten Studien vor weitergehenden Entscheidungen unbedingt abzuwarten. Bis dahin sollte von der Anwendung des PSA-Tests zur Prostatakrebsfrüherkennung unmissverständlich abgeraten werden. Da für den Test bereits ausgiebig Werbung betrieben wurde, kommt einer gründlichen ärztlichen Aufklärung von an dem Test interessierten Personen eine Schlüsselrolle zu.  相似文献   

19.
A Polak 《Mycoses》1990,33(7-8):353-358
A mouse model of localized candidosis in air-filled subcutaneous cysts imitating thrush has been developed. We have now tested various antifungal combinations in this animal model. Flucytosine (5-FC) + amphotericin B (Amph B) showed the highest efficacy, a clear additive or even synergistic effect was seen. The combination of 5-FC + imidazole or triazole derivative was less efficacious, an additive effect was rare. The combination of 5-FC + Amph B was also tested against Candida albicans strains showing various degrees of 5-FC-resistance. A significant reduction in 5-FC-resistant mutants was seen after the treatment with the combination.  相似文献   

20.
P. Arnaud 《Oncologie》2005,7(2):120-123
Résumé: Les biosimilaires vont bientôt voir leur apparition en Europe. Comment un laboratoire peut-il aborder le développement de son dossier dAMM? Quelles sont les bases légales et les recommandations officielles? Comment la similarité et/ou le caractère générique peuvent-ils être démontrés? Les règles sont-elles identiques à celles des produits chimiques conventionnels pour lesquels, notamment en cancérologie, il existe des médicaments génériques? Comment faire pour que la sécurité et lefficacité des médicaments biosimilaires soient assurées pour les patients?  相似文献   

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