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1.
目的:探讨原发性肝癌的肝动脉碘油栓塞化疗(TACE)、热疗、三维适形放疗(3DCRT)的综合治疗价值。方法:122例原发性肝癌患者进行前瞻性随机分组研究,综合治疗组64例,行TACE并3DCRT,结合热疗治疗。对照组58例3DCRT治疗,联合TACE。结果:1、2、3年生存率综合治疗组分别为85%、65%、39%,对照组分别为59%、30%、18%(P〈0.05)两组毒副作用相似。结论:对于非手术切除的原发性肝癌患者,TA-CE,结合3DCRT并热疗,能明显提高疗效,而毒副作用不增加。  相似文献   

2.
目的 探讨原发性肝癌的肝动脉化疗药物栓塞(TACE)、三维适形放疗(3DCRT)综合治疗价值。方法 96例原发性肝癌患者进行前瞻性随机分组研究,综合治疗组49例行TACE结合3DCRT治疗,对照组47例单纯行TACE治疗结果1、2、3年生存率综合治疗组分别为82%、63%、43%,对照组分别为55%、28%、15%(P〈0.05),两组毒副作用相似。结论 对于非手术切除治疗原发性肝癌患者,TACE结合3DCRT治疗,能明显提高治疗疗效,而毒副作用不增加。  相似文献   

3.
肝动脉化疗栓塞结合三维适形放疗治疗原发性肝癌   总被引:9,自引:3,他引:9  
目的:评价肝动脉化疗栓塞(TACE)结合三维适形放射治疗(3DCRT)对原发性肝癌(PHC)的疗效。方法:将124例原发性肝癌患者分为两组,对照组60例,仅给予TACE;观察组64例,先行TACE后给予3DCRT,观察疗效及生存率,并以Cox回归模型分析预后因素。结果:治疗后3个月肿瘤局部控制率观察组为89.1%(57/64),对照组为71.7%(43/60),1、2、3年生存率观察组分别为90.6%、53.1%、26.6%,对照组分别为66.7%、46.7%、18.3%。多因素分析显示Child分级、临床分期、门静脉癌栓、肿瘤数目及总剂量对患者生存率的影响具有统计学意义。结论:TACE结合3DCRT是治疗PHC的有效无创治疗手段。  相似文献   

4.
目的 探讨肝动脉插管栓塞化疗(TACE)联合三维适形放疗(3DCRT)治疗Ⅱ期原发性肝癌的疗效.方法 81例患者分为两组,A组36例采用TACE联合3DCRT,B组45例采用单纯TA-CE.比较两组近期疗效,1、2、3年生存率及死亡患者的平均生存时间及毒副作用.结果 随访率为100%,随访时间满1、2、3年者分别为55、19、6例.A组有效率为72%,B组为60%(χ~2=1.32,P>0.05).A和B两组1、2、3年生存率、死亡患者平均生存时间分别为83%、63%、25%、21个月和75%、37%、8%、16个月,两组差异有统计学意义(χ~2=4.87,P<0.05).两组毒副作用相似.结论 TACE联合3DCRT治疗Ⅱ期原发性肝癌对远期生存有益且毒副作用无明显增加,是一种较单纯TACE更有效的手段.  相似文献   

5.
原发性肝癌三维适形放射治疗和介入治疗加放疗的疗效比较   总被引:13,自引:1,他引:13  
目的:评价单纯三维适形放射治疗(3DCRT)与经皮肝动脉化疗栓塞术(TACE)结合3DCRT治疗不能手术的原发性肝癌(HCC)的疗效.方法:1999年1月至2001年10月,98例不能手术的HCC患者中,67例单纯3DCRT,31例TACE 1~2次后3DCRT.放疗采用6MV射线,6Gy/次,隔日1次,总剂量54~60Gy;TACE采用超液态碘油、顺铂、吡喃阿霉素、丝裂霉素、明胶海绵颗粒经肝动脉化疗栓塞.结果:3DCRT组与3DCRT TACE组近期有效率分别为83.6%、87.1%,1、2、3年生存率分别为89.6%、53.7%、22.4%和90.3%、51.6%、25.8%,两组差异无显著性(P>0.05).结论:3DCRT可作为非手术治疗HCC的有效方法之一.  相似文献   

6.
目的比较单纯肝动脉栓塞化疗和肝动脉栓塞化疗联合三维适形放疗对原发性肝癌的疗效。方法 48例原发性肝癌患者,随机分为单纯TACE组和TACE联合3DCRT组,按照WHO肿瘤评定标准评价近期疗效,以3年内生存率为指标评价远期疗效。结果 TACE组24例患者中完全缓解(CR)0例,部分缓解(PR)13例,总有效率(CR+PR)为54.17%。TACE联合3DCRT组24例患者中完全缓解(CR)1例,部分缓解(PR)16例,总有效率(CR+PR)为70.83%。TACE组1、2、3年生存率分别为58.33%、33.33%和16.67%;TACE联合3DCRT组1、2、3年生存率分别为79.17%、54.17%和25.00%。结论 TACE联合3DCRT组疗效优于TACE组。  相似文献   

7.
目的 探讨肝动脉栓塞化疗( TACE)联合三维适形放疗( 3DCRT)治疗原发性肝癌的有效性和耐受性.方法 回顾性分析采用TACE联合3DCRT治疗的53例原发性肝癌,评价其近期有效率,远期总生存率,毒副反应,通过COX回归分析其预后因素.结果 总有效率62.3%,1、2、3年总生存率和中位生存时间分别为67.9%、32.7%、11.5%和19个月.多因素分析显示门静脉有无癌栓和放疗剂量是影响预后的独立因素.结论 3DCRT联合TACE治疗原发性肝癌是一种有效的综合治疗手段,但治疗前需准确评估肝功能状态及其耐受性.  相似文献   

8.
目的 比较经导管肝动脉化疗栓塞术(TACE)联合三维适形放疗(3DCRT)与单纯TACE对原发性肝癌(PHC)的疗效.方法 80例PHC随机分为TACE联合3DCRT组和单纯TACE组.TACE联合3DCRT组40例接受TACE联合3DCRT治疗,而单纯TACE组仅接受TACE治疗.治疗结束后评价疗效.结果 TACE联...  相似文献   

9.
TACE并射频容性加热治疗原发性肝癌临床疗效评估   总被引:1,自引:0,他引:1  
[目的]评价TACE合并射频容性加热对原发性肝癌的疗效和毒副反应.[方法]原发性肝癌患者55例,分为TACE合并射频容性加热组(治疗组,25例)和常规灌注化疗栓塞(TACE)组(对照组,30例).[结果]治疗后肿瘤生长率治疗组为-0.41±0.25,对照组为-0.18±0.28;AFP下降治疗组为15例(88.0%),对照组为11例(55.0%),两组比较差异均有显著性(P<0.05).近期有效率治疗组为68.0%;对照组为53.3%.治疗组中热疗3例局部出现皮下脂肪结节,1例出现约0.5cm大小的水泡.毒副反应两组比较差异无显著性(P>0.05).[结论]TACE合并射频容性加热治疗原发性肝癌能提高临床疗效,不增加毒副反应.  相似文献   

10.
目的比较无转移原发性肝癌肝动脉化疗药物碘油栓塞(TACE)联合三维适形放疗(3DCRT)综合治疗和单纯TACE的疗效。方法对92例不能或不愿行手术治疗的Ⅰ、Ⅱ期原发性肝癌患者按双盲法随机分为TACE+3DCRT综合治疗组47例,TACE单纯治疗组45例(对照组)。TACE采用40%碘化油10。20mg+顺铂40-60mg、羟喜树碱20-40mg、多柔比星40-60mg、5-氯尿嘧啶750.1250mg肝动脉灌注以及注入明胶海绵碎粒栓塞。3DCRT为常规分割放疗D,每天1.8-2.0Gy/次,5次/每周,总剂量D,50-64Gy,中位剂量D,58Gy。结果1、2、3年生存率综合治疗组分别为80.9%(38/47)、61.7%(29/47)、38.3%(18/47),对照组分别为62.2%(28/45)、31.1%(14/45)、20.0%(9/45),两组差异有统计学意义(Y-14.93,P〈0.05),两组患者不良反应发生率相似。结论对于非手术切除治疗的Ⅰ、Ⅱ期原发性肝癌患者,TACE联合3DCRT治疗能明显提高疗效,而且由善不自再内不增加  相似文献   

11.
The medically important dematiaceous fungi and their identification   总被引:5,自引:0,他引:5  
Dematiaceous fungi include a large group of organisms that are darkly pigmented (dark brown, olivaceous, or black). In most cases the pigment is melanin, and specifically, dihydroxynaphthalene melanin. The diseases produced include chromoblastomycosis, eumycotic mycetoma, and phaeohyphomycosis. Phaeohyphomycosis is a new classification for a diverse group of previously known entities grouped together on the basis of finding dematiaceous hyphal and/or yeast-like forms in tissue; tissue involvement may be superficial, cutaneous and corneal, subcutaneous, or systemic. Identification of these fungi is based mostly upon morphology. Important structures include annellides (Phaeoannellomyces, Exophiala), phialides (Phialophora, Wangiella), adelophialides (Phialemonium without collarettes, Lecythophora with collarettes), differentiation of conidiophores (Xylohypha versus Cladosporium) and conidial hilum, septation and germination (Bipolaris, Drechslera, Exserohilum). Useful laboratory tests include the 12% gelatin test (controversial), nitrate assimilation (W. dermatitidis is negative, most other species are positive), and determination of temperature maxima (especially 37 degrees C for E. jeanselmei, 40 degrees C for W. dermatitidis and B. spicifera, 42 degrees C for X. bantiana, and 45 degrees C for Dactylaria constricta var. gallopava and Scedosporium inflatum).  相似文献   

12.
Zusammenfassung: An der Studie zur Wirksamkeit und Anwendungssicherheit von Ketoconazol nahmen 27 Männer im Alter von 20 bis 80 (Median: 57) Jahre, davon 18 mit Onychomykosen und 9 als KontroUen bei den Laborwertbestimmungen, teil. Während des ersten Behandlungsmonats erhielten je 9 Patienten 200 mg und 400 mg Ketoconazol täglich. Danach wurden beide Gruppen 6 Monate mit 200 mg/d weiterbehandelt. Die klinische Beurteilung sowie hämatologische, biochemische und Plasmaspiegeluntersu-chungen erfolgten mindestens monafich, mykologische Untersuchungen wurden vor Aufnahme und bei Beendigung der Therapie vorgenommen. Erne letzte klinische Unter-suchung erfolgte 1 Jahr nach Beginn der Studie. Nach 7 Monaten Behandlung wurden 23 von 30 Nägeln mit “gebessert” bis “stark gebessert” beurteilt, nach dem behandlungsfreien Intervall galt dies für 28 von 30 Nägeln. Die Plasmaspiegel waren mit 200 mg/d ausreichend und uber den Behandlungszeit-raum konstant. Dies spricht für gute orale Resorption und Abwesenheit von Enzyminduktion. Die Laborwerte zeigten im Vergleich zu den Kontrollen und den Werten vor Behandlung keine signifikanten Abweichungen, so daß myelo-, nephro- und hepatotoxische Wirkungen von 400 bzw. 200 mg/d ausgeschlossen werden können. Der Lipidhaushalt wurde nicht beeinfluat und es trat unter Therapie als Folge der Ketoconazolwirkung lediglich Lanosterin im Serum auf. Nach Beendigung der Therapie ging der Lanosteringehalt schnell zurück. Damit erweist sich Ketoconazol in den angewandten Dosen als ein gut verträgliches und zur Langzeitbehandlung von Onychomykosen geeignetes Antimykotikum. Summary: Twenty-seven males with a median age of 57 (range: 20 to 80) years took part in this study on the efficacy and safety of ketoconazole. Eighteen men suffered from onychomycosis; nine served as controls in the safety evaluation. During the first month of treatment, nine patients received 200 mg and the nine other 400 mg ketoconazole daily. Then the treatment was uniformly continued with 200 mg/d for 6 months. Clinical evaluation and haematological, biochemical and plasma level investigations were carried out at least at monthly intervals; mycological controls were performed at the start and end of therapy. A final clinical evaluation was carried out one year after the start of the study. After 7 months of treatment, moderate or definite clinical improvement was obtained in 23 out of 30 nails. After 5 more months without antimycotic treatment this was the case in 28 of 30 nails. Plasma levels obtained with 200 mg ketoconazole daily were adequate and constant during the entire treatment period. This indicates a good oral resorption as well as the absence of induction of hepatic enzymes. The laboratory values did not show significant deviations as compared with the controls or with the pretreatment values. This excludes myelo-, nephro- and hepatotoxic effects of 400 and 200 mg ketoconazole daily. The lipid metabolism was not influenced, the only difference was the occurrence of lanosterol in the serum, which is a result of the mechanism of action of ketoconazole. After the medication period the lanosterol levels subsided rapidly. In the applied doses ketoconazole is a well-tolerated and effective drug for the systemic long-term treatment of onychomycosis.  相似文献   

13.
14.
Résumé: Lefficacité optimale des fluoropyrimidines nécessite des concentrations élevées en 5-10 méthylènetétrahydrofolate (CH2FH4), contrôlées par la méthylènetétrahydrofolate réductase (MTHFR) qui convertit irréversiblement le CH2FH4 en 5-méthyltétrahydrofolate (CH3FH4). Les polymorphismes 677CT et 1298AC du gène MTHFR sont associés à une baisse dactivité de lenzyme. Les tumeurs «MTHFR mutées» devraient donc être plus sensibles aux fluoropyrimidines que les tumeurs «MTHFR sauvages». Les études expérimentales et cliniques publiées à ce jour tendent à montrer une plus grande sensibilité au 5-FU (associé ou non à lacide folinique) dans les tumeurs MTHFR mutées par rapport aux tumeurs sauvages. Ces résultats montrent la nécessité de poursuivre ces recherches afin de confirmer limpact de ces polymorphismes sur lefficacité des fluoropyrimidines.  相似文献   

15.
Dr.  W. Dittmar  N. Jovi 《Mycoses》1987,30(7):326-342
Summary: Short-term experiments on excised skin (human, pig) gave the following results: 1. In the tissue activity test with direct inoculation (D-TAT) commercial preparations of the non-azole antimycotics ciclopiroxolamine, tolnaftate and naftifine, produced higher inhibitory activity against Trichophyton mentagrophytes (standard strain) in various levels of the horny layer than were produced by the azole antimycotics econazole, miconazole, clotrimazole, oxiconazole and bifonazole. Fast drying solutions of antimycotics invariably gave higher inhibitory activities than creams. In the ultrafiltration tissue activity test (UFT- TAT) against Candida albicans (2 strains), antimycotic agents ranked in order of effectiveness as follows: ciclopiroxolamine – most of the azole antimycotics – bifonazole and naftifine. 2. In tests of fungicidal activity against T. mentagrophytes (2 strains) and Microsporum gypseum (1 strain) the first step was to inoculate the skin surface. After the horny layer had been penetrated by fungal mycelia, antimycotic agents of documented fungicidal potency, chiefly in the form of creams, were applied to the skin surface and left to act for up to 18 hours. The horny layer and epidermis were then scraped off and the concentration of viable fungi was determined. Ciclopiroxolamine cream and lotion produced by far the greatest diminution in viable fungi; creams containing oxiconazole and naftifine were moderately effective and those containing tioconazole and bifonazole produced a relatively small decrease in viable fungi. To avoid erroneous results it is important to homogenize and dilute the skin scrapings; if this is not done certain antimycotics will give misleadingly high fungal killing rates. At this early stage the scatter of results is still wide and minor differences in efficacy cannot as yet be detected with certainty. 3. From the results of various comparative tests it is evident that pig skin can be used as a substitute for human skin in the tests listed under 1. and 2. above. This discovery may make a valuable contribution towards limiting the need for experiments on living animals and trials on human beings. Zusammenfassung: In Kurzzeitversuchen an exzidierter Haut (Mensch, Schwein) wurde gefunden: 1. Im Gewebeaktivitätstest mit direkter Inokulation (D-GAT) wurde mit Handelspräparaten der Nichtazol-Antimykotika Ciclopiroxolamin, Tolnaftat und Naftifin in verschiedenen Hornschichtniveaus eine höhere Hemmaktivität gegenüber Trichophyton mentagrophytes (Standard-Stamm) erzielt als mit solchen der Azol-Antimykotika Econazol, Miconazol, Clotrimazol, Oxiconazol und Bifonazol. Rasch trocknende Lösungen von Antimykotika ergaben durchweg höhere Hemmaktivitäten als Cremes. Im Ultrafiltrations-Gewebeaktivitätstest (UFT-GAT) gegenüber Candida albicans (2 Stämme) ergab sich nach erzielter Wirksamkeit die Rangfolge Ciclopiroxolamine – Mehrzahl der Azolantimykotika – Bifonazol und Naftifin. 2. In Fungizidie-Testen gegenüber T. mentagrophytes (2 Stämme) und Microsporum gypseum (1 Stamm) wurde zunächst die Hautoberfläche inokuliert. Nach Durchdringung der Hornschicht mit Pilzmyzelien wirkten auf die Hautoberfläche bis zu 18 Stunden lang überwiegend Cremes von als fungizid publizierten Antimykotika ein. Während sich in abgeschabter Hornschicht und Epidermis der so bearbeiteten Hautoberflächen mit Ciclopiroxolamin-Creme und -Lotion die weitaus höchste Verminderung lebensfähiger Keime ergab, bewirkten Cremes mit Oxiconazol und Naftifin eine mittlere und solche mit Tioconazol und Bifonazol eine relativ niedrige Keimeliminierung. Zur Vermeidung von fehlerhaften Ergebuissen mußten Homogenisierung und Verdünnung der Hautschabsel erfolgen, anderenfalls bei mehreren Antimykotika eine zu hohe Keimabtötung vorgetäuscht worden wäre. Wegen der vorerst noch hohen Streuung der Ergebnisse können kleinere Wirksamkeitsunterschiede noch nicht sicher erfaßt werden. 3. Nach dem Ergebnis verschiedener Vergleichstests kann in den Testen zu 1. und 2. Schweinehaut als Ersatz für Haut vom Menschen dienen und dürfte damit wesentlich zur Einschränkung von Versuchen am lebenden Tier und von Prüfungen am Menschen beitragen.  相似文献   

16.
P. Saltel  V. Bonadona 《Oncologie》2005,7(3):195-202
Résumé: La possibilité depuis 1994, de connaître la probabilité individuelle de développer certains cancers a permis de proposer de nouvelles modalités de prévention, de traitements et contribué au développement actuel de loncogénétique. Une meilleure connaissance des répercussions psychologiques tant pour les patients que pour les apparentés est désormais possible et limplication des psycho-oncologues dans ce cadre de la réalisation des tests prédictifs, recommandée. La mission de «messager» qui incombe au «cas-index» doit faire lobjet dune attention particulière. La complexité de linformation et la dimension paradoxale que peut avoir parfois la communication à propos des choix, rend difficile lévaluation de la qualité du consentement. La situation particulièrement délicate dune aide à la décision à légard de la chirurgie prophylactique, exige une collaboration étroite des généticiens et des psycho-oncologues.Les soins de support en oncologie  相似文献   

17.

This review comprehensively evaluates the influence of gene-gene, gene-environment and multiple interactions on the risk of colorectal cancer (CRC). Methods of studying these interactions and their limitations have been discussed herein. There is a need to develop biomarkers of exposure and of risk that are sensitive, specific, present in the pathway of the disease, and that have been clinically tested for routine use. The influence of inherited variation (polymorphism) in several genes has been discussed in this review; however, due to study limitations and confounders, it is difficult to conclude which ones are associated with the highest risk (either individually or in combination with environmental factors) to CRC. The majority of the sporadic cancer is believed to be due to modification of mutation risk by other genetic and/or environmental factors. Micronutrient deficiency may explain the association between low consumption of fruit/vegetables and CRC in human studies. Mitochondrial modulation by dietary factors influences the balance between cell renewal and death critical in colon mucosal homeostasis. Both genetic and epigenetic interactions are intricately dependent on each other, and collectively influence the process of colorectal tumorigenesis. The genetic and environmental interactions present a good prospect and a challenge for prevention strategies for CRC because they support the view that this highly prevalent cancer is preventable.  相似文献   

18.
Zusammenfassung Prostatakrebs ist hierzulande seit einigen Jahren die häufigste Krebserkrankung bei Männern. Da über die Ätiologie wenig gesichertes Wissen vorliegt und daher kaum Möglichkeiten zur primären Prävention bestehen, konzentrieren sich die Anstrengungen auf die Suche nach wirksamen Verfahren zur sekundären Prävention. Hierbei gilt die Verwendung des PSA-Tests zur Früherkennung des Prostatakarzinoms als derzeit aussichtsreichstes Verfahren. Bevor ein neues Früherkennungsverfahren zur breiten Anwendung empfohlen oder in das gesetzliche Früherkennungsprogramm aufgenommen wird, muss jedoch seine Wirksamkeit in hierfür geeigneten wissenschaftlichen Untersuchungen nachgewiesen werden. Bis jetzt gibt es bereits eine ganze Reihe epidemiologischer Studien zur Effektivität des PSA-Screenings, doch konnte ein Wirksamkeitsnachweis bisher nicht erbracht werden. Zwei große randomisierte Studien in Europa und den USA lassen für die Jahre 2005–08 erste Ergebnisse erwarten. Da epidemiologische Arbeiten belegen, dass durch PSA-Screening eine nicht unerhebliche Überdiagnostik und Übertherapie eintritt, d. h. Schaden angerichtet werden kann, ist das Ergebnis der genannten randomisierten Studien vor weitergehenden Entscheidungen unbedingt abzuwarten. Bis dahin sollte von der Anwendung des PSA-Tests zur Prostatakrebsfrüherkennung unmissverständlich abgeraten werden. Da für den Test bereits ausgiebig Werbung betrieben wurde, kommt einer gründlichen ärztlichen Aufklärung von an dem Test interessierten Personen eine Schlüsselrolle zu.  相似文献   

19.
A Polak 《Mycoses》1990,33(7-8):353-358
A mouse model of localized candidosis in air-filled subcutaneous cysts imitating thrush has been developed. We have now tested various antifungal combinations in this animal model. Flucytosine (5-FC) + amphotericin B (Amph B) showed the highest efficacy, a clear additive or even synergistic effect was seen. The combination of 5-FC + imidazole or triazole derivative was less efficacious, an additive effect was rare. The combination of 5-FC + Amph B was also tested against Candida albicans strains showing various degrees of 5-FC-resistance. A significant reduction in 5-FC-resistant mutants was seen after the treatment with the combination.  相似文献   

20.
Mycotic immunodiagnosis was performed in 186 hospitalized patients with different respiratory diseases, mostly considered as tuberculosis and others with a doubtful diagnosis. Crude histoplasmin, coccidioidin, paracoccidioidin, blastomycin, candidin, aspergillin, and sporotrichin, as well as purified polysaccharide-protein complexes (PPC) of Histoplasma capsulatum, Coccidioides immitis, and Paracoccidioides brasiliensis were used as antigens. Immune tests used included skin test (ST), gel immunodiffusion (ID), counterimmunoelectrophoresis (CIE), complement fixation (CF), and ELISA. A possible association with candidosis was observed in 17% of patients with tuberculosis and diabetes; one presumptive paracoccidioidomycosis, one confirmed aspergillosis, and six cases of active histoplasmosis were determined. Candidin ST showed 29% of positive reactions with an increased frequency in patients between 31 and 55 years of age. CF test showed the highest positivity percentages with crude antigens, specially for Candida antigen (26.3%) and histoplasmin (18.2%). Cross reactions were evident with crude antigens but decreased when PPC's were used in ELISA.  相似文献   

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