共查询到20条相似文献,搜索用时 18 毫秒
1.
James W. Pate Morris L. Gavant Darryl S. Weiman Timothy C. Fabian 《World journal of surgery》1999,23(1):59-63
RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> J.W. Pate, M.D. 相似文献
2.
Anterior Transhepatic Approach for Isolated Resection of the Caudate Lobe of the Liver 总被引:15,自引:4,他引:11
Junji Yamamoto Tomoo Kosuge Kazuaki Shimada Susumu Yamasaki Tadatoshi Takayama Masatoshi Makuuchi 《World journal of surgery》1999,23(1):97-101
RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> J. Yamamoto, M.D. 相似文献
3.
Microsomal Cytochrome P-450 Monooxygenase System and Its Drug-metabolizing Activity after Partial Portal Vein Ligation in the Rat 总被引:1,自引:0,他引:1
Kunihiko Izuishi Hisao Wakabayashi Yasutaka Kokudo Takashi Maeba Munemasa Ryu Hajime Maeta 《World journal of surgery》1999,23(1):6-11
RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> K. Izuishi, M.D. 相似文献
4.
Evaluation of Retinoblastoma and Ki-67 Immunostaining as Diagnostic Markers of Benign and Malignant Parathyroid Disease 总被引:4,自引:0,他引:4
Filip Farnebo Gert Auer Lars-Ove Farnebo Bin Tean Teh Stephen Twigg Ulla Aspenblad Norman W. Thompson Lars Grimelius Catharina Larsson Kerstin Sandelin 《World journal of surgery》1999,23(1):68-74
RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> F. Farnebo, M.D., Ph.D. 相似文献
5.
George C. Velmahos William C. Shoemaker Charles C.J. Wo Demetrios Demetriades 《World journal of surgery》1999,23(1):54-58
RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> G.C. Velmahos, M.D.,
Ph.D. 相似文献
6.
Long-term Survival after Resection of Proximal Bile Duct Carcinoma (Klatskin Tumors) 总被引:4,自引:0,他引:4
Michael F. Gerhards Thomas M. van Gulik Anne Bosma Helgard ten Hoopen-Neumann Paul C.M. Verbeek Dionisio Gonzalez Gonzalez Laurens T. de Wit Dirk J. Gouma 《World journal of surgery》1999,23(1):91-96
RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> T.M. van Gulik, M.D. 相似文献
7.
《Notfall & Rettungsmedizin》1998,1(5):310-312
(as) In der pr?klinischen Notfallmedizin stellt Dyspnoe, das Symptom der subjektiv empfundenen Atemnot, neben dem Brustschmerz
das am h?ufigsten zu behandelnde Symptom dar. Die Behandlung des Leitsymptoms Atemnot umfa?t dabei in der Differentialdiagnostik
eine Vielzahl von Krankheitbildern, die unterschiedliche Behandlungsstrategien erfordern. RID="ID=" <E6>Quelle: </E6>Welte T (1998) <E6>Akute Luftnot. </E6>Der Internist 39: 152-160 相似文献
8.
《Notfall & Rettungsmedizin》1998,1(5):281-283
(as) Die Standardtechnik der kardiopulmonalen Reanimation (CPR) hat sich seit der Einführung der externen Herzdruckmassage
in den 60er Jahren nicht wesentlich ver?ndert. In den vergangenen Jahren sind einige Neuerungen im Ablauf der mechanischen
Reanimation (intermittierende abdominale Kompression) sowie verschiedene technische Hilfsmittel zur Verbesserung der Reanimationstechnik
(Westen-CPR, Cardiopump?, Lifestick?) entwickelt worden. Die bisher vorliegenden Studienergebnisse reichen jedoch noch nicht
aus, um die etablierte Standard-Reanimationstechnik ersetzen zu k?nnen. RID="ID=" <E6>Quelle: </E6>Lindner KH, Wenzel V (1997) <E6>Neue mechanische Methoden der kardiopulmonalen Reanimation</E6>
<E6>(CPR). Literaturstudie und Analyse der Effektivität. </E6>Anaesthesist 46: 220–230 相似文献
9.
《Notfall & Rettungsmedizin》1998,1(5):307-309
(as) Der anaphylaktische Schock ist die Maximalvariante der allergischen Sofortreaktion. Ein akutes Larynx?dem stellt zusammen
mit einer durch massive Vasodilatation ausgel?sten Schocksymptomatik die h?ufigste Todesursache dar. Bei Patienten mit anaphylaktischen
Reaktionen hat daher die Sicherung der Atemwege und eine Verhin- derung bzw. Behandlung eines drohenden Kreislaufschocks oberste
Priorit?t. RID="ID=" <E6>Quelle:</E6> Müller-Werdan U, Werdan K (1997) <E6>Der anaphylaktische Schock. </E6>Der Anaesthesist 46:
549-563¶
Laubenthal H, Hügler P (1998) <E6>Überempfindlichkeitsreaktionen. </E6>Der Internist 39: 171–178 相似文献
10.
《Notfall & Rettungsmedizin》1998,1(5):299-302
(as) Das Polytrauma ist als Mehrfachverletzung verschiedener K?rperregionen oder Organe definiert, von denen mindestens eine
Verletzung oder die Kombination der Verletzungen als vital bedrohlich einzustufen ist. In Deutschland stellen Verkehrsunf?lle
oder Stürze aus gro?er H?he die Hauptursache für Polytraumen dar. Die Prognose polytraumatisierter Patienten kann durch eine
ad?quate und effektive pr?klinische Versorgung entscheidend beeinflu?t werden. RID="ID=" <E6>Quellen: </E6>Maghsudi M, Nerlich M (1998) <E6>Polytrauma</E6> Internist 39: 188–194¶
Ziegenfuß T (1998) <E6>Polytrauma </E6>Anästhesist 47: 415–431 相似文献
11.
Ibolja Cernak Jovan Savic Gordana Zunic Nada Pejnovic Olivera Jovanikic Vladislav Stepic 《World journal of surgery》1999,23(1):44-53
n
= 665, 51%)
had an ISS ranging from 0 to 34 (mean 13) had wounds ranging from G1ST
(soft tissue wounds caused by low energy transfer) to G3VF (massive
wounds with fractures and injury of vital structures) according to the
RCWC, with PSS/IS scores from 2 to 105 (mean 60). Statistically
significant correlation was found between ISS and PSS/IS as well as
RCWC and PSS/IS. Cytokines (IL-1, TNF
alpha
) and amino acids
responded to a blast injury in similar manner as to gunshot wounds with
a greater ISS or more severe RCWC injury type. The subjective
sensations in blasted patients (deafness, thoracic pain, vertigo) and
mediators, confirmed in previous experimental investigations as
important factors in the pathogenesis of blast injuries
(TxA
2
, sulfidopeptide leukotrienes) were relationed only to
the PSS/IS.RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> I. Cernak, M.D., Ph.D. 相似文献
12.
《Notfall & Rettungsmedizin》1998,1(5):297-298
(as) In Deutschland mu? mit einer Inzidenz von ca. 150 000 Schlaganfallpatienten pro Jahr gerechnet werden. Bei ca. 30% der
Patienten sind ein ungünstiges neurologisches Outcome und bleibende schwerwiegende Behinderungen zu erwarten. Durch die Einrichtung
von sogenannten stroke units k?nnen die Ergebnisse hinsichtlich der Langzeitergebnisse verbessert werden. Da nur beschr?nkte
Ma?nahmen zur pr?klinischen Behandlung des isch?mischen Hirninfarktes zur Verfügung stehen, mu? sich die Akutversorgung des
Schlaganfallpatienten vor allem auf einen raschen Transport in eine entsprechend ausgestattete Klinik konzentrieren. RID="ID=" <E6>Quelle: </E6>Schellinger PD, Steiner T (1998)<E6> Notfall- und Intensivbehandlung nach Schlaganfall.</E6>
Nervenarzt 69: 530–539¶
Berlit P, Popescu O, Klötzsch C, Diehl RR, Berg-Dammer E (1997)<E6> Behandlung des akuten Schlaganfalls auf der Stroke
Unit. </E6>Nervenarzt 68: 122–128 相似文献
13.
《Notfall & Rettungsmedizin》1998,1(5):287-288
(as) Das bisher in der An?sthesie und Notfallmedizin verwendete Ketamin stellt eine Mischung (Razemat) aus dem links- und
dem rechtsdrehenden Enantiomer (R)–Ketamin bzw. (S)–Ketamin dar. Mittlerweile wurde auch (S)–Ketamin für den klinischen Einsatz
erprobt und befindet sich seit Oktober 1997 im Handel (Ketanest?S). Im Vergleich zum bisher verwendeten Mischpr?parat scheint
(S)–Ketamin verschiedene Vorteile zu bieten. RID="ID=" <E6>Quelle:</E6> Hempelmann G, Kuhn DFM (1997) <E6>Klinischer Stellenwert von S-(+)-Ketamin. </E6>Anaesthesist
[Suppl 1] 46:S3–S7¶
Kress HG (1997) <E6>Wirkmechanismen von Ketamin. </E6>Anaesthesist [Suppl 1] 46:S8–S19 相似文献
14.
《Notfall & Rettungsmedizin》1998,1(5):289-289
(as) Ein 12j?hriger Junge mit den akut aufgetretenen Symptomen Verwirrtheit, Mydriasis und Mundtrockenheit wurde in der Kinderklinik
vorgestellt. Trotz fehlender anamnestischer Hinweise zog man eine Vergiftung mit einer atropin?hnlichen Substanz in Erw?gung.
Die toxikologische Untersuchung von Blut und Urin ergab Nachweise auf die Tropanalkaloide Skopolamin und Hyoszyamin ( l–Atropin).
Nachdem sich der Junge unter Sedierung innerhalb der n?chsten 12 Stunden wieder erholt hatte, konnte er mitteilen, da? er
eine „exotische Frucht” verzehrt habe, die im Nachhinein als Stechapfel identifiziert werden konnte. RID="ID=" <E6>Quelle: </E6>Claaß A, Rochholz G, Schütz H.W. (1997) <E6>Akzidentelle Stechapfelintoxikation. </E6>Monatsschr
Kinderheilkd 145: 593-596 相似文献
15.
《Notfall & Rettungsmedizin》1998,1(5):285-286
(as) Seit einigen Jahren sind tragbare Blutgasanalyseger?te im Handel erh?ltlich. Aufgrund ihrer einfachen Bedienbarkeit k?nnen
die Ger?te auch im Rettungsdienst eingesetzt werden. Mit den transportablen Ger?ten kann, wie in der Klinik, eine komplette
Blutgasanalyse („Astrup”) mit Bestimmung von pH–Wert, pO
2
, pCO
2
und Baseexcess durchgeführt werden. Ziel einer Studie von Prause et al. war eine Beurteilung des m?glichen Stellenwertes
einer pr?klinischen Blutgasanalyse bei Patienten mit kardiopulmonaler Reanimation.RID="ID=" <E6>Quelle: </E6>Prause G, Hetz H, Doppler R (1998) <E6>Die präklinische Blutgasanalyse. Teil 1. </E6>Anaesthesist
47: 400-405¶
Prause G, Kaltenböck F, Doppler R (1998) <E6>Die präklinische Blutgasanalyse. Teil 2. </E6>Anaesthesist 47: 490-495 相似文献
16.
Kalliopi Athanassiadi Efstratios Apostolakis Georgios Kalavrouziotis Christos Charitos Evangelia Karamichali Dimitrios Kakavos Christos Lolas 《World journal of surgery》1999,23(1):64-67
n
= 10). Eight patients were
supported perioperatively by intraaortic balloon counterpulsation
(IABP). In all cases the surgical technique included infarctectomy and
ventricular septum reconstruction with synthetic patches. Coronary
artery bypass grafting was synchronously performed in four patients.
Seven patients died perioperatively (mortality rate 50%) due to heart
failure and to multiple organ failure. The most frequent complications
were low cardiac output syndrome, hemorrhage, and respiratory and renal
insufficiency. The PIVSD needs urgent surgical intervention with the
patient hemodynamically stable after cardiac catheterization. Long-term
results are favorable for survivors.RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> K. Athanassiadi, M.D.,
Ph.D., 34A Konstantinoupoleos Str., 15562 Holargos, Athens, Greece 相似文献
17.
Changes in Erythrocyte Deformability after Liver Resection for Hepatocellular Carcinoma Associated with Chronic Liver Disease 总被引:1,自引:0,他引:1
Katsuhiko Horii Shoji Kubo Kazuhiro Hirohashi Hiroaki Kinoshita 《World journal of surgery》1999,23(1):85-90
p
<
0.05). The incidence of postoperative complications was higher
(
p
= 0.001) in the patients (group A) with ETT
increased during the first 3 postoperative days by ≥1 SD of the mean
of the preoperative value than in patients (group B) with less change.
Of the 12 patients whose ICGR
15
value was ≥20%, all 9
patients in group A had postoperative complications. The increase in
ETT (decrease in erythrocyte deformability) is associated with the
development of postoperative complications. The measurement of
erythrocyte deformability gives information useful for postoperative
management, and special monitoring for postoperative complications is
necessary in patients with the increase soon after liver resection.RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> K. Horii, M.D. 相似文献
18.
Claudius Füllhase Christopher Chapple Jean-Nicolas Cornu Cosimo De Nunzio Christian Gratzke Steven A. Kaplan Michael Marberger Francesco Montorsi Giacomo Novara Matthias Oelke Hartmut Porst Claus Roehrborn Christian Stief Kevin T. McVary 《European urology》2013
Background
Several drugs are approved for the treatment of lower urinary tract symptoms (LUTS) in men, but these are mostly used by clinicians as monotherapies. The combination of different compounds, each of which targets a different aspect of LUTS, seems appealing. However, only few clinical trials have evaluated the effects of combination therapies.Objective
This systematic review analyzes the efficacy and adverse events of combination therapies for male LUTS.Evidence acquisition
PubMed and Cochrane databases were used to identify clinical trials and meta-analyses on male LUTS combination therapy. The search was restricted to studies of level of evidence ≥1b. A total of 49 papers published between January 1988 and March 2012 were identified.Evidence synthesis
The α1-adrenoceptor antagonist (α1-blocker)/5α-reductase inhibitor (5-ARI) combination provides the most data. This combination seems to be more efficacious in terms of several outcome variables in patients whose prostate volume is between 30 ml and 40 ml when treatment is maintained for >1 yr; when given for <1 yr, α1-blockers alone are just as effective. The combination of α1-blocker/5-ARI shows a slightly increased rate of adverse events. It remains unknown whether its safety and superiority over either drug as monotherapy are sustained after >6 yr. The α1-blocker/muscarinic receptor antagonist (antimuscarinic) combination was most frequently assessed as an add-on therapy to already existing α1-blocker therapy. Inconsistent data derive from heterogeneous study populations and different study designs. Currently, the α1-blocker/antimuscarinic combination appears to be a second-line add-on for patients with insufficient symptom relief after monotherapy. The combination seems to be safe in men with postvoid residual <200 ml. However, there are no trials >4 mo concerning safety and efficacy of this combination. The α1-blocker/phosphodiesterase type 5 inhibitor combination is a new treatment option with only preliminary reports. More studies are needed before definitive conclusions can be drawn.Conclusions
An α1-blocker/5-ARI combination is beneficial for patients whose prostate volume is between 30 ml and 40 ml when medical treatment is intended for >1 yr. Based on short-term follow-up studies, add-on of antimuscarinics to α1-blockers is an option when postvoid residual is <200 ml. 相似文献19.
Second-look Surgery after Cytoreduction and Intraperitoneal Chemotherapy for Peritoneal Carcinomatosis from Colorectal Cancer: Analysis of Prognostic Features 总被引:11,自引:0,他引:11
p
= 0.04) and
the completeness of resection at the time of the second look
(
p
= 0.066). In addition, a limited extent of
peritoneal carcinomatosis distribution found at the time of the second
look predicted a favorable result. A new objective assessment of
peritoneal carcinomatosis, the peritoneal cancer index, was found to be
of help during patient selection (
p
= 0.066). We
concluded that second-look surgery with potential curative intent
should be considered in patients who had a complete initial
cytoreduction and those in whom total removal of the recurrence is
judged possible at the time of the second look. At the time of
abdominal exploration, a limited distribution and volume of peritoneal
carcinomatosis as defined by the peritoneal cancer index should be
considered. Palliative debulking procedures should be used to alleviate
symptoms in other patients.RID=" ID=" <E5>Correspondence to:</E5> P.H. Sugarbaker, M.D. 相似文献
20.
Michael Müntener Jonathan I. Epstein David J. Hernandez Mark L. Gonzalgo Leslie Mangold Elizabeth Humphreys Patrick C. Walsh Alan W. Partin Matthew E. Nielsen 《European urology》2008