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1.
Summary The purpose of this case study of severe metallosis is to draw the attention of orthopedic surgeons to extremely serious results of this kind in the event of the fracture of the ceramic ball in a total hip prosthesis. Eleven months after implantation of a KJF hip prosthesis with an aluminum oxide ceramic ball in combination with a polyethylene acetabular cup, fracture of the ceramic ball was observed. After examining the polyethylene cup during the revision operation, the operating orthopedic surgeon merely replaced the fractured ceramic ball with a metal ball head made of stainless steel. Twenty-five months after this procedure, radiography revealed massive wear of the steel ball head with resulting severe metallosis of the surrounding tissues. All prosthetic components therefore had to be removed. Careful examination of the removed prosthetic components clearly showed that sharp-edged ceramic particles originating from the fractured ceramic ball had become embedded in the bearing surface of the polyethylene cup. These tiny ceramic fragments, ranging from 0.05 to 2 mm, were too small to be seen by the operating surgeon's unaided eye. It is these extremely hard ceramic fragments that were responsible for the massive wear of the steel ball head, the hardness of which is approximately ten times less than that of aluminum oxide ceramic. The fracture of the ceramic ball further resulted in damage to the metal taper of the stemmed femoral component. In cases of this kind it is consequently absolutely essential to remove both the polyethylene cup and the ball head, and — if necessary — the femoral component as well.  相似文献   

2.
Four of 184 ceramic femoral heads that the authors used in total hip arthroplasty fractured from 5 to 9 months after surgery. A polyethylene-lined acetabular component was used in all cases. The fracture rate, 2.2%, was much higher than previously reported for ceramic head fractures when used with a polyethylene cup. The fractures occurred during normal daily activities. Possible causes included manufacturing defects, neck length (short in all cases), bearing diameter (28 mm in all cases), cone-trunnion mismatch, excess hoop stresses from impaction, or material deterioration. All patients were treated by removal of debris, wide excision of capsular tissue containing tiny abrasive fragments, exchange of the modular polyethylene liner, and implantation of a cobalt—chrome femoral head. The trunnion had been somewhat damaged by relatively brief exposure to the ceramic particles in every case. The authors' experience suggests that ceramic femoral heads be used with caution.  相似文献   

3.
Summary Bone loss and fracture type were determined in 358 tibial condylar fractures. Degree of osteoporosis at the knee was defined by analogy to Singh's grades of osteoporosis at the hip and to Jhamaria's classification of osteoporosis at the calcaneum: grade V — normal; grade IV — slight reduction of trabecular bone; grade III — osteoporosis, predominantly of trabecular bone; grade II — osteoporosis of trabecular and cortical bone. Five fracture types were distinguished, with the component of trabecular bone compression increasing from a to e: a — pure split fractures; b — split fractures with displacement of a piece of the articular surface; c — split compression fractures; d — local compression fractures; e — compression of a whole condyle. There was a highly significant rank correlation between the two sets of ordered categories. Fractures in osteoporotics tended to involve the lateral condyle; this is explained by the fact that crush fractures occurred more frequently at the lateral condyle. The influence of bone loss on fracture type was demonstrated to be independent of age. A clear understanding of these associations concerning three variables at a time was reached by the use of log-linear-model analysis for cross-classified qualitative data.
Zusammenfassung Bei 358 Frakturen der proximalen Tibia wurden der röntgenologisch erkennbare Knochenschwund und die Frakturform festgestellt. Entsprechend dem Singh-Index zur Bestimmung der Osteoporose am proximalen Femur und der Klassifikation der Trabekelstruktur am Fersenbein nach Jhamaria wurden folgende Osteoporosegrade am Knie definiert: Grad V — normal, Grad IV — Spongiosastruktur leicht vermindert, Grad III — Osteoporose betrifft vorwiegend die Spongiosa, Grad II —Osteoporose von Spongiosa und Kompakta. Fünf Frakturformen wurden unterschieden, wobei das Ausmaß der Spongiosakompression von a bis e ansteigt: a — reine Spaltfrakturen, b — Spaltfrakturen mit Abscherung eines Gelenkflächenteiles, c —Spaltkompressionsfrakturen, d — Frakturen mit lokaler Kompression, e — Frakturen mit Kompression eines ganzen Kondyls. Zwischen diesen beiden Merkmalen, deren Ausprägungen Rangklassen bilden, war eine hochsignifikante Rangkorrelation nachzuweisen. Brüche osteoporotischer Knochen betrafen vermehrt den lateralen Gelenksknorren, was dadurch statistisch zu erklären war, daß dieser sich für Kompressionsfrakturen als anfälliger erwies. Die Beziehung zwischen Osteoporose und Frakturform war nicht abhängig vom Lebensalter. Solche Zusammenhange zwischen je drei Variablen konnten übersichtlich dargestellt wurden, indem die Häufigkeitstabellen durch Log-lineare Modelle interpretiert wurden.
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4.
Two cases with spinal medulloblastoma are presented in which even modern neuroradiological methods (computed tomography — CT — and nuclear magnetic resonance imaging — NMR —) did not demonstrate intracranial lesions. These cases should be considered to be primary spinal medulloblastomas, even if until now the existence of real primary spinal medulloblastomas has been doubted.  相似文献   

5.
Zusammenfassung In einer prospektiven Studie wurde der kolloidosmotische Druck (KOD) bei 181 Patienten auf der Intensivstation routinemäßig postoperativ bestimmt, Humanalbumin wurde nur verabreicht, wenn der KOD unter 27 cm H2O sank. Es ließen sich auf diese Weise — verglichen mit einer Kontrollgruppe, bei der sich die Humanalbuminzufuhr nach der Gesamteiweißkonzentration richtete — erhebliche Mengen Albumin sparen. Folgende Indikationen zur Bestimmung des KOD wurden erarbeitet: Polytrauma — Verbrennung — Oesophagusvaricenblutung — Peritonitis —Sepsis.  相似文献   

6.
The following is a report on a CO2 laser-respiration-triggering with its application in the larynx causing a reduction in the smoke load of the patient. From the result observed — an impro — ved suction capability and a reduced smoke-intensity in the ex —pired respiratory gas — it would appear that this method were suitable for practical application.  相似文献   

7.
Biliary complications after liver transplantation are common and cause significant morbidity and mortality. In order to evaluate the complications related to differents sort of biliary reconstruction, from January 1984 to July 1992 we retrospectively analysed 187 consecutive liver transplants in 136 paediatric patients at Addenbrooke's Hospital, Cambridge. There were 51 (27.2%) retransplantations. Biliary reconstruction consisted of: type 1 —common bile duct — Roux loop (CBD-RL); n=90 (48.1%); type 2 —gallbladder conduit — Roux loop (GC-RL), n=51 (27.2%); type 3 —gallbladder conduit — common bile duct (GC-CBD), n=20 (10.6%); type 4 — common bile duct — common bile duct (CBD-CBD), n=18 (9.6%); and type 5 — common bile duct — common bile duct+gallbladder drainage (CBD-CBD+GB), n=8 (4.2%). There were, in all 26 biliary complications (14%). Of these 26 complications, biliary stricture was the most common (17/26; 65.3%) and 6 out of these 17 (35.2%) were associated with chronic rejection. Hepatic artery thrombosis was directly related to biliary leakage in 6 out of 26 (23.1%) biliary tract complications. This series demonstrated that type 1 and type 4 reconstructions were related to fewer biliary complications (9/90, 10% and 2/18; 11%, respectively) than the other techniques: 8/51 (16%) for GC-RL 5/20 (25%) for GC-CBD and 2/8 (25%) for CBD-CBD+GB (P=0.09).  相似文献   

8.
Summary The preventive — i. e. with tumor extirpation simultaneous — routine subpial suction of the herniated tonsils and hippocampus seems to be a valuable factor in the surgery of gliomas as it decrease importantly the number of postoperative complications — claiming reoperations — and the case mortality of the posterior fossa and temporal gliomas.
Zusammenfassung Die vorbeugende — d. h. gleichzeitig mit der Tumorexstirpation vorgenommene — routinemäßige Aussaugung eingeklemmter Kleinhirntonsillen oder des Hippocampus scheint eine wertvolle Maßnahme in der Chirurgie der Gliome zu sein, welche die Zahl der postoperativen Komplikationen, die eine Nachoperation erforderlich machen, wesentlich vermindert und die Fallmortalität bei Gliomen der hinteren Schädelgrube und des Temporallappens senkt.

Resumen La extirpación simultánea del tumor y la aspiración subpial preventiva de rutina de las amigdalas e hipocampo herniados parece ser un valioso factor en la cirugía de los gliomas, porque disminuye en gran número las complicaciones operatorias (que exigen reintervenciones) y la mortalidad en los casos de gliomas de la fosa posterior y temporales.

Résumé Le traitement préventif — c'est-à-dire avec extirpation simultanée de la tumeur — par aspiration de la hernie amigdalienne et hippocampique paraî çtre un facteur valable dans la chirurgie des gliomes car il diminue de façon importante le nombre des complications post-opératoires et la mortalité dans les gliomes de la fosse postérieure et de la fosse temporale.

Riassunto La suzione subpiale delle tonsille erniate e dell'ippocampo eseguita di routine preventivamente — cioè contemporaneamente alla estirpazione del tumore — sembra costituire un fattore importante nella buona riuscita della chirurgia dei gliomi in quanto riduce notevolmente il numero delle complicazioni postoperatorie — le quali necessiterebbero un reintervento — e la percentuale di mortalità nei tumori della fossa posteriore e nei gliomi temporali.
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9.
Summary In a prospective study of 251 patients operated upon for lumbar disc herniation it has been investigated whether the preoperative and early postoperative values of Elastase--1 Proteinase Inhibitor (EPI) — an indicator of inflammatory processes — and C-reactive Protein (CRP) — a well known predictor of some postoperative complications — were correlated to the later development of discitis. Postoperatively discitis developed in 14 patients. A randomly choosen group of 15 complication-free patients out of the total of 251 cases was used as control group.Elevated EPI plasma values, especially in the pre-operative and first postoperative days, turned out to be significantly related to the likelyhood of later discitis development, but no such relation for the CRP plasma values could be established. Thus and early prediction of patients at risk for this complication seems to be possible by pre- and postoperative measurement of EPI. It could be justified —but its usefulness has yet to be proven — to give antibiotics prophylactically and other anti-inflammatory medication in patients with elevated pre- and postoperative EPI values.  相似文献   

10.
Zusammenfassung Schwierige Histologie und Seltenheit des embryonalen Sarkoms haben ihm zu Unrecht den Ruf der Therapieresistenz eingebracht. Sechs Beobachtungen von 1965–1970 lenkten uns auf drei Probleme: 1. frühzeitige Diagnose, 2. histologische Zuordnung und 3. therapeutisches Vorgehen. — Die immer wieder gleichen und charakteristischen Symptome werden oft fehlgedeutet, was zu Verzögerung der Diagnosestellung führt. Nach Katheterentleerung der Blase sollen der Palpation und rectalen Untersuchung obligat i. v. Urogramm und Miktionscystogramm folgen. Exakte histologische Sicherung durch Probeexcision —Sectio alta und nicht transurethrale Biopsie — ist unerläßlich. Mikroskopisch ist der von der Urnierenfalte ausgehende dysontogenetische Tumor, das alte Sa. botryoides, nichts anderes als ein embryonales Rhabdomyosarkom, nach Bodians Anregung besser embryonales Sarkom genannt. Die Operation sollte in Pancystektomie, beim Mädchen mit Hystero- und Kolpektomie, bestehen. Das taktische Vorgehen in zwei Sitzungen: Erste Operation: Pancystektomie und Ureterhautfistel beiderseits, zweite Operation: — nicht vor 6 Monaten — Brikkerblase, hat sich uns nicht bewährt. Diskutabel scheint uns Millers Vorschlag: erst Brikkerblase, dann sobald möglich Pancystektomie, oder nach Krollupper et al. Pancystektomie mit Ureterorektostomie und in zweiter Sitzung nach 6 Monaten Umwandlung zur Gersuny-Blase. — Postoperative Telekobaltbestrahlung führen wir durch, nicht jedoch Vorbestrahlung. — Actinomycin D, Vincristin und evtl. Cyclophosphamid als Cytoostatica halten wir für sinnvoll.
Problems with the botryoid Embryonal Sarcoma in the urogenital area in children
Summary The exclusive histological nature and the rarity of the Embryonal Sarcoma have been responsible for the categorization as general unresponsive to treatment. Three main problems were pointed out to us by six own observations from 1965–1970: 1. early diagnosis; 2. histological classification; 3. therapeutic procedure.—The always similar and characteristic symptoms are often misjudged and postpone final diagnosis. After catheterization of the bladder palpation and rectal examination should follow; subsequent i.v. urogram and mictioncystourethrogram is to demand. It is necessary to get exact histology, gained by sectio alta and not by transurethral biopsy. Histologically the dysontogenetic tumor, the former Sarcoma Botryoides, deriving from the urogenital rigde, ist nothing else than an Embryonal Rhabdomyosarcoma, better called Embryonal Sarcoma according to Bodian's suggestion. The operation should consist in a pancystectomy, in a girl in additional hystero — and colpectomy. The procedure as follows, first stage: Pancystectomy and bilateral ureterocutaneostomy, second stage: ileal conduit—not before six months after—was not satisfying to us. Therefore Miller's proposal seems to be worth while to discuss to do first an ileal conduit and later on, as soon as possible, the pancystectomy. Another way is the suggestion of Krollupperet al. who combine pancystectomy with a ureterorectostomy and transform it to a Gersuny-bladder in a second stage six months later.—We prefer postoperativ Telekobalt-irradiation but refuse preoperativ irradation.—Actinomycin D, Vincristin and perhaps Cyclophosphamid seem to be very useful in therapy.
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11.
7. Einführung     
Zusammenfassung Der derzeitige Stand kann als Epoche der Einführung der Organtransplantation als klinische Behandlungsmethode charakterisiert werden. Dies trifft jedoch nur für manche Organe zu — abgesehen von der Cornea besonders für die Niere — ; bei anderen ist die klinische Anwendbarkeit noch nicht möglich — wie für den Dünndarm — oder ist nur Rettungsversuch einzelner mit noch großer Problematik — wie bei der Leber —. Die klinische Anwendung ging und geht größtenteils der wissenschaftlichen Erkenntnis der Grundlagen voraus. Die weitere Anwendung der Organtransplantation ist nicht nur vom wissenschaftlichen Fortschritt, sondern zu einem großen Teil vom Verständnis ärztlicher und nicht-ärztlicher Öffentlichkeit und von der Kooperation auf dem Gebiet der Organspende abhängig.  相似文献   

12.
Zusammenfassung Nachdem die morphologisch-pathologischen Verhältnisse der Hungerosteopathie besprochen werden — bestehend aus einer Mischform der echten anatomischpathologischen Osteoporose und einer Osteomalacie, die aus einer avitaminotischen und einer nichtavitaminotischen Komponente besteht — werden die pathophysiologischen Vorgänge der Dystrophie ventiliert, soweit sie Einfluß auf den Knochenentkalkungsprozeß haben.Zur Diagnosestellung der Hungerosteopathie sind die Anamnese, die mehrmals wiederholte klinische Untersuchung und der Röntgenbefund wichtig. Bei der radiologisch larvierten Hungerosteopathie dient die Röntgenuntersuchung zum Ausschluß knochenzerstörender Prozesse. Die Therapie soll versuchen, die Ernährungs-und Resorptionsverhältnisse zu normalisieren, das osteogenetische Gewebe zu stimulieren und durch mediko-mechanische Behandlung bei einer die Skeletschmerzen dämpfenden Medikation den Circulus vitiosus — alimentäre Knochenentkalkung — Skeletschmerz — reaktive Stillstellung — Inaktivitätsatrophie — zu durchbrechen. Die MdE-Beurteilung richtet sich allein nach dem Ergebnis der klinischen Untersuchung, bei der man durch mehrmalige Wiederholung der Unterscuhung weitgehendst Aggravation ausschalten kann.Mit 2 Textabbildungen  相似文献   

13.
Summary The effect of acetazolamide on the cerebral blood flow was studied in gerbils with unilateral carotid ligation. According to the effect of ligation the animals were divided into three groups: first group — the reduction more than 70%, second — CBF reduction 30–70% and the third group — CBF reduction less than 30%.The effect of acetazolamide administration was closely related to the effect of carotid ligation. More reduction of CBF was produced by carotid ligation, less increase of CBF after acetazolamide injection was noticed. The acetazolamide vascular reserve test was found a sensitive and useful method for detecting even modest reduction of vascular reserve in animals with slight — less than 30% CBF decrease following carotid ligation.  相似文献   

14.
Zusammenfassung Dem vonAlexander Tietze im Jahre 1921 beschriebenen Krankheitsbild einer harmlosen schmerzhaften parasternalen Rippenanschwellung, das heute meist als Tietzesyndrom oder als Tietzesche Krankheit bezeichnet wird, werden — wie eine ausführliche Literaturübersicht zeigt — noch sehr verschiedene Befunde zugrunde gelegt. Von diesen erscheinen eine unspezifische Chondritis costalis und ein Überlastungsschaden einer Rippe als die wesentlichsten. Es bedarf noch eines Übereinkommens, welche Erkrankung man — wenn überhaupt — als Tietzesyndrom bzw. als Tietzesche Krankheit bezeichnen soll.  相似文献   

15.
Zusammenfassung Anhand von zwei klinischen Beobachtungen werden Krankheitsbild und Klassifikation der Ulnadysmelie — die eine große Analogie mit der Fibuladysmelie aufweist — präsentiert. Die Therapie der leichteren Form dieser Mißbildung, zu der unsere zwei Fälle gehören, wird besprochen. Bei veralteten Fällen wird die Korrekturosteotomie beider Vorderarmknochen mit Radiusköpfchenexcision empfohlen. Bei jüngeren Kindern kann, neben der Resektion des fibrösen Stranges der Ulna, ein sowohl kosmetisch als auch funktionell gutes Ergebnis durch — unter Umständen zu wiederholende — Verlängerungsosteotomie der Ulna erzielt werden.
Osteotomies of the forearm in the treatment of ulnar dysmelia
Summary The syndrome and classification of ulnadysmelia—which shows considerable analogy to fibuladysmelia—is described on the basis of two cases. The therapy of the milder form of this deformation which includes our two patients is discussed. Correction osteotomy of the bones of both forearms with excision of the radial head is recommended for inveterate cases. In younger children, a result which is both cosmetically and functionally succussful can be achieved by lengthening osteotomy of the ulna. The operation is to be repeated if necessary.
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16.
Zusammenfassung In Zusammenfassung der vorherigen Darstellungen und Erörterungen kann man feststellen, daß zwischen den als Spondylolysis, Spondylolisthesis, Pseudospondylolisthesis und Präspondylolisthesis bezeichneten Veränderungen und Krankheitsbildern der lumbosacralen Wirbelsäulenpartie enge Zusammenhänge bestehen, indem als Grundlage der Veränderungen Fehlanlage und Entwicklungs-störungen mit resultierenden Formsch wankungen im Bereiche der lumbosacralen Wirbelsäulenpartie angenommen werden, welche eine verminderte mechanische Beanspruchbarkeit aufweisen und durch andauernde unrichtige Belastung der Wirbelsäule oder durch intensive Traumen zur Auslösung und Manifestation des Leidens führen. Unter Zugrundelegung der bestehenden pathologisch-anatomischen Veränderungen an der Wirbelsäule wird zur genauen Charakterisierung und eindeutigen Klarlegung des Befundes für die bis nun gebrauchten Bezeichnungen Spondylolysis — Spondylolisthesis — Pseudospondylolisthesis — Präspondylolisthesis eine Änderung in Spondyloschisis interarticularis — Hemispondylolisthesis — Spondylolisthesis — Sacrum retroflexum empfohlen.Mit 9 Textabbildungen.  相似文献   

17.
Criteria for diagnosing abdominal contouring candidates and a new classification system for procedures are presented. The surgical techniques for each of four patient categories of abdominolipoplasty are reviewed: type I—suction-assisted lipectomy alone, type II—mini-abdominoplasty, type III—modified abdominoplasty, and type IV—abdominoplasty with suction-assisted lipectomy. With the combination of suction-assisted lipectomy and abdominoplasty, the majority of patients can actually be treated with a limited abdominoplasty procedure or suction lipectomy. Complications noted in a series of 75 consecutive patients operated on by one surgeon are presented. The blood supply that is relevant to a combination of suction lipectomy with abdominoplasty is outlined. Specific guidelines for these combined procedures are recommended in order to safely combine full abdominoplasties with suction-assisted lipectomies.  相似文献   

18.
Infraglottic airway management techniques, such as intubation of the trachea with a cuff-sealed endotracheal tube, offer significant advantages for the anaesthetized patient, especially for patients in critical condition.There are numerous ways of intubation of the trachea; the most common and popular is direct laryngoscopy. The variety of laryngoscope blades offers choices to solve difficult intubations, but all different techniques and devices need experience in routine clinical use.In case of failure, unsuccessful attempts to intubate the trachea should be limited to three, in order to use different—e.g. supraglottic or fibreoptic—techniques.Nasotracheal intubation causes an inherent risk of severe epistaxis, which may severely compromise airway management options and endangers the patient's life. Prior to passing the tube through the nose, direct laryngoscopy should be performed to estimate the Cormack–Lehane score.Rigid intubation fibrescopes—as flexible ones—do improve the view of the larynx and permit tracheal intubation with less head and cervical spine movement than direct laryngoscopy. Success with these devices requires considerable experience and clinical practice.The use of retrograde intubation has reduced during recent years, mainly due to the availability of flexible and rigid intubation fibrescopes.The EasyTube—a relatively new device—combines the advantages of both an endotracheal tube with a supraglottic airway device.The Combitube is a well-established emergency airway used widely for solving unanticipated and anticipated difficult airways. International guidelines recommend the use of Combitube following the number of studies and reports associated with its use.  相似文献   

19.
The suturoscope     
One of the authors has developed a special device—the suturoscope—which allows endoscopic sutures with conventional suture material. After several modifications, in order to improve the prototype, the authors began its clinical application in 1992. Five bladder operations were performed—two antireflux operations, two meatotomies with meatoplasty, and an intramural ureteric ligation. The results indicate that this device is suitable for clinical use.  相似文献   

20.
Zusammenfassung Es wird über 7 angeborene Lungenfehlbildungen beim Säugling berichtet, die in den letzten 8 Jahren beobachtet wurden. Es handelt sich um 4 Fälle eines kongenitalen lobären Emphysems, um 2 Fälle von Cystenlunge und um einen dysontogenetischen Tumor — ein sog. Hamartom —, das fast die ganze linke Brusthöhle einnahm. Alle Säuglinge wurden in einem lebensbedrohlichen Zustand infolge einer schweren respiratorischen Insuffizienz aufgenommen. Die Diagnose kann in der Regel an Hand von einfachen Röntgenübersichtsaufnahmen des Thorax in zwei Ebenen gestellt werden. Schnelles chirurgisches Eingreifen ist notwendig. Durch Resektion des betroffenen Lungenteils — meist Lobektomie —kann eine Heilung erzielt werden.
Summary The author reports on 7 congenital pulmonary malformations in infants which were observed during the last 8 years. 4 cases suffered from congenital lobar emphysema, 2 from cystic lungs and 1 was a dysontogenetic tumor — a socalled hamartoma —, which occupied almost the entire left thoracic cavity. All infants were admitted in critical condition due to severe respiratory failure. Usually the diagnosis can be made on the basis of simple survey radiograms of the thorax in two planes. Quick surgical intervention is necessary. Cure can be effected by resection of the affected pulmonary segment — usually by lobectomy.
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